To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Skype: Στην εποχή του multi screen advertising

Skype: Στην εποχή του multi screen advertising
Skype: Στην εποχή του multi screen advertising

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Ποιοι είναι οι επιχειρηματικοί τομείς που δείχνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για προβολή στο Skype; Πού παρατηρείται ανάπτυξη;

C.J.:
Τα FMCG, o χώρος της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες και η ψυχαγωγία συγκαταλέγονται στους τομείς από τους οποίους υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για προβολή στο Skype. Eπίσης, οι εταιρείες τεχνολογίας δείχνουν έντονη προτίμηση στο Skype, καθώς συνήθως όσοι επικοινωνούν μέσω Skype, διαθέτουν προηγμένες συσκευές και ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τα διάφορα τελευταία μοντέλα, είτε πρόκειται για smartphones είτε για tablets είτε για υπολογιστές. Γι’ αυτό, άλλωστε, και σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής μας αφορά τη διασφάλιση από την πλευρά μας πως το Skype είναι διαθέσιμο για όλες αυτές τις διαφορετικές συσκευές, μέχρι και στις σύγχρονες τηλεοράσεις που έχουν δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο. Γενικότερα, πάντως, η μεγαλύτερη ανάπτυξη που παρατηρούμε αυτήν τη στιγμή αφορά το mobile. Η συγκεκριμένη τάση καταγράφεται και στην Ελλάδα και με αρκετά δυναμικούς ρυθμούς. Βασικός λόγος γι’ αυτό είναι η απήχηση του Skype με τους millenials, το κοινό ηλικίας 18-24 ετών. Σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου το 25% του συγκεκριμένου κοινού χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή το Skype και παρατηρούμε συνεχή ανάπτυξη σε ετήσια βάση. Οι millenials δείχνουν ξεκάθαρη προτίμηση στα κινητά τηλέφωνα και αποτελούν το βασικό λόγο της ανάπτυξής μας στο mobile κομμάτι. Επίσης, οι millenials θέλουν να μοιράζονται πράγματα και να επικοινωνούν σε ένα ασφαλές και αξιόπιστο περιβάλλον και το Skype προσφέρει αυτό ακριβώς.

adb: Θα λέγατε λοιπόν πως αυτά είναι τα βασικά πλεονεκτήματα του Skype σαν όχημα προβολής για brands και διαφημιζόμενους;

C.J.:
Φυσικά το ασφαλές περιβάλλον και η απήχησή μας στο νεανικό κοινό αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα. Επίσης, όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Skype είναι ένα brand με παγκόσμια αναγνωρισιμότητα, θετική αποδοχή και πολύ μεγάλο μέγεθος. To ένα τρίτο όλων των διεθνών κλήσεων γίνονται αυτή τη στιγμή μέσω Skype. Ακόμη, στο Skype οι χρήστες έχουν συνήθως σχετικά λίγες επαφές, οι οποίες είναι στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ κοντινοί τους άνθρωποι: τα μέλη της οικογένειάς τους και φίλοι με τους οποίους θέλουν να παραμένουν σε επαφή. Υπάρχει αξία σε αυτή την επικοινωνία και οι χρήστες την αντιμετωπίζουν σαν κάτι πολύ σημαντικό. Είναι συζητήσεις, άλλωστε, με ανθρώπους που εμπιστεύονται και εκτιμούν τη γνώμη τους. Σε επίπεδο κάλυψης, τώρα, θα πρέπει να σημειώσω πως σε πα- γκόσμιο επίπεδο βλέπουμε πως οι χρήστες επιλέγουν συνήθως να αξιοποιούν το Skype είτε στον υπολογιστή τους είτε στο mobile. Μια καμπάνια που θα «τρέξει» στο Skype και στους υπολογιστές και στο mobile θα δώσει πραγματικά περισσότερα αποτελέσματα στoυς διαφημιζόμενους καθώς η επικάλυψη χρηστών είναι μικρή. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, υπάρχουν περισσότεροι από 2 εκατ. unique users και το 1,6 αξιοποιούν το Skype desktop. Τέλος, θα πρέπει, επίσης, να σημειώσω πως στο Skype διαφημίζεται μόνο ένα brand κάθε φορά, ενώ τα χαρακτηριστικά του μέσου ανταποκρίνονται απόλυτα στη σημερινή τάση για crossscreen advertising.

adb: Έχετε κάποιες καινούργιες προτάσεις σαν Skype, τόσο για τη διαφημιστική αγορά όσο και για το κοινό γενικότερα;

