To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Και το 2022 τα φοροκίνητρα για την δαπάνη

Και το 2022 τα φοροκίνητρα για την δαπάνη
Tην απόφαση να ισχύσουν και το 2022 τα ειδικά φορολογικά κίνητρα για την διαφημιστική δαπάνη έλαβε η κυβέρνηση. Υπενθυμίζεται πως το σχετικό μέτρο είχε τεθεί σε ισχύ το 2020 και αφορούσε την συγκεκριμένη χρονιά και το 2021, έχοντας στόχο την ενίσχυση και αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης εν μέσω πανδημίας.

Το πολυνομοσχέδιο, όμως,, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στα τέλη του 2021, προβλέπει πλέον την επέκταση της προσαυξημένης έκπτωσης διαφημιστικής δαπάνης και για το φορολογικό έτος 2022 κατά ποσοστό 30%,

Προϋποθέσεις ώστε να γίνει χρήση του κινήτρου είναι οι εξής:

i. η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 να ανέρχεται τουλάχιστον στο ισόποσο της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2019 και
ii. η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 και το φορολογικό έτος 2022 να ανέρχεται τουλάχιστον στο 105% του ποσού της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2019.

Αξίζει να σημειωθεί πως στο νομοσχέδιο αναφέρεται επίσης πως «εφόσον η επιχείρηση βάσει σχετικών κανονιστικών πράξεων της διοίκησης, έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, η ανωτέρω υπό στοιχείο (i) προϋπόθεση πληρούται, εφόσον το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%) της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης έτους 2019»

Η δαπάνη θα πρέπει να αφορά ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων ή αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώρηση σε τηλεόραση, ραδιοφώνο, κινηματογράφο, διαδικτύο, υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης και λοιπά ψηφιακά μέσα και εργαλεία (εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση που έχει καταχωρισθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης), εφημερίδες και περιοδικά.

Υπενθυμίζεται πως το νομοσχέδιο του 2020 όριζε πως η διαφημιστική δαπάνη κάθε επιχείρησης που πραγματοποιήθηκε το 2020 εκπίπτει προσαυξημένη κατά 100% από τα ακαθάριστα έσοδά της και κατά 60% για το έτος 2021.

Η παράταση για το 2022 προβλέπεται στο άρθρο 148, στον Ν. 4876 2021 για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού Govid 19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις (ΦΕΚ 251 A/23.12.2021).
TAGS: Δαπάνη