To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Στη Nova η τηλεόραση είναι τέχνη

Στη Nova η τηλεόραση είναι τέχνη
Στη Nova η τηλεόραση είναι τέχνη

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Ποια είναι αυτή τη στιγμή η εικόνα για τη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα της κρίσης; Έχει επηρεάσει η οικονομική ύφεση την πορεία ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς, τροποποιώντας παράλληλα τους στόχους και τις προσδοκίες των «παιχτών» του χώρου;

K.K.:
Η αλήθεια είναι ότι η χώρα μας βιώνει τους τελευταίους μήνες πρωτόγνωρες καταστάσεις, τουλάχιστον για τις γενιές που μεγάλωσαν στη μεταπολιτευτική Ελλάδα. Σαφώς, η οικονομική κρίση, αλλά και τα διαρκή νέα επώδυνα για το ελληνικό νοικοκυριό οικονομικά μέτρα, έχουν επηρεάσει όχι μόνο την αγοραστική δυνατότητα, αλλά και την καταναλωτική ψυχολογία και ως εκ τούτου συμπεριφορά του κόσμου. Τίποτα δεν είναι πλέον δεδομένο, όπως πριν, τόσο σε επίπεδο καταναλωτή, όσο και σε επίπεδο αγοράς. Καμία επιμέρους αγορά επομένως δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη από την κρίση και όλοι οφείλουμε να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες. Οφείλουμε όμως, πέρα από την οικονομική προσαρμογή να δίνουμε και διέξοδο στον κόσμο. H συνδρομητική τηλεόραση είναι μία ποιοτική, προσιτή και ψυχαγωγική διέξοδος από την κρίση για τον κόσμο. Με την οικονομική κρίση από τη μία να αναγκάζει το κοινό να περιορίζει τα έξοδα του και να περνάει περισσότερη ώρα πλέον στο σπίτι, αλλά και με το επίπεδο της ελεύθερης τηλεόρασης να έχει κατά γενική ομολογία παρουσιάσει σημαντική κάμψη την τελευταία διετία, ο κόσμος πλέον στρέφεται σε μορφές ψυχαγωγίας που είναι οικονομικές, αλλά συνάμα καλύπτουν και μεγάλο εύρος των ψυχαγωγικών του αναγκών. Και εμείς αυτό το κατανοούμε, το σεβόμαστε και προσαρμοζόμαστε σε αυτό. Ο Όμιλος Forthnet αφουγκράζεται αυτές τις ανάγκες της εποχής και κινείται πολύ δυναμικά στην ποιοτική και οικονομική κάλυψη των αναγκών της ελληνικής οικογένειας. Παρέχουμε διαφορετικά πακέτα συνδρομητικής τηλεόρασης ανάλογα με τις προτιμήσεις του κοινού (κινηματογραφικό, αθλητικό, ή πακέτο με διεθνή κανάλια ντοκυμαντέρ/παιδικά/ειδησεογραφικά) που σε συνδυασμό με τις πρωτοποριακές υπηρεσίες broadband της Forthnet, οι οποίες πλέον αποτελούν βασική ανάγκη σε κάθε νοικοκυριό, προσφέρουν εξαιρετικά συμφέρουσες κι ελκυστικές λύσεις για την ελληνική οικογένεια. Έχουμε  φροντίσει ώστε ο καθένας να μπορεί να ζήσει μέσα στο σπίτι του καλύτερα με οικονομικά πακέτα ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Με ειδικές προσφορές κι εκπτώσεις στους πελάτες μας που συνδυάζουν Forthnet και Νova, κάνουμε προσιτές τις υπηρεσίες μας σε όλους, χωρίς να τους στερούμε τη δυνατότητα να ζήσουν την απόλυτη τηλεοπτική εμπειρία που η Nova προσφέρει στο κοινό της, πάντα σε συνδυασμό με τις πιο αξιόπιστες υπηρεσίες broadband που η Forthnet προσφέρει…

adb: Πρωταρχικής και μείζονος σημασίας ζήτημα για κάθε πλατφόρμα συνδρομητικής τηλεόρασης είναι η εξασφάλιση και συνακόλουθα η προσφορά περιεχόμενου ελκυστικού για το κοινό. Ποια είναι η δική σας φιλοσοφία όσον αφορά το περιεχόμενο που θέλετε να προσφέρετε; Πώς έχετε διαμορφώσει τη συνολική σας πρόταση στο τηλεοπτικό κοινό;

