To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Ανδρέας Στάιος, ΙΑΒ Ηellas: Πρέπει να κινηθούµε γρήγορα και αποτελεσµατικά

Ανδρέας Στάιος, ΙΑΒ Ηellas: Πρέπει να κινηθούµε γρήγορα και αποτελεσµατικά
Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Μετρήσεις, εκπαίδευση/πιστοποίηση, µεγαλύτερη σύνδεση µε τα ευρωπαϊκά δρώµενα και διάδραση µε άλλους φορείς: αυτές είναι οι βασικές προτεραιότητες της νέας ∆ιοικούσας Επιτροπής του ΙΑΒ Ηellas, όπως εξηγεί στο adbusiness ο νέος πρόεδρός του και Digital director της UM, Ανδρέας Στάιος. Ακόµη, ενηµερώνει για τις εξελίξεις µε τα MiXX Awards, ενώ προβλέπει πως η digital αγορά θα συνεχίσει να αναπτύσσεται.

Αποτελείτε από τον Ιούλιο τον νέο πρόεδρο του ΙΑΒ Ηellas. Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητές σας; Ποια είναι τα θέµατα που βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας της νέας ∆ιοικούσας Επιτροπής;

Αυτή είναι µια απλή αλλά ταυτόχρονα σύνθετη ερώτηση. Η απάντηση κρύβει το πλάνο δράσης της νέας ∆ιοικούσας Επιτροπής. Οι βασικές και άµεσες προτεραιότητές µας κινούνται γύρω από 4 κύριους άξονες: µετρήσεις, εκπαίδευση/πιστοποίηση, µεγαλύτερη σύνδεση µε τα ευρωπαϊκά δρώµενα και διάδραση µε άλλους φορείς. Αυτοί οι πυλώνες µαζί µε άλλα µικρότερης αλλά ουσιαστικής σηµασίας πράγµατα θα πρέπει να αναδεικνύουν ξεκάθαρα τα πλεονεκτήµατα του οργανισµού προς τα µέλη του. Όµως αυτά δεν µένουν στα λόγια. Έχουµε ξεκάθαρο, άµεσο πλάνο τακτικών απολογισµών και ενηµέρωσης των µελών µας, όπου θα υπάρχει αναλυτική ενηµέρωση και θα καλούνται και οι ίδιοι να συµµετέχουν σε κάποιες αποφάσεις. Στόχος µας είναι η ενεργοποίηση των µελών µας και, φυσικά, η αύξησή τους. Θέλουµε να είναι προφανές γιατί µια εταιρεία πρέπει να αποτελεί µέλος του Οργανισµού. Έχουµε το πλεονέκτηµα της πολυσυλλεκτικότητας και δεν θελουµε να το αφήσουµε να πάει χαµένο.

Το 2019 είχε αποφασιστεί η δηµιουργία επιτροπών και task force µε στόχο την ενεργοποίηση των µελών του IAB, τη διεύρυνση του πεδίου συνεργασίας και επικοινωνίας µεταξύ τους και την ανταλλαγή απόψεων για κρίσιµα ζητήµατα που απασχολούν την ψηφιακή διαφήµιση. Συνεχίζεται αυτή η προσπάθεια; Ποιο είναι το αντικείµενο των επιτροπών και του task force;
Όχι απλά συνεχίζεται αλλά, όπως προανέφερα, είναι µια πολύ βασική παράµετρος της πολιτικής µας. Οι επιτροπές θα είναι τέσσερις και θα κληθούν διακεκριµένα µέλη του χώρου µας, όχι µέλη της ∆ιοικούσας Επιτροπής να τις «τρέξουν» µε την οµάδα της επιλογής τους. Θα είναι οµάδες έργου, άρα άµεσα η καθεµιά θα πρέπει να φέρει το αποτέλεσµα της έρευνάς της και να το παρουσιάσει στην αγορά. Είµαστε πολύ χαρούµενοι που τα µέλη µας θα αποκτήσουν αυτόνοµο και σηµαντικό βήµα για να προσφέρουν. Σύντοµα, µέσα στον Οκτώβριο, ανακοινώνουµε αναλυτικά τις επιτροπές και, φυσικά, τους επικεφαλής τους.

