To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Κατεύθυνση για το αύριο το Συνέδριο

Κατεύθυνση για το αύριο το Συνέδριο

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η προετοιμασία για το Συνέδριο «Επικοινωνία: Η Επόμενη Μέρα»;

N.Λ.:
Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία. Η θεματολογία έχει οριστεί, αυτή την στιγμή που μιλάμε διαμορφώνεται το τελικό πρόγραμμα, ενώ πολύ σύντομα θα υπάρξει και επίσημη ανακοίνωση για την πολιτική που θα ακολουθήσουμε όσον αφορά στα εισιτήρια. Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο μιας πολύ μεγάλης πορείας. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται ίσως για το μεγαλύτερο Συνέδριο που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα για το χώρο της επικοινωνίας, και για τις ανάγκες του έχει πραγματοποιηθεί μια ιδιαίτερα βαθιά και αναλυτική προ-συνεδριακή διαδικασία.

Το σημαντικότερο, ίσως, είναι πως περίπου 150 από πλέον ανώτερα στελέχη του ευρύτερου χώρου της επικοινωνίας έχουν αφιερώσει χρόνο και προσπάθεια για να γίνει πραγματικότητα αυτή η προσπάθεια. Η παρούσα κατάσταση και συγκυρία απαιτούσε την ενεργή εμπλοκή του συνόλου του κλάδου και αυτό αντικατοπτρίζεται τόσο στη δομή και διάρθρωση του συνεδρίου, όσο και στις προ-συνεδριακές δράσεις που έλαβαν χώρα, με στόχο την αναγνώριση και καταγραφή των ζητημάτων που θα αποτελέσουν θεματικό αντικείμενό του. Για τη διοργάνωσή του, άλλωστε, συνεργάζονται όλοι οι επίσημοι φορείς του χώρου της εμπορικής επικοινωνίας.

adb: Ποια θα είναι, λοιπόν, η θεματολογία του Συνεδρίου;

N.Λ.:
Η ατζέντα του Συνεδρίου έχει δημιουργηθεί από την ίδια την αγορά. Τα θέματα που θα συζητηθούν τα έχει φέρει στο τραπέζι η ίδια η αγορά και αντικατοπτρίζουν τις αγωνίες και τις ανησυχίες του χώρου. Πρόκειται για θέματα που έχουν προκύψει από την προσυνεδριακή διαδικασία και τα οποία πριν παρουσιαστούν στο Συνέδριο, έχουν τύχει επεξεργασίας και συζήτησης από τα πιο υψηλόβαθμα και έμπειρα στελέχη που έχει η αγορά μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει ζήτημα που να αφορά και να προβληματίζει αυτήν τη στιγμή τον κλάδο, το οποίο να μην έχει συμπεριληφθεί στη θεματολογία του συνεδρίου.

adb: Θα μπορούσατε να γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένος;

N.Λ.:
Μπορώ να σας αναφέρω -καθώς θα πρέπει να περιοριστώ, λόγω χώρου- τις τρεις διαστάσεις, τους τρεις άξονες -αν θέλετε- που καθορίζουν τη δομή του συνεδρίου. Αυτοί είναι:
α) Η επικοινωνία και ο ρόλος της στο χτίσιμο της ανταγωνιστικότητας των brands.
β) Οι σχέσεις και το νέο μοντέλο συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων κλάδων του χώρου της επικοινωνίας.
γ) Ο ρόλος της πολιτείας και των θεσμών για τον κλάδο της επικοινωνίας.

Όλα αυτά που σας δίνω επιγραμματικά θα συζητηθούν σε ιδιαίτερο βάθος. Θα πρέπει να ξέρετε πως την ημέρα του συνεδρίου, την 23η Μαρτίου, θα υπάρξουν περίπου 55 ομιλητές, που όλοι αποτελούν ανώτερα στελέχη της αγοράς. Παράλληλα, θα αναλυθούν τα βασικά ευρήματα της έρευνας που διενήργησε ο ΣΕΔΕΑ για τις ανάγκες της προσυνεδριακής διαδικασίας, ενώ θα παρουσιαστεί και μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (World Federation of Advertisers) για την επικοινωνία και το ρόλο της ως αναπτυξιακό εργαλείο.

adb: Η θεματολογία είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, αλλά ίσως να μην αρκεί μόνο η θεωρία. Η αγορά φαίνεται πως «διψά» για πιο hands-on προσεγγίσεις, δείχνει να έχει ανάγκη από μια πυξίδα, από μια στρατηγική που θα την οδηγήσει στην «Επόμενη Μέρα».

