To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Jérôme Loubère: Ακόμα πιο ψηλά ο πήχης

Jérôme Loubère: Ακόμα πιο ψηλά ο πήχης

Ακόμη πιο ψηλά μπαίνει ο πήχης των στόχων για τη Mαρινόπουλος, καθώς όπως σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Jérôme Loubère, η αλυσίδα βγήκε πιο δυνατή από το γεμάτο προκλήσεις 2012. Ο κ. Loubère σημειώνει πως η Mαρινόπουλος έχει στόχο την επέκτασή της, όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και στην ευρύτερη αγορά των Βαλκανίων, ενώ προαναγγέλλει τη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας και την επένδυση σε νέα καινοτόμα καταστήματα, προϊόντα και υπηρεσίες.

Παράλληλα, υπογραμμίζει πως θα συνεχιστούν οι προσφορές και οι εκπτώσεις προς όφελος του Έλληνα καταναλωτή, για τις οποίες έχει προϋπολογίσει ένα σημαντικό ποσό. Ακόμη τονίζει πως η ανταπόδοση στην κοινωνία είναι ο πυρήνας της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Μαρινόπουλος, ενώ αναφέρει πως οι σχέσεις με τους προμηθευτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την εταιρεία.

Το 2012 ήταν μια πολύ σημαντική χρονιά για τη Μαρινόπουλος, καθώς η εταιρεία έγινε 100% ελληνική. Ποια είναι τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της αλλαγής αυτής για την εταιρεία;


Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς το γεγονός ότι αυτή η αλλαγή έχει γίνει αποδεκτή τόσο από τους συνεργάτες και προμηθευτές μας όσο και από τους πελάτες μας, που επισκέπτονται τα 800 καταστήματά μας ανά την Ελλάδα. Η Μαρινόπουλος δεν είναι απλώς μια 100% ελληνική εταιρεία, είναι μια εταιρεία με ιστορία 50 ετών και ισχυρούς δεσμούς με τους καταναλωτές. Οπότε αυτή η μεταβίβαση του μετοχικού κεφαλαίου στην οικογένεια Μαρινόπουλου, ουσιαστικά παγίωσε την ελληνική ταυτότητα της εταιρείας. Συγχρόνως έφερε αισιοδοξία, ανανέωσε το κλίμα εμπιστοσύνης και έδωσε μια σημαντική ώθηση ρευστότητας στο ελληνικό λιανεμπόριο συνολικά.

Μπορείτε να μας δώσετε κάποια αναλυτικά στοιχεία για το πώς έκλεισε το 2012 για τη Μαρινόπουλος; Υπάρχουν κάποια ανακοινώσιμα οικονομικά μεγέθη (τζίρος, κερδοφορία, μερίδια κ.λπ.);

Τους τελευταίους μήνες του 2012 αποτυπώθηκαν τα αποτελέσματα της στρατηγικής που επιλέξαμε τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή επικέντρωση στις προσφορές και στήριξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι πρωτοβουλίες και η υπεύθυνη δράση της εταιρείας εκτιμήθηκαν από τους Έλληνες καταναλωτές, με αποτέλεσμα να καταγράψουμε ιδιαίτερα αυξημένη επισκεψιμότητα στα καταστήματα του δικτύου μας, κυρίως κατά τους τελευταίους μήνες της χρονιάς. Η Μαρινόπουλος παραμένει ο leader του κλάδου, εστιάζοντας πλέον στη βαλκανική αγορά των 40.000.000 καταναλωτών. Η προηγούμενη χρονιά ήταν για εμάς μια χρονιά προκλήσεων από την οποία κατορθώσαμε να βγούμε περισσότερο δυνατοί. Αυτό μας γεμίζει αισιοδοξία για τη συνέχεια, αλλά συγχρόνως ανεβάζει τον πήχη των στόχων μας ακόμα πιο ψηλά για το 2013.

