To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Keep looking, keep pushing

Keep looking, keep pushing
Keep looking, keep pushing

adb: Είστε διαφημιστής αλλά παράλληλα και σκηνοθέτης κινηματογραφικών ταινιών. Η διαφήμιση είναι μια απλή πηγή βιοπορισμού για εσάς ή τη θεωρείτε μια μορφή τέχνης;

C.L.B.:
Υπάρχει ένα πολύ ωραίο απόφθεγμα. Δεν μπορώ να θυμηθώ ποιος το έχει πει, αλλά πάντα μου άρεσε. «Τέχνη χωρίς εμπόριο είναι απλά hobby». Άλλωστε, η διαφήμιση και η δημιουργία κινηματογραφικών ταινιών και μοιάζουν και διαφέρουν. Σε τι; Μα, στην εξιστόρηση (Story telling) και τις τεχνικές δεξιότητες. Όσο μοιάζουν, τόσο διαφέρουν. Σε τελική ανάλυση πάντως, αυτό που πάντα με έλκυε στη διαφήμιση είναι οι άνθρωποι.

adb: Έχετε δημιουργήσει πολλές καμπάνιες για πολλούς πελάτες. Υπάρχει κάποια που είναι πιο κοντά στην καρδιά σας; Αυτές που έχουν βραβευθεί ίσως;

C.L.B.:
Κάθε φορά συνδέομαι με αυτήν πάνω στην οποία εργάζομαι τη δεδομένη στιγμή. Πραγματικά έχω κερδίσει βραβεία, μεταξύ άλλων στις Κάννες, στα New York Festivals, στα Clio, στα Bafta και στα Epica. Όλες αυτές οι διακρίσεις λειτουργούν σαν βαρόμετρο. Όχι μόνο για τους δημιουργικούς, αλλά και για τους πελάτες. Οι δουλειές που κερδίζουν βραβεία πάντα φέρνουν αποτελέσματα.

adb: Είστε ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του Adprint Festival. Πώς θα αξιολογήσετε τους συμμετέχοντες;

C.L.B.:
Πρώτα απ’ όλα πρέπει να πω, πως πρόκειται για μεγάλη τιμή. Κοιτάζοντας τα περσινά βραβευθέντα έργα, αλλά και την πορεία του μέσα στο χρόνο, το Αdprint ξεχωρίζει χάρη στην ξεκάθαρη εστίασή του. Επίσης, το γεγονός ότι δημιουργικές ομάδες κρίνουν τα έργα αποτελεί εξαιρετικής έμπνευσης ιδέα. Όσον αφορά τώρα στο πώς θα κρίνω εγώ τις συμμετοχές, η σκέψη μου είναι εξαιρετικά απλή: τα αυθεντικά, απλά, καλογραμμένα και όμορφα εκτελεσμένα έργα είναι αυτά που είναι και εξαιρετικά. Όσες συμμετοχές κινηθούν σε αυτά επίπεδα θα βραβευθούν στο φετινό Adprint Festival.

adb: Ποια, λοιπόν, είναι μια καλή διαφήμιση print;

C.L.B.:
Αυτήν που με σταματάει, με τραβάει από το μανίκι και με κάνει να βγάλω έξω το πορτοφόλι μου. Η δυνατότητα δημιουργίας μιας εξαιρετικής print καμπάνιας είναι ταλέντο, το οποίο κάθε καλός creative θα πρέπει να προσπαθεί να εξελίσσει. Το καλό print ίσως να δείχνει εύκολο, αλλά πρέπει να ξέρετε πως κανείς δεν μπορεί να «κρυφτεί» σε αυτό το μέσο. Κάθε καλός creative το γνωρίζει αυτό. Η ιδέα, το art direction και το copy θα πρέπει να αποτελούν αποτέλεσμα έντονης σκέψης και να σχεδιάζονται ξανά και ξανά.

adb: Στο σύγχρονο «ψηφιακό» κόσμο τι αλλάζει στον τομέα της εμπορικής επικοινωνίας γενικά και στο χώρο του print advertising ειδικότερα;

C.L.B.:
Οι παγκόσμιες τάσεις που παρατηρώ να αναδύονται είναι η εμφάνιση περισσότερων και ταχύτερων τρόπων σύνδεσης και διάδρασης με τα brands, καθώς και μια ολοένα μεγαλύτερη ανάγκη για ριζοσπαστικές ιδέες. Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, πιστεύω πως στο σύγχρονο «ψηφιακό» κόσμο το print advertising θα γίνει πιο εξειδικευμένο (specialised), αλλά και πιο ξεχωριστό (special).

adb: Έχετε κάποια εικόνα της ελληνικής διαφημιστικής αγοράς;

C.L.B.:
Οι δυσκολίες και οι προκλήσεις παντού είναι ίδιες, ο καιρός μόνο αλλάζει (γέλια).

adb: Τι θα λέγατε πως είναι πιο σημαντικό στη διαφήμιση, η δημιουργικότητα ή αποτελεσματικότητα;

C.L.B.:
Οι εξαιρετικά δημιουργικές ιδέες, κατά τη γνώμη μου, είναι πάντα οι πιο αποτελεσματικές.

adb: Αρκετά λακωνικό. Eίναι το motto σας ή έχετε κάποιον άλλο «χρυσό κανόνα» για τη διαφήμιση;

C.L.B.
: Keep looking, keep pushing.

* Το Adprint Festival, το μοναδικό διεθνές φεστιβάλ διαφήμισης αποκλειστικά αφιερωμένο στο print, πραγματοποιείται για ακόμη χρονιά και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τα έργα τους μέχρι την 1η Μαρτίου στην ιστοσελίδα www.adprint.ro. Σημειώνεται πως το adbusiness και το Business Today αποτελούν media partners της διοργάνωσης για τρίτη συνεχή χρονιά.