To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Στόχος της Plias-Papoutsanis, η σταθερότητα

Στόχος της Plias-Papoutsanis, η σταθερότητα

Σε νέα εποχή έχει μπει η Plias-Papoutsanis και ο Μanaging Director της εταιρείας, Mενέλαος Τασόπουλος, μας περιγράφει την προσπάθεια να γίνει ξανά το συνώνυμο της ποιότητας, της αρμονίας και καινοτομίας στο χώρο των αρωμάτων, τονίζοντας πως στην παρούσα συγκυρία βασικότεροι στόχοι είναι η σταθερότητα και η ασφάλεια με μετρημένη οργανική ανάπτυξη.

Συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

Περιγράψτε μας το όραμα της νέας διοίκησης της Plias-Papoutsanis και τις ενέργειές της όσον αφορά στη βελτίωση της οικονομικής θέσης της εταιρείας.

Η Plias-Παπουτσάνης είναι μια ιστορική και ταυτόχρονα αμιγώς ελληνική εταιρεία, που δημιουργήθηκε το 1870 στο Πλωμάρι της Λέσβου. Ξεκίνησε σαν ελαιουργία με παράλληλη παραγωγή μικρής ποσότητας σαπουνιών, ενώ με την εξέλιξη της Ελλάδας προχώρησε και αυτή, ταυτίζοντας πάντα τον εαυτό της στη συνείδηση των καταναλωτών με το σαπούνι, την καθαριότητα και την πρόοδο γενικότερα. Τα τελευταία αρκετά χρόνια υπήρξε ίσως μια μεικτή στρατηγική ανάπτυξης με έμφαση στην παραγωγή σαπουνιών και καλλυντικών από τη μία, αλλά και στη διανομή και εμπορική δραστηριότητα διαφόρων άλλων προϊόντων. Έχοντας πλέον απεμπλακεί από όλες τις εμπορικές δραστηριότητες που δεν ήταν σχετικές με σαπούνια και καλλυντικά, επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στην παραγωγή σαπουνιών και καλλυντικών, προκειμένου να γίνει ξανά ο Παπουτσάνης το συνώνυμο της ποιότητας, αρμονίας και καινοτομίας στο χώρο.
Η εταιρεία διαθέτει σήμερα στη Ριτσώνα ένα από τα πιο μοντέρνα και καθετοποιημένα εργοστάσια στην Ευρώπη, για το οποίο επενδύθηκαν 45 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, που ξεκίνησε να λειτουργεί το 2001-2002. Με τη βοήθεια των ανθρώπων μας και την τεχνογνωσία τους, αλλά και με τον βιομηχανικό μας εξοπλισμό, παράγουμε και προσφέρουμε τα πιο κατάλληλα και ποιοτικά σαπούνια και καλλυντικά για κάθε ανάγκη.

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με νέα κεφάλαια ύψους 11,95 εκατομμυρίων ευρώ, που αντιστοιχούν σε ποσοστό κάλυψης 98,3%. Ποιες είναι οι κινήσεις στις οποίες θα οδηγήσει αυτή η εξέλιξη;

Η ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 12 εκατομμύρια ευρώ περίπου, με την παράλληλη σημαντική μείωση των δανειακών υποχρεώσεών της και μετατροπή μέρους των υπολοίπων σε μακροπρόθεσμο δανεισμό, ήταν απαραίτητη, προκειμένου να αποκτήσει ξανά η εταιρεία μια ισχυρή κεφαλαιακή βάση, προκειμένου να χρηματοδοτεί χωρίς προβλήματα τις καθημερινές της ανάγκες, αλλά και την ανάπτυξή της.
Από εκεί και πέρα ήδη έχουν γίνει πολλές ενέργειες μείωσης του κόστους σε διάφορους τομείς της εταιρείας, που, σε συνδυασμό με την αποτελεσματικότερη οργάνωση, την πιο επιθετική πολιτική ανάπτυξης των πωλήσεων, αλλά και την πάρα πολύ καλή ποιότητα των προϊόντων μας, πιστεύουμε ότι σύντομα θα οδηγήσει σε πολύ θετικά αποτελέσματα.

