To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Xριστίνα Κοπανά: «Ζακέτα να πάρεις». Αυτό είναι το µότο µας στη Scarlet!

Xριστίνα Κοπανά: «Ζακέτα να πάρεις». Αυτό είναι το µότο µας στη Scarlet!

Η Χριστίνα Κοπανά, πριν από μερικά χρόνια, επέλεξε να ακούσει το ένστικτό της και δημιούργησε τη Scarlet Agency. Στόχος της, η Scarlet να δημιουργεί για τους πελάτες της όχι μόνο όμορφες δουλειές αλλά και αποτελεσματικές, που τους βοηθούν να αναπτυχθούν και να πετύχουν τους στόχους τους. Πάντα όμως με άξονα τις ανθρώπινες σχέσεις και τη γυναικεία ματιά σε ό,τι κάνουν.

H Scarlet Αgency δηµιουργήθηκε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια σε µια περίοδο γεµάτη προκλήσεις για την οικονοµία και την αγορά. Τι σε οδήγησε στη δηµιουργία της;

Πολλά πράγµατα µαζί. Η αγάπη µου για τη διαφήµιση. Η επιθυµία µου για ανεξαρτησία. Και µαζί µια κλίση στις προκλήσεις. Συνέχεια πάω γυρεύοντας, που λέει και η µαµά µου. Βλέπεις, ως κειµενογράφος και αργότερα ως creative director, δούλεψα σε µεγάλες διαφηµιστικές εταιρείες, µε εξαντλητικά ωράρια, στύψιµο µυαλού, βραβεία - έµαθα και εξελίχθηκα δίπλα σε όµορφα δηµιουργικά µυαλά.  Όµως πάντα κάτι µου έλειπε. Σαν να έπαιζα κρυφτό µε µένα την ίδια: µια µου έγνεφα να κάνω το βήµα και µια µου ψιθύριζα να υποχωρήσω.  Όταν αργότερα σταµάτησα από την εταιρεία που ήµουν, κατάλαβα ότι ήταν η ώρα να σταµατήσω το κρυφτό και να πάρω το ρίσκο. Και τρελαίνοµαι για ρίσκα, κάτι δεν πάει καλά προφανώς µε κάποιες συνάψεις µου. Αποφάσισα ν’ ακούσω το ένστικτό µου. Και όχι τη λογική.  Έτσι, µε την τότε συνέταιρό µου, τη Μαρκέλλα ∆ήµου, άνοιξα τη δική µου διαφηµιστική, τη Scarlet. Τις προκλήσεις της αγοράς δεν τις υπολόγισα ποτέ.  Έχω µια άγνοια κινδύνου και µια έντονη περιέργεια, σαν τις γάτες. Είδα την ευκαιρία, είδα και τα εµπόδια, και είπα: πάµε, θα τα υπερβούµε.

Τα κατάφερες τελικά να τα υπερβείς;

Ναι και όχι. Τα εµπόδια είναι πάντα εκεί. Το θέµα είναι εµείς τι κάνουµε. Και ποιο είναι το κίνητρό µας. Ιδίως τώρα, µε την αδιανόητη συνθήκη που ζούµε, που απαιτεί από µας να υπερβούµε ρουτίνες και λογικές ετών. Τα εµπόδια, εξάλλου, δεν έχουν ποτέ την ίδια έκφραση. Στην αρχή, η πρόκληση ήταν να πιστέψουµε στη Scarlet, σαν να ήταν ένα αληθινό πρόσωπο και παράλληλα να µας εµπιστευτούν και να µας δοθούν ευκαιρίες. Τεράστιο θέµα οι ευκαιρίες. Νιώθω πολύ ευγνώµων, γιατί πολλοί από το χώρο µάς έδωσαν την ευκαιρία, µας άνοιξαν την πόρτα. Αυτό ήταν -και είναι- ανεκτίµητο. Στη συνέχεια, (και ίσως πάντα) το άλλο εµπόδιο µπορεί να είναι ο ίδιος σου ο εαυτός, αν ιδίως κρατάς τα ηνία µιας εταιρείας. Να µη γίνεις κάτι που δεν είσαι, για να καταφέρεις να «αρέσεις». ∆εν εννοώ να µην αλλάξεις.  Όχι, καθόλου, οι αλλαγές είναι όµορφες. Αλλά να µείνεις ακέραιος σε αυτό που είσαι και σε αυτά που πιστεύεις. Και όλοι ξέρουµε πόσο σηµαντικό είναι αυτό στη διαφήµιση. Το προσωπικό στοιχείο, η ιδιοσυγκρασία, το ταµπεραµέντο είναι η κόλλα που φέρνει κοντά τους ανθρώπους. Και ύστερα τα εµπόδια είναι τα µικρά και µεγάλα πρακτικά κοµµάτια: η οικονοµική επιτυχία, η σταθερότητα, η ανάπτυξη. Τίποτα δεν µας δίνεται απλόχερα. Κάθε µέρα είναι µια µάχη. Μα µόνο έτσι οι νίκες έχουν αξία.