C.J.:
Υπάρχουν κάποια καινούργια πράγματα που προσφέρουμε. Κατ’αρχήν παρουσιάζουμε μια νέα επιλογή targeting για διαφημιστές και διαφημιζόμενους, που ονομάζουμε Conversation Corridors (Διάδρομοι Συζήτησης) και αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμη στις περισσότερες αγορές που δραστηριοποιούμαστε, αλλά μόνο για όσους χρησιμοποιούν το Skype στον υπολογιστή τους, οι οποίοι είναι και το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών μας σήμερα. Στην ουσία πρόκειται για την ομαδοποίηση, ανώνυμα πάντα, χρηστών που επικοινωνούν μεταξύ τους με βάση τη γεωγραφική θέση. Για παράδειγμα, όσοι επικοινωνούν από την Ελλάδα με κάποιον στη Μεγάλη Βρετανία και το αντίστροφο. Μια αεροπορική εταιρεία με το συγκεκριμένο δρομολόγιο ή κάποια υπηρεσία αποστολής συναλλάγματος μπορεί να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο αυτό το συγκεκριμένο κοινό. Κάτι επίσης νέο για εμάς είναι το Skype Qik, που παρουσιάσαμε πειραματικά το φθινόπωρο του 2014 και είναι μια mobile εφαρμογή για αποστολή μηνυμάτων, κυρίως video αλλά και text μεταξύ φίλων. Απευθύνεται κυρίως στο νεανικό κοινό και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε στάδιο δημιουργίας κοινότητας. Τέλος, παρουσιάζουμε μια ακόμη καινοτομία για την οποία είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι, καθώς με αυτή το Skype καταρρίπτει στην ουσία το τελευταίο εμπόδιο στην επικοινωνία, τη διαφορά γλώσσας. Πρόκειται για το Skype Translator, που θα επιτρέπει τη μετάφραση σε real time της επικοινωνίας μεταξύ χρηστών διαφορετικής γλώσσας. Αρχικά είναι διαθέσιμο σε Αγγλικά, Γερμανικά και Ισπανικά και υπάρχουν σχέδια σταδιακής επέκτασής του σε άλλες γλώσσες. Αφορά κυρίως την επικοινωνία για επαγγελματικούς σκοπούς και σε αυτό το επίπεδο θα πρέπει να σημειώσω πως μέσα στο 2015 προγραμματίζουμε και την παρουσίαση του Skype for Business.

adb: Προηγουμένως αναφερθήκατε στο multi screen advertising. Θεωρείτε πως αποτελεί τη νέα κυρίαρχη τάση αυτή τη στιγμή όσον αφορά το digital marketing διεθνώς;

C.J.:
Ναι, νομίζω πως είναι. Έχει να κάνει με την παρουσίαση του κατάλληλου μηνύματος, στην κατάλληλη οθόνη, την κατάλληλη στιγμή. Φυσικά, πρέπει να υπάρχουν κοινά στοιχεία και κάποιος βασικός άξονας στις διάφορες εκτελέσεις, αλλά αυτό που μπορεί να φέρει αποτέλεσμα στο desktop δεν είναι απαραίτητο πως θα είναι επιτυχημένο και στο mobile. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν με διαφορετικό τρόπο τις διάφορες συσκευές. H χρήση του mobile, για παράδειγμα, είναι σημαντική σε ώρες όπως αυτές της προσέλευσης ή της αποχώρησης από την εργασία αλλά πλέον, με την εμφάνιση και των tablets, γίνεται σε μεγάλο βαθμό και στο σπίτι, μπροστά στην τηλεόραση μέσα από την οικιακή σύνδεση Internet. Εμείς ενθαρρύνουμε τα brands να σκέφτονται τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί το κοινό τις διάφορες συσκευές, να προσαρμόζουν το μήνυμά τους για κάθε πλατφόρμα και να αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες που τους δίνονται για να προβάλλουν το μήνυμα τους στη στιγμή που έχει νόημα σε κάθε διαφορετικό μέσο. Παράλληλα, μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες αυτές σε επίπεδο story telling και να «χτίσουν» μια ιστορία σταδιακά μέσα από την προβολή σε διαφορετικό χρόνο σε διαφορετικά μέσα. Αυτό που σας περιγράφω είναι ο τρόπος με τον οποίο η Microsoft Advertising αντιμετωπίζει γενικότερα το multi screen advertising, που θεωρώ πως θα κερδίζει συνεχώς έδαφος.

adb: Θεωρείτε ότι οι Έλληνες διαφημιζόμενοι είναι «έτοιμοι» να υιοθετήσουν τέτοιους είδους λύσεις;

C.J.:
Με βάση τα όσα έχω δει μέχρι στιγμής μπορώ να πω πως ναι. Παρατηρώ πως υπάρχει μια πολύ καλή υποδοχή και υιοθέτηση του mobile. Σχεδόν πάντα, άλλωστε, τα brands όταν ξεκινούν να αξιοποιούν το mobile, καταλαβαίνουν άμεσα τα οφέλη του και επενδύουν ακόμη περισσότερο σε αυτό. Σαν Skype και Microsoft Advertising, τώρα, θεωρώ πως οι νέες προτάσεις μας σε συνδυασμό με τα περισσότερα στοιχεία που μπορούμε να δίνουμε πια για τους χρήστες και τους τρόπους που χρησιμοποιούν τις διάφορες συσκευές, θα πάνε πολύ καλά και στην Ελλάδα. Στην ουσία προσφέρουμε λύσεις για ζητήματα που απασχολούσαν σε μεγάλο βαθμό τους διαφημιζόμενους και στη χώρα σας, όπως για παράδειγμα η δυσκολία σύνδεσης των εικαστικών της κάθε καμπάνιας σε διαφορετικές πλατφόρμες ή το λεγόμενο “banner blindness”.