Το MTV είναι πολλά παραπάνω από ένα μουσικό κανάλι
Το MTV είναι πολλά παραπάνω από ένα μουσικό κανάλιΓράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ
adb: Το Σεπτέμβριο συμπληρώνονται δυο χρόνια παρουσίας του ελληνικού MTV στην εγχώρια τηλεοπτική αγορά. Πόσο ικανοποιημένος είστε από την πορεία του σταθμού σε αυτά τα δυο χρόνια και σε τι βαθμό πιστεύετε πως έχετε αγγίξει τους στόχους σας;
Γ.Λ.: Πράγματι, τον προσεχή Σεπτέμβρη συμπληρώνονται ήδη 2 χρόνια από την ημέρα που εξέπεμψε στους δέκτες μας το ελληνικό MTV. Από τότε, το MTV έχει προχωρήσει σε σημαντικές εκδηλώσεις, θέτοντας ουσιαστικά το δικό του στίγμα στην ελληνική τηλεόραση. Σημειώνω, ενδεικτικά, το Music Week, το MTV Day, τη μεγάλη γιορτή για τους νέους της πόλης μας. Εκδηλώσεις με τεράστια απήχηση στο κοινό και την αγορά.
Παράλληλα, το πρόγραμμα έχει εμπλουτιστεί με περισσότερες ελληνικές παραγωγές, νέες σειρές και show, ενώ το online κομμάτι του καναλιού έχει ανανεωθεί και έχει αυξητική επισκεψιμότητα. Πρόκειται ασφαλώς για μια ανοδική και συνεχώς εξελισσόμενη πορεία σε όλα τα επίπεδα, κάτι που διαφαίνεται, άλλωστε, από τα αυξητικά μερίδια στην τηλεθέαση. Συνεπώς, είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι, τόσο εμείς όσο και το μητρικό MTV.
adb: Μπορείτε να μας δώσετε κάποια νούμερα σχετικά με την τηλεθέαση του σταθμού, την απήχησή του στο δυναμικό νεανικό κοινό, αλλά και τη διαφημιστική απορρόφησή του; Ποια προγράμματα καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις;
Γ.Λ.: Είναι γεγονός ότι τα νούμερα της τηλεθέασης είναι ολοένα και πιο ικανοποιητικά. Από το 2008 έως σήμερα, εμφανίζεται ποσοστιαία αύξηση της τηλεθέασης, που αγγίζει έως και το 50% στα νεανικά κοινά, καθώς και αντίστοιχα το 22% στις μεγαλύτερες ηλικίες. Επιπλέον, η απήχηση και η διείσδυση του MTV προκύπτει σε σημαντικό βαθμό από την τεράστια ανταπόκριση του κοινού στις εκδηλώσεις και τους διαγωνισμούς μας.
Ενδεικτικά αναφέρω το κατάμεστο στάδιο ΟΑΚΑ στη συναυλία MTV Day με τους Tokio Hotel, που συγκέντρωσε 16.000 θεατές, αλλά και τη μεγάλη συμμετοχή του κοινού στο διαγωνισμό Live @ Your Place και αντίστοιχα στην εκπομπή Your Noise Live. Στο πλαίσιο αυτό, σε σχέση με πέρυσι, η διαφημιστική απορρόφηση παρουσιάζει αύξηση των εσόδων μας κατά 20%, αποδεικνύοντας την καθιέρωσή μας στην αγορά. Όσον αφορά στα προγράμματα που κεντρίζουν τις προτιμήσεις του κοινού, στην πρώτη γραμμή για το νεανικό κοινό έρχονται οι μουσικές ζώνες Wake Up με 13%, Hit List Hellas με 11% και Euro Top 20 με 9% και οι εκπομπές Date My Mom με 7,5% και Take 20 με 6%.
Αντίστοιχα, το μεγαλύτερο ηλιακά κοινό προτιμά τις ζώνες Pure Local με 9%, Into the Music με 8%, Hit List Hellas με 5% και τη σειρά Next με 3%. Γενικότερα, διαπίστωσή μας είναι ότι κάποια προγράμματα όπως το Hit List Hellas, Date My Mom και Take 20 είναι σταθερά παγιωμένα ως αγαπημένα από κοινό μας. Στην κατεύθυνση αυτή, θα κινηθούμε στρατηγικά για όλες τις ζώνες.
adb: Ποια είναι τα σχέδια για το μέλλον; Τι να περιμένουμε τη νέα τηλεοπτική σεζόν από το κανάλι;
Γ.Λ.: Οι άξονες πάνω στους οποίους σταθερά στηριζόμαστε είναι η παροχή ποιοτικού, φρέσκου, νεανικού και πρωτοποριακού προγράμματος. Στόχος μας είναι να δικαιώνουμε την πρωτοκαθεδρία και την πρωτοπορία του brand name MTV. Συνεπώς και για την επόμενη χρονιά σχεδιάζουμε μια νέα σεζόν γεμάτη εκπλήξεις.