Θα μας δώσετε κάποιες πληροφορίες για το πλάνο ανάπτυξης που «τρέχετε»; Ποιες επενδύσεις περιλαμβάνει και ποιοι είναι οι στόχοι που έχουν τεθεί;

Σε συνέχεια και της προηγούμενης ερώτησής σας θα ήθελα σε κάθε περίπτωση να τονίσω ότι στην παρούσα συγκυρία βασικότεροι στόχοι είναι η σταθερότητα και η ασφάλεια με μετρημένη οργανική ανάπτυξη, παρά μια πολιτική έντονης επέκτασης. Σήμερα η εταιρεία παράγει επώνυμα σαπούνια και καλλυντικά με το όνομα Παπουτσάνης, παράγει προϊόντα private label για ελληνικές και ξένες αλυσίδες super market, παράγει προϊόντα για λογαριασμό κυρίως πολυεθνικών αλλά και ελληνικών εταιρειών και τέλος δραστηριοποιείται στην ξενοδοχειακή αγορά, προσφέροντας διαφόρων ειδών σαπούνια και καλλυντικά για τα δωμάτια των ξενοδοχείων (hotel amenities).
Κοιτάζοντας προς το μέλλον και με δεδομένο ότι το εργοστάσιο δεν έχει ανάγκη σημαντικών επενδύσεων σε μηχανολογικό εξοπλισμό, όλο το βάρος θα δοθεί στην εξέλιξη και περαιτέρω βελτίωση των προϊόντων μας είτε προορίζονται για τον τελικό καταναλωτή, δηλαδή των δικών μας επωνύμων προϊόντων, είτε για την αλυσίδα super market που αγοράζει προϊόντα PL από εμάς, είτε για τον ξενοδόχο που αγοράζει προϊόντα για τα δωμάτιά του.

Ποια είναι τα βασικά προϊόντα σας στον κλάδο των επωνύμων σαπουνιών και καλλυντικών και τι μερίδιο αγοράς διατηρούν; Θα παρουσιάσετε νέες σειρές;

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά, αλλά και σε αγορές του εξωτερικού, με τα παρακάτω προϊόντα: Τη σειρά Aromatics, που περιλαμβάνει τα Αφρόλουτρα Aromatics σε 7 αρώματα, τα Σαπούνια Aromatics σε 5 αρώματα, καθώς και τα Body Lotion Aromatics σε 2 αρώματα. Τη σειρά Καραβάκι, που περιλαμβάνει τα Αφροντούς Καραβάκι σε 2 τύπους, τα Σαπούνια Καραβάκι και τέλος τον Αφρό Ξυρίσματος Καραβάκι σε 2 τύπους. Τη σειρά Natura, που περιλαμβάνει τα Natura Κρεμοσάπουνα σε 5 αρώματα και σε αντιβακτηριδιακή σύνθεση. Τα Natura κυκλοφορούν σε αντλία, σε ανταλλακτικό μπουκάλι και σε ανταλλακτικό σακουλάκι. Τη σειρά Σαπουνιών Γλυκερίνης, που διατίθεται σε 2 τύπους. Τέλος, τη σειρά φυσικών προϊόντων ολοκληρωμένης φροντίδας Olivia, που βασίζεται στο φυσικό ελαιόλαδο και διατίθεται κύρια στις αγορές του εξωτερικού, αλλά και στην Ελλάδα σε επιλεγμένα καταστήματα.
Τα μερίδια αγοράς του Παπουτσάνη σε αξία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI (Oct 2010 M.S. in Value), είναι: για τα σαπούνια 20,1%, για τα αφρόλουτρα 2,9% και για τα κρεμοσάπουνα 5,7%. Όπως προανέφερα, η εξέλιξη των υπαρχόντων προϊόντων, καθώς και η ανάπτυξη νέων είναι στις άμεσες επιδιώξεις της εταιρείας. Σύντομα θα δείτε στα super market τις νέες προτάσεις μας πρώτα για τα Aromatics και στη συνέχεια για τα υπόλοιπα προϊόντα μας.