Πού θα έλεγες πως εξειδικεύεται η Scarlet;

Κοίτα, η λέξη «εξειδίκευση» είναι λιγάκι αµφιλεγόµενη. Θα αναδιατύπωνα και θα έλεγα µέσα από ποιο πρίσµα βλέπουµε τα πράγµατα στη Scarlet. Μην ξεχνάµε ότι εγώ είµαι µια «δηµιουργικιά».  Άρα αυτό που µε «καίει», είναι να κάνουµε το πιο σωστό για τον κάθε πελάτη µας µε τον πιο ταιριαστό τρόπο, για να αναπτυχθεί και να πετύχει τους στόχους του. Και το ταιριαστό δεν σηµαίνει µόνο αισθητικά ωραίο, αλλά ολοκληρωµένο, συµπαγές, στρατηγικά µελετηµένο. Να ξεδιπλώνεται µέσα από τις λέξεις που του πρέπουν, την εικόνα που του ταιριάζει και τη στρατηγική που θα φέρει αποτελέσµατα. Μα πιο πολύ απ’ όλα, σηµαίνει οτιδήποτε δηµιουργούµε, να εκπλήσσει τον πελάτη µας (αφού πρώτα έχει το ίδιο impact και σε µας). Θέλουµε πάντα να βλέπει κάτι που δεν περίµενε. Μόνο τότε θεωρούµε ότι το κάνουµε καλά. Οπότε, µε αυτήν τη φιλοσοφία, εξειδικευόµαστε στα πάντα. Αυτό όµως που λατρεύουµε να κάνουµε, είναι να µιλάµε στο γυναικείο κοινό.  Ή και στη γυναικεία πλευρά των αντρών. ∆εν είναι ότι µας αρέσουν τα καθαρόαιµα γυναικεία προϊόντα, όµως το να ετοιµάζουµε καµπάνιες που απευθύνονται στη θηλυκή πλευρά µας, ναι, αυτό το λατρεύουµε.

Ποιες ακριβώς υπηρεσίες προσφέρει η Scarlet; Θα έλεγες ότι είστε ένα digital agency κατά κύριο λόγο;

H Scarlet κάνει τα πάντα. Κάνουµε διαφήµιση. Στην αρχή παρουσιαζόµασταν ως digital agency.  Όµως αυτό, όχι, δεν θέλω να το λέµε πια. Η διαφήµιση είναι µία. Και η ταµπέλα “digital agency” µου δηµιουργεί µια αµηχανία, µιας και κυρίως αυτοί που τη χρησιµοποιούν, την ορίζουν µε µια πιο τεχνοκρατική, πιο performance oriented λογική, ή την περιορίζουν σε site development εξειδικεύσεις, διαφηµίσεις στα social ή στα networks, που σίγουρα δεν είναι µόνο αυτά που περιγράφουν τη Scarlet. Ναι, φυσικά υπάρχουν τα παραδοσιακά µέσα και τα online, αλλά ποια είναι τελικά η διαφορά τους; Σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας η ιστορία πρέπει να λέγεται το ίδιο καλά. Να διατυπώνεται διαφορετικά, ναι φυσικά, αλλά δεν είναι το ένα υποδέεστερο του άλλου, ούτε το άλλο λιγότερο απαιτητικό. Υπάρχουν διαφορετικές απαιτήσεις, νέες σύγχρονες γνώσεις, ένα άλλο marketing, ένας νέος καµβάς, αλλά όλα είναι η ιδέα. Και όταν λέω ιδέα, δεν εννοώ την ιδέα για βραβείο. Εννοώ αυτό το ένα και µοναδικό µήνυµα που γίνεται banner για display, site, τηλεοπτικό σενάριο ή καταχώριση και κάνει καλά τη δουλειά του.  Ό,τι κι αν κάνουµε στη διαφήµιση, έχει κανόνες, αξίες και µεθοδολογίες. Απαιτεί µια συνολική θέαση του πού απευθύνεσαι, τι θέλεις να πεις και πώς θα το πεις.  Άρα, για µένα, όλα αξίζουν της ίδιας προσοχής και µελέτης. Και όλα απαιτούν ένα δηµιουργικό µυαλό, που φαντάζεται, καινοτοµεί και τολµάει. Αν αυτό το µυαλό λέγεται social media manager ή κειµενογράφος, δεν µε απασχολεί καθόλου. Αν λέγεται web designer ή art director, επίσης δεν µε νοιάζει. Με νοιάζει να βλέπει την ιδέα να τον καλεί.  Όµως για να κάνεις διαφήµιση, δεν αρκεί µια φευγαλέα νίκη, ένα viral, µια astroturfing πρατική. Χρειάζεται στρατηγική, υποµονή και επιµονή. Και δηµιουργικότητα. Να γράφεις και να σβήνεις. Να πετάς και να ξαναφτιάχνεις. Είτε ένα digital media plan, ένα 360 πλάνο, ένα facebook group είτε ένα ραδιοφωνικό σποτ. ∆εν υπάρχουν αυθεντίες. Υπάρχει µόνο σκληρή δουλειά.


