To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Νέα τροπολογία για την διαφήμιση

Νέα τροπολογία για την διαφήμιση
Με τροπολογία που κατατέθηκε από το Υπουργείο Οικονομίας στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού για τον θεματικό τουρισμού προβλέπεται η κατάργηση διατάξεων Προεδρικού Διατάγματος για την διαδικασία ανάθεσης διαφημιστικών υπηρεσιών, καθώς οι διατάξεις έχουν ήδη αλλάξει με νόμο, πλην όμως διατηρείται σύγχυση για το ποια διάταξη ισχύει.

Μάλιστα, ο Γιάννης Δραγασάκης υπογράμμισε ότι με την τροπολογία γίνεται σαφές ότι ισχύει ό,τι λέει ο νόμος 4412/2016 (Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ).

Συγκεκριμένα στο άρθρο 118 του εν λόγω νόμου που αφορά τις απευθείας αναθέσεις σημειώνεται πως η «Προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης επιτρέπεται όταν η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης είναι ίση ή κατώτερη από το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ». Επίσης σημειώνεται πως «η απευθείας ανάθεση διενεργείται από την αρμόδια υπηρεσία του αναθέτοντος φορέα, χωρίς να απαιτείται η συγκρότηση γνωμοδοτικού συλλογικού οργάνου για το σκοπό αυτό» καθώς και ότι «η απευθείας ανάθεση σε συγκεκριμένο οικονομικό φορέα γίνεται με κριτήρια τη δυνατότητα της καλής και έγκαιρης εκτέλεσης της σύμβασης από τον ανάδοχο και την οικονομική του προσφορά»

Όσον αφορά την διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί για απευθείας αναθέσεις το ίδιο άρθρο αναφέρει τα εξής: «Για τις δημόσιες συμβάσεις έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών, η κάθε αναθέτουσα αρχή προκειμένου να προβεί στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης της παραγράρου 1 δημοσιεύει, μία φορά κατ΄ έτος και για διάστημα είκοσι ημερών, πρόσκληση για την κατάρτιση καταλόγων ενδιαφερομένων ανά κατηγορίες έργων/μελετών. Στην πρόσκληση, η αναθέτουσα αρχή μπορεί να ζητεί από τους ενδιαφερόμενους να πληρούν απαιτήσεις ειδικής τεχνικής ικανότητας, για την εγγραφή τους στους καταλόγους.
Στους καταλόγους εγγραφονται τουλάχιστον τρεις (3) ενδιαφερόμενους, διαφορετικά ο κατάλογος δεν ισχύει. Για την επιλογή του αναδόχου διενεργείται δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση από επιτροπή που ορίζεται από την αναθέτουσα αρχή, μεταξύ αυτών που περιλαμβάνονται στον ανωτέρω κατάλογο.

Η σύμβαση υπογράφεται με τον ανάδοχο που αναδεικνύεται με τη διαδικασία της ηλεκτρονικής κλήρωσης. Για την υπογραφή της σύμβασης απαιτείται σχετική αναγγελία του αποτελέσματος της ηλεκτρονικής κλήρωσης και των στοιχείων της σύμβασης (ποσό σύμβασης, ανάδοχος κ.λπ,), η οποία αποστέλλεται προς δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Τ.Ε.Ε. δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες πριν από την υπογραφή.

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης αποτελεί το ανώτατο όριο της συμβατικής αμοιβής του αναδόχου. Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ο ανάδοχος διαγράφεται υποχρεωτικά από τον κατάλογο της ηλεκτρονικής κλήρωσης και δεν συμμετέχει στις επόμενες κληρώσεις του έτους. Με βάση την παρούσα διάταξη μπορούν να ανατεθούν από κάθε αναθέτουσα αρχή κατ’ έτος, μία ή περισσότερες συμβάσεις, συνολικού προϋπολογισμού μέχρι ποσοστού δέκα τοις εκατό (10%) των πιστώσεων της αναθέτουσας αρχής κατ΄ έτος, για ανάθεση συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών επιστημονικών υπηρεσιών, αντίστοιχα. Συμβάσεις που συνάπτονται κατά παράβαση των διατάξεων της περίπτωσης αυτής είναι άκυρες και δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα.

Κατ’ εξαίρεση, στην περίπτωση ορεινών ή νησιωτικών δήμων, και όταν έπειτα από τη σχετική πρόσκληση της αναθέτουσας αρχής δεν είναι δυνατή η κατάρτιση καταλόγου με τουλάχιστον τρεις (3) οικονομικούς φορείς, τότε η αναθέτουσα αρχή μπορεί να προβεί στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης σύμβασης έργου, μελέτης ή παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών χωρίς κλήρωση»

Στην τροπολογία προβλέπεται ρητά πλέον η κατάργηση (αναδρομικά από τις 8 Αυγούστου 2016) του άρθρου 5 του Προεδρικού Διατάγματος 261, που αφορά την διαδικασία ανάθεσης διαφημιστικών υπηρεσιών αλλά όπως φαίνεται παραμένουν σε ισχύ τα άρθρα 6 και 7, που περιγράφουν την διαδικασία ανάθεσης μετάδοσης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του δημοσίου και εκείνη της καταχώρισης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του δημοσίου. Στην ουσία, λοιπόν, οι αρχές του Δημοσίου συνεχίζουν να μπορούν να προχωρούν σε απευθείας αναθέσεις μετάδοσης & καταχώρησης μηνυμάτων τους σε διάφορες επιχειρήσεις ΜΜΕ επιλέγοντας τα με βάση τα όσα αναφέρονται στο εν λόγω προεδρικό διάταγμα.

Στις εκθέσεις που συνοδεύουν την τροπολογία αναφέρεται πως η τροπολογία υποβλήθηκε καθώς «με την δημοσίευση του ν.412/2016 (Α’147) δημιουργήθηκε ασάφεια σχετικά με την μετάδοση και καταχώρηση διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του δημοσίου. Συγκεκριμένα, δεν ήταν σαφές αν έχει καταργηθεί ή όχι το π.δ. 261/1997 (Α’ 186). Στόχος της ρύθμισης είναι να παρέχει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο για τη διαδικασία ανάθεσης, μετάδοσης και καταχώρισης διαφημιστικών μηνυμάτων του δημοσίου, βάσει των διατάξεων του π.δ. 261/1997».