To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Indesit: Επένδυση στο διαδίκτυο το 2013

Indesit: Επένδυση στο διαδίκτυο το 2013

Γράφει η ΑΝΝΑ ΑΝΔΡΕΩΛΑ

adb.: Η Indesit Company είναι από τους ομίλους που έχουν επενδύσει στην ελληνική αγορά. Μιλήστε μας γι’ αυτή τη θέση της εταιρείας. Είστε ικανοποιημένοι από αυτό το επιχειρηματικό σας πλάνο;

Κ.Κ.:
Η εταιρεία μας είναι πολυεθνική και κατέχει τη 2η θέση πανευρωπαϊκά στην κατηγορία των λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών. Διαθέτει 16 εργοστάσια σε όλη την Ευρώπη και 24 γραφεία σε αντίστοιχες χώρες του κόσμου. Απασχολεί 16.000 εργαζόμενους και ο ετήσιος τζίρος της είναι περίπου 3 δισ. ευρώ. Τα μεγέθη που σας ανέφερα καταδεικνύουν το εύρος και τη δυναμική μας παγκοσμίως. Η εταιρεία έχει αποφασίσει στην Ελλάδα να επενδύσει και να αναπτύξει τα δύο κυριότερα brands -Indesit & Hotpoint (νέα ονομασία της μάρκας Ariston)- εμπλουτίζοντας τις ήδη υπάρχουσες γκάμες προϊόντων με νέες σειρές οικολογικών προϊόντων, οι οποίες διαθέτουν ακόμα καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά, προσφέροντάς τα σε πολύ ελκυστικές τιμές για την εποχή. Το σύνθημα μας είναι το «Value for Money» κι αυτό προσπαθούμε να προσφέρουμε στον Έλληνα καταναλωτή. Μέχρι στιγμής μπορώ να πω ότι είμαστε ικανοποιημένοι με την πορεία της εταιρείας στην ελληνική αγορά, αλλά πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, ενώ η περαιτέρω ανάπτυξή μας είναι στους στρατηγικούς μας στόχους.

adb.: Έχετε αναπτύξει μια σειρά συσκευών με νοημοσύνη, υψηλή απόδοση, αντιαλλεργικά, παιδικά και οικολογικά προγράμματα. Θεωρείται ότι ο Έλληνας καταναλωτής-αγοραστής είναι εκπαιδευμένος προς αυτή την κατεύθυνση; Μιλήστε μας γι’ αυτή την ενέργεια.

Γ.Δ.:
Οι συσκευές μας εμπλουτίζονται συνεχώς με καινοτομίες και προγράμματα που έρχονται να καλύψουν πραγματικές καθημερινές ανάγκες ύστερα από στοχευόμενες και εκτενείς έρευνες καταναλωτών. Οι καινοτομίες αυτές αφορούν όλες τις προϊοντικές μας κατηγορίες, ακολουθώντας το τρίπτυχο αποτελεσματικότητα, εργονομία, αισθητική. Διαθέτουμε για παράδειγμα, όπως αναφέρετε παραπάνω, προγράμματα πολύ εξειδικευμένα στα πλυντήρια ρούχων μας, τα οποία μπορούν να αφαιρέσουν και τους πιο απαιτητικούς και δύσκολους λεκέδες, φροντίζοντας ταυτόχρονα την ποιότητα του υφάσματος και των χρωμάτων του. Οι συσκευές μας είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να κάνουν την εμπειρία και τη χρήση από τον καταναλωτή ευκολότερη, όπως για παράδειγμα ο κεκλιμένος κάδος στα πλυντήρια ρούχων μας Aqualtis της Hotpoint, που διευκολύνει τη διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης των ρούχων. Επιπλέον είμαστε πολύ περήφανοι για την αισθητική και την ιταλική φινέτσα όλων μας των συσκευών, με πλούσια γκάμα που μπορεί να καλύψει και τα πιο απαιτητικά γούστα. Αναφορικά τώρα με τον Έλληνα καταναλωτή μπορώ να πω ότι είναι πλέον εξοικειωμένος με τις νέες τάσεις και τεχνολογίες, βλέποντας την αποδοχή που έχουν άλλες συσκευές, όπως τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα, οι ταμπλέτες και οι τηλεοράσεις νέας γενιάς. Οι λευκές οικιακές συσκευές δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση στην παραπάνω τάση, καθώς ο καταναλωτής αναζητά και εδώ «έξυπνες» λύσεις που θα βελτιστοποιήσουν την εμπειρία μέσα στο σπίτι.

adb.: Ποια θεωρείτε ότι είναι η τάση που διαμορφώνεται στον κλάδο λιανικής λευκών ειδών; Πώς αντιμετωπίζει η Indesit την κρίση στην ελληνική λιανική αγορά λευκών ειδών;

