Ermis Creativity Report: Σηµείο αναφοράς για τη δηµιουργικότητα
Η Ένωση Διαφηµιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΔΕΕ) παρουσίασε την προηγούµενη εβδοµάδα το πρώτο Ermis Creativity Report, το οποίο θα εκδίδεται ετησίως λίγο µετά την Τελετή Απονοµής των Βραβείων. Το Report φιλοδοξεί να αποτελέσει σηµείο αναφοράς για τις εταιρείες επικοινωνίας και για τους διαφηµιζοµένους, τον πήχυ, ο οποίος θα πρέπει να ξεπεραστεί την επόµενη χρονιά και το δείκτη εξέλιξης της ελληνικής δηµιουργικότητας.
Στο Ermis Creativity Report οι πρόεδροι των κριτικών επιτροπών µιλούν για το τι είδαν, αλλά και τι δεν είδαν, για την κατεύθυνση της στρατηγικής και του δηµιουργικού τη χρονιά που πέρασε, για τον τρόπο βαθµολογίας της δηµιουργικής παραγωγής αλλά και για τις τάσεις που διαµορφώνουν το χώρο. Παράλληλα, στα Highlights συναντάµε τους ίδιους τους βραβευόµενους, δηµιουργούς και διαφηµιζόµενους και βλέπουµε τη δική τους µατιά στα έργα. Τέλος, στα Rankings που παρουσιάζονται και στους πίνακες της επόµενης σελίδας, µπορεί κάποιος να δει τα agencies και τους διαφηµιζόµενους που αποδεδειγµένα επένδυσαν στο δηµιουργικό.
Τι είδαν οι πρόεδροι
«Μετά από αρκετά χρόνια οικονοµικών, κοινωνικών και υγειονοµικών κρίσεων, αυτό που παρατηρείται είναι µια αυθόρµητη στροφή της προσοχής προς το χιούµορ και το χαµόγελο. Προς τις έξυπνες αποδόσεις µιας (σεναριακής, σκηνοθετικής, εικαστικής, µουσικής) ιδέας. Προς το ανάλαφρα πρωτότυπο, το θετικά ανήσυχο και ανατρεπτικό», αναφέρει, µεταξύ άλλων, ο Γιάννης Βασιλόπουλος, Creative Directοr της Frank & Fame και πρόεδρος της επιτροπής στην κατηγορία ∆ιαφηµιστικές Ταινίες. «Οι κατηγορίες αυτές χρειάζονται ένα σοκ. Ξέρουµε καλά ότι το digital παραµονεύει και τους τρώει κάθε ίχνος budget, αλλά αν αλλάξουµε λίγο την οπτική και τις εξελίξουµε, ίσως να έχουν χώρο να βρουν και πάλι τη σωστή θέση στη καρδιά του κάθε δηµιουργικού», επισηµαίνει ο Χρήστος Κουτσούκος, Executive Creative Director της Cream και πρόεδρος της επιτροπής για Kαταχωρίσεις, Ραδιοφωνικά Μηνύµατα, Υπαίθριες ∆ιαφηµίσεις, Print & Outdoor Craft. «Αν και η ποσότητα των έργων που υποβλήθηκαν ήταν µικρότερη από το αναµενόµενο, η ποιότητα των έργων που επιλέχθηκαν για βράβευση ήταν εξαιρετικά υψηλή. Είναι εµπνευστικό να διαπιστώνεις την ποικιλία και τη σχεδιαστική ενέργεια που χαρακτηρίζει τον κλάδο µας και να έχεις την ευκαιρία να αναγνωρίσεις και να βραβεύσεις τα καλύτερα έργα που τον εκπροσωπούν», αναφέρει, µεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της επιτροπής Branding & Design, Μιχάλης Γεωργίου, Partner/Creative Director της G Design Studio.