Η γενική εικόνα στην αγορά του εγχώριου οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων ποια είναι σήμερα; Πώς έχει επηρεάσει η κάμψη της κατανάλωσης και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος τον κλάδο των σουπερμάρκετ όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη;

Σαφέστατα υπάρχει σημαντική κάμψη της κατανάλωσης εξαιτίας του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος. Ωστόσο, μπορεί να επιτευχθεί μία εξισορρόπηση της κατάστασης μέσω ενός συντονισμένου στρατηγικού πλάνου. Συγκεκριμένα, στη Μαρινόπουλος Α.Ε. καταφέραμε μέσω των προσφορών μας να επιφέρουμε μία μείωση της τάξεως του 7% στο καλάθι της νοικοκυράς. Αυτή η μείωση είχε ως επακόλουθο την αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματά μας. Στηρίζοντας τους πελάτες μας σε αυτή τη δύσκολη ομολογουμένως συγκυρία, μπορούμε να ομαλοποιήσουμε την κατάσταση στην αγορά και να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες και τις προκλήσεις της εποχής.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ποια είναι η στρατηγική της Μαρινόπουλος όσον αφορά το 2013; Ποιοι είναι οι στόχοι που έχετε θέσει;

Οι στόχοι μας για το 2013 βασίζονται σε τρεις βασικούς πυλώνες. Ο πρώτος είναι η επέκτασή μας, όχι μόνο στην ελληνική αγορά, που βρισκόμαστε σε κάθε σημείο του ελληνικού χάρτη, αλλά και στην ευρύτερη αγορά των Βαλκανίων, που ήδη έχουμε ενισχυμένη παρουσία. Ο δεύτερος πυλώνας περιλαμβάνει τη διεύρυνση της προϊοντικής μας γκάμας και την επένδυση σε νέα καινοτόμα καταστήματα, προϊόντα και υπηρεσίες. Οι δεσμεύσεις μας επιβεβαιώνονται έμπρακτα, καθώς η εταιρεία μας ίδρυσε το πρώτο ελληνικό σουπερμάρκετ και σήμερα με τις επενδύσεις της στο κομμάτι της τεχνολογίας ορίζει τις τάσεις του κλάδου, παρουσιάζοντας διαρκώς νέες πρωτοπόρες υπηρεσίες και concepts. Ο τρίτος πυλώνας είναι οι προσφορές και οι εκπτώσεις προς όφελος του Έλληνα καταναλωτή, για τις οποίες έχουμε προϋπολογίσει ένα σημαντικό ποσό και για το 2013. Η Μαρινόπουλος ήταν η πρώτη εταιρεία που ανέπτυξε ολοκληρωμένη πολιτική προσφορών για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως επί παραδείγματι η παροχή μόνιμης έκπτωσης της τάξεως του 10% σε όλα τα φρέσκα προϊόντα για ανέργους, ηλικιωμένους άνω των 65 και πολύτεκνους.

Έχετε ανακοινώσει την υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος που ανέρχεται για την τριετία 2012-2014 σε περισσότερα από 250 εκατ. ευρώ. Ποιοι είναι οι στόχοι αυτού του προγράμματος και ποιο μέρος του αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα στην τρέχουσα χρονιά; 

