To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Έρευνα Clip News: Το online αποτύπωμα της Black Friday

Έρευνα Clip News: Το online αποτύπωμα της Black Friday

Θεωρείται η μέρα της «καταναλωτικής εξόρμησης» αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που την επιλέγουν για να κάνουν τα ψώνια τους, επωφελούμενοι των εκπτώσεων και προσφορών λίγο πριν την περίοδο των Χριστουγέννων. Ο λόγος για την «Μαύρη Παρασκευή» (“Βlack Friday”) που από τις ΗΠΑ επεκτάθηκε στις αγορές της Ευρώπης.

Με αφορμή την επερχόμενη Black Friday στις 26 Νοεμβρίου 2021 η Clip News συνέλεξε δεδομένα μέσω της digital consumer intelligence πλατφόρμας Brandwatch για το χρονικό διάστημα 15/10/2020-15/11/2021, διαμορφώνοντας μια εικόνα για το πώς αποτυπώνεται η μέρα αυτή στα online Μέσα (social media, news sites, blogs, forums) εν μέσω μάλιστα και ειδικών μέτρων λόγω της Covid-19.

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και οι… συστάσεις


Όπως φαίνεται και από τα Top News Stories, κυριαρχούν οι συστάσεις Συλλόγων Καταναλωτών, Εμπορικών Συλλόγων, αλλά και της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) προς τους καταναλωτές, τις εταιρείες ταχυμεταφορών και τα e-shops προκειμένου να διασφαλιστεί η -όσο το δυνατόν- ομαλή πορεία της ημέρας κατά τις συναλλαγές/παραγγελίες/παραλαβές.

Επίσης, στα κορυφαία ειδησεογραφικά θέματα φαίνεται να κυριαρχεί το πόρισμα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς σύμφωνα με το οποίο οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν ενισχύουν ουσιαστικά ταμειακά τις εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ ταυτόχρονα δεν διευκολύνουν στην πράξη τις αγορές των καταναλωτών.

Το buzz γύρω από την συγκεκριμένη ημέρα δείχνει ανοδικές τάσεις ήδη από το τελευταίο δεκαήμερο του Οκτωβρίου τόσο πέρυσι, όσο και φέτος, κάτι που βασίζεται κυρίως στην ειδησεογραφία, όπου κυριαρχούν αναφορές για το διάστημα των ενδιάμεσων εκπτώσεων κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, στις οποίες επισημαίνεται και η «μαύρη» ημερομηνία. Παρατηρείται ακόμη ότι ο απόηχος της Black Friday διατηρείται μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, κυρίως λόγω του απολογισμού για τον τζίρο των επιχειρήσεων, αλλά και του τι προτίμησαν τελικά οι καταναλωτές να αγοράσουν.



Μπλακ φράιντεϊ αλά Ελληνικά στο Twitter

Αν και όσοι επιλέγουν την Black Friday για τις αγορές τους είναι πολλοί, δεν είναι λίγοι και αυτοί που κάνουν καυστικό χιούμορ για τον τρόπο που γίνεται η Black Friday στην Ελλάδα. Μεγάλο ποσοστό αποτελούν και όσοι τάσσονται κατά της ημέρας χρησιμοποιώντας επικριτική ή σκωπτική χροιά και κάνοντας λόγο για «δήθεν» εκπτώσεις που συνιστούν εξαπάτηση. Αυτό γίνεται έντονα αντιληπτό και από την παρακάτω εικόνα, όπου εμφανίζονται τα emojis που χρησιμοποιούνται σε tweets.





Και όμως.

Τρίτο στην κατάταξη βρίσκεται το emoji… φέρετρο, αφού κατά την περυσινή Black Friday ο λογαριασμός στο Twitter «Τελεταί Μπούκουρας™» έκανε τη δική του… μακάβρια προσφορά 1+1 με τα retweets να αποκτούν το δικό τους μερίδιο στη συνολική εικόνα!

Παραμένοντας στο Twitter, το δικό της ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατάταξη με τους Top Tweeters καθώς η πρώτη θέση ανήκει -σχεδόν δικαιωματικά- στον λογαριασμό του Playstation, ειδικά μετά τον «θόρυβο» που προκλήθηκε όταν το αρχικό στοκ του Playstation 5 ενόψει της Black Friday 2020 είχε εξαντληθεί. Φέτος, το Playstation θεωρείται… δυσεύρετο κάτι που εδράζετε στις αμφιβολίες της αγοράς για ελλείψεις εξαιτίας των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. 

Ο λογαριασμός twitter του γραμματέα του ΜέΡΑ25, Γιάνη Βαρουφάκη, βρίσκεται στην 2η θέση μετά την περυσινή προτροπή του για μποϊκοτάζ στην Amazon την Black Friday, κάνοντας λόγο για άθλιες εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στην εν λόγω εταιρεία, χρησιμοποιώντας το hashtag #makeamazonpay. Ακολουθούν ενημερωτικά accounts με τις ανάλογες ειδήσεις γύρω από την ημέρα, brands αλλά και influencers που παίζουν τον δικό τους ρόλο στην προώθηση των προσφορών των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζονται.

Η Δευτέρα που ακολουθεί

Η διαδικτυακή συνέχεια της Black Friday είναι η Δευτέρα που ακολουθεί, γνωστή και ως Cyber Monday, με τις προσφορές της να αφορούν ηλεκτρονικές αγορές και όχι σε αγορές από φυσικά καταστήματα. Πολλά brands επιλέγουν να επεκτείνουν την Black Friday τους κάνοντας επί της ουσίας Cyber Week προσφορών μέχρι και την Cyber Monday. Η μέρα αποκτά το δικό της πλαίσιο αναφορών, ωστόσο δεν επισκιάζει το μέγεθος αυτών για την Black Friday. 



Συνοπτικά, μια ακόμη διαφορετική Black Friday είναι προ των πυλών, αφού η πανδημία είναι ακόμη εδώ, τα μέτρα επίσης, όπως και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αγορά συνολικά ως προς τον εφοδιασμό της. Μένει να αποδειχθεί το αποτέλεσμα της δύσκολης αυτής εξίσωσης, κάτι που η
Clip News θα σκιαγραφήσει μέσω των data και της ανάλυσης της δημοσιότητας