K.K.:
Στη Nova η τηλεόραση είναι τέχνη. Και για να γίνω σαφέστερη: Για εμάς τα θεματικά κανάλια και τα ψυχαγωγικά, αθλητικά, κινηματογραφικά ή άλλα προγράμματα που προσφέρουμε, δεν είναι απλά επιπλέον κουτάκια σε ένα άψυχο κολάζ για λόγους εντυπωσιασμού. Είναι προγράμματα που έχουν ή τους δίνουμε ψυχή. Για παράδειγμα, τα κανάλια ΝovaCinema σχεδιάζονται με ιδιαίτερη φροντίδα και σεβασμό στο διεθνή και ελληνικό κινηματογράφο. Εξειδικευμένη ομάδα ανατρέχει σε παγκόσμιες ταινιοθήκες κι επιμελείται σπάνια αφιερώματα ταινιών. Συμμετέχει και μιλάει με τους δημιουργούς σε όλο τον κόσμο και εξασφαλίζει τις πρώτες προβολές αλλά και θεματικές ζώνες που καλύπτουν τις διαφορετικές προτιμήσεις του κοινού. Μόνο στη Νova μπορείτε να δείτε την απονομή των Oscar σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια: από τις αφίξεις στο κόκκινο χαλί έως τη στιγμή που η Μέριλ Στριπ συγκινημένη θα παραλάβει το Όσκαρ και θα ευχαριστήσει όλους όσους αποτελούν το …φιλμ της ζωής της που ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια της. Μόνο στη Nova θα νιώσει κανείς τη μαγεία, την ατμόσφαιρα και τη λεπτομέρεια ενός τέτοιου γεγονότος… Κάτι που συμβαίνει και στο ποδόσφαιρο… Στη Nova ο κάθε ποδοσφαιρικός αγώνας, το κάθε αθλητικό γεγονός αντιμετωπίζεται ως ειδική παραγωγή, που πρέπει να μεταφέρει στον τηλεθεατή όλη την ατμόσφαιρα, τη δράση, τα παραλειπόμενα, τις εκφράσεις και την αγωνία των πρωταγωνιστών του. Η δημοσιογραφική ομάδα νυχθημερόν εργάζεται για να μεταφέρει τον παλμό, τις εξελίξεις και την ατμόσφαιρα του αθλητικού γίγνεσθαι. Ακόμη κι η επιλογή των θεματικών καναλιών που μεταδίδονται μέσα από την Νova, γίνεται με μεγάλη προσοχή, ώστε να εξασφαλίζεται το καλύτερο διεθνές πρόγραμμα πλήρως υποτιτλισμένο και πολλές φορές προσαρμοσμένο στις ανάγκες τηλεθέασης του ελληνικού κοινού. Για παράδειγμα, όταν το Travel Channel αφιερώνει το καλοκαιρινό του πρόγραμμα σε ταξίδια στα ελληνικά νησιά, ή το History Channel κάνει αφιέρωμα στον ελληνικό πολιτισμό, αυτό γίνεται με την προτροπή και ιδιαίτερη συνεργασία της Νova με τα διεθνή δίκτυα. Στη Νova ζούμε το πάθος για την τηλεόραση και αυτό μας βοηθά να την αντιμετωπίζουμε ως τέχνη…

adb: Πέρα από το premium περιεχόμενο στο οποίο έχετε επενδύσει σημαντικά, τι άλλο θεωρείτε πως κάνει την πλατφόρμα σας να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό; Η έμφαση στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες θεωρείτε πως έχει αντίκρισμα όσον αφορά την προσέλκυση συνδρομητών;

K.K.:
Είμαστε περήφανοι για την πληρότητα και ποιότητα των προγραμμάτων  μας, το άριστο δημοσιογραφικό-τεχνικό επιτελείο μας, την καινοτομία μας  σε πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως μετάδοση σε High Definition, αλλά και για πρώτη φορά στη χώρα μας και σε 3D. Η multi-screen στρατηγική φιλοδοξεί να επιτρέψουμε στο Νova κοινό να απολαμβάνει τα προγράμματά του μέσω διαφορετικών μέσων, τηλεόραση, web, tablets κ.λπ. Ήδη εδώ κι αρκετό καιρό υπάρχει δυνατότητα θέασης αγώνων μέσω livestreaming στο novasports.gr. Στόχος μας πάντα να ανταποκρινόμαστε και τοποθετούμαστε έγκαιρα στις σημερινές, αλλά και μελλοντικές ανάγκες του κοινού. Εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι βλέποντας ότι και το κοινό μας ανταποκρίνεται και εκτιμά αυτές τις ενέργειες.