Ποια είναι η εικόνα για την ψηφιακή διαφήµιση στην Ελλάδα αυτήν τη στιγµή; Πώς έχει επηρεαστεί η διαφηµιστική επένδυση στο digital από την πανδηµία του Covid-19;
Σύµφωνα µε τα τελευταία στοιχεία που παρουσιάσαµε στο πλαίσιο του ΙΑΒ µε στοιχεία Αυγούστου, είµαστε σε ένα µονοψήφιο ποσοστό πτώσης σε σχέση µε την περσινή χρονιά. Εδώ θα πρέπει να τονίσουµε ότι ένα ποσοστό παρουσιάζει την τάση και όχι τη «γεωγραφία» των κονδυλίων µεταξύ των ψηφιακών καναλιών που είναι διαφορετική από πέρυσι. Κύριο όχηµα ανάπτυξης συνεχίζει να είναι το video σε όλες του τις µορφές και σε όλες τις πλατφόρµες, ενώ και το Search έχει ανοδικές τάσεις. Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι πια είναι δόκιµο να µελετάµε τα formats και όχι τις πλατφόρµες που το σερβίρουν. Αυτό οδηγεί σε καλύτερα συµπεράσµατα για στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσουµε, καθώς επίσης και περιεχόµενο που πρέπει να παραχθεί.

Πώς προχωρά το πρόγραµµα Digital Marketing Qualification (DIMAQ) σε αυτήν τη νέα εποχή του κορονοϊού;
Άλλο ένα κοµµάτι που δυστυχώς δεν προχώρησε όσο γρήγορα θα θέλαµε. Ξεκινάµε άµεσα. Έχουµε ήδη προγραµµατίσει τρία courses πιστοποίησης µέσα στο 2020 και µακάρι να υπάρχει ζήτηση και για ακόµα περισσότερα. Τα µαθήµατα θα γίνουν είτε από κοντά µε απόλυτη ασφάλεια και συνέπεια µε τις προδιαγραφές είτε από απόσταση, αν αυτό κριθεί απαραίτητο. Σε αυτό το σηµείο θα ήθελα να ευχαριστήσω τόσο τις δύο πολύτιµες συνεργάτιδές µας στο κοµµάτι της εκπαίδευσης, Άντα Κυρκιλή και Γεωργία Ζαχαράκη, και φυσικά το BCA, που θα παρέχει αφιλοκερδώς την υποδοµή και τη φιλοξενία. Αυτό αποτελεί το πρώτο βήµα προς τον πυλώνα της εκπαίδευσης και πιστοποίησης που ανέφερα στην αρχή. Η εκπαίδευση ακολουθεί άµεσα.

Βρισκόµαστε στην τελική ευθεία για τα φετινά ΙΑΒ Ηellas ΜiXX Awards. Πώς εξελίσσεται µέχρι στιγµής η διοργάνωση και τι µπορεί να προσφέρει ο θεσµός στις εταιρείες που συµµετέχουν;
∆υστυχώς, το πλήθος των συµµετοχών δεν ήταν το αναµενόµενο. Οι συνθήκες του κορονοϊού και φυσικά οι περικοπές των αντίστοιχων κονδυλίων των εταιρειών δεν επέτρεψαν το πλήθος των συµµετοχών που είχαµε τις προηγούµενες χρονιές. Έχει ξεκινήσει η αξιολόγησή τους από την επιτροπή των διεθνών βαθµολογητών τους και αναµένουµε όλοι µε αγωνία τα αποτελέσµατα.

Ποια θα είναι η διαδικασία της αξιολόγησης των συµµετοχών φέτος και ποιες οι πρώτες σκέψεις αυτήν τη στιγµή όσον αφορά την απονοµή των βραβείων;
Όπως ανέφερα και προηγουµένως, υπάρχει όπως πάντα µια πολύ αξιόλογη επιτροπή διεθνών κριτών από πολύ ανεπτυγµένες χώρες στα ψηφιακά δρώµενα. Θα µας δώσουν τα αποτελέσµατα και στη συνέχεια θα γίνει η ανακοίνωση των νικητών µάλλον ηλεκτρονικά. ∆υστυχώς, λόγω των συχνών αλλαγών στα µέτρα προστασίας, δεν έχω να σας πω πολύ περισσότερα για τη διαδικασία απονοµής. Ίσως όµως έχουµε κάτι νέο και τολµώ να πω εντυπωσιακό...

Θα προσφέρει και φέτος ο ΙΑΒ Ηellas τη δυνατότητα σε ελληνικές εταιρείες που διακρίθηκαν στη διοργάνωση, να συµµετάσχουν και στα MiXX Awards Εurope; Ποιο είναι το σχόλιό σας για τις ελληνικές διακρίσεις που κατεγράφησαν φέτος στη διεθνή διοργάνωση;
Στόχος µας είναι µε κάθε ευκαιρία να ενισχύουµε τη σχέση µας µε το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Κάτω από αυτήν τη λογική ενθαρρύνουµε τη συµµετοχή έργων των µελών µας στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Φέτος είχαµε κάποιες διακρίσεις, σηµαντικές, οι οποίες και καταδεικνύουν την ποιότητα, τη δηµιουργικότητα και, φυσικά, την πρόοδο της ελληνικής αγοράς. Ας µη γελιόµαστε όµως. Η διάρκεια είναι πολύ σηµαντική ώστε να χτίσουµε την εικόνα της αγοράς µας στο εξωτερικό. Θα πρέπει να επιµείνουµε. Άρα, είναι προφανές ότι και φέτος οι νικητές µας θα τύχουν της ίδιας δυνατότητας.

