To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

MullenLowe: Κινητήριος δύναµή µας η δηµιουργικότητα

MullenLowe: Κινητήριος δύναµή µας η δηµιουργικότητα

Σε διαδραστική γκαλερί έχει µετατρέψει τα νέα γραφεία της η MullenLowe Athens, παρουσιάζοντας µια «ωδή» στη σύγχρονη αλλά και στη διαχρονική δηµιουργικότητα. Μιλήσαµε µε τους κύριους συντελεστές αυτής της εµπνευσµένης πρωτοβουλίας, για το εντυπωσιακό project και την υποδοχή της οποίας έχει τύχει αλλά και τη γενικότερη φιλοσοφία της MullenLowe Athens για τη δηµιουργικότητα. Επιπλέον, ο Δηµήτρης Μιχόπουλος, Chairman και CEO της εταιρείας, µίλησε στο adbusiness για τη νέα εποχή της MullenLowe στην Ελλάδα, τονίζοντας πως το 2021 έκλεισε µε κερδοφορία, µε την εταιρεία να καταγράφει την πρώτη κερδοφόρο χρονιά της από το 2009.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Το πρώτο πράγµα που παρατηρεί κανείς στα νέα γραφεία της Μullenlowe είναι τα εντυπωσιακά εικαστικά, που «ντύνουν» τους διαδρόµους. Πώς προέκυψε η ιδέα γι’ αυτό το project και τι ακριβώς περιλαµβάνει αυτή η «Ωδή στη Δηµιουργικότητα»;

Με τη µεταφορά µας στα νέα µας γραφεία, µας δηµιουργήθηκε η έµπνευση να «ντύσουµε» το χώρο που καθηµερινά µας περιβάλλει. Σκεφτήκαµε λοιπόν, πως το στοιχείο που αποτελεί για εµάς κινητήριο δύναµη στην καθηµερινότητά µας στο χώρο της διαφήµισης… είναι η δηµιουργικότητα. Της «πλέξαµε το εγκώµιο», λοιπόν, δηµιουργώντας µια πρωτοποριακή, τολµώ να πω, «γκαλερί» στα γραφεία της MullenLowe Athens, αφιερωµένη σε διαχρονικά και εµβληµατικά έργα τέχνης, τα οποία αναδηµιουργήσαµε µε µια σύγχρονη, διαφορετική αισθητική.

Στην ουσία, το «An Ode to Creativity» έχει τη φυσική του υπόσταση, που είναι τα 23 δικά µας artworks, και τα οποία κοσµούν το χώρο των γραφείων. Επιπλέον, έχει τη διαδραστική του υπόσταση µε τα QR codes που βρίσκονται στο κάθε artwork, και, τέλος την ψηφιακή του υπόσταση, το site anodetocreativity.gr, όπου µπορούν όλοι να απολαύσουν την «γκαλερί» µας και να βρουν όλες τις πληροφορίες για κάθε έργο, χωρίς να επισκεφτούν τα γραφεία.


Τι είδους έργα και από ποιους δηµιουργούς έχουν επιλεγεί; Ποιος είναι ο κοινός άξονας που τα συνδέει;

Οι πίνακες που αποφασίσαµε, µε σεβασµό, να «αναδηµιουργήσουµε», ήταν κατά τεκµήριο ορισµένοι από τους πιο διάσηµους στην ιστορία της τέχνης. Για παράδειγµα, η «Μόνα Λίζα» του Λεονάρντο ντα Βίντσι, η «Γκερνίκα» του Πικάσο, η «Γέννηση της Αφροδίτης» του Μποτιτσέλι και πολλοί άλλοι που σας κρατάµε για έκπληξη, προκειµένου να επισκεφθείτε το site. Στην πορεία, ανακαλύψαµε ότι για κάθε πίνακα υπήρχαν τροµερά ενδιαφέροντα insights, στα οποία βασιστήκαµε για να χτίσουµε το storytelling κάθε νέου έργου µας, όπως µπορείτε να διαβάσετε στο anodetocreativity.gr. Ο κοινός άξονας θα λέγαµε πως είναι ο σηµαντικός ρόλος που «έπαιξε» κάθε πίνακας στην εποχή του. Μπορείτε να δείτε πίνακες-σύµβολα, που το αντίκρισµά τους ήταν τεράστιο στην κοινωνία, την τέχνη αλλά και την άµεση σύνδεσή τους µε τον ψυχισµό του ζωγράφου.

