To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η ΑΙ χτυπάει και την πόρτα της Διαφήμισης

Η ΑΙ χτυπάει και την πόρτα της Διαφήμισης

Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης (AI) σε διάφορους κλάδους, συμπεριλαμβανομένης της διαφήμισης και του μάρκετινγκ, έχει αναμφίβολα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας αυτών των τομέων. Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αυτοματοποιήσει ορισμένες εργασίες και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα, ο αντίκτυπός της στους ρόλους εργασίας μπορεί να είναι τόσο θετικός όσο και αρνητικός.

Στο ντεμπούτο εφαρμογών όπως το Chat GPT ή το Bing οι «προφήτες» και ερευνητές της επιστήμης της Εργασίας ανέφεραν ότι ειδικά στη βιομηχανία της διαφήμισης και του μάρκετινγκ, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε απλά να εξορθολογήσει διαδικασίες όπως η ανάλυση δεδομένων, η τμηματοποίηση πελατών και η εξατομικευμένη στόχευση. Ότι θα μπορούσε επίσης να βελτιστοποιήσει την τοποθέτηση διαφημίσεων, τη δημιουργία περιεχομένου και τη διαχείριση καμπάνιας. «Ως αποτέλεσμα» ανέφεραν χαρακτηριστικά και κυρίως κομψά και καθησυχαστικά «ορισμένες λειτουργίες εργασίας που περιλαμβάνουν επαναλαμβανόμενες ή χειρωνακτικές εργασίες θα μπορούσαν να γίνουν λιγότερο απαιτητικές ή να εξελιχθούν για να επικεντρωθούν σε στρατηγική υψηλότερου επιπέδου και στη δημιουργικότητα.»

Οι σοβαροί του κλάδου έχουν την πεποίθηση τον τελευταίο χρόνο ότι είναι εντελώς απίθανο οι διαφημιστές και οι marketers να χάσουν εντελώς τη δουλειά τους εξαιτίας της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτοί οι ρόλοι απαιτούν ανθρώπινη δημιουργικότητα, στρατηγική σκέψη και κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών, τομείς στους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη υπολείπεται. Προς το παρόν. Η ανθρώπινη κρίση και η ικανότητα ερμηνείας των αποχρώσεων των συναισθημάτων και των πολιτιστικών πλαισίων παραμένουν ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη αποτελεσματικών εκστρατειών μάρκετινγκ και την οικοδόμηση ισχυρών brands.

«Αντί να καταστήσει τους επαγγελματίες ξεπερασμένους από την Τεχνολογία και την Επιστήμη, η τεχνητή νοημοσύνη είναι πιο πιθανό να αυξήσει τις δυνατότητές τους και να επαναπροσδιορίσει τους ρόλους τους» σημειώνουν χαρακτηριστικά οι επαΐοντες προσθέτοντας όλο αυτόν τον καιρό μετ επιτάσεως ότι διαφημιστές και marketers που «αγκαλιάζουν» την τεχνολογία AI και αναπτύσσουν δεξιότητες για να εργαστούν παράλληλα με αυτήν, είναι πιθανό να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στον κλάδο. Μπορούν να επικεντρωθούν στην αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσουν τη λήψη αποφάσεων, να αποκτήσουν πληροφορίες από δεδομένα και να ενισχύσουν τη συνολική αποτελεσματικότητα των καμπανιών τους.

Επιπλέον, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζει να εξελίσσεται, ενδέχεται να προκύψουν νέες ευκαιρίες απασχόλησης στον τομέα. Οι ρόλοι που περιλαμβάνουν τη διαχείριση και τη βελτιστοποίηση των συστημάτων AI, την ανάπτυξη στρατηγικών που υποστηρίζονται από AI και τη διασφάλιση ηθικής και υπεύθυνης χρήσης AI είναι πιθανό να γίνουν όλο και πιο σημαντικοί.


Ωστόσο η ζωή έχει άλλη άποψη. Ερευνητικά δεδομένα έρχονται τώρα και ανατρέπουν όλα τα παραπάνω ενημερώνοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει 11.000 θέσεις εργασίας στη διαφημιστική αγορά.

Πράγματι, σύμφωνα με μια έκθεση της Forrester Research, περίπου 33.000 θέσεις εργασίας σε διαφημιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από την αυτοματοποίηση εργασιών έως το 2030, νούμερο που αντιστοιχεί περίπου στο 7,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού των εταιρειών του κλάδου στις ΗΠΑ.

Από αυτές, το 1/3 των απωλειών, δηλαδή οι 11.000 θέσεις εργασίας, θα οφείλεται στην τεχνητή νοημοσύνη.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα του insiderintelligence η τεχνητή νοημοσύνη πρόκειται να αναδιαμορφώσει σημαντικά τις αμερικανικές επιχειρήσεις τα επόμενα χρόνια, αλλά αυτό που είναι λιγότερο σαφές, είναι αν αυτό θα είναι θετικό ή αρνητικό. Για τις εταιρείες, σημαίνει φθηνότερη πρόσβαση στη δημιουργική εργασία και πιο ομαλές διαδικασίες, ωστόσο για τους εργαζομένους, αποτελεί πηγή ανησυχία για την κατάργηση θέσεων εργασίας.

Οι νέες τεχνολογίες υπόσχονται μια νέα εποχή για τη διαφήμιση, ωστόσο όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο CEO της WPP, Mark Read, «είναι πολύ πιο εύκολο να εντοπίσεις τις θέσεις εργασίας που θα διαταράξει η τεχνητή νοημοσύνη, παρά θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσει».

Όσον αφορά στην επίδραση που έχει ήδη η τεχνητή νοημοσύνη στην απασχόληση στη βιομηχανία διαφημίσεων, οι αναφορές είναι αντιφατικές.

Σύμφωνα με τη Forrester η πλειονότητα των απωλειών δεν θα συμβεί τα επόμενα δύο χρόνια και σημειώνει ότι η βιομηχανία διαφημίσεων πρόσθεσε 2.600 θέσεις εργασίας τον Μάιο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των υπηρεσιών εργασίας.

Από την άλλη, μια μελέτη από την Challenger, Gray & Christmas, ανέφερε ότι 3.900 θέσεις εργασίας σε όλους τους κλάδους αντικαταστάθηκαν από εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης τον περασμένο Μάιο.

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι οι εταιρείες έχουν την επιθυμία και την πρόθεση να μειώσουν το κόστος μετά από το ρεκόρ προσλήψεων που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο ο βαθύτερος φόβος για την τεχνητή νοημοσύνη έχει προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις και ανησυχία στην ευρύτερη βιομηχανία της διαφήμισης. Στην Ελλάδα υπάρχει ανησυχία αλλά δεν έχει αποτυπωθεί ακόμη με αποδείξεις και ονόματα. Όπερ έδει δείξαι.