To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Palo.gr: Η πληρέστερη ελληνική μηχανή αναζήτησης ειδήσεων

Palo.gr: Η πληρέστερη ελληνική μηχανή αναζήτησης ειδήσεων
Palo.gr: Η πληρέστερη ελληνική μηχανή αναζήτησης ειδήσεων

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

«Το palo.gr έρχεται να καλύψει την ανάγκη του αναγνώστη για άμεση, γρήγορη και ταυτόχρονα σφαιρική ενημέρωση. H ιδέα της συγκέντρωσης και ομαδοποίησης όλων των ειδήσεων σε ένα site πιστεύουμε ότι ανταποκρίνεται σε αυτόν το στόχο. Οι συνεργάτες μου κι εγώ είμαστε υπερήφανοι που μετά από εντατικές προσπάθειες βελτιστοποιήσαμε την υπηρεσία, ώστε σήμερα να είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε στο κοινό την πληρέτερη ελληνική μηχανή αναζήτησης ειδήσεων», ανέφερε πριν από περίπου ένα μήνα, στην πρώτη επίσημη παρουσίαση του palo.gr σε δημοσιογράφους και συνεργάτες, ο εμπνευστής του και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Τσαντίλας. Στις παρακάτω γραμμές μιλάει στο adbusiness για την προσπάθεια που ξεκίνησε το 2008 και σήμερα αποτελεί την πληρέστερη και με τη μεγαλύτερη αξιοπιστία και επισκεψιμότητα μηχανή αναζήτησης ειδήσεων στο ελληνικό Διαδίκτυο. Επίσης, σημειώνει πως στα άμεσα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται νέες, μοναδικές για την Ελλάδα, δωρεάν αλλά και συνδρομητικές υπηρεσίες και συνεργασίες με ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια, με στόχο την επέκταση του palo.gr εκτός των ελληνικών συνόρων.

adb: Περιγράψτε μας λίγο το palo.gr. Τι ακριβώς προσφέρει και ποια είναι η φιλοσοφία του;

Π.Τ.: Το palo.gr είναι η πρώτη ελληνική μηχανή αναζήτησης ειδήσεων και απευθύνεται σε όλους εκείνους που επιζητούν ταχύτατη και σφαιρική ενημέρωση για όλα τα θέματα. Καθημερινά συγκεντρώνει και ομαδοποιεί πάνω απο 30.000 ειδήσεις και posts από περισσότερα από 1.300 sites και 7.150 blogs, παρέχοντας στους χρήστες ολοκληρωμένη εικόνα για το τι γράφεται στο ελληνικό Διαδίκτυο.

adb: Πώς ξεκίνησε η ιδέα του palo.gr;

Π.Τ.: Η ανάπτυξη του περιεχομένου στο ελληνικό Διαδίκτυο προσέφερε στον επισκέπτη τη δυνατότητα ενημέρωσης από διαφορετικές πηγές. Στην αρχή οι πηγές αυτές ήταν λίγες και συγκεκριμένες. Τα τελευταία χρόνια όμως, η ανάπτυξη περιεχομένου ήταν τόσο μεγάλη, που o επισκέπτης θα έπρεπε να πλοηγείται επί ώρες και σε πολλά sites προκειμένου να αποκτήσει πραγματικά σφαιρική ενημέρωση. Πριν από πέντε περίπου χρόνια, γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας του πρώτου ελληνικού news aggregator, δηλαδή μιας μηχανής αναζήτησης ειδήσεων με αντικείμενο τη συγκέντρωση, αλλά και την ομαδοποίηση των ειδήσεων από το ελληνόφωνο Διαδίκτυο. Κύριος στόχος η ταχύτατη και αξιόπιστη ενημέρωση του χρήστη μέσω μιας πρωτοποριακής, ευέλικτης και φιλικής ιστοσελίδας. Ξεκινήσαμε δοκιμαστικά το 2008 με τη συλλογή ειδήσεων από 30 sites και περίπου 200 blogs. Στα χρόνια που ακολούθησαν, το palo.gr ανασχεδιάστηκε και εμπλουτίστηκε όχι μόνο ως προς το περιεχόμενο, αλλά και ως προς τον τρόπο λειτουργίας του, για να εξελιχθεί σήμερα στην πληρέστερη μηχανή αναζήτησης ειδήσεων του ελληνικού Διαδικτύου.