Σε ένα γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον, τόσο για τις ελληνικές επιχειρήσεις όσο και για τους Έλληνες καταναλωτές, εμείς συνεχίζουμε την επιχειρηματική μας ανάπτυξη έχοντας δρομολογήσει ένα επενδυτικό πλάνο 250 εκατ. ευρώ με επίκεντρο δράσης την Ελλάδα, αλλά και τα Βαλκάνια. Βασική μας επιδίωξη είναι η κυριαρχία μας στην αγορά των Βαλκανίων, όπου εγκαινιάζουμε συνεχώς νέα καταστήματα παρά τις δυσκολίες της εποχής. Διαθέτουμε ήδη 16 καταστήματα στην Κύπρο, 17 στη Βουλγαρία, ένα στην Αλβανία και ένα στην ΠΓΔΜ, με επόμενο στόχο την επέκτασή μας στη Σερβία. Επιπλέον, στην Ελλάδα επενδύουμε διαρκώς στην ανανέωση των καταστημάτων μας στη λογική του Carrefour Planet, του Carrefour Αλίμου, καθώς και του Carrefour Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη. Σύντομα μάλιστα θα προχωρήσουμε και στην ανανέωση του Carrefour που βρίσκεται στο εμπορικό κέντρο Avenue. Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε ότι μέρος αυτής της επένδυσης προορίζεται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου καταστημάτων μας με προσανατολισμό φιλικό προς το περιβάλλον και πρωτοποριακές «πράσινες»  τεχνολογίες.



Τι ακριβώς προβλέπει το επενδυτικό πλάνο σας για το δίκτυο πωλήσεων; Ποιες κινήσεις θα πραγματοποιηθούν; Θα υπάρξουν επενδύσεις για τον ανασχεδιασμό / εκσυγχρονισμό των hypermarkets σας στα πρότυπα αυτών σε Γέρακα, Θεσσαλονίκη και -το βραβευμένο στα RETAILBUSINESS AWARDS 2012- Άλιμο;

Αυτές οι επενδύσεις έχουν αναγνωριστεί από τους Έλληνες καταναλωτές, όπως διαφαίνεται από την επιτυχία του Carrefour Αλίμου ή του Carrefour Μακεδονία, που έχουν επιτύχει εντυπωσιακά μεγάλη επισκεψιμότητα. Πρόκειται για ένα διαφορετικό concept καταστημάτων που μετατρέπει τα ψώνια στο σουπερμάρκετ σε μια ξεχωριστή εμπειρία. Λαμβάνοντας υπόψη τη θετική ανταπόκριση των καταναλωτών, σκοπεύουμε να συνεχίσουμε σε αυτή την κατεύθυνση ακόμα πιο δυναμικά και στοχευμένα.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για την OK Anytime Market, της οποίας έχετε αναλάβει τον έλεγχο μετά την αύξηση της συμμετοχής σας στο μετοχικό της κεφάλαιο από 34% σε 51%;  Αποτελούν τα «μαγαζιά της γειτονιάς» ή convenience stores τη βασική ευκαιρία ανάπτυξης για τον κλάδο των σουπερμάρκετ σήμερα; 
 

Το Δεκέμβριο 2012 αποκτήσαμε το 51% της εταιρείας OK Anytime Market. Τα 93 Ok! Markets σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Μυτιλήνη και οι εξειδικευμένοι εργαζόμενοι των καταστημάτων, απαντούν στις ανάγκες και τις επιθυμίες του σύγχρονου Έλληνα καταναλωτή, διαθέτοντας 3.500 κωδικούς υψηλής ποιότητας προϊόντων καθημερινής χρήσης, καθώς και ένα φιλικό και  οικείο περιβάλλον.

Είναι καταστήματα τροφίμων 65-90 τετραγωνικών με ευέλικτο ωράριο, όπου οι καταναλωτές μπορούν να προμηθευτούν μια ευρεία γκάμα γαλακτοκομικών προϊόντων, τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης σε εξαιρετικά χαμηλές και ανταγωνιστικές τιμές. Το ευέλικτο ωράριο, δηλαδή το να μένουν ανοιχτά μέχρι αργά, είναι το βασικό διαφοροποιητικό χαρακτηριστικό των συγκεκριμένων καταστημάτων, τα οποία εξυπηρετούν τους εργαζόμενους, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να κάνουν τα αναγκαία ψώνια τους εύκολα, άμεσα και γρήγορα.

