To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Another Circus: Όταν η Αθήνα έγινε pop

Another Circus: Όταν η Αθήνα έγινε pop

Το βλέπουμε στα social media, στις στάσεις των λεωφορείων και κυρίως στα ροζ μηχανάκια που κυκλοφορούν τελευταία στους δρόμους της Αθήνας. Το pop είναι το νέο ελληνικό delivery startup, που φαίνεται ότι έχει έρθει για να ταράξει τα νερά. Το πρώτο που κάνει εντύπωση είναι το πολύ τολμηρό branding, δημιουργία της Another Circus. Ήρθαμε λοιπόν σε επαφή με το Creative Agency και μιλήσαμε με τον Τίμο Τοκουζμπαλίδη, έναν εκ των ιδρυτών της εταιρείας.

Ας ξεκινήσουμε από μια βασική ερώτηση. Γιατί “pop”;

Απλή ερώτηση… Αλλά ανοίγει μεγάλη κουβέντα. Για την ακρίβεια κουβέντα που απασχόλησε την ομάδα μας 2 έντονους μήνες και μας πέρασε μέσα από έρευνα και δημιουργική αναζήτηση πολλών εναλλακτικών ονομάτων, ώστε να βρούμε το καταλληλότερο για το εγχείρημα του Τάκη Μαλαβέτα (CEO του pop) και της ομάδας του.

Σε μια πρόταση: pop γιατί είναι μια τόσο μικρή λέξη που λέει τόσα πολλά. Έχει χαρακτήρα, έχει ήχο και πολύ χρώμα, μιλάει για ταχύτητα, σπιρτάδα - έχει μέχρι και εικαστική ισορροπία...
Πάνω από όλα όμως γιατί σου μένει στο μυαλό
- ό,τι γλώσσα και να μιλάς.

Αυτό είναι που ψάχνουμε τελικά: Κάτι να “μένει”. Και πιστεύω ότι το pop είναι ένα brand το οποίο, για πολλούς λόγους, θα το κρατήσεις μέσα σου.

Η αλήθεια είναι ότι… κάνει pop. Συγχαρητήρια! Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείτε για να φτάσετε σε ένα τέτοιο αποτέλεσμα; Έχετε κάποια “συνταγή” επιτυχίας;

Σίγουρα κάθε περίπτωση είναι διαφορετική - άλλο επιχειρηματικό σχέδιο, άλλη αγορά και κοινό - ενώ πρέπει να υπολογίσουμε ότι η εποχή αλλάζει και επιτάσσει και άλλη “γλώσσα”. 

Στο marketing -και πιστεύω εν γένει στις υπηρεσίες- πρέπει συνεχώς να προσαρμοζόμαστε σε νέες συνθήκες, με κάθε project που αναλαμβάνουμε.

Το pop συγκεκριμένα είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση. Καταρχάς πρώτη φορά στην ιστορία δημιουργείται τόσο μεγάλη αλλαγή στον τρόπο που αγοράζουμε παγκοσμίως. Συμπληρωματικά εδώ έχουμε ένα νέο παίκτη σε μια φαινομενικά κορεσμένη αγορά (βλ. efood). Ένα outsider δηλαδή σε ένα νέο παιχνίδι! Μόνο που το λέω ανατριχιάζω…

Πώς λοιπόν προσεγγίζεις κάτι τέτοιο; Υπάρχει συνταγή; Και ναι και όχι. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει καλούπι - κάθε εταιρεία αναπτύσσει της δικές τις διαδικασίες. Για την Another Circus μεγάλη σημασία στο αποτέλεσμα έχει η ισορροπία στην “δοσολογία”. Όλα τα συστατικά παίζουν ρόλο - η έρευνα, η στρατηγική που θα επιλέξουμε, η εικαστική κατεύθυνση, το κείμενο, ο ήχος, το marketing plan κ.α. Είναι μια μεγάλη ορχήστρα που πρέπει να συντονίσουμε με λεπτομέρεια για να ενθουσιάσει κάθε φορά και διαφορετικό κοινό.


