To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Fiat Panda: Προσφέρει απλά… περισσότερα

Fiat Panda: Προσφέρει απλά… περισσότερα
Fiat Panda: Προσφέρει απλά… περισσότερα

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Ποια είναι η φιλοσοφία του νέου Fiat Panda; Πώς συνδέεται με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου;

Σίσσυ Γκακνή:
To Panda, από την πρώτη του γενιά που παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 1981, ήταν ένα αυτοκίνητο που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στη σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης. Στην Ελλάδα, αποτέλεσε μία μεγάλη εμπορική επιτυχία με 47.000 πωλήσεις συνολικά. Η δεύτερη μάλιστα γενιά του, από το 2004 μέχρι και σήμερα, εκπροσωπεί το 75% των συνολικών πωλήσεων του Panda στην Ελλάδα, με 35.000 μονάδες. Το Panda δεύτερης γενιάς, διατηρεί και ένα ακόμα σημαντικό ρεκόρ στην κατηγορία του για την ελληνική αγορά: Από το 2004 έως σήμερα, δηλαδή στα 8 χρόνια της ζωής του, κατάφερε να είναι 6 φορές πρώτο στις πωλήσεις της κατηγορίας του, εξασφαλίζοντας τις περισσότερες φορές σημαντική διαφορά από το δεύτερο μοντέλο. Σκεφτείτε μόνο ότι στη χώρα μας, ένα στα πέντε αυτοκίνητα της κατηγορίας A είναι Panda, με μέσο όρο μεριδίου αγοράς στα 8 έτη 18%. Η μεγαλύτερη πρόκληση κατά τη δημιουργία του νέου Panda ήταν να εξελίξει και να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά των προγενέστερων εκδόσεών του. Το νέο Fiat Panda σχεδιάστηκε δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών των χρηστών του σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Fiat «simply more».

adb: Ποια είναι τα δυνατά σημεία του νέου Panda σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

Σ. Γ.:
To πεντάθυρο νέο Fiat Panda είναι ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει «γάντι» με τις νέες καταναλωτικές συνθήκες των Ελλήνων καταναλωτών σήμερα σε σχέση με το αυτοκίνητο καθώς οι πωλήσεις του 2011 αποδεικνύουν ότι πάνω από 70% των πωληθέντων νέων αυτοκινήτων στην κατηγορία Α είναι 5θυρα, όπως και το Panda. Επιπλέον η κατηγορία Α που ανταγωνίζεται το Panda μαζί με την αμέσως μεγαλύτερη, την Β (μοντέλα τύπου Punto) αγγίζουν το 60% της συνολικής αγοράς. Είναι επομένως εμφανής η στροφή των καταναλωτών σε μικρά, οικολογικά και οικονομικά αυτοκίνητα που διατηρούν ωστόσο στο ακέραιο τους χώρους και την πρακτικότητά τους. Πέρα από το ευνοϊκό περιβάλλον της αγοράς, από τα πλέον δυνατά σημεία του νέου Panda θεωρώ καταρχήν την πληρότητα της γκάμας εκδόσεων και κινητήρων του μοντέλου. Μία γκάμα που εξοπλίζεται με τέσσερις διαφορε- τικούς κινητήρες: βενζίνης (1.2 69hp & Twinair 85 & 65hp) και πετρελαίου (1.3 Multijet 75hp), που ξεχωρίζουν για τη χαμηλή κατανάλωση (μέση κατανάλωση Multijet από 3.5 λίτρα/100χλμ) και εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 g/km (γκάμα Twinair) και ως εκ τούτου με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Όσο αφορά τον κινητήρα Twinair των 85 ίππων ας υπενθυμίσουμε ότι έχει βραβευτεί ως Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς και σύντομα στο νέο Panda θα παρουσιαστεί και σε ατμοσφαιρική έκδοση των 65 ίππων. Κινητήρας ιδανικός δηλαδή για αστική, και όχι μόνο, χρήση που ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τον πολυχρηστικό χαρακτήρα του νέου μας μοντέλου. Από Σεπτέμβριο θα είναι διαθέσιμες και οι εκδόσεις διπλού καυσίμου βενζίνης- υγραερίου (LPG) & βενζίνης-φυσικού αερίου (CNG), αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις (4x4). Το νέο Panda διακρίνεται για τη μοντέρνα του αισθητική, την παθητική και ενεργητική του ασφάλεια, την εξαιρετική για αυτοκίνητο πόλης οδική συμπεριφορά του, που θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, τις φιλικές προς το χρήστη νέες τεχνολογίες (Blue&Me, TomTom, EcoDrive, Start&Stop) και φυσικά, τους άφθονους, ευμετάβλη- τους και πλήρως λειτουργικούς εσωτερικούς του χώρους.