adb: Πρόσφατα ενσωματώσατε κάποιες νέες δυνατότητες στο palo.gr, ενδυναμώνοντας την πρόταση και παρουσία σας στο χώρο του ελληνικού Διαδικτύου. Σε ποιες, ακριβώς, βελτιώσεις προχωρήσατε και ποια ήταν στρατηγική πίσω από αυτή την κίνηση;

Π.Τ.: Στα τέλη Ιουνίου ολοκληρώσαμε την ανανέωση της ιστοσελίδας μας με σημαντικές αλλαγές και προσθήκες. Η ανάγκη για ανανέωση του palo.gr προέκυψε απ\' τους ίδιους τους χρήστες. Μετά από καταγραφή και βιντεοσκόπηση 5.000 επισκέψεων βγάλαμε τα συμπεράσματά μας για το ύφος και περιεχόμενο της κεντρικής μας σελίδας, καθώς και των υπολοίπων φυσικά. Δώσαμε προτεραιότητα στον καθαρό σχεδιασμό και την παρουσίαση όσο το δυνατόν περισσότερου περιεχομένου, σε διάφορες εναλλακτικές μορφές (κείμενα, βίντεο, φωτογραφίες, ήχο), σε συνδυασμό με την ποιότητα και ταχύτητα στην αναζήτηση των ειδήσεων.

adb: Ποια χαρακτηριστικά θα λέγατε, λοιπόν, πως αποτελούν πλέον το δυνατό σημείο του palo.gr; Ποια τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει;

Π.Τ.: Όπως προανέφερα, η μοναδικότητα του palo.gr έγκειται στη δυνατότητα να συγκεντρώνει αλλά και να ομαδοποιεί σε καθημερινή βάση πάνω από 30.000 ειδήσεις και posts, που έχουν αναρτηθεί σε περισσότερα από 1.300 sites και 7.150 blogs. Επιπλέον, καθημερινά το περιεχόμενο πλαισιώνεται από video, φωτογραφίες, αλλά και σχόλια αναγνωστών του palo.gr. Όλα αυτά, μαζί με ένα ξεχωριστό αλλά και ιδιαίτερα φιλικό περιβάλλον, αποτελούν μια ξεχωριστή εμπειρία ενημέρωσης για τον Έλληνα επισκέπτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι ειδήσεις ανανεώνονται κάθε 15 λεπτά και αυτόματα ιεραρχούνται και κατηγοριοποιούνται σε θεματικές ενότητες μέσω αλγορίθμων, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, αξιοποιώντας την πιο σύγχρονη τεχνολογία εξόρυξης γνώσης. Σήμερα η ποιότητα, αλλά και η ποσότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης ειδήσεων μάς κατατάσσουν στην κορυφή μεταξύ των μηχανών αναζήτησης στην Ελλάδα και μας συγκρίνουν κατευθείαν με την Google. Πολλοί αναγνώστες μας ισχυρίζονται, μάλιστα, ότι στην αναζήτηση των ειδήσεων για το ελληνόφωνο Διαδίκτυο έχουμε τα πιο ποιοτικά αποτελέσματα από οποιονδήποτε άλλον ανταγωνιστή μας.



adb: Θα μας δώσετε κάποια «νούμερα» για τις επιδόσεις του palo.gr (unique visitors, CTR, χρόνος παραμονής κ.λπ.);