adb: Γενικότερα πώς θα περιγράφατε το κοινό της Nova; Ποια στοιχεία το χαρακτηρίζουν και ποιες ανάγκες του προσπαθείτε να καλύψετε με το περιεχόμενο που προσφέρετε;

K.K.:
Αν θα έπρεπε να περιγράψω με έναν επιθετικό προσδιορισμό το κοινό της Νova θα έλεγα ότι είναι ένα απαιτητικό κοινό. Απαιτεί την καλύτερη ποιότητα, στην καλύτερη τιμή κι αυτό διότι πρόκειται για ένα κοινό συνειδητοποιημένο, που έχει αποφασίσει ότι θέλει να απολαμβάνει ψυχαγωγικό πρόγραμμα πολλαπλών επιλογών, όπως το επιθυμεί, τη στιγμή που το επιθυμεί. Ο λόγος που μεγάλο ποσοστό συνδρομητών μας είναι οικογένειες, είναι διότι με τη Νova καλύπτονται οι ανάγκες για ψυχαγωγία όλης της οικογένειας, είτε ατομικά είτε ομαδοποιημένα. Έτσι, αν το αθλητικό πρόγραμμα και τα κανάλια ντοκιμαντέρ ικανοποιούν σε μεγαλύτερο βαθμό το ανδρικό κοινό, τα κανάλια σειρών, μόδας και μουσικής ελκύουν περισσότερο το γυναικείο κοινό. Τα παιδικά κανάλια, προφανώς αφορούν τα παιδιά αλλά ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι μητέρες και παιδιά μαζί παρακολουθούν τα κανάλια ντοκιμαντέρ π.χ., Animal Planet, NatGeo Wild κ.α. Κοινό παρονομαστή σε όλη την οικογένεια αποτελούν τα κινηματογραφικά κανάλια. Και βέβαια η συνολική εμπειρία θέασης της Νova, με υπηρεσίες όπως το Νova on demand, αλλά και το πλέον ενημερωμένο και λειτουργικό EPG (Electronic Programming Guide) της αγοράς, είναι αυτή που μαζί με το πλούσιο και πολυποίκιλο περιεχόμενο, δημιουργούν πιστότητα και αφοσίωση του κοινού στη Νova. Το κοινό αναγνωρίζει την αξία που λαμβάνει από τη Νova…

adb: Τι θεωρείτε πως επιφυλάσσει το μέλλον για το adfunded τηλεοπτικό μοντέλο στην Ελλάδα;

K.K.:
Οι διεθνείς τάσεις είναι σαφείς ως προς την ανοδική πορεία της συνδρομητικής τηλεόρασης και την ολοένα και μεγαλύτερη ένταξή της στα νοικοκυριά. Τη στιγμή που η οικονομική κρίση αναγκάζει τις οικογένειες να περνούν περισσότερη ώρα στο σπίτι και η ποιότητα προγράμματος των ελεύθερων καναλιών, κατά γενική ομολογία φθίνει, και καθώς το advertising-based μοντέλο δείχνει να ολοκληρώνει τον ιστορικό του κύκλο, η συνδρομητική τηλεόραση κερδίζει διαρκώς έδαφος. Σε αυτό λοιπόν το  περιβάλλον, το τηλεοπτικό μοντέλο της χώρας μας οφείλει να προσαρμοστεί και να αναζητήσει νέες πηγές εσόδων, αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και μοντέλα, π.χ. webtv. Όσο πιο γρήγορα συμβεί αυτό, τόσο λιγότεροι θα είναι οι κραδασμοί για τον κλάδο…

adb: Παρομοίως, ποια πιστεύετε πως θα είναι η εξέλιξη για την συνδρομητική τηλεόραση στην χώρα μας; Ποιες είναι οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν;

K.K.:
Έχουμε διαρκή κι ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με αρκετές συνδρομητικές πλατφόρμες εξωτερικού. Καθημερινά ενημερωνόμαστε, ανταλλάσσουμε απόψεις, μαθαίνουμε, προσαρμόζουμε. Η υπεροχή στο πρόγραμμα, η καινοτομία στις υπηρεσίες, η συνέπεια κι ο σεβασμός προς το κοινό είναι τα σημαντικότερα σημεία που λειτουργούν ως πρότυπα και για εμάς και με αυτά θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε και στο μέλλον. Η πρόκληση μας είναι να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί σε μία εποχή γενικότερων περικοπών, χωρίς να χάσουμε την ποιότητα, την πρωτοπορία και την «μαγεία» που έχει η εμπειρία θέασης Nova. Και αυτό να είστε σίγουροι ότι θα εξακολουθούμε να το κάνουμε και να το παρέχουμε στο κοινό μας.