adb: Μπορείτε να μας αναπτύξετε λίγο περισσότερο τη φιλοσοφία της Fiat να προσφέρει….«simply more»;

Κάτια Κοκαλιάρη:
Τo Panda πρωτοκυκλοφόρησε πριν από 31 χρόνια και έχει τη δική του σημαντική ιστορία αφού κατάφερε να καταξιωθεί σαν ένα πολύ επιτυχημένο αυτοκίνητο πόλης. Επιτυχημένο επειδή ήταν και είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο, οικονομικό, ευέλικτο, εύκολο στη συντήρηση του χωρίς προβλήματα. Μέσα στο κύκλο ζωής του εξελίχτηκε, απέκτησε τεχνολογικά αναβαθμισμένους κινητήρες, πλουσιότερο εξοπλισμό, καλύτερη ποιότητα κατασκευής, περισσότερη τεχνολογία και έγινε φιλικότερο στο περιβάλλον. Και σήμερα το νέο Panda παραμένει πρακτικό, ευέλικτο, οικονομικό, λειτουργικό, όμορφο και οικολογικό. Όλα αυτά τα στοιχεία έχουν σαν αποτέλεσμα να κάνουν τη ζωή όποιου το οδηγεί εύκολη, ουσιαστικά ποιοτική, απλή και τελικά καλύτερη. Έτσι το νέο Panda προσφέρει απλά περισσότερα, «simply …more». Ωστόσο και η φιλοσοφία της Fiat γενικότερα στηρίζεται σε αυτήν την αρχή «simply … more» δηλαδή στην κατασκευή αυτοκινήτων που προσφέρουν στον πελάτη πάντα περισσότερα: περισσότερη άνεση, περισσότερη τεχνολογία, περισσότερη ασφάλεια με το χαμηλότερο δυνατό κόστος απόκτησης και κατανάλωσης, συντήρησης και επιβάρυνσης στο περιβάλλον.

adb: Πείτε μας λίγα λόγια για την επικοινωνία του νέου Panda.

Κ.Κ.:
Για την τηλεοπτική καμπάνια του νέου Panda επιλέξαμε αυτήν που θεωρούμε ότι στην παρούσα στιγμή θα μιλήσει περισσότερο στις καρδιές των τηλεθεατών. Πρόκειται για μία καμπάνια που βασίζεται στο «πρόσωπο», στο προφίλ της Fiat και μέσα από αυτή περνάει το νέο της δημιούργημα το Fiat Panda. Μία ταινία ιδιαίτερα συναισθηματικού χαρακτήρα αλλά απλή στο μήνυμα της. Ο αφηγητής αναφέρεται στις προσπάθειες των ανθρώπων της μάρκας να δημιουργήσουν νέα, οικονομικά αξιόπιστα και με επιδόσεις μοντέλα. Και για το στόχο αυτό πέρα από την επένδυση που κάνει η μάρκα σε τεχνογνωσία και έρευνα πάνω απ’ όλα προστίθεται η αγάπη που βάζουν οι άνθρωποι της σε ότι δημιουργούν. «Χρειάζεται καινοτομία, τεχνολογία, έρευνα για να κατασκευάζει η Fiat τα μοντέλα της, αλλά πάνω απ’ όλα χρειάζεται αγάπη γι αυτό που δημιουργεί. Σε ότι δημιουργούμε βάζουμε πάντα όλη μας την αγάπη» Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας για το νέο Panda. To νέο μοντέλο είναι μία χειροπιαστή απόδειξη το τι μπορούμε να πετύχουμε μέσα από μία συλλογική προσπάθεια που πάνω από όλα εμπεριέχει το μεράκι αυτών που ασχολούνται από το σχεδιασμό μέχρι την παραγωγή ή την πώληση. Εκτός από την καμπάνια στην τηλεόραση τα άλλα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν είναι το ραδιόφωνο, το internet και τα περιοδικά με καμπάνιες αντίστοιχου concept.



adb: Πότε λανσαρίστηκε το νέο Fiat Panda στην Ελλάδα; Ποιες οι προσδοκίες που υπάρχουν για αυτό, δεδομένης ότι η προηγούμενη έκδοση αποτέλεσε best seller για την Ελληνική αγορά;

Κ.Κ.:
Η διάθεση του νέου Fiat Panda έχει ήδη ξεκινήσει στην ελληνική αγορά επίσημα από 3 Μαρτίου και τα πρώτα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά από πλευράς ενδιαφέροντος του κοινού που επισκέφτηκε αυτό το διάστημα τις Εκθέσεις Fiat και είχε την ευκαιρία να οδηγήσει και τους δύο κορυφαίους κινητή- ρες του μοντέλου Twinair 85hp & Multijet 75hp αλλά και να διαπιστώσει ότι πραγματικά το νέο Panda προσφέρει πολλά περισσότερα (simply…more) σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το ενδιαφέρον αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω καθώς εξελίσσεται το επικοινωνιακό λανσάρισμα του μοντέλου.

