To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

O ΣΔΕ μέλος της Global Alliance Responsible Media (GARM)

O ΣΔΕ μέλος της Global Alliance Responsible Media (GARM)

Μετά από 2 χρόνια ενασχόλησης με το Brand Safety στο πλαίσιο του Global Media Charter, ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος έγινε επίσημο μέλος της Global-alliance-for-responsible-media (GARM) για την προώθηση και διάδοση του έργου της στην Ελλάδα. 

Η GARM ιδρύθηκε το 2019 από 17 μεγάλους διαφημιζόμενους, μέλη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA) και σήμερα αριθμεί 90 μέλη, brands, media agencies, Μέσα, πλατφόρμες και κλαδικούς φορείς. Πρόκειται για μία «ασυνήθιστη» διεθνή διακλαδική συμμαχία που εργάζεται α) για τη διαμόρφωση πρωτοκόλλων, εργαλείων, πρακτικών & λύσεων για την ενίσχυση του digital safety και β) για τον περιορισμό της διάθεσης και της εκμετάλλευσης (monetization) επιβλαβούς περιεχομένου. Αφορμή για την ίδρυσή της αποτέλεσαν τα 620 εκ αναρτήσεις & σχόλια με επιβλαβές περιεχόμενο που αφαίρεσαν από τις πλατφόρμες τους το YouTube, το Facebook and το Instagram στο διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2019. Από αυτά, 9.2 εκ περιπτώσεις αφαιρέθηκαν αφού έφτασαν στους χρήστες, γεγονός που μεταφράζεται σε έκθεση κάποιου σε επιβλαβές περιεχόμενο κάθε λεπτό. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα παραπάνω στοιχεία αφορούν μόνο σε περιεχόμενο (δεν περιλαμβάνουν αφαίρεση λογαριασμών, fake accounts και spam). 

Το Digital Safety ξεπερνά το στενό πλαίσιο του Brand Safety, της προστασίας δηλαδή των μαρκών από το να βρεθεί η επικοινωνία τους δίπλα σε επιβλαβές περιεχόμενο και να πληγεί η φήμη τους. Το Digital Safety αφορά και στο Societal Safety, στην προστασία δηλαδή των χρηστών από επιβλαβές περιεχόμενο. Για το λόγο αυτό αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα και η GARM αποτελεί εμβληματικό πρόγραμμα του World Economic Forum και πιο συγκεκριμένα, της πλατφόρμας Shaping-the-future-of-media-entertainment-and-sport.

Το επιβλαβές περιεχόμενο στο διαδίκτυο (και ευρύτερα σε όλα τα Μέσα), αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας. Ήδη από το 2018, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (48% σύμφωνα με έρευνα του CMO Council) δήλωναν διατεθειμένοι να μποϋκοτάρουν ή να ξανασκεφτούν να αγοράσουν μια μάρκα που εμφανίστηκε δίπλα σε περιεχόμενο που τους προσβάλλει ή τους προβληματίζει. 

Στις 23 Σεπτεμβρίου 2020 η GARM, μετά από εντατική δουλειά, παρουσίασε το πρώτο παγκόσμιο Brand Safety Floor & Sustainability Framework. Facebook, YouTube, Twitter, διαφημιζόμενοι και agencies, έκαναν ένα τεράστιο πρώτο βήμα συμφωνώντας στα εξής:

  • Υιοθέτηση από όλα τα μέρη των ορισμών της GARM για το τι σημαίνει επιβλαβές περιεχόμενο, έτσι ώστε όλοι να μιλούν την ίδια γλώσσα. Στο Βrand Safety Floor περιγράφεται το περιεχόμενο που θεωρείται ακατάλληλο για διαφήμιση και στο Sustainability Framework περιγράφονται 11 κατηγορίες ευαίσθητου περιεχομένου που θεωρείται κατάλληλο για διαφήμιση με την υποστήριξη ενισχυμένων ελέγχων. Oι ορισμοί της GARM, μεταξύ άλλων, στοχεύουν να ενισχύσουν την ασφάλεια, χωρίς να οδηγούν σε διακρίσεις σε βάρος μεμονωμένων πληθυσμιακών ομάδων (όπως συχνά συμβαίνει με τις blacklists).
  • Διαμόρφωση κοινών προτύπων reporting για το επιβλαβές περιεχόμενο
  • Δέσμευση για την επίβλεψη των διαδικασιών, της ενσωμάτωσης και του reporting από τρίτο ανεξάρτητο ελεγκτικό φορέα, ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη όλων 
  • Δέσμευση για τη διαμόρφωση και την ανάπτυξη εργαλείων για την καλύτερη διαχείριση/μεγαλύτερο έλεγχο του ad placement. 