Υπάρχει και µια phygital διάσταση στο project, καθώς υπάρχουν, όπως αναφέρατε, κάποια QR codes στα έργα. Περί τίνος ακριβώς πρόκειται;

Η έµπνευσή µας πήγαζε από τα αυθεντικά έργα και ο ενθουσιασµός µας αποδόθηκε στα νέα. Ωστόσο και οι δύο αυτές πτυχές του «Ode to Creativity» ήταν ισάξιες στο νου µας. Για να δοµήσουµε µια συνολική επικοινωνία και να τιµήσουµε και τους δύο αυτούς κόσµους, των αυθεντικών και νέων έργων, ενσωµατώσαµε QR codes σε κάθε artwork µας τα οποία οδηγούν τον επισκέπτη στην αντίστοιχη σελίδα του site. Εκεί, µπορεί ο καθένας να ανακαλύψει τον αυθεντικό πίνακα και όλες τις χρήσιµες πληροφορίες που αντλήσαµε για το νέο έργο. Αυτή η διαδραστική διάσταση που δώσαµε στην «Ωδή στη ∆ηµιουργικότητα», µας επέτρεψε να έχουµε µια ολιστική προσέγγιση και να ταξιδέψουµε τον επισκέπτη σε µια ιστορία η οποία εκτυλίσσεται µέσα σε κάθε εικαστικό µας.

Tα έργα δηµιουργήθηκαν από τους ανθρώπους της εταιρείας κυρίως για τους ανθρώπους της εταιρείας. Πώς έχει υποδεχθεί το όλο project -από τη στιγµή του σχεδιασµού του µέχρι την τελική υλοποίησή του και την καθηµερινή αλληλόδραση µε αυτό- το δυναµικό της εταιρείας;

Όλο το διάστηµα που ετοιµάζαµε την έκθεση, δεν είχαµε αποκαλύψει στους ανθρώπους της MullenLowe Athens πάνω σε τι ακριβώς δουλεύαµε, για να διατηρήσουµε µια συνθήκη αγωνίας και έκπληξης.  Όταν ολοκληρώσαµε τα artworks, παρουσιάσαµε αναλυτικά την «Ωδή στη ∆ηµιουργικότητα» και όλες τις πτυχές της και είδαµε µε µεγάλη µας χαρά πως τους ενθουσίασε η εικαστική προσέγγιση και η εξέλιξη της συνολικής ιδέας. Αυτό µας έδωσε πραγµατικά τη µεγαλύτερη ικανοποίηση και τη σιγουριά πως επιλέξαµε τον σωστό «δρόµο» για τα γραφεία µας, σχεδιάζοντας µια δηµιουργική ιστορία την οποία αγαπήσαµε όλοι µας.

Ολοκληρώνοντας, ποιο είναι το feedback που λαµβάνετε για το «Ode to Creativity» από ανθρώπους εκτός εταιρείας, πελάτες και συνεργάτες;

Η γκαλερί µας είναι ανοικτή µόλις λίγες ηµέρες, αλλά τα σχόλια που έχουµε αποσπάσει είναι παραπάνω από κολακευτικά. Εντυπωσιακά, θα έλεγα. Αυτό µας κάνει όλους στη MullenLowe Athens εξαιρετικά υπερήφανους για τη δηµιουργικότητα των ανθρώπων µας. Και µας δίνει επιπλέον δύναµη, πείσµα και κίνητρο να δηµιουργήσουµε και άλλες ιδέες παγκοσµίου επιπέδου όπως αυτή.


Δηµήτρης Μιχόπουλος
Chairman & CEO, MullenLowe Athens

Χρειάζονται δηµιουργικούς χώρους εργασίας οι δηµιουργικοί άνθρωποι; Στη σηµερινή εποχή και µε τα νέα δεδοµένα που έχει φέρει η υγειονοµική κρίση των τελευταίων δύο ετών σχετικά µε την τηλεργασία, ποια θεωρείτε πως θα πρέπει να είναι η φιλοσοφία των εταιρειών επικοινωνίας όσον αφορά τους χώρους εργασίας; Ποια είναι η δική σας φιλοσοφία;

∆ηµιουργικούς χώρους χρειάζονται όλοι οι εργαζόµενοί µας, όχι µόνο το δηµιουργικό µας τµήµα. Για την ακρίβεια, δηµιουργικούς χώρους χρειάζονται όλοι οι εργαζόµενοι στη συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελµάτων. Η δηµιουργικότητα είναι φιλοσοφία δουλειάς, όχι δουλειά κάποιου. Φιλοσοφία που, σε ό,τι αφορά εµάς, επιδιώκουµε να διατρέχει όλον τον οργανισµό. Και πράγµατι, οφείλει να χαρακτηρίζει κάθε είδος και κάθε µορφή σύγχρονης εργασίας, συµπεριλαµβανοµένης της τηλεργασίας.