Ποια είναι η εκτίµησή σας για την digital αγορά στην Ελλάδα στο άµεσο µέλλον; Τι θα πρέπει να περιµένουµε τόσο σε επίπεδο ανάπτυξης και µεγεθών όσο και τάσεων;
Έχουµε µπροστά µας πολλές προκλήσεις. Οι σηµαντικότερες αυτών είναι η προσαρµογή στη µετα-Covid εποχή, µε όλες τις αντιξοότητες που αυτό έχει και φυσικά το θέµα των δεδοµένων, µε τους νέους νόµους και τις συνθήκες που έρχονται άµεσα. Είναι σηµαντικό για την ελληνική αγορά να ενθαρρύνει τις συνεργασίες, το πρωτότυπο ποιοτικό περιεχόµενο πάνω στο οποίο θα χτιστούν οι επικοινωνίες των προϊόντων και φυσικά τις τεχνολογίες, οι οποίες και θα δοκιµαστούν µπαίνοντας σε µια διαδικασία ρύθµισης. Εκτιµώ ότι η αγορά θα αναπτύσσεται - αυτό λένε άλλωστε όλα τα δεδοµένα, µε πολιορκητικούς κριούς το περιεχόµενο και τις πλατφόρµες.

Πού βρισκόµαστε µε το θέµα των  µετρήσεων;
Είναι από τις πρώτες µεγάλες µας προτεραιότητες. Έχουµε έναν ισχυρό σύµµαχο όπως η ΕΝΕ∆, µε την οποία κοιτάµε προς την ίδια κατεύθυνση. Είναι σηµαντικό να προχωρήσουµε και να προχωρήσουµε άµεσα. Έχουµε καταβάλει πολύ µεγάλη προσπάθεια και είµαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι εντός των προσεχών ηµερών θα δώσουµε το RFP στην αγορά, ώστε οι εταιρείες που θα ενδιαφερθούν να ετοιµάσουν και να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Η ΕΝΕ∆, πολύτιµος συνεργάτης και συνοδοιπόρος σε αυτήν τη διαδικασία, έχει δώσει πολύτιµες πληροφορίες για την άρτια υλοποίηση του έργου. Κακά τα ψέµατα. ∆εν µπορεί να προσδοκούµε ανάπτυξη µιας αγοράς στην οποία θα λείπει η κανονικότητα. Η µέτρηση είναι βασική παράµετρος αυτής.

Τα µέλη του Οργανισµού αποτελούν την καρδιά του. Τι θα κάνετε γι’ αυτά;
Θέλουµε να δώσουµε απτή αξία στη συνδροµή των µελών. Ακόµα και αυτή η συνδροµή είναι σηµαντική και πρέπει να φέρνει προστιθέµενη αξία στα µέλη µας. Ανανεώσαµε το site µας. Ετοιµάζουµε ήδη µια κλειστή πλατφόρµα µέσα σε αυτό όπου τα µέλη µας θα βρίσκουν έρευνες και case studies από το εξωτερικό και φυσικά θα συνεισφέρουν και δικές τους. Ετοιµάζουµε ειδικό ψηφιακό newsletter, που θα παρουσιάζει τις τάσεις καθώς και εταιρείες-µέλη µας που έχουν να πουν κάτι. ∆ίνουµε βήµα στα µέλη µας και πιστεύουµε πολύ στη συνεισφορά τους. Παράλληλα, προγραµµατίζουµε συναντήσεις µε ειδικούς (Έλληνες και ξένους) µε συγκεκριµένη θεµατολογία και διάρκεια, ώστε να συζητάµε τα θέµατα που µας απασχολούν. Όπως µπορείτε να παρατηρήσετε, ελάχιστες φορές στην κουβέντα µας χρησιµοποίησα τη λέξη «θα». Οι καιροί είναι δύσκολοι και θα πρέπει να κινηθούµε και εµείς γρήγορα και, κυρίως, αποτελεσµατικά. Οι πόροι είναι περιορισµένοι και προσπαθούµε κάθε φορά να κάνουµε το καλύτερο µε βάση τις δικές µας δυνάµεις. Θα είµαστε υπόλογοι για ό,τι κάνουµε και βέβαια για ό,τι δεν κάνουµε.
TAGS: IAB Hellas