adb: Ποια θέλετε να είναι η δική σας θέση στην «επόμενη μέρα» της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα και σε ποιες κινήσεις προχωράτε προκειμένου να το διασφαλίσετε;

K.K.:
Ο Όμιλος Forthnet έχοντας εξασφαλίσει το πλέον σημαντικό, ποιοτικό αθλητικό και κινηματογραφικό περιεχόμενο έως το 2015 και προσφέροντας καινοτόμες υπηρεσίες, είναι στρατηγικά τοποθετημένος σωστά ώστε να βλέπει με αισιοδοξία την επόμενη μέρα, όχι μόνο της συνδρομητικής τηλεόρασης, αλλά και γενικότερα του τομέα οικιακής ψυχαγωγίας, ο οποίος σαφώς πλέον συμπεριλαμβάνει και τις υπηρεσίες broadband. Εξυπηρετώντας περισσότερα από 750.000 νοικοκυριά στη συνδρομητική μας βάση και βασισμένοι τόσο στην ιστορία μας -μην ξεχνάτε ότι ο Όμιλος Forthnet έφερε πρώτος το Internet στην Ελλάδα, την ψηφιακή τηλεόραση, το High Definition και πρόσφατα τη 3D μετάδοση στην ελληνική τηλεόραση, όσο και το μέγεθος μας -τζίρος 400 εκατ. ευρώ ετησίως μας δίνουν μία σημαντική θέση στους συσχετισμούς της αγοράς, σήμερα, αλλά και αύριο. Όλο αυτό το διάστημα ο Όμιλος Forthnet πραγματοποιεί κινήσεις που θωρακίζουν τη θέση του ενόψει αυτής της επόμενης ημέρας, στην οποία θα εξακολουθεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξελικτική πορεία της αγοράς, αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και ψυχαγωγίας του συνδρομητικού του κοινού.

Η συνδρομητική τηλεόραση σαν διαφημιστικό όχημα

adb: Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της συνδρομητικής τηλεόρασης σαν διαφημιστικό όχημα; Θεωρείτε πως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ελεύθεροι τηλεοπτικοί σταθμοί καθιστούν πιο ελκυστική επιλογή για διαφημιστές και διαφημιζόμενους το premium περιεχόμενο της συνδρομητικής τηλεόρασης;

K.K.:
Το πλεονέκτημα της συνδρομητικής τηλεόρασης ως διαφημιστικό όχημα έγκειται κυρίως στη σαφή και ξεκάθαρη στόχευση του κοινού, η οποία επιτυγχάνεται λόγω του εξειδικευμένου σχεδιασμού προγράμματος. Προφανές παράδειγμα για στόχευση ανδρικού κοινού είναι η ένταξη διαφήμισης στα αθλητικά κανάλια NovaSports. Όμως χαρακτηριστικά θα αναφέρω ότι και τα κινηματογραφικά κανάλια NovaCinema έχουν διαμορφωθεί έτσι ώστε να απευθύνονται σε συγκεκριμένα κοινά. Για παράδειγμα το NovaCinema3 με motto Καθαρή Αδρεναλίνη είναι το κανάλι δράσης κι απευθύνεται σε νέας ηλικίας ανδρικό κοινό. Το NovaCinema 4 με motto Πάθος Ζωής, είναι το κανάλι που προβάλλει ανθρώπινες ιστορίες, συναισθηματικές, ρομαντικές και ελκύει περισσότερο το γυναικείο κοινό. Ο μεθοδικός τρόπος στόχευσης κοινού, τα πολλαπλά μέσα που διαθέτουμε για την ευρεία προβολή του διαφημιζόμενου (διαφημιστικά breaks και εκπομπές στα πολλαπλά κανάλια, ιστοσελίδες, περιοδικό, κ.λπ.) η ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική και επιπλέον η δημιουργική προσέγγιση στον τρόπο ένταξης της διαφήμισης στα μέσα μας, καθιστούν τη Nova μία ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή για τους διαφημιζόμενους του σήμερα.