Η επέκταση του δικτύου των καταστημάτων μας είναι στρατηγικός στόχος. Πρόσφατα ανακοινώσαμε την υλοποίηση ενός νέου μοντέλου franchise σχετικά με την παραχώρηση χρήσης των καταστημάτων «Carrefour Express». Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να συνεχίσουν τη λειτουργία των καταστημάτων αυτών για λογαριασμό τους, υπό το ίδιο εμπορικό σήμα, με τον ήδη υπάρχοντα εξοπλισμό και με την υποστήριξή μας που είναι συνεχής καθ’ όλη τη συνεργασία. Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του νέου μοντέλου franchise είναι ότι στις οικονομικές υποχρεώσεις του εκάστοτε franchisee περιλαμβάνονται μόνο η κάλυψη των παραγγελιών που διενεργεί για τα προς πώληση προϊόντα, όπως και των παγίων εξόδων, αλλά και η διατήρηση των θέσεων εργασίας του καταστήματος, ενώ για την είσοδό του στο δίκτυο της αλυσίδας το προς επένδυση κεφάλαιο και τα δικαιώματα εισόδου είναι μηδενικά.

Ποια είναι η παρουσία σας αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό και τι προβλέπει ο σχεδιασμός σας για το μέλλον, ειδικά για την αγορά των Βαλκανίων όπου αναφέρατε πως εστιάζετε;
  
Όπως προαναφέρθηκε, έχουμε 16 καταστήματα στην Κύπρο, 17 στη Βουλγαρία, ένα στην Αλβανία και ένα στην ΠΓΔΜ. Το ενδιαφέρον μας για το επόμενο βήμα έχει προσελκύσει η αγορά της Σερβίας, που είναι μια αναπτυσσόμενη οικονομία με πολλές προοπτικές. Σε χώρες που διαθέτουμε ήδη δίκτυο καταστημάτων φιλοδοξούμε να το ενισχύσουμε, προκειμένου να εδραιώσουμε την κυριαρχία μας σε όλη την περιοχή. Όπως ήδη γνωρίζετε, η συγκεκριμένη περιοχή καλύπτει περίπου 40.000.000 δυνητικούς καταναλωτές, συνεπώς αποτελεί ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου μας. Πέραν τούτου, είναι σημαντικό για τον κλάδο συνολικά, όπως και για την ελληνική οικονομία, ότι μια μεγάλη ελληνική εταιρεία εξάγει την ελληνική επιχειρηματικότητα.

Σημαντικό ρόλο στη στρατηγική της εταιρείας, όπως σημειώσατε και προηγουμένως, κατέχει και η πολιτική προσφορών. Σε ποιους άξονες συνίσταται και πώς αναμένεται να συνεχιστεί μέσα στο 2013;

Οι προσφορές είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δραστηριότητάς μας εδώ και χρόνια. Μάλιστα ήμασταν η πρώτη εταιρεία που ανέπτυξε ολοκληρωμένη στρατηγική προσφορών πριν από την κρίση, υλοποιώντας διαρκώς εκπτωτικές ενέργειες που απευθύνονται σε όλους τους καταναλωτές και όχι μόνο στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Οι προφορές μας αλλάζουν διαρκώς, ακολουθώντας τις επιθυμίες των καταναλωτών, π.χ. πρόσφατα  δώσαμε τη δυνατότητα στους Έλληνες καταναλωτές να έχουν διπλό όφελος, αφού με την αγορά συγκεκριμένων προϊόντων μπορούσαν να αποκτήσουν ακόμη ένα εντελώς δωρεάν. Επιπλέον, στο πλαίσιο αντίστοιχής ενέργειας, η εταιρεία προσέφερε στους πελάτες της 10% επί τόπου έκπτωση σε όλα τα προϊόντα στα καταστήματα Αγίου Στεφάνου,  Αλίμου, Αμαρουσίου, Ηρακλείου Κρήτης, Μακεδονίας. Θα συνεχίσουμε με την ίδια ένταση, έχοντας προϋπολογίσει 60.000.000 ευρώ σε μειώσεις τιμών για το 2013.