N.Λ.:
Μα αυτή είναι η επιδίωξή μας και θεωρώ πως έχουμε όλα τα εχέγγυα για να τον προσεγγίσουμε. Σας διαβεβαιώνω πως όσο θα συζητηθούν στο Συνέδριο μόνο θεωρητικά δε θα είναι. Στο Συνέδριο τα senior στελέχη της αγοράς θα μιλήσουν για πράγματα που προκύπτουν μέσα από τις εξελίξεις, για πράγματα που ως άνθρωποι της επικοινωνίας συναντάμε καθημερινά. Δε θα μιλήσουμε για ιδεατές ανεφάρμοστες συνθήκες, αλλά για την πραγματικότητα.

Ξεκινώντας από την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα πως η επικοινωνία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για την οικονομία, θέλουμε να μιλήσουμε για το πώς αυτή η αλυσίδα της επικοινωνίας θα παράγει πιο αποτελεσματικά. Αφενός να χαρτογραφήσουμε το σήμερα και αφετέρου να δώσουμε μια κατεύθυνση για το αύριο. Στο Συνέδριο οι ομιλητές θα καταπιαστούν με ζητήματα «επιβίωσης» για τους κλάδους της επικοινωνίας και όχι με θεωρητικές ασκήσεις επί χάρτου.

Με βασικά δεδομένα την πτώση της διαφημιστικής δαπάνης και τα προβλήματα στο χώρο των ΜΜΕ και της επικοινωνίας, να εξετάσουμε πώς μπορούν να δημιουργηθούν σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αυτές να είναι παραγωγικές, πώς θα μιλήσουμε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά στον καταναλωτή, τι στέκεται αυτήν τη στιγμή εμπόδιο στην προσπάθειά μας αυτή. Και αφού «τακτοποιήσουμε τα του οίκου μας», να εξετάσουμε σε ποιο νομικό και θεσμικό πλαίσιο μπορεί να αποφέρει τα βέλτιστα αποτελέσματα η επικοινωνία, τόσο για τον κλάδο όσο και την ελληνική οικονομία και κοινωνία. Αυτά μόνο θεωρητικά ζητήματα δεν είναι… Οι άξονες που σας έδωσα προηγουμένως είναι απλά το πλαίσιο. Στο Συνέδριο θα μιλήσουμε για τις απτές διαστάσεις τους. Θα μιλήσουμε για ικανότητες, δομές, ανθρώπους. Για το ποιο πρέπει να είναι το τελικό αποτέλεσμα.




adb: Αυτή θα λέγατε, λοιπόν, πως είναι η κοινή συνισταμένη όλων όσων συμμετέχουν στο Συνέδριο; Με ποιες επιδιώξεις έχει μπει κάθε κλάδος της επικοινωνίας στην προσπάθεια αυτή;

