To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Lama: Το Meaningful Difference είναι η θεµελιώδης αρχή µας

Lama: Το Meaningful Difference είναι η θεµελιώδης αρχή µας

H LamaDDB είναι το νέο creative agency που δηµιούργησαν oι δύο Co-Founders Λάζαρος Ευµορφίας, Executive Creative Officer και Matt Gerber, Executive Strategy & Innovation Officer, µε τη στήριξη του Οµίλου DDB και εξηγούν στο adbusiness τη φιλοσοφία του ‘‘Meaningful Difference’’.

Γράφει ο ∆ηµήτρης Τσουκαλάς

adb: Ποιο κενό στη διαφηµιστική αγορά έρχεται να καλύψει η LamaDDB;

Τόσο οι µεγάλοι όµιλοι όσο και οι διαφηµιστικές εταιρείες στην ελληνική αγορά έχουν ήδη στηθεί και συστηθεί ως φορείς ATL επικοινωνίας, που στην πορεία ενσωµάτωσαν το digital ή σε άλλες περιπτώσεις συνέβη το ακριβώς αντίθετο. Επίσης, η purpose-driven φιλοσοφία του διαφηµιστικού προϊόντος ήταν και είναι µια κατά περίσταση συνθήκη.

Η LamaDDB δηµιουργήθηκε εξ αρχής έχοντας στα συστατικά του DNA της όλα τα παραπάνω. Είναι ένα φρέσκο creative agency ολιστικής επικοινωνίας που έχει ως mantra ότι η κάθε µορφή επικοινωνίας οφείλει να συµβάλλει, ώστε να γίνεται η καθηµερινότητα των ατόµων και της κοινωνίας που ζουν λίγο καλύτερη. Επιπρόσθετα, αυτό που εµείς ονοµάζουµε ολιστική επικοινωνία ξεκινάει από τα insights και µπορεί να καταλήξει σε µορφές που περιλαµβάνουν προτάσεις και ιδέες για τεχνολογικές λύσεις ή ακόµα και νέα προϊόντα ή υπηρεσίες.


adb: Αυτό εννοείτε όταν στο website σας αναφέρεστε στο ‘‘Meaningful Difference’’;

Ακριβώς! Θεωρούµε ότι τα brands σήµερα όχι απλώς µπορούν ή χρειάζεται, αλλά -περισσότερο από οποιονδήποτε φορέα ή οργανισµό- οφείλουν να κάνουν τον κόσµο ένα καλύτερο µέρος.

Το καθένα µε τον τρόπο του, δεν χρειάζεται πάντα µεγαλεπίβολες δράσεις και δαπανηρά προγράµµατα. Ακόµα και µια απλή λύση αρκεί. Το σηµαντικό είναι κάθε brand να δηµιουργήσει µια φιλοσοφία, µια εταιρική κουλτούρα, να βρει τον δικό του ξεχωριστό και relevant ρόλο που µπορεί να διαδραµατίσει ώστε, πέρα από το να πουλάει, να ωφελεί τον άνθρωπο και το σύνολο.

Στη LamaDDB το ‘‘Meaningful Difference’’ είναι θεµελιώδης αρχή βάσει της οποίας θέλουµε να προσεγγίζουµε κάθε project σε brands που ήδη έχουν αντίστοιχη νοοτροπία και θα χαρούµε να την ανακαλύψουµε σε όσα την αναζητούν.

adb: Πόσο έχει αλλάξει ο καταναλωτής τα τελευταία χρόνια και τι περιµένει από τα brands;

Έχει αλλάξει ριζικά θα έλεγα, κάτι που το παρατηρούσαµε και πριν 4-5 χρόνια, όµως µε την Covid-19 πήρε ακόµα µεγαλύτερη τροπή. Αν θα έπρεπε να συνοψίσω τα τρία βασικότερα κριτήρια επιλογής ενός brand από τον σηµερινό καταναλωτή, αυτά θα ήταν η Ειλικρίνεια, η Συµπεριληπτικότητα και η Προθυµία για Βοήθεια (helpfulness), η οποία περιλαµβάνει µια ευρεία γκάµα δράσεων και αναζήτησης λύσεων σε προβλήµατα του κόσµου και της κοινωνίας: Προσβασιµότητα, Περιβάλλον, Diversity κ.ά. Κι όταν µιλάµε για λύσεις -και όχι πλέον µόνο ιδέες- εννοούµε από απλές δράσεις µέχρι και δηµιουργία εξατοµικευµένων προϊόντων για συγκεκριµένες οµάδες του κοινού.



adb: Πόσο σηµαντική είναι η δηµιουργικότητα σήµερα και γιατί;

Γίνεται µεγάλη συζήτηση παγκόσµια για την ερώτηση αυτή. Ειδικότερα για το αν η ∆ηµιουργικότητα έχει πετάξει λευκή πετσέτα στο ρινγκ, µε την Τεχνολογία αντίπαλο.