Ποιοι είναι οι άνθρωποι της Scarlet;

Η Scarlet είναι ένα hub, ένας τόπος όπου συναντώνται πολλά διαφορετικά µυαλά. Είµαι τυχερή για τους ανθρώπους που απαρτίζουν τη Scarlet. Αν και πολύ συχνά τους ταλαιπωρώ, η αγάπη τους κάνει τη Scarlet να ανθίζει. Χάρη σε αυτές και σε αυτούς, η Scarlet προχωράει. Είναι η Αρετή, η Φωτεινή, η Ιλιάνα, η Κατερίνα, αλλά και η Μαρί, ο Γιάννης και ο Πάνος και πολλοί ακόµα που δουλεύουν για µας χωρίς να είναι µέσα στη Scarlet. Αλλά καµία σηµασία δεν έχει ποιος ή πόσοι είναι σε ένα payroll. Αυτό που µετράει είναι να δίνεις την ψυχή σου για µια δουλειά σαν να ήταν η Scarlet η δική σου εταιρεία. Και αυτό κάνουν οι άνθρωποί µας.

Πώς προέκυψε η έντονη γυναικεία σύνθεση; Είναι θέµα σύµπτωσης ή προγραµµατισµού;

Όχι, τυχαίο σίγουρα δεν είναι. Αλλά ούτε και αποκλειστικά γυναικεία είναι η σύνθεση. Όµως ναι, µε έναν τρόπο πιστεύω πολύ στη θηλυκή υπόσταση της Scarlet. Μου αρέσει να δουλεύω µε γυναίκες. Πιστεύω ότι όταν δουλεύουµε καλά µαζί, κάνουµε θαύµατα, γιατί βάζουµε ένα ιδιαίτερο πρόσηµο στη δουλειά µας: νοιαζόµαστε πολύ. Νοιαζόµαστε µε µια τρυφερή αλλά και παραγωγική έννοια, που είναι κινητήριος δύναµη. Αρχικά, ναι, δεν γίνεται να το κρύψω, νοιαζόµαστε να αποδείξουµε ότι είµαστε εξίσου καλές. ∆εν θα πω εξίσου καλές µε τους άντρες, αλλά µε αυτή την αντίληψη που υπάρχει, ότι οι γυναίκες έχουν ίσως κάποια όρια. Το έχω ζήσει αυτό, παλιότερα, αρκετές φορές. Σαν να ήταν «εµπόδιο» που είµαι γυναίκα. Και τώρα καµιά φορά όταν λέω ότι έχω διαφηµιστική εταιρεία, µπορεί να ξεφύγει ένα «Μπράβο, πώς κι έτσι!» ∆εν ξέρω. Σε έναν άντρα θα έλεγαν «µπράβο» αν έλεγε το ίδιο ή θα το θεωρούσαν δεδοµένο; Oι γυναίκες νοιαζόµαστε να πάνε όλα καλά. Να πουλήσει ο πελάτης µας, να αναπτυχθεί, να ευηµερήσει, αλλά και να µας αγαπήσει. Τρελαινόµαστε όταν όλα γίνονται σωστά και φέρνουν αποτελέσµατα. Το «ζακέτα να πάρεις» είναι το µότο µας στη Scarlet. Χρειαζόµαστε αγάπη για να προχωράµε µπροστά, είναι στη φύση µας αυτό. Και όταν παίρνεις αγάπη, δίνεις αγάπη - και αγάπη θέλω στη Scarlet να βγαίνει από το πιο µικρό µέχρι το πιο µεγάλο. Κι ύστερα νοιαζόµαστε πολύ η µια για την άλλη και τον άλλο, είτε είναι συνεργάτης είτε πελάτης είτε η καταναλώτρια ή