To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

A Game of… Data

A Game of… Data

Παρ’ όλο που η λέξη game έχει αναμφίβολα συσχετιστεί με το, σε πολλούς, οικείο Game of Thrones, αυτό που η σύγχρονη εποχή καλείται να παίξει είναι εκείνο των Δεδομένων. Ένα «παιχνίδι» παρακολούθησης, ανάλυσης και πρόβλεψης που η Clip News ξέρει να κερδίζει. Η διαφορά έγκειται στο ότι οι αναλυτές υφαίνουν τη στρατηγική και τα όπλα τους αποτελούνται από monitoring & analysis εργαλεία, όπως η πλατφόρμα της Brandwatch. 

Αναλυτής, alias Jon Snow

Η κάθε εταιρεία έρχεται αναπόφευκτα αντιμέτωπη τόσο με τους ανταγωνιστές της όσο και με τον εαυτό της. Με συνεχή ανάδυση καινούργιων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, ειδησεογραφικών ιστοσελίδων, blogs, forums, streaming platforms, δεν προκαλεί έκπληξη ο τεράστιος όγκος των raw data που ενδέχεται να προκύψει ύστερα από τη διακομιδή των δεδομένων. Σε αυτό το σημείο, οι αναλυτές παίρνουν τα ηνία. Θα μπορούσε κανείς να πει πως αποτελούν τους Jon Snow των μοντέρνων επιχειρήσεων. Με τη χρήση αξιόπιστων πλατφορμών, όπως αυτή της Brandwatch, ο αναλυτής ξεσκαρτάρει, συλλέγει και αναλύει τα δεδομένα προκειμένου από τον χώρο του αδόμητου να περάσει στη μεγάλη εικόνα. 

Οι δεξιότητες του αναλυτή

Εξαρτώνται. Το περιεχόμενο και η φύση της δουλειάς ενός Reporting Analyst με έναν Financial ή Research, για παράδειγμα, διαφέρει. Οι βασικές αρχές, ωστόσο, δεν είναι τόσο διαφορετικές. Η παρακολούθηση της ροής των πληροφοριών είναι μια ρευστή διαδικασία που ο αναλυτής χρειάζεται να συλλάβει και, ύστερα, να εικονογραφήσει. Τα raw data από μόνα τους έχουν ελάχιστη ως μηδαμινή αξία. Η μετατροπή τους σε actionable insights, όμως, είναι αυτή που μπορεί να «γυρίσει» το παιχνίδι. Το άγιο δισκοπότηρο της υπόθεσης είναι η εξειδίκευση σε νέα εργαλεία και η συνεχής επιμόρφωση ώστε τα αποτελέσματα να έρχονται σε πλήρη αντιστοιχία με καινούργιες τάσεις. Ποιο είναι, λοιπόν, το starter pack ενός καλού αναλυτή;

  • Γρήγορη και κριτική σκέψη προσανατολισμένη στην επίλυση προβλημάτων

  • Fresh perspective

  • Δυνατότητα σύνθεσης μιας ιστορίας 

  • Pick, Clip and Stitch των σωστών δεδομένων 

Σε μία πρόσφατη συνέντευξη με το Bloomberg, ο Nicholas Rosato, Managing Director and Head of North American Equity Research at J.P. Morgan, σχολίασε αναφορικά με το “How to succeed as an analyst” πως: «Μερικά πράγματα δεν είναι πάντα δεδομένα. Κάποιες δεξιότητες δεν μπορούν να διδαχθούν, αλλά μαζί στο σύνολό τους μπορούν να δημιουργήσουν έναν καλό αναλυτή». 

Η σημασία της εύρεσης ενός καλού αναλυτή

Truth be told, η ανάλυση δεδομένων είναι μία σπάνια περίπτωση Benjamin Button.  Όσο μεγαλύτερη «ηλικία» έχουν τα συμπεράσματα που απορρέουν από την ανάλυση τους τόσο πιο χρήσιμη καθίσταται η αρωγή που προσφέρουν. Αντιστρόφως, όσο πιο πρόσφατη είναι η εξεταζόμενη περίοδος, τόσο πιο εύχρηστη και γρήγορη είναι η ανταπόκριση στη συνεχώς μεταβαλλόμενη αρένα της αγοράς. 

Ένας καλός αναλυτής χρειάζεται να προβλέπει, να αφουγκράζεται και να εφαρμόζει αναλόγως την κατάλληλη πρακτική σε κάθε αναφορά. Τα δεδομένα σε ανειδίκευτα χέρια από δύναμη γίνονται αδυναμία, γι’ αυτό οι συνδρομητές -αν και έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα της Brandwatch, ή του Clip News Portal, όπου μπορούν να έχουν μια πρώτη εικόνα των ζητούμενων- χρειάζονται μια έμπειρη ματιά που θα προσδώσει αξία. Και ακριβώς σε αυτό το σημείο ξεκινά ο ουσιαστικός ρόλος ενός αναλυτή. 

Round the clock analysis 

Οι αναλύσεις τείνουν να διαφέρουν σε μέγεθος και ύλη. Ενίοτε, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε πελάτη, βασίζονται σε ποσοτικές καταγραφές, σκιαγραφούν το θέμα λιτά από μέρα σε μέρα, συμπυκνώνονται σε εβδομαδιαίες αναφορές ή άλλοτε παίρνουν τη μορφή λεπτομερούς έκθεσης (aka Executive Report). Συνδυάζοντας τις μεθόδους σε ένα bundle, ακόμα και μεμονωμένα, μπορεί να αποδειχθεί ανεκτίμητο για την παρουσία μιας εταιρείας. 

Jack of all trades and master of all. Η φράση που θα μπορούσε καλύτερα να περιγράψει τον πυρήνα της δουλειάς ενός αναλυτή καθώς κατανοεί σε βάθος το πόσο challenging είναι για τις επιχειρήσεις να συμβαδίσουν με τις εξελίξεις. Την ίδια στιγμή, κάθε εταιρεία κατανοεί πλέον ότι η αναζήτηση συνεργατών που κάνουν monitoring των γεγονότων 24/7, αλλά και ουσιαστική ανάλυση των data που προκύπτουν, φαίνεται πιο πολύπλοκη απ’ ότι πραγματικά είναι. Κάθε συνεργασία έρχεται με ένα ρίσκο αλλά η Clip News το ελαχιστοποιεί. Αποτελεί, άλλωστε, ζωντανό παράδειγμα ενός πρωτοπόρου που έχει επιβιώσει στο χώρο ακριβώς επειδή δεν παίζει με τη σημασία των Δεδομένων.