To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η Τεχνολογία πιέζει τη Διαφήμιση να αλλάξει

Η Τεχνολογία πιέζει τη Διαφήμιση να αλλάξει

Στον χορό του streaming και του …meta μπαίνει με αυτοσυγκράτηση και σκεπτικισμό και η ελληνική τηλεόραση, ελεύθερη και συνδρομητική στέλνοντας μήνυμα ότι αλλάζουν τα δεδομένα και στη διαφήμιση. Παρά το γεγονός ότι η τηλεόραση παραμένει το πιο καλοκουρδισμένο διαφημιστικό «όχημα» σε μια μικρή αγορά με περιορισμένη εμβέλεια στη γλώσσα του πληθυσμού, ήδη τα τηλεοπτικά κανάλια αισθάνονται στο σβέρκο τους την ανάσα των νέων τάσεων και δείχνουν να προσπαθούν να προσαρμοστούν. Πιέζουν για περισσότερες και σε βάθος μετρήσεις τηλεθέασης και επισκεψιμότητας των WEB εκδοχών τους, πειραματίζονται στο streaming αντιγράφοντας τα πετυχημένα μοντέλα των ξένων πλατφορμών, ερωτοτροπούν με τα Social Media και το Youtube και αφομοιώνουν τις τάσεις του 2022 πολύ πιο ευέλικτα από ό,τι στο παρελθόν.

Ελευθερία επιλογής

Η συνδρομητική τηλεόραση επιδεικνύει ευελιξία τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και εμπορικά. Η ομαδοποίηση των καναλιών δίνει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα συνδυασμένο πακέτο, το οποίο θεωρητικά κοστίζει λιγότερο από την αγορά κάθε καναλιού ξεχωριστά.

Ωστόσο, η εγχώρια συνδρομητική τηλεόραση αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό και σφυροκοπείται από το Netflix, το Apple TV, το Disney +  και το Amazon Prime.

Η εισροή υπηρεσιών συνεχούς ροής ταρακουνά τη βιομηχανία ψυχαγωγίας και αλλάζει τα δεδομένα φέρνοντας στους καταναλωτές μεγαλύτερη ποικιλία ψυχαγωγίας, συμπεριλαμβανομένων των On Demand τηλεοπτικών εκπομπών, ταινιών και πρωτότυπου περιεχομένου.

Το ΟΤΤ επιτρέπει στους τηλεθεατές να καταναλώνουν ψυχαγωγικό περιεχόμενο με τους δικούς τους όρους και να πληρώνουν μόνο για τα κανάλια που θέλουν. Αυτή η ελευθερία επιλογής θα δημιουργήσει πιθανώς ανταγωνιστικές πιέσεις στους παραδοσιακούς τηλεοπτικούς παρόχους.

Ωστόσο, το μέλλον θα περιλαμβάνει αναμφίβολα τη συγχώνευση των παρόχων ψυχαγωγίας. Για παράδειγμα, το Hulu ανήκει εν μέρει στη Disney, στην οποία ανήκουν επίσης το δίκτυο ABC, το ESPN, το Pixar και η Marvel Entertainment. Ως αποτέλεσμα πολλών έγκαιρων εξαγορών, η Disney μπορεί να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών ψυχαγωγίας για τους πελάτες της.

Ωστόσο, η τάση της ελευθερίας επιλογής πιθανότατα θα συνεχιστεί, ασκώντας πίεση στους παραδοσιακούς τηλεοπτικούς παρόχους να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

Οι διαφημίσεις γίνονται απαρχαιωμένες

Οι πάροχοι υπηρεσιών streaming αποδεικνύουν ότι είναι δυνατό να δημιουργηθούν και να αναπτυχθούν επιτυχημένες επιχειρήσεις γύρω από ένα επιχειρηματικό μοντέλο που περιλαμβάνει ελάχιστα ή καθόλου έσοδα από διαφημίσεις. Η τάση αλλάζει τώρα με βάση ένα μοντέλο συνδρομής και όχι με τα έσοδα από διαφημίσεις. Σε 10 χρόνια, ακόμη και οι παραδοσιακοί πάροχοι τηλεόρασης είναι πιθανό να γίνουν πλήρως συνδρομητικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τον διαχωρισμό και μια δομή κλιμακωτών τελών με βάση τον τύπο και τον αριθμό των καναλιών που επιλέγει ένας καταναλωτής.