Τα νέα γραφεία αποτελούν και τµήµα της γενικότερης νέας εποχής της Μullenlowe Αthens. Ποια είναι η υπόσχεση και τo USP της Mullenlowe Athens πλέον; Πού εστιάζετε;

Ό,τι έχει να πει η MullenLowe Athens το λέει µέσα από τους ίδιους τους ανθρώπους της. Αυτοί είναι που µε συγκεκριµένο τρόπο καθορίζουν το DNA της νέας εταιρείας. Συνεργάστηκαν δηµιουργικά, προχώρησαν σε σειρά workshops, ακόµα και µε τηλεδιασκέψεις όταν χρειάστηκε, και δηµιούργησαν το δικό µας µανιφέστο.  Ήταν οι ίδιοι οι άνθρωποι που ανέδειξαν τις κορυφαίες αξίες αλλά και τα βασικά χαρακτηριστικά της MullenLowe Athens. Και µε µεγάλη χαρά αλλά και υπερηφάνεια µπορούµε να τα µοιραστούµε µαζί σας. Οι αξίες της εταιρείας µας είναι η ενσυναίσθηση (empathy), η ουσιαστική εργασία (meaningful work), η συνδηµιουργία (co-creativity), η αποφασιστικότητα (decisiveness) και ο σεβασµός (respect). Και τα βασικά µας χαρακτηριστικά είναι η ιδιοκτησία της δουλειάς µας (ownership), η θέληση για νίκες (will to win), η αποτελεσµατικότητα (effectiveness), η αποδοτικότητα (efficiency), η χαρά (joy) και η σοφία (wisdom). Το µανιφέστο µας σφραγίζεται µε τη διεθνή υπογραφή µας: «a different kind of beast».

Το 2021 ήταν η πρώτη ολοκληρωµένη χρονιά µε τη MullenLowe Athens να λειτουργεί σαν affiliate agency του παγκόσµιου δικτύου µάρκετινγκ και επικοινωνίας MullenLowe Group µε εσάς στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συµβούλου. Πώς «έκλεισε» η χρονιά από άποψη οικονοµικών µεγεθών αλλά και new business;

Πριν από την αλλαγή της µετοχικής σύνθεσης της εταιρείας, για το έτος 2020, η MullenLowe Athens εµφάνιζε ζηµιές σχεδόν 1 εκατ. ευρώ. Το 2021 έκλεισε µε κερδοφορία και µάλιστα ήταν η πρώτη κερδοφόρος χρονιά της από το 2009. Αυτή είναι ίσως η µεγαλύτερη ανατροπή από ζηµιές σε κέρδη στη διαφηµιστική αγορά. Το αποτέλεσµα αυτό ήρθε και µε οργανική ανάπτυξη ύψους 35% και φυσικά µε τη στήριξη και το πάθος των ανθρώπων της εταιρείας. Με δηµιουργικό τρόπο σε όλες µας τις λειτουργίες καταφέραµε αυτό που φαινόταν ακατόρθωτο. Είµαι ευγνώµων στους ανθρώπους µας.

Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας για τη συνέχεια; Υπάρχουν κάποια δροµολογηµένα βήµατα ανάπτυξης;

Η συνέχεια βασίζεται στην ενδυνάµωση της επιτυχηµένης πορείας µας το 2021 και στην προοπτική που αποπνέει το ίδιο το µανιφέστο µας. Στόχος µας είναι να διατηρήσουµε και να ενισχύσουµε την κερδοφόρο αναπτυξιακή µας πορεία. Το 2022 είναι η χρονιά που αναδεικνύουµε το ταλέντο, τη δυναµική και την πρωτοπορία της οµάδας µας και εστιάζουµε µε πάθος στην προσπάθειά µας να δίνουµε υπεραξία και να συµβάλλουµε στην ανάπτυξη των πελατών µας.


Συντελεστές

Λίνα Αθανασίου
Creative Director

Χρύσα Αραμπατζή
Copywriter

Μανώλης Φασουλάς
Art Director

Αργύρης Ακρίβος
Studio Manager/Art Director

Σταύρος Ντασόπουλος
Web Designer

Παντελής Καραντζής
Junior Web Developer

Μαρία Φωτιάδου
Senior Art Director

Δημήτρης Καλέρης
Art Director

Ηλέκτρα Βάις
Social Media Manager 

TAGS: MullenLowe