Με την ευκαιρία της ένταξης του ΣΔΕ στην GARM, ο Rob Rogovitz, Γενικός Διευθυντής της GARM δήλωσε: «Το έργο της GARM είναι μείζονος σημασίας για την ασφάλεια της κοινωνίας και τη βιωσιμότητα του κλάδου μας. Για να γίνει πράξη η αλλαγή που οραματιζόμαστε, απαιτούνται καλές συνεργασίες -σε όλα τα επίπεδα- και ιδιαίτερα σε εθνικό επίπεδο. Ο ενθουσιασμός μας είναι μεγάλος κάθε φορά που γίνονται μέλη μας εθνικές Ενώσεις Διαφημιζομένων, γιατί μας βοηθάνε να αυξήσουμε τον αντίκτυπο του έργου μας και να προωθήσουμε τις απαιτούμενες αλλαγές. Υποδεχόμαστε με χαρά τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος και είμαστε σίγουροι ότι θα συμβάλλει με όλες του τις δυνάμεις στο «ταξίδι» προς ένα καλύτερο και ασφαλέστερο ψηφιακό οικοσύστημα».

Από την πλευρά του ο Stephan Loerke, CEO της WFA, σημείωσε πως «Χάρη στη GARM, ο κλάδος της διαφήμισης έχει σαφές χρονοδιάγραμμα και πλάνο για την ανάπτυξη και την παράδοση συγκεκριμένων προτύπων, μετρήσεων, ελέγχων και εργαλείων για όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλλουμε ώστε η εμπειρία στα social media να είναι πιο ασφαλής για τους καταναλωτές και τις μάρκες.»

Ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος του ΣΔΕ, δήλωσε: «Ως θεσμικός φορέας προασπίζουμε την εύρυθμη λειτουργία του χώρου της επικοινωνίας προς όφελος των διαφημιζομένων, των λοιπών εταίρων και φυσικά του καταναλωτή.  Η GARM έρχεται να πιέσει συλλογικά σε παγκόσμιο επίπεδο για τη βελτίωση του ψηφιακού οικοσυστήματος, σε μία εποχή που τα social media και το e-commerce συνδέουν ολόκληρο τον πλανήτη με τρόπο μοναδικό και πολύτιμο. Είμαστε περήφανοι που, ως μέλη της πλέον, θα προωθήσουμε στην Ελλάδα το έργο της. Γιατί τέτοιες πρωτοβουλίες συμβάλλουν στη μετάβαση από το marketing, στο good marketing που υπηρετούμε με πάθος.»

«Η βελτίωση της ασφάλειας στο διαδίκτυο προστατεύει τα brands, τους καταναλωτές, την κοινωνία και την ίδια τη βιομηχανία των Μέσων. Καλούμε τους διαφημιζόμενους να αποφεύγουν τη χρηματοδότηση εκείνων των Μέσων που δεν προστατεύουν ή  βάζουν τα παιδιά μας σε κίνδυνο, που προάγουν το διχασμό, που προωθούν το μίσος και το θυμό, που προσπαθούν να πλήξουν τη φήμη του επιχειρηματικού κόσμου, της κοινωνίας και της πολιτικής, μέσω ψευδούς ή/και παραπλανητικού περιεχομένου. Ακόμη, καλούμε όλους τους stakeholders να συμβάλλουν για τη δημιουργία ενός πιο υπεύθυνου και άρα βιώσιμου ψηφιακού περιβάλλοντος. Γιατί όταν οι προκλήσεις της αγοράς επικοινωνίας διαχέονται στην κοινωνία, πρέπει όλοι μαζί να αναλάβουμε δράση», ανέφερε η Νερίνα Κομιώτη, Γενική Διευθύντρια του ΣΔΕ.

TAGS: ΣΔΕ