ο καταναλωτής. Αληθινά, ατόφια, αυθεντικά, όχι το διαφηµιστικό comme il faut. Θα ρωτήσουµε πώς είναι, αν χρειάζεται κάτι, αν θέλει να µιλήσει για κάτι που την/τον απασχολεί. Αυτή η δουλειά δεν είναι µόνο δουλειά. Είναι οι σχέσεις, η ενέργεια που περνάει και δίνει έµπνευση, λαχτάρα για επιτυχία ή για µια καινοτοµία. Και µετά είναι το χιούµορ και ο κυνισµός µεταξύ των γυναικών. Υπάρχει µια αίσθηση που αιωρείται ότι εµείς οι γυναίκες είµαστε τροµερά συναισθηµατικές, αλλά µε λιγότερο χιούµορ και λιγότερο κυνισµό. ∆εν είναι καθόλου έτσι. Γελάµε όταν πρέπει, κι αυτό είναι µια βαλβίδα ανάσας και είµαστε κυνικές όπου χρειάζεται, γιατί αυτό µας φέρνει κατάµατα µε το πιο βασικό όλων στη διαφήµιση: την αποτελεσµατικότητα.

Η εταιρεία κατόρθωσε να αναπτυχθεί και στο δύσκολο περιβάλλον της κρίσης της πανδηµίας. Ποια στοιχεία συνέβαλαν σε αυτό;

Τα «όχι» µας. Η καθηµερινή µας µάχη να εξηγήσουµε γιατί πιστεύουµε ότι ∆ΕΝ πρέπει να γίνει κάτι. Η ειλικρίνεια και η αµεσότητά µας. Το γεγονός ότι δεν έχουµε στεγανά, ότι θέλουµε να είµαστε µια ανορθόδοξη διαφηµιστική. ∆εν έχουµε τίτλους, µπορεί ένας πελάτης, αν θέλει, να µιλήσει µε την art director µας, µπορεί, αν θέλει, να µας µιλήσει για ό,τι θέλει. Επίσης, το word of mouth. Αυτή η αίσθηση της εµπιστοσύνης δεν ξεπληρώνεται µε τίποτα. Μα, ναι, θα ακουστεί τετριµµένο, αλλά η λατρεία µας για τη δουλειά. Ναι, φυσικά, η δουλειά είναι για να βγάζουµε χρήµατα ώστε να ζούµε µε αξιοπρέπεια, αλλά όταν δουλεύεις µε χαρά, σαν να είσαι υπεύθυνος ενός καρουσέλ που γυρνάει µε παιδιά να γελάνε, δεν γίνεται να µη νιώσεις τύχη που το ευχαριστιέσαι. Μα το σπουδαιότερο: θα τους δώσεις και ένα γύρο παραπάνω από το προγραµµατισµένο.

Ποια είναι τα επόµενα βήµατα για την εταιρεία; Υπάρχουν κάποια προγραµµατισµένα σχέδια;

∆εν µου αρέσουν πολύ τα σχέδια, αλλά έχω ένα στόχο: να αφήνουµε πίσω όσα δεν µας εξελίσσουν και να κρατάµε όσα µας διαφοροποιούν στ’ αλήθεια. Γιατί θέλουµε να έχουµε πελάτες που είναι περήφανοι για την επιλογή τους.  Όσο για µένα, θέλω να ζω κάθε µέρα αυτό: µια µέρα στο πάρκο ο γιος µου µε φώναζε και δεν άκουγα. Τότε, µέσα στο χαµό, ξαφνικά τον ακούω να λέει για να µε κάνει να γυρίσω: Scarlet!

www.scarlet-agency.gr