Κ.Κ.:
Η κατάσταση στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών συσκευών, μεσούσης της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε όλοι, είναι πάρα πολύ δύσκολη και ίσως μη προβλέψιμη τόσο για τη χονδρική όσο και τη λιανική. Ταυτόχρονα η ελληνική αγορά ηλεκτρικών συσκευών υπήρξε μια πάρα πολύ ανταγωνιστική αγορά με πάρα πολλά καταστήματα για το μέγεθος της χώρας, τα οποία στήριξαν τη βιωσιμότητά τους κυρίως στην άνθιση του κατασκευαστικού τομέα αλλά και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου του Έλληνα. Η τάση που διαμορφώνεται στο χώρο της λιανικής είναι η στροφή και η ανάπτυξη των μεγάλων αλυσίδων σε σχέση με τα καταστήματα των συνεταιρισμών, τα οποία χάνουν μερίδια λόγω των οικονομικών προβλημάτων που ταλανίζουν τόσο τους φορείς όσο και τα μέλη τους. Η πρόβλεψή μας για το 2013 είναι ότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε κάποιες μικρές σταθεροποιητικές τάσεις ύστερα από τις πολύ μεγάλες απώλειες που έχει καταγράψει ο κλάδος τα τρία τελευταία χρόνια. Πάντως, ο πιο σημαντικός παράγοντας πλέον τόσο για τη λιανική όσο και τη χονδρική είναι η κερδοφορία και αυτό θα είναι σίγουρα το πιο σημαντικό οικονομικό κριτήριο για το ποιος θα παραμείνει και ποιος θα αποχωρήσει από την ελληνική αγορά. Η Indesit συνεργάζεται με όλες τις μεγάλες εταιρείες λιανικής, καθώς και με τους συνεταιρισμούς. Έχοντας ολοκληρωμένη παρουσία σε όλα τα σημεία πώλησης, η εταιρεία μας κατέχει σημαντική θέση στην ελληνική αγορά οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, με διαρκή στόχο την εξασφάλιση της κερδοφορίας για τους συνεργάτες της και την οικονομικά βιώσιμη παρουσία της στην ελληνική αγορά.

adb.: Πιστεύετε ότι το brand value είναι σήμερα το ζητούμενο για τον Έλληνα καταναλωτή;

Γ.Δ.:
Η κατηγορία των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών κατατάσσεται σε εκείνη των διαρκών καταναλωτικών αγαθών. Προϊόντα δηλαδή τα οποία κυρίως λόγω της μεγαλύτερης αξίας τους αλλά και της ανθεκτικότητάς τους στον χρόνο είναι αδύνατο να τα αλλάζουμε συχνά. Ο Έλληνας καταναλωτής, όπως είπαμε, είναι αρκούντος ενημερωμένος κι εκπαιδευμένος και πλέον -λόγω και της οικονομικής συγκυρίας- αναζητά τη μέγιστη δυνατή αξία που μπορεί να πάρει από ένα προϊόν που αγοράζει. Έτσι προτιμά κατά κύριο λόγο τα επώνυμα προϊόντα, πάντα σε λογικές τιμές, για το σπίτι του, μια και του προσφέρουν αξιοπιστία και σιγουριά, εκμηδενίζοντας το ρίσκο της επένδυσης που κάνει με την αγορά. Η Indesit, για παράδειγμα, είναι μια επώνυμη μάρκα ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, η οποία συνδυάζει πολύ ανταγωνιστικές τιμές, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει συσκευές με άριστες επιδόσεις.

adb.: Στο κομμάτι της επικοινωνιακής στρατηγικής έχει υπάρξει αλλαγή στο marketing mix που ακολουθείτε;

Γ.Δ.:
Η εταιρεία μας έδινε πάντα έμφαση στους συνεργάτες της και στην επικοινωνία μέσα στα σημεία πώλησης. Τα τελευταία δύο χρόνια κύρια προτεραιότητά μας είναι η ανάδειξη των προϊόντων μας και των χαρακτηριστικών τους μέσα στα σημεία πώλησης. Ένας δεύτερος πολύ σημαντικός πυλώνας επικοινωνίας μας το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι η επικοινωνία μέσω της τοποθέτησης των συσκευών μας σε τηλεοπτικές εκπομπές, όπως η χορηγία μας στην πολύ επιτυχημένη καθημερινή μαγειρική εκπομπή «Chef στον Αέρα» με την Ελένη Ψυχούλη στον ΣΚΑΪ. Είναι πραγματικά μια ενέργεια που δείχνει στον καταναλωτή σε πραγματικό χρόνο τη χρήση αλλά και τις δυνατότητες των συσκευών μας. Για το 2013 θα επενδύσουμε σημαντικά στο δι- αδίκτυο, καθώς είναι πλέον και για τις λευκές ηλεκτρικές συσκευές ο τόπος που ο Έλληνας καταναλωτής κάνει την πρωταρχική του έρευνα αγοράς και το σημείο που περνά σημαντικό κομμάτι από τον ελεύθερό του χρόνο.

adb.: Ποιο είναι το πλεονέκτημα που έχετε έναντι του ανταγωνισμού;

Κ.Κ.:
Πιστεύω ότι έχουμε τρία πολύ σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού. Καταρχήν έχουμε δύο brands τα οποία καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκών (προϊοντικών και οικονομικών). Την Indesit, η οποία προσφέρει ευκολία στη χρήση με απλές συσκευές, καθώς και αξιοπιστία σε μια πολύ ανταγωνιστική τιμή και την Hotpoint, η οποία προσφέρει έξυπνες συσκευές με στιλ και καινοτόμα χαρακτηριστικά για τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές. Ένα δεύτερο πλεονέκτημά μας είναι ότι όλα τα προϊόντα μας είναι σε πολύ προσιτές τιμές για τον μέσο Έλληνα καταναλωτή. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι και τα δύο brands μας είναι «value for money» για τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις που προσφέρουν. Κλείνοντας θα ήθελα να πω ότι προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη γκάμα σε ελεύθερες και εντοιχιζόμενες ηλεκτρικές συσκευές, που καλύπτουν τις ανάγκες τόσο των συνεργατών μας όσο και των τελικών καταναλωτών.