Η πολιτική προσφορών της Μαρινόπουλος μετουσιώνει σε πράξη τη δέσμευση της εταιρείας να συμβάλλει έμπρακτα στην ελληνική κοινωνία, όπου δραστηριοποιείται υπεύθυνα εδώ και 50 χρόνια. Στη  δύσκολη αυτή συγκυρία νιώθουμε ότι είναι υποχρέωσή μας να στηρίξουμε τον Έλληνα καταναλωτή. Η αρχή αυτή είναι και ο βασικός άξονας όλων των προσφορών μας, τις οποίες φιλοδοξούμε να εξελίσσουμε συνεχώς ανάλογα με τις ανάγκες των καταναλωτών μας. Πιστεύουμε άλλωστε ότι αυτή η προσήλωσή μας έχει κάνει τους καταναλωτές να μας προτιμούν έναντι του ανταγωνισμού, επιβραβεύοντας τη στάση μας.

Πέρα από τη στήριξή σας στον Έλληνα καταναλωτή μέσω των προσφορών, η Μαρινόπουλος έχει ουσιαστική συνεισφορά και στην ελληνική οικονομία - είτε άμεσα είτε έμμεσα. Μπορείτε να μας δώσετε κάποια στοιχεία για το «οικονομικό αποτύπωμα» της εταιρείας στην Ελλάδα;
 
Μία εταιρεία με περίπου 14.000 εργαζόμενους και 2.000 Έλληνες προμηθευτές έχει, όπως αντιλαμβάνεστε, πολύ σημαντική συμβολή στην εγχώρια οικονομία και παραγωγικότητα, είτε με άμεσο τρόπο δηλαδή φορολογία, είτε με έμμεσο όπως οι μισθοί. Το μέγεθος της εταιρείας αντανακλά αυτήν την προσφορά, η οποία έχει καταμετρηθεί και εκτιμάται στο 1% του ΑΕΠ. Το αποτύπωμά μας στην ελληνική οικονομία είναι μία παράμετρος που αντιμετωπίζουμε με αίσθημα ευθύνης ως 100% ελληνική εταιρεία, για το λόγο αυτό η υποστήριξη και η προώθηση των ελληνικών προϊόντων αποτελούν μέρος της εμπορικής μας στρατηγικής. Ταυτόχρονα, φιλοδοξούμε να συνδυάσουμε την επέκτασή μας στα Βαλκάνια με παράλληλες εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων σε νέες αγορές.

Ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο ρόλος της εταιρείας στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων. Υλοποιείτε, όπως είπατε, και το Πρόγραμμα Καινοτομίας Ελληνικού Προϊόντος. Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από αυτή την προσπάθεια και πώς εξελίσσεται το Πρόγραμμα;

Στόχος μας είναι να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο τα προϊόντα του τόπου μας και να ενισχύσουμε τις σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουμε ήδη αναπτύξει με τους Έλληνες παραγωγούς, εξάγοντας την ελληνική τεχνογνωσία και ποιότητα στο εξωτερικό μέσω του δικτύου των καταστημάτων μας στα Βαλκάνια. Το Πρόγραμμα Καινοτομίας Ελληνικού Προϊόντος είναι μία πρωτοβουλία χαρτογράφησης της εγχώριας παραγωγής και υποστήριξης των τοπικών προϊόντων, που ξεκίνησε το προηγούμενο καλοκαίρι και έχει ήδη εντυπωσιακή απήχηση, αφού έχουν συμμετάσχει σε αυτό περισσότεροι από 500 προμηθευτές της Μαρινόπουλος σε όλη την Ελλάδα. Θέλοντας να προβάλλουμε περαιτέρω την αξία των ελληνικών προϊόντων, εντάξαμε στο Πρόγραμμα και έναν πρωτοποριακό διαγωνισμό Καινοτομίας, που δίνει την ευκαιρία σε νέους παραγωγούς να δουν το προϊόν τους τοποθετημένο στα ράφια μας.

