To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Πλαίσιο Κανόνων Αυτορρύθμισης από το IAB Europe

Πλαίσιο Κανόνων Αυτορρύθμισης από το IAB Europe
Πλαίσιο Κανόνων Αυτορρύθμισης από το IAB Europe

To ΙΑΒ Europe εξέδωσε την Πέμπτη πανευρωπαϊκό Πλαίσιο Κανόνων Αυτορρύθμισης για το Online Behavioural Advertising (Συμπεριφορική Διαφήμιση – OBA). Το Πλαίσιο προτείνει βέλτιστες πρακτικές με στόχο να τονώσει τη διαφάνεια και τον έλεγχο για τους καταναλωτές και έχει υπογραφεί από κορυφαίες επιχειρήσεις στο χώρο της online διαφήμισης.
 
Οι δεσμεύσεις που περιγράφονται στο συγκεκριμένο Πλαίσιο στοχεύουν στο να ενισχύσουν τη διαφάνεια επί της διαδικασίας παράδοσης (serving) διαφημίσεων τρίτων (π.χ. online διαφημιστικών δικτύων) σε ιστοσελίδες, με χρήση τεχνολογιών Online Behavioural Advertising (OBA). Οι καταναλωτές θα ασκούν μεγαλύτερο έλεγχο μέσα από ένα αριθμό νέων μηχανισμών: Από τη στιγμή που οι συνυπογράφουσες εταιρείες υλοποιήσουν πλήρως τις προβλεπόμενες δεσμεύσεις (το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο του 2012), όλες οι βασισμένες σε μηχανισμούς OBA γραφικές διαφημίσεις (display ads) θα συνοδεύονται από εικονίδιο που θα σηματοδοτεί προς τους χρήστες ότι γίνεται χρήση τέτοιων μηχανισμών. Το εικονίδιο θα παραπέμπει σε εταιρική ιστοσελίδα με περισσότερες πληροφορίες και τη δυνατότητα απενεργοποίησης των OBA γραφικών διαφημίσεων, καθώς και σε μια νέα πανευρωπαϊκή ιστοσελίδα (www.youronlinechoices.eu) που θα προσφέρει περισσότερες πληροφορίες σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες (η υλοποίηση της ιστοσελίδας σε περισσότερες γλώσσες είναι υπό εξέλιξη) σε συνδυασμό με εργαλείο διαχείρισης προτιμήσεων, που θα περιλαμβάνει την απενεργοποίηση του OBA με μερικές απλές κινήσεις. Το βασικό επίτευγμα του Πλαισίου είναι πως προσφέρει πλήρη διαφάνεια και έλεγχο χωρίς να περιορίζει την εμπειρία του χρήστη στο Διαδίκτυο.
 
Οι αρχές του Πλαισίου προβλέπουν:
 
• Εκπαίδευση των καταναλωτών και επιχειρήσεων αναφορικά με το OBA γενικά και το Πλαίσιο Κανόνων Αυτορρύθμισης,
• Διαφάνεια επί των διαδικασιών συλλογής δεδομένων και πρακτικών που σχετίζονται με το ΟΒΑ, προσφέροντας στους καταναλωτές ξεκάθαρη ειδοποίηση μέσα από πολλαπλούς μηχανισμούς,
• Έλεγχο της διαδικασίας του ΟΒΑ από τους καταναλωτές,
• Δέουσα ασφάλεια και περιορισμένη διατήρηση δεδομένων που συλλέγονται και χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς του ΟΒΑ,
• Περιορισμούς στη δημιουργία segments που στοχοποιούν παιδιά,
• Περιορισμούς στη συλλογή Ευαίσθητων Προσωπικών Δεδομένων,
• Μηχανισμούς Συμμόρφωσης (Compliance) και Επιβολής (Enforcement) για τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας του Πλαισίου, που περιλαμβάνουν Seal of Compliance για εταιρείες στις οποίες έχει γίνει σχετικός έλεγχος για την τήρηση των δεσμεύσεων που περιγράφει το Πλαίσιο.
 
Αντίγραφο του Πλαισίου Κανόνων Αυτορρύθμισης καθώς και Συχνές Ερωτήσεις είναι διαθέσιμα στο site του IAB Hellas (http://www.iab.gr/OBAFramework)
 
«Οι τεχνικές της online διαφήμισης απαιτούν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Το Πλαίσιο θα εισάγει κανόνες αυτορρύθμισης σε όλο το φάσμα της αγοράς της online διαφήμισης, οι οποίοι θα συνοδεύονται από μηχανισμούς συμμόρφωσης και επιβολής. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί τον καρπό 18 μηνών προγραμματισμού και και συνεργασίας με Ευρωπαϊκούς οργανισμούς που εκπροσωπούν διαφημιζόμενους, διαφημιστικές εταιρείες και εταιρείες μέσων, εκδότες και διαφημιστικά πρότυπα» δήλωσε ο Πρόεδρος του IAB Europe, κ. Alain Heureux.
 
