To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η δύναμη της αγάπης

Η δύναμη της αγάπης
Η δύναμη της αγάπης

Eπιμέλεια: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

H ημέρα του Aγίου Βαλεντίνου αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για διαφημιστές και διαφημιζόμενους σε όλο τον κόσμο να παρουσιάσουν δημιουργικές εκτελέσεις και έξυπνα μηνύματα. Πολλές φορές, βέβαια, πέφτουν στην παγίδα των κλισέ, δεν είναι λίγες όμως οι φορές που καταφέρνουν να εντυπωσιάσουν. Προϊόντα σοκολάτας, ξενοδοχεία, εστιατόρια, ανθοπωλεία και προϊόντα σχετικά με την ερωτική πράξη (εσώρουχα, προφυλακτικά κ.λπ.) έχουν την τιμητική τους, αλλά κάποιες από τις πιο δημιουργικές δουλειές έρχονται από εντελώς αναπάντεχους τομείς. Σε τέτοιες περιπτώσεις θα αναφερθούμε στις παρακάτω γραμμές και απλά να σημειώσουμε πως σε καμία δεν εμφανίζεται κάποιο… αγγελάκι με φτερά και τόξο…

Γράμματα αγάπης…

Αν και παλαιότερα ίσως να γινόταν κατά κόρον, στην εποχή του διαδίκτυου, των smartphones και των social media, η σύνδεση της γιορτής των ερωτευμένων με το παραδοσιακό ταχυδρομείο αποτελεί μεγάλη πρόκληση για το διαφημιστή. Το 2007, λοιπόν, η ταχυδρομική υπηρεσία της Αυστραλίας (Australia Post) θέλησε να παρουσιάσει τα γράμματα σαν τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για να κρατάς επαφή με κάποιον. Για να το κατορθώσει συνεργάστηκε με την M&C Saatchi, με τελικό αποτέλεσμα μια σειρά έντυπων καταχωρήσεων με το tagline «Αν πραγματικά θέλεις να αγγίξεις κάποιον, στείλε ένα γράμμα» (If you really want to touch someone, send them a letter). Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε τη δημοσίευση των καταχωρήσεων σε ένα περιοδικό για τις Ένοπλες Δυνάμεις, προκειμένου να τονιστεί ο ρόλος του Australia Post όσον αφορά στην επικοινωνία και επαφή των στρατευμένων Αυστραλών με τις αγαπημένες τους. Η εκτέλεση, όμως, ήταν τόσο καλή, που τελικά αποφασίστηκε οι καταχωρήσεις να δημοσιευθούν σε άλλα περιοδικά λίγο πριν από την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Αποδείχθηκαν τόσο δημοφιλείς και τόσο επιτυχημένες, που στη συνέχεια δημιουργήθηκε και μια ακόμη παραλλαγή για μια άλλη μορφή αγάπης. Το επόμενο κύμα της καμπάνιας ήταν, φυσικά, για την Ημέρα της Μητέρας.

Black-Jack στον…Έρωτα

Το 2009 το Conrad Treasury Casino στο Brisbane της Αυστραλίας παρουσίασε μια σειρά ειδικών προσφορών για ζευγάρια που θα αποφάσιζαν να περάσουν τη βραδιά της γιορτής των ερωτευμένων στους χώρους του. Η καταχώρηση που υποστήριξε επικοινωνιακά αυτή την ενέργεια έφερε την υπογραφή της Junior Brisbane και παρουσίαζε ένα τραπουλόχαρτο διαφορετικό από τα άλλα. Πιο συγκεκριμένα, ο Ρήγας και η Ντάμα Κούπα «συναντιόταν» στο ίδιο φύλλο με το tagline να εξηγεί τα υπόλοιπα (Get Together This Valentine’s Day).

Ανταλλάσσοντας υπονοούμενα…

Την ίδια χρονιά η TBWA Istanbul στην Τουρκία δημιουργεί για τον ιστότοπο yemeksepeti.com μια καταχώρηση όπου απεικονίζεται μια τραπεζαρία όπου όλα δείχνουν πως έχει προηγηθεί μια σκηνή πάθους. Φαγητά και ποτά είναι πεταμένα παντού, σε μια ξεκάθαρη ένδειξη πως το ρομαντικό δείπνο πολύ γρήγορα οδήγησε κάπου αλλού. Kαι για να σας λυθούν οι απορίες, το yemeksepeti.com είναι site για delivery. Ειδικότητά του τα kebap και τα hamburger…

