To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Προβληματισμός για την μείωση των επιβραβεύσεων

Προβληματισμός για την μείωση των επιβραβεύσεων
Κοινή επιστολή ΣΔΕ, ΕΔΕΕ, ΕΙΤΗΣΕΕ στο Νίκο Παππά σχετικά με την μείωση του 9,9% σε 4%. Που διαφωνούν οι τρεις φορείς και τι ζητούν

Αν και γενικά οι αλλαγές που φέρνει η νέα τροπολογία που κατέθεσε την Πέμπτη 29 Μαρτίου η κυβέρνηση και ψηφίστηκε την Δευτέρα 2 Απρίλιου κρίνονται ως θετικές προς την αγορά της επικοινωνίας, υπάρχει και μια που έχει προκαλέσει -αν μη τι άλλο- προβληματισμό.

Ο λόγος για την πρόβλεψη μείωσης της ετήσιας επιβράβευσης των διαφημιστικών από τα Μέσα από το σημερινό (έως) 9,9% στο 4%. Όπως αποκάλυψε, μάλιστα, την Δευτέρα 2 Απριλίου το newsletter Βusiness Today,  ήδη,  από την Πέμπτη 29 Μαρτίου που κατατέθηκε η τροπολογία στην Βουλή η ΕΙΤΗΣΕΕ, η ΕΔΕΕ και ο ΣΔΕ έχουν αποστείλει επίσημη επιστολή για το θέμα στον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκο Παππά.  Στην επιστολή οι τρεις φορείς παρουσιάζονται συντεταγμένα να δηλώνουν την αντίθεση τους στην μείωση αυτή για την οποία αναφέρουν πως είναι αδόκιμη για πολλούς λόγους.

Συγκεκριμένα αναφέρουν πως με τέτοιου είδους ρυθμίσεις  «θίγεται στον πυρήνα της η κατοχυρωμένη ελευθερία των συμβάσεων και το δικαίωμα καθορισμού του τιμήματος κάθε συναλλαγής (που δεν εμπίπτει σε διατιμημένες κατηγορίες» από τους συμβαλλόμενους». Ακόμη τονίζουν πως «η επιβράβευση αποτελεί α) εμπορικό εργαλείο για μέσα σε ολόκληρο τον κόσμο και β) αναγκαία πηγή εισόδου για τις διαφημιστικές εταιρείες, προκειμένου να διασφαλισθεί η βιωσιμότητα τους».

Σε αυτό το πλαίσιο τονίζουν πως «είναι εξαιρετικό κρίσιμο να επανεξεταστεί το ποσοστό της επιβράβευσης και οπωσδήποτε να εφαρμοστεί οποιαδήποτε αλλαγή σε αυτό μετά το κλείσιμο του τρέχοντος έτους, δεδομένου ότι τρέχουν συμφωνίες με όλους τους διαφημιζόμενους, οι οποίες δεν μπορούν να αναπροσαρμοστούν χωρίς απώλειες για όλα τα μέρη. Πολλές δε από αυτές τις συμβάσεις αφορούν πολυεθνικούς πελάτες και συνάπτονται με εταιρείες που έχουν την έδρα τους στο εξωτερικό».

Μάλιστα ειδικά ως προς το χρόνο εφαρμογής οι φορείς προτείνουν η οποία αλλαγή καθεστώτος να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2019.