To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Καλή χρονιά το 2013 για τον τουρισμό

Καλή χρονιά το 2013 για τον τουρισμό

Γράφει η ΑΝΝΑ ΑΝΔΡΕΩΛΑ

Ο τουρισμός μπορεί να αναδειχθεί σε έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, εκτίμησε μιλώντας στο adbusiness ο Ηλίας Κοκοτός.

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις της κρίσης στον ελληνικό τουρισμό, ο κ. Κοκοτός επεσήμανε ότι δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα τα τελευταία χρόνια, εκτός από το γεγονός ότι πριν από δύο χρόνια είμαστε οι πρωταγωνιστές της κρίσης, κάτι που δεν συμβαίνει σήμερα τόσο έντονα.

Ο κ. Κοκοτός επισήμανε επίσης ότι η εταιρεία κάνει συνεχώς επενδύσεις στον τουρισμό, όπως η δημιουργία το 2008 του υπερσύγχρονου συνεδριακού κέντρου, Aegean Conference Center, ενώ φέτος τον Οκτώβριο θα διεξαχθεί το 9ο τουρνουά γκολφ. Σημειώνει ότι τα βασικά προβλήματα του τουρισμού είναι δύο, τα περιφερειακά αεροδρόμια και η εποχικότητα του τουριστικού προϊόντος τονίζοντας ότι η λύση για το θέμα της εποχικότητας είναι τα κίνητρα για επενδύσεις σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

adb.: Πιστεύετε πως η εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό έχει βελτιωθεί σε σχέση με αυτήν που παρουσιαζόταν επί δύο συνεχόμενα έτη;

Η.Κ.:
Η εικόνα της χώρας μας είναι δυστυχώς ακριβώς η ίδια, η μόνη διαφορά είναι ότι πριν από δύο χρόνια ήμασταν η μόνη χώρα στην οποία αναφερόντουσαν τα ξένα ΜΜΕ όταν μιλούσαν για κρίση, ενώ σήμερα είμαστε μία από τις πολλές άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου.

adb.: Έχουμε μια ώριμη εξαγωγική βιομηχανία που παράγει εισόδημα παρά την κρίση: τον Τουρισμό. Ποιες είναι οι πρακτικές που θα πρέπει να ακολουθηθούν για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα;

Η.Κ.:
Διαβάζω και ακούω συνέχεια για κίνητρα που δίνονται για να χτισθούν νέες ξενοδοχειακές μονάδες, λες και το πρόβλημα του τουρισμού σήμερα είναι η έλλειψη καταλυμάτων. Τα βασικά προβλήματα του τουρισμού για εμένα είναι τα εξής δύο: Το ένα και βασικό είναι τα περιφερειακά αεροδρόμια και το τριτοκοσμικό επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρουν και το δεύτερο είναι η εποχικότητα του τουριστικού μας προϊόντος. Και επειδή όταν αναφέρουμε ένα πρόβλημα, καλό είναι να προτείνουμε και μια λύση: Η λύση για τον εκσυγχρονισμό των περιφερειακών αεροδρομίων είναι η άμεση ιδιωτικοποίησή τους και η λύση για το θέμα της εποχικότητας είναι τα κίνητρα για επενδύσεις σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως είναι για παράδειγμα τα γήπεδα γκολφ. Πιστεύω ότι αν καταφέρουμε να λύσουμε αυτά τα δύο βασικά προβλήματα θα δούμε και πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

adb.: Κατά πόσον θεωρείτε εφικτό να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων τουριστών για την Ελλάδα;

Η.Κ.:
Το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων τουριστών ήταν ανέκαθεν υψηλό για την Ελλάδα, είμαστε άλλωστε ένας από τους πιο γνωστούς τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο. Από εκεί και πέρα ο μόνος τρόπος για να ενισχυθεί το ενδιαφέρον είναι η προσφορά και άλλων μορφών τουρισμού, πέρα από το «ήλιος - θάλασσα».

adb.: Πώς κρίνετε την τουριστική περίοδο του 2013; Από ποια αγορά καταγράφηκε μεγάλη πτώση στην προσέλευση στην Ελλάδα;

Η.Κ.:
Γενικά το 2013 φαίνεται να είναι μια πολύ καλή χρονιά με αύξηση στον τουρισμό. Μεγάλη πτώση δεν βλέπω από κάποια αγορά, αν και πιστεύω ότι θα υπάρχει κυρίως από την Ιταλία και την Κύπρο λόγω της κρίσης.