N.Λ.:
Η κοινή πρόθεση όλων μας είναι να μπουν όλα τα θέματα πάνω στο τραπέζι. Να συζητηθούν όλα τα ζητήματα που απασχολούν αυτήν τη στιγμή τον κλάδο με ειλικρίνεια, χωρίς κρυφές ατζέντες και συντεχνιακές λογικές. Δεν ξέρουμε τι θα βγει από τη συζήτηση αυτή. Δεν μπήκαμε σε αυτή την προσπάθεια για να παρουσιάσουμε κάτι ως δεδομένο. Δεν ξεκινήσαμε μόνο για να διακηρύξουμε πως η επικοινωνία είναι μοχλός ανάπτυξης και χτίζει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Στόχος μας είναι να ανακαλύψουμε τον τρόπο με τον οποίο -μέσα στη σημερινή πραγματικότητα- αυτό μπορεί να γίνει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Μπορεί το Συνέδριο να ανατρέψει τις μέχρι τώρα παραδοχές μας για τις γραμμές επικοινωνίας του χώρου μας. Ο βασικός στόχος του, όμως, είναι να μιλήσουμε ανοιχτά. Να δούμε πού συμφωνούμε και πού διαφωνούμε. Ο κάθε κλάδος της επικοινωνίας πρέπει να εξηγήσει πειστικά γιατί υπάρχει, ποιος είναι ο λόγος ύπαρξής του. Μόνο μέσα από αυτήν τη διαδικασία μπορούμε να κάνουμε την αλυσίδα να παράγει αποτελεσματικά και δημιουργικά, μόνο έτσι μπορούμε να βελτιώσουμε το τελικό παραγόμενο προϊόν...

adb: Στην προετοιμασία, αλλά και στη διεξαγωγή του Συνέδριου βασικό ρόλο διαδραματίζουν τα senior στελέχη της αγοράς. Τι έχει κερδίσει το Συνέδριο από αυτό, αλλά -σε τελική ανάλυση- ποιους αφορά κατά κύριο λόγο;

N.Λ.:
Το Συνέδριο αφορά κάθε άνθρωπο της ευρύτερης αγοράς επικοινωνίας. Αυτό θα το δείτε και όταν ανακοινώσουμε τις τιμές των εισιτήριων, καθώς στόχος μας είναι να το παρακολουθήσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι. Πραγματικά θεωρώ πως θα το βρουν εξαιρετικά ενδιαφέρον οι νέοι που τώρα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην αγορά, αυτοί που είναι στην αρχή της καριέρας τους.

Το Συνέδριο θα δώσει μια εικόνα από το μέλλον. Όποιος το παρακολουθήσει, θα καταλάβει τι πρέπει να κάνει στο μέλλον, τόσο σε προσωπικό όσο και σε corporate επίπεδο. Η γενιά που θα παραδώσει τη σκυτάλη στους νεότερους, τα senior στελέχη, μιλάει στην επόμενη και λέγοντας πώς έχουν και πώς εξελίσσονται τα πράγματα. Ενημερώνει για τα «εφόδια» που θα πρέπει να έχουν και σε ατομικό και σε εταιρκιό επίπεδο για να μπορέσουν να «επιβιώσουν».

 Το Συνέδριο αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να καταλάβουν πού βρίσκονται. Πόσο κοντά ή μακριά είναι από το ζητούμενο. Όσοι το παρακολουθήσουν θα καταλάβουν προς τα πού σκέφτονται οι διοικούντες να στρίψουν το καράβι, σε μια χώρα όπου έχουν αλλάξει τα δεδομένα και ο καθένας είναι αναγκασμένος να κάνει reinvent τον εαυτό του. Τα πλέον senior στελέχη της αγοράς θα είναι εκεί, θα μιλήσουν για όλα τα καυτά ζητήματα της αγοράς και θα δώσουν τη συνολική εικόνα της κατάστασης. Μια εικόνα που κανένα στέλεχος δε διαθέτει, καθώς η οπτική του περιορίζεται από τις συνθήκες της εταιρείας ή του κλάδου.

Αυτοί οι άνθρωποι, λοιπόν, θα είναι εκεί και έχοντας κάνει την απαραίτητη προετοιμασία, θα καταγράψουν την πραγματικότητα και θα δώσουν ένα όραμα για το αύριο. Και εάν κάποιος νιώσει πως αυτό δε βγαίνει, έχει το δικαίωμα να υποβάλει τις δικές του ερωτήσεις, να θέσει τους δικούς του προβληματισμούς. Το 10% του χρόνου του Συνεδρίου θα είναι αφιερωμένο σε ερωτήσεις από το κοινό. Ποιο στέλεχος θα μπορούσε να μην ενδιαφερθεί για αυτό το Συνέδριο;