Καθώς το Πλαίσιο δεσμεύει μόνο τις επιχειρήσεις που το συνυπογράφουν, το Πλαίσιο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά σε Προτάσεις Βέλτιστων Πρακτικών που θα εκδόσει επίσης σήμερα το European Advertising Standards Alliance (EASA), και θα εξασφαλίσουν πως οι κανόνες θα τηρηθούν από το σύνολο της αγοράς της διαφήμισης.
 
Το Πλαίσιο έρχεται να ενισχύσει τη θέση του IAB Europe προς τους νομοθέτες πως η αγορά της online διαφήμισης μπορεί να αυτοδεσμευτεί και αυτορρυθμιστεί με ουσιαστικό τρόπο. «Η ευρωπαϊκή αγορά πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη τεχνολογιών ΟΒΑ. Δεδομένων των υψηλών προτύπων προστασίας προσωπικών δεδομένων στην Ευρώπη, οι τεχνολογίες αυτές σχεδιάστηκαν από την αρχή με τρόπο φιλικό προς την ιδιωτικότητα του χρήστη. Έτσι, η καθιέρωση ενός καθεστώτος αυτοδέσμευσης αποτελεί τη φυσική εξέλιξη αυτών των προσδοκιών και θα πιέσουμε για την επιτυχία του εγχειρήματος αυτού. Η Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα. Neelie Kroes προσκάλεσε την αγορά για αυτορρύθμιση του ΟΒΑ. Αποδεχτήκαμε την πρόσκλησή της και πιστεύουμε πως η διαδικασία αυτή αποτελεί ένα καλό παράδειγμα για το σύνολο της αγοράς της online διαφήμισης» δήλωσε ο Matthias Ehrlich, CEO της United Internet Media και αντιπρόεδρος της Bundesverband Digitale Wirtschaft (ΙΑΒ Γερμανίας).
 
«Η πρόκληση για την αγορά είναι να αυτορρυθμιστεί με τρόπο που προσφέρει περισσότερο έλεγχο στο χρήστη ενώ ταυτόχρονα δεν επιβραδύνει τη χρήση του μέσου. Κάθε είδους διαταραχή της δραστηριότητας του χρήστη θα είχε αρνητικές συνέπειες στην αξία των προσφερόμενων υπηρεσιών, η οποία, σύμφωνα με σχετική αναφορά της McKinsey υπολογίζεται σε 100 δις. Ευρώ για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ μέσα στο 2010, και αναμένεται να ανέβει στα 190 δις. Ευρώ μέχρι το 2015. Προσδοκούμε στο να εστιάσουμε στην ανάπτυξη καλύτερου περιεχομένου και υπηρεσιών με την υποστήριξη των νομοθετών σε όλη την Ευρώπη» δήλωσε ο κ. Κίμων Ζορμπάς, Αντιπρόεδρος του IAB Europe.
 
«Το IAB Hellas υποστηρίζει ενεργά κάθε ενέργεια αυτοδέσμευσης της γοργά αναπτυσσόμενης αγοράς της online διαφήμισης σε βέλτιστες πρακτικές που ως σκοπό έχουν την καλύτερη δυνατή ενημέρωση και προστασία των προσωπικών δεδομένων του χρήστη και καταναλωτή, και ενισχύουν την εμπιστοσύνη του προς το μέσο, προωθώντας παράλληλα την υιοθέτηση νέων πρακτικών διαφήμισης που βελτιώνουν την online εμπειρία του και αποτελούν τη βάση για ανάπτυξη καλύτερων υπηρεσιών. Προς την κατεύθυνση αυτή, το IAB Hellas κινείται στην παροχή του συνόλου του πληροφοριακού υλικού προς τους καταναλωτές και στην Ελληνική γλώσσα, με ταυτόχρονη εκστρατεία ενημέρωσης, ενώ βρίσκεται ήδη σε διαδικασία διαβούλευσης με την Πολιτεία ώστε να διασφαλίσει ταυτόχρονα την προστασία του καταναλωτή και την καθιέρωση ενός νομοθετικού πλαισίου που εξασφαλίζει την υγιή ανάπτυξη του ελληνικού διαδικτυακού επιχειρείν», δήλωσε ο κ. Χάρης Ρούγκας, διευθυντής του Ελληνικού γραφείου IAB.