adb.: Πώς κρίνετε όλες αυτές τις ενέργειες που γίνονται για τόνωση του ελληνικού προφίλ στο εξωτερικό;

Η.Κ.:
Σε μια τόσο δύσκολη εποχή, με το υπουργείο Τουρισμού να μην έχει τα απαραίτητα κονδύλια για τη σωστή προβολή της χώρας μας, η οποιαδήποτε πρωτοβουλία του ιδιωτικού τομέα είναι εξαιρετικά σημαντική. Ένα άλλο καλό παράδειγμα σε αυτό που αναφέρετε είναι οι καταχωρίσεις που κάνουν ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες σε μεγάλης κυκλοφορίας περιοδικά της Ευρώπης και της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.

adb.: Ποιες είναι οι δράσεις που κάνετε για να προσελκύσετε περισσότερους τουρίστες στην Ελλάδα; Θεωρείτε ότι η ανάπτυξη μπορεί να έρθει από τον τουρισμό;

Η.Κ.:
Θεωρώ ότι μπορούμε να μεγιστοποιήσουμε τα έσοδά μας από τον τουρισμό. Πιστεύω ότι αυτό που σαν κράτος εισπράττουμε από τον τουρισμό είναι το ελάχιστο. Από τη μεριά μας κάνουμε όλες τις δράσεις που είναι απαραίτητες για την προσέλκυση ξένων επισκεπτών, από εκπαιδευτικά ταξίδια ενημέρωσης μέχρι μεγάλα άρθρα και αφιερώματα σε μεγάλης κυκλοφορίας έντυπα. Από εκεί και πέρα όμως χρειάζεται και στήριξη από το κράτος με ενέργειες όπως αυτές που προανέφερα.

adb.: Μιλήστε μας για το 9ο τουρνουά Porto Elounda Autumn Pro-Am & Cup 2013 - Aegean Mini Tour.

H.K.:
Το 9ο τουρνουά Porto Elounda Autumn Pro-Am & Cup 2013 - Aegean Mini Tour για επαγγελματίες και ερασιτέχνες παίκτες του γκολφ θα πραγματοποιηθεί στο Porto Elounda Golf Club και το Crete Golf Club. Το τουρνουά θα γίνει 3 έως 6 Οκτωβρίου. Το γήπεδο του Porto Elounda Golf Club είναι par 3-9 οπών με 18 Tees και συνολικό μήκος 2.062 μ., ενώ χαρακτηρίζεται ως ένα από τα καλύτερα par-3 γήπεδα από τους λάτρεις του σπορ, με επιπλέον χαρακτηριστικό τη μοναδική θέα του στο Κρητικό πέλαγος.

adb.: Το Aegean Conference Center έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών σας. Μιλήστε μας γι’ αυτό σας το εγχείρημα.

Η.Κ.:
Η εταιρεία μας Ελούντα Α.Ε. είναι ιδιοκτήτρια τριών πολυτελών ξενοδοχείων στην Κρήτη, του Elounda Mare Hotel, του Porto Elounda De Luxe Resort και του Elounda Peninsula All Suite Hotel. Στο Porto Elounda βρίσκεται το υπερσύγχρονο συνεδριακό μας κέντρο, το Aegean Conference Center. Η αλήθεια είναι ότι από την εκκίνησή του το 2008 έως σήμερα έχουμε πραγματοποιήσει πολλά και εξίσου σημαντικά διεθνή incentives και συνέδρια. Μας έχουν εμπιστευτεί για τις διοργανώσεις τους ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες τεχνολογίας, ιατρικές εταιρείες και αυτοκινητοβιομηχανίες.

adb.: Ποια σημεία της τουριστικής συμπεριφοράς θεωρείτε πως θα έπρεπε να διορθωθούν ώστε ο τουρίστας να είναι περισσότερο ικανοποιημένος από τις παρεχόμενες υπηρεσίες;

H.K.:
Το πλέον σημαντικό πράγμα για μένα είναι το να λες την αλήθεια στον πελάτη. Οποιαδήποτε επικοινωνία κάνεις να αντικατοπτρίζει αυτό που πραγματικά είσαι. Από εκεί και πέρα θεωρώ ότι είμαστε ένας εξαιρετικά φιλόξενος λαός και αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα του τουριστικού μας προϊόντος.