This is Brave
Από το σκεπτικό, πίσω από την απόφαση για ένα Brave rebranding, μέχρι το όραμά τους για το μέλλον της διαφήμισης, ο CEO, Νικόλας Π. Χατζής, και η CΟΟ & Head of Clients, Σοφία Παναγιωτίδου, μιλούν για το πώς η Brave αλλάζει το διαφημιστικό τοπίο.
Πώς πήρατε την απόφαση να προχωρήσατε στο rebranding; Τι σας οδήγησε σε αυτή την κίνηση;
Νικόλας Π. Χατζής, CEO, Brave: Η Webjar ξεκίνησε τη δραστηριότητα της πριν από 12 χρόνια, έχοντας έναν εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό: την κατασκευή website και λίγο αργότερα το digital περιεχόμενο. Τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά τον covid, και με την προσθήκη σημαντικών brands στο portfolio μας, η εταιρεία άρχισε σταδιακά να κατευθύνεται προς το κομμάτι του marketing και της επικοινωνίας και να μειώνει την αρχική της δραστηριότητα. Κάπου εκεί, η Σοφία και εγώ, αποκτήσαμε μια κρίση ταυτότητας. Δεν μας εξέφραζε πλέον το brand, καθώς η πραγματική δραστηριότητα είχε επεκταθεί στο ATL με αρκετά TVC αλλά ταυτόχρονα και με έναν πιο στρατηγικό ρόλο στη συνεργασία με τους πελάτες μας. Έτσι, η αλλαγή του ονόματος έγινε μονόδρομος, τον οποίο φυσικά και ακολουθήσαμε.
Γιατί «Βrave»; Πώς επιλέξατε τη συγκεκριμένη επωνυμία;
Σοφία Παναγιωτίδου, COO & Head of Clients, Brave: Γιατί είναι ακριβώς αυτό που μας εκφράζει από την πρώτη μέρα που ενώσαμε τις δυνάμεις μας επιχειρηματικά με τον Νικόλα. Από το 2015, έχουμε κληθεί πολλές και διαφορετικές στιγμές να πάρουμε δύσκολες και γενναίες αποφάσεις. Να διαλέξουμε δρόμους απαιτητικούς για το μπόι μας, που οι περισσότεροι -ακόμα και μεγαλύτεροι στην αγορά- θα απέφευγαν. Η φιλοσοφία μας είναι έξω από τις νόρμες της αγοράς, γιατί τολμάμε να δουλέψουμε με τρόπο ανατρεπτικό. Οπότε η γενναιότητα είναι ο κοινός παρονομαστής σε ό,τι κάνουμε. Περνώντας, λοιπόν, τους τελευταίους μήνες μπροστά από πολλά ονόματα και ιδέες, στο άκουσμα της λέξης Brave σταματήσαμε και οι δύο!
“Fearless Creativity”. Πώς προέκυψε το motto και τι αντιπροσωπεύει για σας;
Νικόλας Π. Χατζής: Δε μπορεί να θες η επωνυμία της εταιρείας να είναι Brave και να μην είσαι παράλληλα και fearless. Όταν το creative team μας παρουσίασε τις σκέψεις του για το motto, το Fearless Creativity ήταν αυτό που και οι δύο είπαμε ότι μας ταιριάζει απόλυτα. Δυο λέξεις που μας αντιπροσωπεύουν 100% και δείχνουν, με το καλύτερο τρόπο, τι θέλουμε να πετύχουμε. Δεν έχουμε φοβηθεί ποτέ να αντιμετωπίσουμε την οποιαδήποτε πρόκληση, ενώ ταυτόχρονα είμαστε δημιουργικοί σε κάθε challenge και σε κάθε project που έρχεται από τους πελάτες μας.
Ποιες υπηρεσίες προσφέρει η "Brave";
Σοφία Παναγιωτίδου: Όταν περιγράφουμε αυτό το transition, λέμε πάντα, αυτοσαρκάζοντας, ότι “είμαστε ένα 360°, full service, Creative & Advertising Company”. Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, είναι η απόλυτα σωστή περιγραφή σε μια φράση. Φυσικά, δεν ξεχνάμε πώς ξεκινήσαμε. Δεν αφήνουμε τον digital-first χαρακτήρα μας και το flexibility που έχουμε στο DNA μας. Πλέον όμως – και με την προσθήκη πολύ αξιόλογων ανθρώπων στην ομάδα– προσφέρουμε ό,τι μπορεί να είναι απαραίτητο για ένα brand, ώστε να φτάσει στο κοινό του, με τρόπο αποτελεσματικό τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά.