Με αυτόν το διαγωνισμό δίνουμε τo κίνητρο της υλοποίησης και στέλνουμε σε όλους το μήνυμα ότι υπάρχουν ευκαιρίες για την ελληνική επιχειρηματικότητα, τις οποίες είμαστε ανοιχτοί να αξιοποιήσουμε σε συνεργασία με όσους έχουν όραμα και νέες, καινοτόμες ιδέες.



Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε όσον αφορά την ιδιωτική ετικέτα; Σε ποιους κωδικούς και ποιες κατηγορίες δίνετε ιδιαίτερο βάρος;

Είχαμε διαπιστώσει την ανοδική πορεία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας πριν από οποιαδήποτε λιανεμπορική αλυσίδα. Πρώτοι εμείς επενδύσαμε στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης γκάμας 2.000 προϊόντων, ώστε να δώσουμε περισσότερες επιλογές στους Έλληνες καταναλωτές που μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους εδώ και 50 χρόνια. Επιπλέον, οι πελάτες μας είναι αυτοί που τελικά επιλέγουν τα προϊόντα που τοποθετούμε στα ράφια μας, κατά συνέπεια ό,τι νέο παρουσιάζουμε στην αγορά είναι το αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης που παρατηρούμε σε συγκεκριμένους κωδικούς. Φροντίζουμε επίσης να συνεργαζόμαστε με Έλληνες προμηθευτές και είναι χαρακτηριστικό ότι το 96% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της Μαρινόπουλος είναι ελληνικής προέλευσης. Η εταιρεία μας θα συνεχίσει να αφουγκράζεται τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού και να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε αυτές.

Στις προτεραιότητες της εταιρείας από τη στιγμή της αναδιοργάνωσης της σχέσης συνεργασίας μεταξύ Carrefour και Ομίλου Μαρινόπουλος, συγκαταλεγόταν και η αποπληρωμή των οφειλών που υπήρχαν προς κάποιους προμηθευτές. Ποια είναι αυτή τη στιγμή η εικόνα στο συγκεκριμένο κομμάτι;

Οι σχέσεις μας με τους προμηθευτές μας είναι ιδιαίτερα σημαντικές για εμάς. Έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν ότι πρόθεσή μας είναι να διατηρούμε και να φροντίζουμε τις μακροχρόνιες συνεργασίες μας. Άλλωστε, με γνώμονα την ενίσχυση και την προβολή των προμηθευτών μας ξεκινήσαμε τον Ιούλιο του 2012 και το Πρόγραμμα Καινοτομίας Ελληνικού Προϊόντος. Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε ότι με τη μεταβίβαση του πλήρους ελέγχου στην οικογένεια Μαρινόπουλου και την ενίσχυση ρευστότητας καλλιεργήθηκε εκ νέου ένα κλίμα εμπιστοσύνης στην αγορά, το οποίο προσέλκυσε νέους συνεργάτες και προμηθευτές.

Γενικότερα, ποιες αλλαγές θεωρείτε πως έχει επιφέρει η οικονομική ύφεση στη χώρα στις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και οργανωμένου λιανεμπορίου; Κατά τη γνώμη σας πώς πρέπει οι δύο πλευρές να συνεργαστούν για να ξεπεράσουν τις νέες προκλήσεις που έχει φέρει στην επιφάνεια η δυσμενής οικονομική συγκυρία;

Είναι πολύ σημαντική η εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των δύο μερών, προκειμένου να επανέλθει η εμπιστοσύνη του καταναλωτή στη χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο, η διατήρηση των χαμηλών τιμών στην αγορά είναι καταλυτικός παράγοντας. Τα σουπερμάρκετ έχουν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους, η τιμή εξαρτάται κυρίως από τους προμηθευτές. Αμφότεροι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το να έχουμε ικανοποιημένους πελάτες είναι προς το αμοιβαίο συμφέρον μας.