Η στοχευμένη διαφήμιση και στην TV

Επιπλέον, ένα υβριδικό μοντέλο μπορεί να είναι διαθέσιμο σε 10 χρόνια από τώρα, στο οποίο μια συνδρομητική υπηρεσία συνδυάζεται με έξυπνη διαφήμιση. Σε αυτό το σενάριο, αντί να έχει τρίλεπτα εμπορικά σποτ κατά τη διάρκεια ενός τηλεοπτικού προγράμματος 30 λεπτών, ο τηλεοπτικός προγραμματισμός μπορεί να αλλάξει σε ένα όπου ένας καταναλωτής θα πρέπει να έχει μηνιαία συνδρομή, έτσι ώστε να βλέπει στοχευμένες διαφημίσεις banner. Αυτός ο τύπος διαφήμισης υπάρχει ήδη στο διαδίκτυο και ο αριθμός των δεδομένων (data) που συλλέγουν οι τηλεοπτικές εταιρείες τους επιτρέπει να κάνουν σχεδόν το ίδιο.

Οι διαφημιζόμενοι είναι επίσης πιθανό να αναζητήσουν να ενισχύσουν την αφοσίωση (engagement) από τις διαφημίσεις τους. Για παράδειγμα, οι διαφημιζόμενοι της τηλεόρασης έχουν στραφεί σε διαφημίσεις δεύτερης οθόνης, γεγονός που οδηγεί τους θεατές στις κινητές συσκευές τους ή στις δεύτερες οθόνες τους (tablet, mobile), για να αλληλεπιδράσουν με τo site της εταιρείας κατά τη διάρκεια του ζωντανού προγράμματος. Για παράδειγμα, μια διαφήμιση μπορεί να προβληθεί κατά τη διάρκεια μιας ζωντανής τηλεοπτικής εκδήλωσης, ενθαρρύνοντας τους θεατές να εγγραφούν για μια προσφορά ή πώληση μέσω του ιστότοπου της εταιρείας, χρησιμοποιώντας την κινητή συσκευή τους.

Περισσότερη διαδραστικότητα

Εταιρείες όπως η Meta (πρώην Facebook), η Google και η Microsoft έχουν αναπτύξει όλες τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας. Μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, οι παραδοσιακές οθόνες τηλεόρασης είναι πιθανό να αντικατασταθούν, τουλάχιστον εν μέρει, από παραλλαγές που συνδυάζονται με γυαλιά και ακουστικά εικονικής πραγματικότητας (VR). Απόδειξη αυτού είναι η Google Glass, καθώς και η Samsung με τα wearable αξεσουάρ που βοηθούν στη μετατροπή των τηλεφώνων σε μηχανές εικονικής πραγματικότητας.

Επιπλέον, όλες οι τηλεοράσεις είναι πιθανό να γίνουν έξυπνες μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Οι νέες συσκευές θα επιτρέπουν στους χρήστες να μεταδίδουν βίντεο και μουσική μέσω ροής, να περιηγούνται στο Διαδίκτυο και να προβάλλουν φωτογραφίες — να είναι πανταχού παρούσες σε σπίτια σε όλο τον κόσμο, προσθέτοντας τη δύναμη και τις δυνατότητες της εικονικής πραγματικότητας και του μελλοντικού προγραμματισμού.

Σίγουρα η πάλη μεταξύ των τεχνολογικών γιγάντων για την κυριαρχία στην ανάπτυξη της έξυπνης τηλεόρασης, συμπεριλαμβάνει στο τερέν και εταιρείες εκτός κλάδου. Επιχειρήσεις όπως η Google, η Apple, το Netflix και η Amazon αναπτύσσουν πιο ισχυρές έξυπνες τηλεοράσεις και η τάση είναι πιθανό να κάνουν την τεχνολογία πολύ πιο προσιτή για τους καταναλωτές.