Πόσο κομμάτι αυτή της συνταγής είναι ο πελάτης; Και πόσο το κοινό;

Φυσικά πολύ μεγάλο! Γι’ αυτό το λόγο ο σκοπός μας σαν creative agency είναι το να γεφυρώσουμε σωστά όλα τα παραπάνω: Να ακούσουμε τις ανάγκες και τα insights του πελάτη, να αφουγκραστούμε τις αλλαγές στην εποχή, να σεβαστούμε τους περιορισμούς στο χρόνο, το budget κ.α. ώστε το αποτέλεσμα να βοηθήσει το κοινό να έρθει σωστά σε επαφή με το προϊόν.

Μερικές φορές μας φαντάζομαι σαν μεταφραστή του οράματος του επιχειρηματία, να προσπαθούμε να το ψιθυρίσουμε στο “αυτί” του κοινού, να τους μαγέψουμε και αυτούς με το όραμα. Ίσως ακούγεται πολύ ρομαντικό, αλλά η αλήθεια είναι πως έχει πάρα πολύ βάθος και ενδιαφέρον το επάγγελμά μας. 

Πώς ξέρετε αν θα πετύχει η συνταγή ή οχι; 

Σίγουρος δεν μπορεί να είναι κανείς - δεν πιστεύω ότι λύνεται (ακόμα) με απλά μαθηματικά. Αν έπρεπε να πω τα τρία πιο σημαντικά στοιχεία της “εξίσωσης” όμως θα ήταν τα εξής:
Καταρχάς η δημιουργική ομάδα που έχουμε στήσει με επικεφαλής τους
Creative Directors της εταιρείας (Γιάννη Λιβέρη, Νάσσο Απολλωνάτο) και την πολυετή εμπειρία που έχουν στον χώρο.

Επιπλέον, είναι ο μεγάλος ζήλος για το έργο μας, που μας κάνει να μην το βάζουμε κάτω. Θα το δουλέψουμε όσες φορές χρειαστεί για να βγει κάτι, όπως πρέπει να βγει.

Τέλος υπάρχει και το “gut feeling- αυτό που λένε ότι το ξέρεις στο στομάχι σου αν κάτι είναι καλό. Πρέπει να ξέρεις πώς να το εμπιστευτείς και να επιμείνεις αν χρειαστεί.

Με ποιο κριτήριο επιλέγει κανείς μια εταιρεία σαν εσάς; Γιατί επιλέγω ένα Creative Agency και όχι π.χ. ένα Design Studio ή μια Διαφημιστική; Ποια είναι η διαφορά;

Καταλαβαίνω ότι φαίνεται αχανής η αγορά του marketing - ίσως και από την ανάγκη των εταιρειών να εξηγήσουν την διαφορετική τους ματιά στον χώρο. 

Αρκεί να δεις το portfolio μιας εταιρείας; Αρκεί μια σύσταση; Τα βραβεία; Τα νούμερα; Τι είναι αυτό που επιλέγεις τελικά; Κατα την άποψή μου, αυτό που τελικά επιλέγεις είναι μια σχέση για να σε βοηθήσει να χτίσεις την δική σου σχέση με το κοινό σου. Συνεπώς είναι πολύ σημαντική και δύσκολη η δουλειά του marketing department μιας εταιρείας, το οποίο σαν “ψυχολόγος” θα πρέπει να πάρει αυτή την απόφαση για κάτι τόσο νευραλγικό.

Η σχέση σας με το pop πώς προέκυψε; Γιατί επέλεξαν εσάς;

Η Another Circus πιστεύω έχει ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα που εκπέμπει προς τα έξω. Από την αρχή της εταιρείας το 2010 έχουμε στο αίμα μας την τεχνολογία, την καινοτομία, τα startups και αυτό που λένε στους κύκλους τους σαν “Product”. Το συνδυάζουμε αυτό σωστά με γνώση και αγάπη για το Communication και το Branding και το τρίπτυχο αυτό μας δίνει την δυνατότητα να σκηνοθετούμε με ακρίβεια και σημερινή ματιά την σχέση του πελάτη μας με το κοινό του.

Πιστεύω ότι αυτό το αντιλαμβάνεται κανείς όταν βλέπει την δουλειά μας - και έτσι και το pop. Και εγώ και ο συνέταιρός μου (Βαγγέλης Καραπέτσας - CEO της Another Circus) τους ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν στο να γνωρίσουμε το pop σε όλη την Ελλάδα και σύντομα ελπίζω και εκτός συνόρων!