Η Μαρινόπουλος επενδύει και στην καινοτομία. Μπορείτε να μας παρουσιάσετε συνοπτικά τις πρωτοβουλίες σας στον χώρο του e-commerce και των mobile εφαρμογών;

Ήμασταν η πρώτη εταιρεία που δημιούργησε σουπερμάρκετ στην Ελλάδα, συνεπώς η καινοτομία είναι συνυφασμένη με το όνομά μας. 50 χρόνια μετά την ίδρυση του πρώτου σουπερμάρκετ, παρουσιάσαμε το πρώτο online σουπερμάρκετ στην Ελλάδα, το Caremarket.gr. Με το νέο concept, η Μαρινόπουλος προτρέπει τους καταναλωτές να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια διαφορετική αγοραστική εμπειρία, που φέρνει το σουπερμάρκετ της γειτονιάς τους κυριολεκτικά μέσα στο σπίτι τους.

Συγχρόνως, παρουσιάσαμε και την πρωτοποριακή mobile εφαρμογή Carrefour Greece, με την οποία ο χρήστης μπορεί να λαμβάνει καθημερινές ενημερώσεις και ειδοποιήσεις για τις προσφορές της ημέρας στα καταστήματα του δικτύου της εταιρείας Carrefour, Carrefour Μαρινόπουλος και Carrefour Express.

Με το Caremarket, αλλά και με την είσοδό μας στην αγορά των mobile applications, σηματοδοτούμε τη μετάβαση στο σουπερμάρκετ του μέλλοντος, το οποίο αξιοποιεί την προηγμένη τεχνολογία για να κάνει τη ζωή των καταναλωτών πιο εύκολη.

Ολοκληρώνοντας, ποια είναι η φιλοσοφία της Μαρινόπουλος όσον αφορά την ΕΚΕ, ειδικά στις σημερινές δυσχερείς οικονομικές συνθήκες για τη χώρα; Δώστε μας κάποιες παραπάνω πληροφορίες για το αξιέπαινο πρόγραμμα των Κοινωνικών Παντοπωλείων που υλοποιείτε.

Η ανταπόδοση στην κοινωνία είναι ο πυρήνας της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Για το λόγο αυτό ιδρύσαμε ήδη από το 2007 τρία Κοινωνικά Παντοπωλεία σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, τα οποία προσφέρουν υποστήριξη και φροντίδα σε άπορες οικογένειες στις περιοχές αυτές. Συγκεκριμένα, τα Κοινωνικά Παντοπωλεία της εταιρείας μας καλύπτουν τις πρωτογενείς ανάγκες 600 απόρων οικογενειών για διάστημα έξι μηνών, ώστε σε συνδυασμό με άλλες κοινωνικές δράσεις των δήμων να είναι σε θέση σταδιακά να στηρίζονται στις δικές τους δυνάμεις.
Μέχρι σήμερα, 6.000 οικογένειες -περίπου 15.095 άνθρωποι σε ανάγκη- έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα των Κοινωνικών Παντοπωλείων, ενώ έχουν επενδυθεί από τη Μαρινόπουλος περίπου 10.000.000 ευρώ για τη λειτουργία και τροφοδοσία τους.

Η Μαρινόπουλος Α.Ε. λαμβάνοντας υπόψη τον διαρκώς και ανησυχητικά αυξανόμενο αριθμό των Ελλήνων που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας, έχει δεσμευτεί για την περαιτέρω επέκταση και ενίσχυση του θεσμού των Κοινωνικών Παντοπωλείων. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε ήδη δρομολογήσει μια σειρά ενεργειών, οι οποίες θα υλοποιηθούν με την ίδια ένταση και το 2013.