Π.Τ.: Σύμφωνα με το Google analytics, oι μοναδικοί μας επισκέπτες τον Οκτώβριο έφτασαν τους 360.000, ενώ οι ημερήσιοι μοναδικοί μας επισκέπτες ανέρχονται τις τελευταίες ημέρες περίπου στους 25.000. Είναι αξιοσημείωτο ότι η επισκεψιμότητά μας τον Οκτώβριο διπλασιάστηκε σε σχέση με αυτήν του Ιουλίου, ενώ οι πρώτες μέρες του Νοεμβρίου δείχνουν μια ακόμα μεγαλύτερη αύξηση επισκέψεων. Ο μέσος χρόνος παραμονής για κάθε επίσκεψη είναι 8 λεπτά, ενώ οι «πιστοί» αναγνώστες μας αφιερώνουν περίπου 20 λεπτά.

adb: Τι άλλο επιφυλάσσει το μέλλον για το palo.gr; Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας;

Π.Τ.: Παρά την πρωτοφανή οικονομική κρίση που βιώνουμε, το palo συνεχίζει να επενδύει με ίδια κεφάλαια σε νέες υπηρεσίες, αλλά και σε νέες αγορές. Στα άμεσα πλάνα μας εντός του 2011 είναι η δημιουργία μιας νέας καινοτόμου υπηρεσίας για το ελληνικό Διαδίκτυο, με δυνατότητα μετεξέλιξής της σε μια ξεχωριστή ιστοσελίδα στο μέλλον. Επίσης, προχωρούμε σε iPhone, android και tablet εφαρμογές, ώστε οι αναγνώστες μας να μπορούν να μας «διαβάζουν» και από αυτές τις συσκευές. Τέλος, για το 2012 ετοιμάζουμε νέες συνδρομητικές υπηρεσίες, καθώς και την επέκτασή μας στις διεθνείς αγορές.

Μιλώντας στους διαφημιζόμενους

aλdb: Βασίζεστε σε ένα ad funded μοντέλο. Γιατί να επιέξει ένας διαφημιζόμενος το palo.gr ως όχημα επικοινωνίας; Σκέφτεστε άλλους τρόπους monetizing (π.χ. συνδρομητικές υπηρεσίες);

Π.Τ.: Το palo.gr αποτελεί μια νέα και καινοτόμο πρόταση διαδικτυακής ενημέρωσης, προσφέροντας ταυτόχρονα πολλαπλά πλεονεκτήματα για ένα διαφημιζόμενο. Η δυνατότητα στοχευμένης προβολής με banner, αλλά και text links σε συγκεκριμένες κατηγορίες/θεματικές ενότητες της ιστοσελίδας, σε συνδυασμό με τη στόχευση μέσω λέξεων-κλειδιών, προσφέρουν υψηλά επίπεδα αποτελεσματικότητας με χαμηλό κόστος. Αυτό είναι κάτι μοναδικό και αποτελεί το σημαντικότερο πλεονέκτημά μας, ενώ αποτελεί και τον κύριο λόγο της προσέλκυσης μεγάλων brands από όλους τους κλάδους της αγοράς. Όσον αφορά στις συνδρομητικές υπηρεσίες, είναι στη σκέψη μας.

Ποια είναι η ΠΑΛΟ ΜΕΠΕ

H ΠΑΛΟ ΕΠΕ ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2008 με κύριο σκοπό την ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας στο Διαδίκτυο. Τον Απρίλιο του 2009 ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία της πρώτης ελληνικής μηχανής αναζήτησης ειδήσεων, του palo.gr. Το Σεπτέμβριο του 2010 εξαγοράστηκε το σύνολο των εταιρικών μεριδίων από τον Παναγιώτη Τσαντίλα και έτσι η εταιρεία έγινε Μονοπρόσωπη ΕΠΕ. Το palo.gr αποτελεί την κύρια δραστηριότητα της εταιρείας και μέχρι σήμερα έχει αναπτύξει ένα ισχυρό πελατολόγιο, που περιλαμβάνει εταιρείες από τους κλάδους των ασφαλιστικών, τηλεπικοινωνιών, τραπεζών, υπηρεσιών, λιανικού εμπορίου, αερομεταφορές κ.λπ.

Info: pt@palo.gr