Me πολύ περισσότερο copy και με πιο ξεκάθαρο (αν και… θολωμένο) εικαστικό, το 2008 η εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων Thrifty Car Rentals στην Αυστραλία, παρακινούσε τους ερωτευμένους της χώρας να ζήσουν τη «γιορτή» μέσα σε ένα από τα αυτοκίνητά της. Τη σχετική καταχώρηση υπέγραφε η JWT Sydney. Μένοντας στο χώρο των οχημάτων, πολύ έξυπνη είναι η καμπάνια που δημιούργησε πριν από μερικά χρόνια με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου η MatosGrey από τη Βραζιλία για την Ducati. Τα βέλη του έρωτα δε φαίνεται να μπορούν να πετύχουν τους κατόχους μηχανών της εταιρείας. Τα «ελεύθερα πνεύματα» πολύ απλά τους ξεφεύγουν χάρη στην ταχύτητά τους.




Τρυφερές στιγμές

Η αλυσίδα των αμερικάνικων supermarket Publix παρουσίασε ένα πολύ τρυφερό τηλεοπτικό spot για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου το 2005. Ένα μικρό αγόρι πείθει τη μητέρα του να τον βοηθήσει να φτιάξει μια τούρτα σε σχήμα καρδιάς για κάποιον ξεχωριστό. Μαζί συνδυάζουν τα συστατικά, ψήνουν την τούρτα και τη σερβίρουν. Το μήνυμα; Οι σχέσεις είναι αυτές που μετράνε…

Όταν τα πράγματα γίνονται άσχημα…

Θέλοντας να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με το φαινόμενο άσκησης βίας σε γυναίκες από τους συντρόφους τους, η οργάνωση Women’s Aid το 2006 παρουσίασε στη Μεγάλη Βρετανία μια καμπάνια που χρησιμοποιούσε σαν δημιουργικό όχημα την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Με βασικό μήνυμα το κείμενο «Για 50.000 βρετανίδες, η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι απλά μια ακόμη ημέρα. Η Women’s Aid είναι εδώ για να βοηθάει κάθε μέρα του χρόνου. Δράστε τώρα για να δώσετε ένα τέλος στην ενδοοικογενειακή βία. Επισκεφτείτε το womensaid.org.uk», η καμπάνια περιελάμβανε έντυπες καταχωρήσεις, outdoor και ραδιοφωνική διαφήμιση.

Η γιορτή των ερωτευμένων επιλέχθηκε σαν επίκεντρο της καμπάνιας, καθώς μια από τις πτυχές των σχέσεων που καταλήγουν σε κακοποίηση είναι πως ξεκινάνε με συμπεριφορές που στην αρχή οι γυναίκες αντιλαμβάνονται σαν κολακευτικές εκφράσεις ρομαντικής αγάπης. Στη συνέχεια, όμως, μετά τα σοκολατάκια και τα λουλούδια έρχονται και τα δείγματα ανεξήγητης ζήλιας και κτητικότητας. Τη συγκεκριμένη καμπάνια υπέγραφε η Grey London, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως απέσπασε το Socially Responsible Advertising Award στα EURO EFFIES το 2007.

Όταν έχει ματς…

Τι συμβαίνει, όμως, όταν η 14η Φεβρουαρίου είναι Κυριακή; Μια μέρα, δηλαδή, αφιερώμένη για τους περισσότερους άνδρες στο ποδόσφαιρο! Αυτό συνέβη πέρσι και η Puma Football το εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο. Παρουσίασε την καμπάνια «Hardchorus», η οποία συνέδεε το ποδόσφαιρο με το... ρομάντζο.
Ποδοσφαιριστές και «hardcore» οπαδοί τραγουδούσαν ερωτικά τραγούδια όπως θα τα έλεγαν αν ήταν στις κερκίδες κάποιου ποδοσφαιρικού γηπέδου. Πιο συγκεκριμένα, μια ομάδα Βρετανών οπαδών παρουσιάζεται να τραγουδάει το «Truly Madly Deeply» των Savage Garden’s, ενώ οι Ιταλοί tifozzi προτιμούν το «Ti Amo» του Umberto Tozzi από το 1977. Με την υπογραφή της Droga 5 και του πολυβραβευμένου David Droga, η καμπάνια ολοκληρώνεται με το copy: Θέλουν να είναι στην αγκαλιά σας. Θέλετε να είστε στην κερκίδα. Τι κάνεις όταν η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου πέφτει σε μέρα αγώνα; (They want to be in your arms.You want to be in the stands. What do you do when Valentine’s Day falls on game day?). Τα σχετικά videos είναι ακόμη στα YouTube και τα views συνεχώς αυξάνονται…


TAGS: advertising