To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Αν είσαι cool, τότε είσαι in...

Αν είσαι cool, τότε είσαι in...
Τι ισχύει με το νεανικό marketing και την επικοινωνία προϊόντων στις ηλικίες 13-35 ετών.

** Δείτε την Ειδική Έκδοση #youthmarketing.

Γράφει ο Ανδρέας Θεοδωρακόπουλος

Όποιος ξέρει μάρκετινγκ χρειάζεται να στοχεύσει στις νεαρές ηλικίες που θα δώσουν καρπούς, τόσο τώρα όσο και στο μέλλον. Αναφερόμαστε λοιπόν στο youth marketing. Όρος  που χρησιμοποιείται στη βιομηχανία του μάρκετινγκ, για να περιγράψει την προώθηση και την επικοινωνία προϊόντων στις ηλικίες 13-35 ετών: αυτές που μετέχουν ενεργά στην αγορά. Αντίστοιχα, έχουμε και διαχωρισμό του youth σε teen (έφηβους), με στόχευση τις ηλικίες 13-17, σε νέους (18-24) και σε νεαρούς επαγγελματίες (25-34). Η συγκεκριμένη αγορά είναι καθοριστική για κάθε επιχείρηση λόγω του καταναλωτικού εθισμού της δύναμης και της επιρροής της σε όλη την οικογένεια. Επίσης, οι νεαροί αναπτύσσουν trends που υιοθετούνται από άλλα δημογραφικά γκρουπ.

Είναι η πιο ενεργός και αναπτυσσόμενη αγορά. Διαμορφώνει ιδέες και απόψεις για προϊόντα που διατηρούνται για καιρό. Οι γονείς προσαρμόζονται στις απαιτήσεις των παιδιών τους και ενισχύουν αυτές τις ιδέες. Το νεανικό μάρκετινγκ εδράζεται στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, στα περιοδικά και κυρίως στο online marketing. Ξεχάστε τις εφημερίδες. Οι νέοι σήμερα είναι του online συνεχώς. Διαδικασίες fast track. Μαθαίνουν για όλα μέσω των νέων τεχνολογιών. Η διαδραστικότητα και η συμμετοχή τους είναι τέτοια, που μπορούν να σου ανεβάσουν ή να σου διαλύσουν το brand μέσα σε ελάχιστα λεπτά με ένα απλό Share και αντίστοιχα με ένα καλό ή αρνητικό σχόλιο. Η επιρροή τους είναι τεράστια. Δεν είναι μόνο εκείνοι οι valuable καταναλωτές. Παρασύρουν φίλους και οικογένεια με τις αποφάσεις και τις όλες τις αγορές τους. Οι μικροί αποφασίζουν, αλλά όλοι συμμετέχουν και στηρίζουν. Ποιος θα χαλάσει χατίρι στο παιδί; Φτιάξτε apps, κινηθείτε στα social media, οργανώστε εκδηλώσεις με νεανικό κοινό, αν θέλετε να μείνετε ζωντανοί επιχειρηματικά. 

Η τεχνολογία και τα ψηφιακά Μέσα ορίζουν την καθημερινότητα του νεανικού κοινού. Οι έφηβοι είναι πια πιο ανεξάρτητοι σε σχέση με πριν. Μπορεί η οικογένεια να τους χρηματοδοτεί σε πολλές περιπτώσεις, αλλά εκείνοι είναι που "διαχειρίζονται" τα χρήματα. Έχουν φτιάξει ήδη τον δικό τους κόσμο. Χρειάζεται ειλικρίνεια. Αν πεις ψέματα, τα ραντάρ τους θα το πιάσουν αμέσως. Το κριτήριο και η δυνατότητα απόρριψης/ επιλογής είναι πανίσχυρα. Δεν είναι ετερόφωτα όντα. Δύσκολο, δύσπιστο και πολυδιάστατο κοινό, αλλά οι νέοι είναι που καθορίζουν τόσο το παρόν όσο και το μέλλον. Αν τα καταφέρεις μαζί τους, με όπλο πάντα την τεχνολογία, τότε θα τους κερδίσεις για χρόνια. 

Οι σημερινοί teens είναι οι αυριανοί ενήλικες, γονείς, επαγγελματίες που θα αποτελέσουν για χρόνια το αγοραστικό σου κοινό. Τα παιδιά χαράσσουν πια την καταναλωτική στρατηγική της οικογένειας. Οι καιροί έχουν αλλάξει. Τώρα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Η κουλτούρα διαφοροποιείται. Με ένα κινητό τηλέφωνο και με έναν υπολογιστή ελέγχεις τα πάντα. Ό,τι κι αν πασάρεις στον πιτσιρικά εκείνος θα το τσεκάρει στο δευτερόλεπτο. Αν είσαι ικανός στο να προσφέρεις αυτό που θέλει και είναι καλό, τότε οι marketers σου έχουν κάνει όπως πρέπει τη δουλειά τους. Η αγορά δεν μπορεί να σε περιμένει μήτε εσύ μπορείς να περιμένεις χρήματα από τους μεγάλους, που πια μετράνε και το τελευταίο ευρώ. Ο νεανικός ενθουσιασμός κατευθύνει τα πάντα. Αν είσαι cool, τότε είσαι in...


* Ιδιοκτήτης της KICKAD, Καθηγητής στο Derby University, εισηγητής στη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και στο Ανοικτό Λαϊκό Πανεπιστήμιο