Στη LamaDDB δεν πιστεύουµε κάτι τέτοιο. ∆ηµιουργικότητα και Τεχνολογία, όταν είναι φίλοι, πετυχαίνουν φανταστικά πράγµατα. Απλούστατα έχει αλλάξει ο τρόπος που συνεργάζονται.

∆είτε, για παράδειγµα, τι έγινε στο Super Bowl του 2022. Είδαµε φοβερές, πανέξυπνες, αστείες διαφηµίσεις, παρ’ όλα αυτά την έκπληξη την έκανε ένα απλό και ταπεινό QR Code που χοροπήδαγε στην οθόνη και έκανε 20 εκατοµµύρια θεατές να το κυνηγήσουν και να µπουν στο site της µάρκας.

Γιατί πέτυχε; ∆ιότι ήταν διαφορετικό και εντελώς αναπάντεχο για τα δεδοµένα των διαφηµίσεων του Super Bowl.  Ήταν Low-tech, όµως ιδιοφυές! Κι αυτό θεωρώ ότι µας πάει ξανά στις ρίζες της σπουδαίας διαφήµισης όταν ήταν διασκεδαστική, έξυπνη και αποτελεσµατική. Το µόνο που άλλαξε είναι ο τρόπος.

adb: Πείτε µας δύο λόγια για τους co-Founders. Ποια projects άλλαξαν τον τρόπο που σκέφτεστε;


Λάζαρος Ευμορφίας Co-Founder, Executive Creative Officer LamaDDB:
∆εν θα σταθώ στα πάµπολλα παραδείγµατα κυρίως από καµπάνιες του εξωτερικού· θα σταθώ σε µια καµπάνια που είχα την τύχη και την τιµή να συµµετάσχω, η οποία ειλικρινά άλλαξε τον τρόπο που έβλεπα τη διαφήµιση.  Ίσως γιατί το θέµα µε άγγιξε και το έζησα από κοντά σε όλη του την εξέλιξη.  Ήταν η καµπάνια της
Vodafone για το Giga Network 5G, στην οποία η τεχνολογία χρησιµοποιήθηκε ώστε ένας  Έλληνας πρωταθλητής ποδηλασίας µε σχεδόν ολοσχερή απώλεια όρασης, να κατορθώσει να κατέβει την Πάρνηθα µε το ποδήλατο, παίρνοντας εντολές από τον προπονητή του, που έβλεπε σε real time τη διαδροµή µέσω 5G.

Ήταν µια συγκλονιστική στιγµή που απέδειξε ότι όταν η Τεχνολογία και η ∆ηµιουργικότητα συνεργαστούν, ο άνθρωπος µπορεί να ωφεληθεί αφάνταστα.


Matt Gerber Co-Founder, Executive Strategy & Innovation Officer LamaDDB:
 Υπάρχουν πολλά projects που θαυµάζω και που µε επηρέασαν στη διάρκεια της καριέρας µου. Αυτό όµως που πραγµατικά συνέβαλε και διαµόρφωσε τον τρόπο που σκέφτοµαι σήµερα, είναι η επαφή µου µε τους νέους είτε µέσω projects ή µέσα από το mentorship και τη διδασκαλία. ∆ιαπίστωσα ή καλύτερα επιβεβαίωσα ότι τον τελευταίο καιρό βιώνουµε µια ήπια επανάσταση στον τρόπο που σκέφτεται ο κόσµος και που επηρεάζεται από τη χρήση της τεχνολογίας, την άµεση και «πλούσια» πληροφόρηση και τις ευαισθησίες κυρίως των νέων για τον κόσµο που ζούµε. Η δική µας οπτική είναι ότι τα brands σήµερα, µέσα από έρευνα και µελέτη των insights, πρέπει µε κάποιο τρόπο να λάβουν όλα τα παραπάνω υπόψη τους ώστε να ανταποκριθούν στη νέα πραγµατικότητα.

adb: Γιατί «Lama»;

Μα γιατί όχι; Αφενός είναι ένα συµπαθέστατο ζωάκι που χαρακτηρίζεται από εργατικότητα, αντοχή και του αρέσει να φτάνει ψηλά, κι αφετέρου µας ακούγεται cool όνοµα για διαφηµιστική εταιρεία.

Κάθε άλλη πιθανή εκδοχή ούτε επιβεβαιώνεται ούτε διαψεύδεται.

Θέλουµε να ευχαριστήσουµε θερµά τη φοβερή οµάδα της Beetroot που επιµελήθηκε την εταιρική ταυτότητα της LamaDDB.


Ανακάλυψέ μας εδώ


TAGS: adbusiness, DDB