adb: Ποια είναι η εικόνα της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου σήμερα και πως  επηρεάζει η δύσκολη οικονομική συγκυρία τις προσπάθειες marketing και επικοινωνίας στο συγκεκριμένο τομέα;

Σ. Γ.:
Ακολουθώντας την τρέχουσα οικονομική συγκυρία, μεταξύ άλλων κλάδων και ο χώρος του αυτοκινήτου σημειώνει σημαντική κάμψη συνολικά. Πιο συγκεκριμένα το πρώτο δίμηνο του 2012 οι πωλήσεις στη χώρα μας σημείωσαν 25% πτώση συνολικά σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011. H περίοδος που διανύουμε είναι εξαιρετικά δύσκολη και η ανάκαμψη της αγοράς δεν φαίνεται να έρχεται σύντομα. Βέβαια, υπάρχουν κάποιες εξελίξεις που ευελπιστούμε ότι θα δώσουν μία «τονωτική ένεση», όπως αυτή της άρσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που αποτελεί το κεντρικό «νέο» για τον κλάδο και τους υποψήφιους αγοραστές. Σε αυτό το πλαίσιο και ειδικά τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή η εξέλιξη ενός επιτυχημένου marketing mix κρίνεται ακόμα πιο σημαντική, με τη χρήση εργαλείων που προσεγγίζουν τόσο άμεσα όσο και έμμεσα τους καταναλωτές, με συνέπεια, αλήθεια και σεβασμό προς το υπάρχον και το δυνητικό κοινό μας. Αυτό που επιδιώκουμε εμείς είναι να στηρίζουμε την πολιτική μας στις σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουμε αναπτύξει με τους Έλληνες καταναλωτές και τους συνεργάτες μας, τοποθετώντας στο κέντρο των ενεργειών μας τον άνθρωπο και επιλέγοντας Μέσα που μας εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή σχέση κόστους-απόδοσης για την προσέγγιση του κοινού που απευθυνόμαστε.

adb: Η στρατηγική της Fiat σε αυτό το περιβάλλον πως διαμορφώνεται; Ποιοι είναι οι άξονες πάνω στους οποίους στηρίζεται το πλάνο δράσης σας;

Σ. Γ.:
Παρά την οικονομική κρίση η Fiat παραμένει πιστή στις βασικές αρχές και αξίες της, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τις επενδύσεις σε τεχνολογία και την ανάπτυξη γνώσης για την ικανοποίηση της ανάγκης των καταναλωτών για «value for money» οχήματα, με οικολογικό χαρακτήρα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι για 5η χρονιά η Fiat ήταν η μάρκα με το χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπών CO2 για τα πωλούμενα αυτοκίνητα της στην Ευρώπη με μέσο όρο 118,2 γρ/χλμ βελτιώνοντας την επίδοση της σε σχέση με το 2011 κατά 4,9 μονάδες. Στην Fiat Group Automobiles Hellas επιδιώκουμε την εξασφάλιση των απαραίτητων προϋποθέσεων για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων, κατοχυρώνοντας ταυτόχρονα τους πελάτες μας, το προσωπικό μας και το δίκτυό μας. Έχοντας αυτό σαν γνώμονα, είμαστε πρωτοπόροι στην τάση του «downsizing», προσφέροντας μοντέλα με κινητήρες μικρού κυβισμού με υψηλές επιδόσεις αλλά ταυτόχρονα οικονομικά σε κατανάλωση καυσίμου και φιλικά προς το περιβάλλον, ανταποκρινόμενοι στο γενικό αίτημα για «value for money».
Συγχρόνως σε συνεργασία με τις ελληνικές συνδεδεμένες εταιρείες FGA Capital και FGA Bank, διαθέτουμε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά προγράμματα, με πολύ ελκυστικά επιτόκια, που αποτελούν άριστη λύση για τους Έλληνες καταναλωτές, ειδικά στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία. Γενικά πιστεύουμε ότι στο σύγχρονο και δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, μπορούμε και προσφέρουμε τις καλύτερες λύσεις στους πελάτες μας, δημιουργώντας, συγχρόνως, κατάλληλες υποδομές και αξιοποιώντας ευκαιρίες με στόχο τη συνολική ανάπτυξη της εταιρείας και των συνεργατών μας, τη στήριξη των εργαζομένων που απασχολούμε, όσο και την ενίσχυση της ελληνικής αγοράς στην οποία δραστηριοποιούμαστε με χρόνια παρουσία, συνέπεια και συνέχεια.