Τι είναι αυτό που κάνει την εταιρεία να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό (και) σε αυτή τη νέα εποχή της;
Νικόλας Π. Χατζής: Δεν θα σας πω το κλασικό, ότι είμαστε δημιουργικοί. Όχι μόνο γιατί αυτό μπορεί να το πει ο οποιοσδήποτε αλλά περισσότερο γιατί το θεωρούμε αυτονόητο, το ότι πρέπει δηλαδή να είσαι δημιουργικός, για να είσαι στην επικοινωνία. Μας διακρίνουν, όμως, κάποια χαρακτηριστικά, που νομίζω ότι ούτε οι local αλλά ούτε και οι πολυεθνικές διαφημιστικές έχουν. Θυμίζω ότι προερχόμαστε από τον digital κόσμο, άρα μας χαρακτηρίζει η αμεσότητα, η ταχύτητα και η ευελιξία. Χτίζουμε πρώτα σχέσεις και μετά συνεργασίες. Επίσης, έχουμε όλη την υπηρεσία εσωτερικά -στρατηγική, δημιουργικό, παραγωγή, media-, άρα έχουμε τον απόλυτο έλεγχο και την ευθύνη της επιτυχίας. Το πιο σημαντικό είναι ότι δε νιώθουμε και δε χρησιμοποιούμε τον όρο agency. Αυτό είναι κουλτούρα και φιλοσοφία. Είμαστε Advertising Company, γιατί αντιλαμβανόμαστε πάνω από όλα το actual business και μας ενδιαφέρει το πραγματικό αποτέλεσμα στα νούμερα του πελάτη μας.
Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες από τις συνεργασίες σας;
Σοφία Παναγιωτίδου: Μέσα στα χρόνια, έχουμε συνεργαστεί με πραγματικά σπουδαία brands και έχουμε λανσάρει στην ελληνική αγορά εξαιρετικά επιτυχημένα προϊόντα. Θα ξεκινήσω με την Imperial Brands Hellas, που συνεργαζόμαστε από το 2018, και έχουμε λανσάρει στην αγορά με απόλυτη επιτυχία το blu και το Pulze, τη Suzuki του Ομίλου Σφακιανάκη, τη NÕS Insurance Services, τη Leaseplan – spec που κερδίσαμε πρόσφατα-, την ΑΦΗΣ Ανακύκλωση Μπαταριών, την BESTSELLER, τη Minoan Lines, τη Μυτιληναίος, τη Notoscom, τη Soſtone και αρκετές ακόμα ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες. Συνεργασίες, αλλά κυρίως σχέσεις που οι περισσότερες έχουν χτιστεί με πολύ εμπιστοσύνη και εξαιρετικά αποτελέσματα.
Πώς θα πρέπει να μοιάζει, κατά την γνώμη σας, το agency του μέλλοντος; Οδηγούμαστε όλο και περισσότερο προς την κατεύθυνση των 360° agencies;
Νικόλας Π. Χατζής: Οδεύουμε σε μια εποχή, η οποία θα έχει δύο δρόμους: τις εταιρίες που θα αντιμετωπίζουν την επικοινωνία ολιστικά και εκείνες με πολύ συγκεκριμένη εξειδίκευση. Οτιδήποτε στη μέση, θα απορροφηθεί ή θα ψάξει άλλους δρόμους. Η τάση παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα δείχνει ότι ο δρόμος του 360° είναι αναγκαίος και ίσως είναι και ο σωστός σε αυτή τη χρονική περίοδο. Η ευθύνη και ο έλεγχος, που χτίζουν την εμπιστοσύνη, μπορεί να υπάρξουν, όταν η εταιρεία είναι μία. Οι πελάτες έχουν κουραστεί από τους πολλαπλούς συνεργάτες, ειδικά όταν ο ένας ρίχνει την ευθύνη στον άλλο – χαρακτηριστικό της ελληνικής αγοράς. Την τάση αυτή διακρίναμε και εμείς αρχικά στην Ευρώπη και γνωρίζοντας ότι θα φτάσει σύντομα και στην Ελλάδα, αποφασίσαμε να κινηθούμε προς το 360°, αναλαμβάνοντας γενναία όλη την ευθύνη.
Ποιο είναι το όραμα σας για την Brave; Που θέλετε να τη δείτε να φτάνει;
Σοφία Παναγιωτίδου: Θέλουμε να οδηγήσουμε όλους τους πελάτες μας στην κορυφή του κλάδου τους με κάποιους το έχουμε ήδη καταφέρει! Να δημιουργήσουμε καμπάνιες, οι οποίες θα αλλάξουν τον τρόπο σκέψης και θα αφήσουν το δικό τους στίγμα. Χρησιμοποιούμε μια λέξη μεταξύ μας, το #Βravosophy. Είναι η φιλοσοφία μας, την οποία χτίζουμε καθημερινά, τόσο εσωτερικά στην ομάδα της Brave όσο και στον τρόπο σκέψης των πελατών μας. Έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο πλάνο για τα επόμενα χρόνια και πιστεύουμε πολύ ότι θα τα καταφέρουμε με σταθερά αλλά ταυτόχρονα γενναία βήματα, όπως άλλωστε έχουμε κάνει όλα αυτά τα 12 χρόνια.