Τι ποσοστό του τζίρου σας αποτελεί η παραγωγή private label προϊόντων;

Τα private label προϊόντα συμμετέχουν στο 10% περίπου του τζίρου μας και αναπτύσσονται φέτος με ένα ρυθμό της τάξης του 15%. Προφανώς η κρίση έχει συμβάλει στην ανάπτυξη των PL προϊόντων συνολικά, κάτι που φαίνεται και από άλλες κατηγορίες προϊόντων. Η ζήτηση προς την εταιρεία μας PL προϊόντων αυξάνει συνεχώς, μιας και τα SM, βλέποντας την ανάπτυξη που προανέφερα, προσπαθούν εκτός από την τιμή, να βελτιώνουν συνεχώς και την ποιότητα των προϊόντων τους, και αυτό είναι κάτι που η εταιρεία Παπουτσάνης μπορεί να το εγγυηθεί. Άλλωστε, η μακρόχρονη συνεργασία μας με πολύ μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, που απαιτούν πολύ αυστηρές προδιαγραφές και ελέγχους, αποτελεί την καλύτερη απτή εγγύηση για την ποιότητά μας.

Δραστηριοποιείστε και στην παραγωγή φασόν για άλλες εταιρείες. Πόσο σημαντική είναι αυτή η δραστηριότητα για την εταιρεία σε επίπεδο παραγωγής και τζίρου;

Όπως προανέφερα, παράγουμε προϊόντα για πολλές πολυεθνικές και ελληνικές εταιρείες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, που μας εμπιστεύονται για την ποιότητα που τους διασφαλίζουμε. Η συμμετοχή της παραγωγής φασόν για άλλες εταιρείες στον
τζίρο μας είναι περίπου 22%.

Σε τι βαθμό σας ενδιαφέρουν οι εξαγωγές και πόσο σκοπεύετε να επενδύσετε σε αυτές; Ποιες είναι βασικές αγορές-στόχος;

Ήδη υπάρχει σημαντική παρουσία των προϊόντων μας στις αγορές του εξωτερικού, τόσο της Αμερικής όσο και της Ευρώπης, κυρίως μέσω των προϊόντων Olivia, των σαπουνιών με βάση το ελαιόλαδο, καθώς και των ξενοδοχειακών μας προϊόντων. Ο Παπουτσάνης είχε πάντα εξαγωγικό προσανατολισμό, σήμερα οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο περίπου 35% των πωλήσεών μας, ενώ μέσα στους στόχους μας είναι η ανάπτυξη των εξαγωγών στις υπάρχουσες αγορές, αλλά και η επέκταση σε νέες. Η Κίνα είναι μια ενδιαφέρουσα αγορά-στόχος για τα Olivia.
Επίσης, εφόσον βρούμε τους κατάλληλους συνεργάτες, στοχεύουμε τις αγορές των Βαλκανίων με τα επώνυμα προϊόντα που διακινούμε στην Ελλάδα.

Ποια είναι τα σχέδια, οι επιδιώξεις και οι προγραμματισμένες κινήσεις σας όσον αφορά στον κλάδο των ξενοδοχειακών καλλυντικών;

Στη συγκεκριμένη αγορά ο Παπουτσάνης κατέχει σημαντική θέση. Η μεγάλη εμπειρία μας στο χώρο, σε συνδυασμό με τη μεγάλη ευελιξία που μας παρέχει η απόλυτα καθετοποιημένη μας μονάδα, μας καθιστά πρώτη επιλογή στους συνεργάτες μας στη συγκεκριμένη αγορά. Στην έκθεση Xenia 2010 παρουσιάζουμε πολλές νέες σειρές που καλύπτουν κάθε ανάγκη των Ελλήνων ξενοδόχων σε hotel amenities.
Επίσης, η αγορά του εξωτερικού, όπως ανέφερα προηγουμένως, είναι μια σημαντική πρόκληση για εμάς. Τέλος, τις αμέσως επόμενες ημέρες θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε μια νέα ολοκληρωμένη πρόταση που θα απευθύνεται στα super market που έχουν τμήματα C&C.

Πώς τρέχει μέχρι στιγμής το 2010;

H εταιρεία μας, παρά την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, χάρη στις σημαντικές εξαγωγές της, τρέχει με μια μικρή μείωση του κύκλου εργασιών της σε σχέση με πέρσι, που προέρχεται κυρίως από την τουριστική αγορά. Ένα επιπλέον αισιόδοξο στοιχείο για εμάς είναι ότι εκτός από τα PL προϊόντα, που τρέχουν με σημαντική αύξηση, όπως προανέφερα, και τα επώνυμα προϊόντα μας τρέχουν με μια μικρή αύξηση.