Από τον Οκτώβριο, οι τηλεθεατές θα μπορούν να απολαύσουν νέους κύκλους αγαπημένων σειρών, ολοκαίνουργιες ψυχαγωγικές σειρές και show, όπως ενδεικτικά τα Valemont, The challenge XX και MTV frontline. Αυτό που σίγουρα, όμως, θα κάνει τη διαφορά είναι οι ταινίες και τηλεταινίες που θα προβάλλονται από το ελληνικό MTV. Χαρακτηριστικά να αναφέρω τα Valemont -the movie-, Made - movie sequel- και My Super Psycho Sweet 16 - movies sequel-, που υπόσχονται να κρατήσουν την καλύτερη τηλεοπτική συντροφιά στους fan του καναλιού.
adb: Πρόσφατα εγκαινιάσατε την ελληνική εκδοχή του MTV Unplugged, ενώ και το Ηeadbangers Ball διαθέτει πλέον Έλληνες παρουσιαστές. Θα ακολουθήσουν κι άλλες εγχώριες παραγωγές;
Γ.Λ.: Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι μόλις σε 2 χρόνια παρουσίας έχουμε φτάσει σε αυτό το επίπεδο, ώστε να υποστηρίζουμε το πρόγραμμα του καναλιού με 10 ελληνικές παραγωγές. Και όλα αυτά, σε μια εποχή που η ελληνική τηλεόραση στο σύνολό της διανύει μια περίοδο -θα έλεγα τουλάχιστον- αυτοσυγκράτησης. Το ελληνικό MTV είναι πλέον το σημείο αναφοράς για τους νέους, προσεγγίζοντας μέσα από αυτές τις εκπομπές τις ανάγκες διαφορετικών κοινών, είτε σε επίπεδο μουσικής είτε σε μορφή ψυχαγωγίας.
Από το Δεκέμβριο του 2008 που ανακοινώθηκε το MTV Hit List Hellas με τον Άλεξ και τη Ναυσικά, ακολούθησαν οι ελληνικές παραγωγές Μy MTV, MTV Pulse με τη Νίκη, Live@Your Place by Vodafone CU, MTV Take 20, powered by Conn-x, Headbangers Ball με τον Ορφέα και τη Βανέσα, Your Noise Live, με τους VJ’s του MTV, στους οποίους προστέθηκαν πρόσφατα η Κατερίνα Τσάβαλου και ο Πάρις Λύκος και Unplugged Sessions powered by What’s Up της Cosmote.
Πρόσφατα εντάχθηκαν στο πρόγραμμά μας δύο νέες ελληνικές παραγωγές, το MTV On The Go, powered by Frulite On the Go, και το MTV Game On, powered by Public & www.getitnow.gr. Στο προσεχές μέλλον ετοιμάζουμε νέες, φρέσκες και πρωτοποριακές ελληνικές παραγωγές, οι οποίες υπόσχονται να σας καθηλώσουν.
adb: Υπάρχει περίπτωση να φιλοξενηθούν στη χώρα μας μεγάλα διεθνή events του ΜΤV, όπως τα MTV Europe Music Awards;
Γ.Λ.: Η δύναμη που μας προσφέρει το δίκτυο του MTV είναι μεγάλη και η πιθανότητα η Αθήνα να φιλοξενήσει το μεγαλύτερο μουσικό θεσμό της Ευρώπης, τα MTV Europe Music Awards(ΕΜΑs), βρίσκεται πολύ κοντά μας. Κάθε χρόνο το δίκτυο του MTV προτείνει δύο υποψήφιες χώρες για να διοργανώσουν τα Βραβεία και παρότι το ελληνικό MTV είναι καινούργιο μέλος στη μεγάλη αυτή οικογένεια, η επιτυχημένη πορεία του έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη τους, με αποτέλεσμα να το καθιστά ικανό να τα φιλοξενήσει στο προσεχές μέλλον.
Όταν τελικά πραγματοποιηθούν τα EMAs στην Αθήνα, θα αποτελέσουν το μουσικό γεγονός της χρονιάς, αφού για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα φιλοξενηθούν τέτοιου βεληνεκούς βραβεία με συμμετοχές από celebrities της διεθνούς μουσικής σκηνής. Μια τέτοια διοργάνωση θα ρίξει τα φλας της παγκόσμιας μουσικής επικαιρότητας στην Αθήνα και θα προσελκύσει χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο, ενισχύοντας τον τουρισμό και προβάλλοντας την πόλη ως προορισμό διασκέδασης και ψυχαγωγίας.
