To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ο δεκάλογος του Digital Listening – Οφέλη και χρησιμότητα

Ο δεκάλογος του Digital Listening – Οφέλη και χρησιμότητα

Κάποιος μόλις δημοσίευσε ένα tweet που επαινεί το προϊόν σας. Κάποια χιλιόμετρα μακριά, δημοσιεύθηκε ένα άρθρο που συγκαταλέγει την εταιρεία σας ανάμεσα στις πιο υποσχόμενες για φέτος. Ένας άλλος χρήστης παραπονιέται για την υπηρεσία της εξυπηρέτησης πελατών που διαθέτετε. Την ίδια ώρα, ένας ανταγωνιστής σας ανακοινώνει το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος. 

Πώς θα σας φαινόταν αν εσείς (και όλη η ομάδα σας) μπορούσατε να έχετε πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο; 

Η Clip News σάς συστήνει το Digital Listening.

Ας το ορίσουμε

Το Digital Listening αφορά την διαδικασία ελεύθερης ή προκαθορισμένης αναζήτησης, αναφορών συγκεκριμένων λέξεων ή/και φράσεων, ή ακόμη και σύνθετων ερωτημάτων, ενός brand ή μιας εταιρείας, σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και στο ίντερνετ, ακολουθούμενη από ανάλυση των δεδομένων. Εκτός από την επωνυμία του brand, τα παραπάνω μπορεί να αφορούν την παρακολούθηση των ανταγωνιστών του, του κλάδου στον οποίο ανήκει, emojis ή ακόμη και τα hashtags μιας καμπάνιας. Υπάρχει η δυνατότητα επίσης αυτή η αναζήτηση να γίνει σε τρέχοντα ή ιστορικά data.

Digital Listening και πανδημία

Είναι κοινά αποδεκτό ότι οι συνθήκες της πανδημίας και του lockdown έχουν επηρεάσει καθοριστικά τις αγοραστικές συνήθειες, αλλά και εν γένει τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού. Ενδεικτικά, μελέτη της ΕΛΣΤΑΤ έδειξε ότι οι μισοί Έλληνες έκαναν αγορές αξίας 100 ως 500 ευρώ μέσω του διαδικτύου το πρώτο τρίμηνο του 2020. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την πανελλήνια έρευνα Focus on Tech Life της Focus Bari, η διείσδυση του Internet μεταξύ Ελλήνων 16-74 χρονών εκτιμάται στο 92%, ενώ επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι αύξησαν τον χρόνο που αφιερώνουν στα social media από την αρχή της πανδημίας. Το Facebook έχει φτάσει στο 75%, με τρεις στους τέσσερις Έλληνες να έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ, ενώ σε δημοτικότητα ακολουθεί το YouTube με 62% και το Instagram με 55%.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι η άνοδος των online αγορών και του χρόνου χρήσης των social media έχει προσδώσει μια επιπλέον ιδιότητα στους καταναλωτές, καθώς έχουν μετατραπεί σε online διαφημιστές ή δυσφημιστές προϊόντων, υπηρεσιών και εταιρειών. Οι καταναλωτές πλέον μοιράζονται εύκολα την άποψή τους μέσω του διαδικτύου και των social media, ενώ η έρευνα που διενεργούν πριν προχωρήσουν σε αγορές περιλαμβάνει την αναζήτηση πληροφοριών και σχολίων από άλλους χρήστες. Το e-Word of Mouth, λοιπόν, αναδεικνύεται ως ένα κυρίαρχο κανάλι επηρεασμού των καταναλωτών αλλά και διαμόρφωσης της φήμης μιας επιχείρησης. Οι online και social consumers, όροι που υιοθετήθηκαν για να αποτυπώσουν την επίδραση των digital μέσων στους παραδοσιακούς καταναλωτές, είναι σε θέση να επηρεάσουν σημαντικά την κοινή γνώμη απέναντι σε ένα brand ή μια εταιρεία.

Είναι προφανές ότι το Digital Listening είναι ο μόνος τρόπος για να μπορεί μια εταιρεία να παρακολουθεί, προλαβαίνει, αντιδρά, αλλά και να εκμεταλλεύεται προς όφελός της τις συζητήσεις στα online Μέσα. Όταν δε το Listening διενεργείται μέσα από έξυπνες πλατφόρμες που προσφέρουν real time ενημέρωση και στοιχεία analytics -όπως η Brandwatch με την οποία συνεργάζεται η Clip News- τότε μπορεί να μετατραπεί σε ένα σημαντικό όπλο για το reputation management κάθε εταιρείας.

Ο δεκάλογος του Digital Listening 

Σκιαγραφώντας τα οφέλη που μπορεί μια εταιρεία να αποκομίσει με το Digital Listening, θα οδηγούμασταν σε έναν δεκάλογο.

Χρησιμοποιώντας το Digital Listening μια εταιρεία μπορεί να δημιουργήσει πρωτότυπο περιεχόμενο και υπηρεσίες που να ανταποκρίνονται στο απευθυνόμενο κοινό, να επινοήσει νέες ιδέες ανάλογα με τις τάσεις του κλάδου της και ευρύτερα της αγοράς, να βελτιώσει την  εμπειρία των πελατών της μέσω της άμεσης αλληλεπίδρασης και να προσαρμόσει στρατηγικές της αποφάσεις, καθοδηγούμενες πάντα από δεδομένα.

Άρα, η χρήση του Digital Listening μπορεί να γίνει ποικιλοτρόπως για:

  1. Ταχύτερη πρόσβαση σε analytics & insights (Volume, Sentiment, History, Impressions, Impact, Reach, Outreach, Influence, Likes, Comments, Shares, Interactions, Top Tweets, Main Topics, Top Hashtags, Top Emoticons, Most Mentioned Tweeters)

  2. Αυξημένο social media ROI

  3. Προσδιορισμό του γενικότερου αισθήματος του κοινού (Key Trends)

  4. Εύρεση και προσέλκυση κοινού

  5. Ειδοποίηση με σύστημα alerting

  6. Αντιμετώπιση crisis με την κατάλληλη αντίδραση

  7. Εντοπισμό τάσεων και μοτίβων και μελλοντική τους αξιοποίηση

  8. Παρακολούθηση ανταγωνισμού

  9. Δημιουργία νέου περιεχομένου driven by data

  10. Αναγνώριση των influencers

Συνοψίζοντας

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως και το διαδίκτυο, αποτελούν αναμφίβολα μια αστείρευτη πηγή πληροφοριών. Εάν δεν παρακολουθείτε τι γίνεται, λέγεται ή ακούγεται online, τότε θα υστερείτε του ανταγωνισμού σας. Απόψεις, ανάγκες και επιθυμίες του κοινού σας, δυνητικών πελατών, ανταγωνιστών, αλλά και ολόκληρης της αγοράς, βρίσκονται σε ψηφιακό έδαφος. Για να παρέχετε προϊόντα, υπηρεσίες και περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει, συσχετίζοντάς τα με εσάς, είναι αναγκαία η εφαρμογή του Digital Listening. 

Επομένως, τα πλεονεκτήματα είναι τεράστια προκειμένου μια εταιρεία να ξεκινήσει την διαδικασία άμεσα και να μην μείνει… εγκλωβισμένη σε πρακτικές του παρελθόντος. 

Στην Clip News έχουμε όλα τα εργαλεία που χρειάζεστε και θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας για περαιτέρω πληροφορίες!