Για αξιόλογες ιδέες που αγαπήθηκαν από την επιτροπή και ξεχώρισαν αλλά και ευχάριστες εκπλήξεις κάνει λόγο από τη µεριά της η Σίλβια Καφφέ, Head of Creative της Admine, και πρόεδρος της επιτροπής Digital, αλλά επισηµαίνει πως «ταυτόχρονα, όµως, κρίνοντας συνολικά την κατηγορία, υπήρξε το αίσθηµα µιας δηµιουργικής συγκράτησης. Γι’ αυτό άλλωστε και η επιτροπή οµόφωνα αποφάσισε να µη δοθεί Grand». Σύµφωνα µε τον Μάριο Λινάκη, Founder & Chairman, Linakis.digital και Sputnik Design Team, «τα φετινά Ermis Digital Craft καταδεικνύουν µια ψηφιακή αγορά που δεν µασάει τα λόγια της, που γνωρίζει το λόγο ύπαρξης κάθε έργου και αναθέτει στα δηµιουργικά agencies έργα χρήσιµα και απαιτητικά. Αυτή η συνθήκη όχι µόνο δεν πνίγει τη δηµιουργικότητα, αλλά την απελευθερώνει, καθώς ο δηµιουργός αναζητά την ουσία σε κάθε ιδέα».
Η Τίνυ Μαντούβαλου, Group Account Director του McCann Worldgroup και πρόεδρος της επιτροπής Direct, αναφέρει πως «η χρήση της τεχνολογίας θα φέρει την αλλαγή και θα βοηθήσει στο να γίνονται όλο και περισσότερα έργα που θα εµπλέκουν µε unexpected τρόπο το κοινό στην ιδέα» και επισηµαίνει πως «τo direct είναι έτοιµο να δηµιουργήσει ιστορίες και να κάνει την ανατροπή, αρκεί να υπάρχει πάντα µια καλή ιδέα».
Η Δήµητρα Κακουλίδη, Business Unit Director της Soho Square και πρόεδρος της επιτροπής Entertainment & Brand Experience, αναφέρεται στις πολύ ενδιαφέρουσες συµµετοχές στις δύο ενότητες της µουσικής (original & adapted) της κατηγορίας, τις σοβαρές προσπάθειες χρήσης νέων τεχνολογιών τόσο στο Entertainment, όσο και στο Brand Experience καθώς και στις πολύ εντυπωσιακές δουλειές που υπήρξαν σε επίπεδο brand experience.
«Τελικά, όσο τεχνοκρατικά και µε όσα εργαλεία και όσες έρευνες γίνεται η αγορά του χώρου και του χρόνου, φαίνεται πως το ιδανικό αποτέλεσµα για το αν µια καµπάνια έφτασε στο κοινό σωστά και κυρίως αν απέσπασε την προσοχή του, θα πρέπει να περιλαµβάνει και µια δηµιουργική προσέγγιση στο πλάνο Μέσων. Πλέον, όχι ως πολυτέλεια αλλά κυρίως ως βέλτιστη πρακτική για την επίτευξη όλων των ποσοτικών και ποιοτικών στόχων µιας επικοινωνίας», υπογραµµίζει ο Τάσος Κιτσαράς, General Manager της Mindshare και πρόεδρος της επιτροπής Media, ενώ η Κατερίνα Παπαδηµητρίου, Business Unit Director/Ηead of Brand PR στην Ogilvy και πρόεδρος της Επιτροπής PR, εκτιµά πως «φέτος για το PR ήταν η χρονιά της θετικής αλλαγής. Τα έργα που ξεχώρισαν εµπνέουν την αλλαγή στη συµπεριφορά, στην αντίληψη, στον τρόπο ζωής, στους κανόνες, βάζοντας θετικό πρόσηµο στην επικοινωνία».
«Παρατηρήσαµε ιδιαίτερη ανάπτυξη και χρήση των νέων τεχνικών και τεχνολογιών καθώς και µοντέρνους τρόπους αφήγησης. Ο ήχος πήρε επιτέλους τη θέση που του αξίζει και έγινε ισότιµος µε την εικόνα. Είδαµε καινοτόµες “παραστάσεις” και καθηλωτικά performances µέσα σε εµβληµατικούς χώρους», τονίζουν, τέλος, ο Άγγελος Βενέτης, Producer/General Manager της Boo Productions, και ο Στέφανος Γκάνος, General Manager της Musou, συντονιστές αµφότεροι της επιτροπής Production.