adb: Πώς έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση το σταθμό και τι αλλαγές πιστεύετε πως θα φέρει στην αγορά η επιβολή του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης;
Γ.Λ.: Ο κλάδος των Media, όπως ήταν αναμενόμενο, έχει πληγεί αρκετά από την οικονομική κρίση. Θα ήταν, λοιπόν, ψέμα να σας έλεγα ότι υπάρχει ένας τηλεοπτικός σταθμός που είναι τελείως αλώβητος. Ωστόσο, για εμάς είναι πολύ θετικό ότι η αυξητική πορεία της τηλεθέασής μας συνεπάγεται και αντίστοιχη αύξηση των εσόδων. Από εκεί και πέρα, ο Ειδικός Φόρος Τηλεόρασης, όπως και εσείς πολύ καλά αντιλαμβάνεστε, είναι φυσικό να επηρεάσει αρνητικά τη διαφημιστική αγορά στο σύνολό της και κατ’ επέκταση τα έσοδα των καναλιών.
adb: Πολύ δυναμική παρουσία διαθέτετε και στο διαδίκτυο. Αναλύστε μας λίγο την digital στρατηγική που ακολουθείτε. Ποιο το σχόλιό σας για την online αγορά στην Ελλάδα;
Γ.Λ.: Η άποψή μας για το μέλλον της διαφημιστικής αγοράς στον κλάδο, είναι ο συνδυασμός τηλεοπτικής προβολής και δημιουργικών ενεργειών μέσω διαδικτύου ή κινητής τηλεφωνίας. Με αυτό το γνώμονα, αναπτύσσουμε τη στρατηγική μας και στα ψηφιακά Μέσα. To κοινό μας αδιαμφισβήτητα είναι το κοινό των νέων τεχνολογιών, του Internet και της κινητής τηλεφωνίας. Το site μας έχει ήδη μια ολοκληρωμένη βιβλιοθήκη μουσικών video, τα οποία έως τώρα ξεπερνούν τα 22.000.
Επιπλέον, όλες οι ελληνικές μας παραγωγές είναι διαθέσιμες για on demand streaming. Πολλές τηλεοπτικές παραγωγές, άλλωστε, έχουν ως αφετηρία το Internet, αφού προκύπτουν από online διαγωνισμούς. Παράλληλα, αναπτύσσουμε υπηρεσίες mobile content μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας, όπου ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα και υπηρεσίες θα διατίθενται σε συνδρομητές.
Ωστόσο, πρέπει να επισημάνω ότι τόσο το νομικό πλαίσιο, όσο και τα τεχνικά μέσα, επιδέχονται βελτίωσης, ώστε τα νούμερα της online και mobile διαφήμισης στη χώρα μας να δείξουν περαιτέρω αύξηση. Ειδικά τώρα όπου στη συνείδηση των διαφημιστών και διαφημιζόμενων τα ψηφιακά Μέσα είναι απαραίτητα εργαλεία προβολής.
adb: Πώς θα χαρακτηρίζατε με λίγες λέξεις το κανάλι; Ποιος είναι ο χαρακτήρας και η φιλοσοφία του και ποιο το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα;
Γ.Λ.: Το MTV είναι πολλά παραπάνω από ένα μουσικό κανάλι. Είναι ένα νεανικό ψυχαγωγικό κανάλι. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα «παράθυρο» στον κόσμο, που μας «μεταφέρει» ελεύθερα (free on air) σε όλες τις μεγάλες εκδηλώσεις, τις σύγχρονες, νεανικές, πρωτοποριακές και ολοκαίνουργιες εκπομπές, shows και σειρές.
Επιπλέον, συνδέει και ενημερώνει για τις παγκόσμιες τάσεις γύρω από θέματα που αφορούν στη μουσική, στα trends, στην κουλτούρα και στους προβληματισμούς των νέων. Τη δύναμη αυτή την αντλούμε από τις δυνατότητες και την πρόσβαση που μας προσφέρει το διεθνές δίκτυο του MTV σε μεγάλα μουσικά γεγονότα και εκδηλώσεις, αποκλειστικότητες σε video clips, πρωτοποριακές διεθνείς παραγωγές και υψηλή τεχνογνωσία στα ψηφιακά Μέσα.
adb: Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να σας ρωτήσω ποιο είναι το «προσωπικό σας στοίχημα» για την πορεία του MTV στην ελληνική τηλεοπτική αγορά;
Γ.Λ.: Να συνεχίσουμε να είμαστε πρωτοπόροι στο είδος. Να συνεχίσουμε να είμαστε η σταθερή επιλογή των νέων για μουσική, ψυχαγωγία και lifestyle. Πέρα από τα αυξητικά νούμερα τηλεθέασης, που ασφαλώς είναι ένας μετρήσιμος στόχος, για εμάς είναι πολύ σημαντικό να νιώθουμε ότι συνδημιουργούμε την εναλλακτική πρόταση τηλεοπτικής ψυχαγωγίας στην Ελλάδα.