Neopolis.gr: Ένα site από νέους για νέους
Νότης Κουτσούκος, Co-Founder, Neopolis.grΤο προφίλ, η φιλοσοφία και όλα όσα έχει κατορθώσει το neopolis.gr μέσα στα 5 χρόνια της πορείας του.
** Δείτε την Ειδική Έκδοση #youthmarketing.
Ποιο είναι το προφίλ του Neopolis.gr; Πότε δημιουργήθηκε και ποια η ομάδα που το απαρτίζει;
Το neopolis.gr ξεκίνησε ως μια ιδέα δική μου και του Γιάννη Κώτσιαρη, δύο 18χρονων που ερχόμενοι στην Αθήνα να σπουδάσουν, θέλησαν να ασχοληθούν με κάτι «διαφορετικό» από τις συνήθεις ασχολίες των πρωτοετών φοιτητών. Έτσι, και με τη σπουδαία βοήθεια του Τάκη Θωμαΐδη και της εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων, Netplanet, καταφέραμε να δούμε το «παιδί» μας online στις 30 Μαρτίου του 2012. Στην πορεία η ομάδα μεγάλωσε σημαντικά. Ο Άρης Μπούστρας προσχώρησε πολύ γρήγορα και εκμεταλλευόμενος τις εμπειρίες που αποκόμισε από την ενασχόλησή του με το online radio (radioparea.gr), βοήθησε το neopolis.gr να κάνει το επόμενο βήμα προς τα εμπρός. Ένα βήμα, το οποίο ολοκληρώθηκε με την ένταξη του Χρήστου Μπιλιλή, ο οποίος προσέδωσε στην ομάδα τον απαραίτητο επαγγελματισμό και τη σοβαρότητα που οφείλει να διέπει κάθε start up εταιρεία που δεν επιθυμεί να παραμείνει… start up για πάντα. Το παζλ ολοκληρώθηκε με την ανάληψη καθηκόντων αρχισυντάκτριας από την Ειρήνη Λίγδα, επίσης 19χρονη τότε φοιτήτρια. Με τη βοήθεια της Ειρήνης, δημιουργήθηκε ένας κεντρικός πυλώνας συντακτών-συνεργατών, οι οποίοι κατάφεραν με πολύ κόπο και πολύ ιδρώτα, να φέρουν το neopolis.gr στην κορυφή των νεανικών ιστοσελίδων της χώρας και να το διατηρήσουν εκεί, τους τελευταίους 6 μήνες (στοιχεία από Google Analytics και SimilarWeb).
Ποιο είναι το target group στο οποίο απευθύνεται το site και ποια η βασική του θεματολογία;
Το target group μας δεν θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρο. Απευθυνόμαστε στο κοινό 18-24 ετών, προσεγγίζοντας τους νέους λίγο πριν τελειώσουν το Λύκειο (έμφαση στις Πανελλήνιες Εξετάσεις) και συνοδεύοντάς τους καθ’ όλη τη διάρκεια της φοιτητικής τους ζωής, μέχρι να μπουν για τα καλά στον «κόσμο των μεγάλων», όπως τον αποκαλούμε χιουμοριστικά στο γραφείο. Συνεπώς, η θεματολογία μας είναι κάτι παραπάνω από διευρυμένη, φροντίζοντας να καλύψουμε τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα κάθε φοιτητή/νέου στις μέρες μας. Στην ουσία, παίρνουμε μια τυπική περσόνα 20χρονου, αναλύουμε τι κάνει μέσα στο εικοσιτετράωρό του και κάπως έτσι καταλήγουμε στα θέματα που απαρτίζουν το εβδομαδιαίο περιεχόμενό μας.
Τι το χαρακτηρίζει και τι το ξεχωρίζει από άλλα sites που απευθύνονται στους νέους;
Το βασικό χαρακτηριστικό μας είναι πως πήραμε τη φράση «ένα site από νέους για νέους» και την εφαρμόσαμε στο 100%. Τόσο η αρχισυντάκτριά μας, όσο κι όλα τα παιδιά του συντακτικού team, είναι εν ενεργεία φοιτητές, ηλικίας 19 έως 23 ετών. Καταφέραμε, δηλαδή, οι παραγωγοί του περιεχομένου να είναι ταυτόχρονα και μέλη του target group μας, με όλα τα πλεονεκτήματα που κάτι τέτοιο συνεπάγεται. Ταυτόχρονα, θεωρούμε πως έχουμε ένα πραγματικά ταλαντούχο team ανθρώπων, που είναι σε θέση να αφουγκράζεται σήμερα τα νεανικά trends του αύριο. Αυτό, σε συνδυασμό με τη φρεσκάδα και την απουσία ξύλινης γλώσσας που χαρακτηρίζει τους νεαρούς ανθρώπους, μας καθιστά την πρώτη επιλογή των 20χρονων όσον αφορά την ενημέρωση αλλά και την ψυχαγωγία τους.
Ποια θέματα βλέπετε (μέσα από την επισκεψιμότητα) πως ενδιαφέρουν/απασχολούν τους νέους σήμερα;
Γενικότερα, διαχωρίζουμε το περιεχόμενό μας στα θέματα της επικαιρότητας και στη σταθερή μας αρθρογραφία, που αφορά τη φοιτητική/νεανική ζωή. Στο κομμάτι της επικαιρότητας, τη μερίδα του λέοντος κερδίζουν οι ειδήσεις που αφορούν την εκπαίδευση (δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια), καθώς και οτιδήποτε έχει να κάνει με την αγορά εργασίας (νέες θέσεις, πρακτική άσκηση, σεμινάρια/ημερίδες και εθελοντισμός). Το τελευταίο διάστημα, πάντως, βλέπουμε μια στροφή των νέων στα τηλεοπτικά δρώμενα, με άρθρα που αφορούν εκπομπές που προβάλλονται στην TV να συγκεντρώνουν σημαντική επισκεψιμότητα. Όσον αφορά τις στήλες μας, οι 20χρονοι δείχνουν μια ατέρμονη λατρεία στις λίστες. Όσο μπανάλ κι αν φαίνεται σε κάποιον τυχαίο παρατηρητή, οι «10+1 τρόποι να…» είναι στο αίμα των νέων κι αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα. Προφανώς, κείμενα που αφορούν την αυτοβελτίωση, τις φοιτητικές εμπειρίες, τις σχέσεις και το σεξ, μονοπωλούν το ενδιαφέρον των επισκεπτών μας. Στην τελική, αυτές είναι και οι ανησυχίες που βασανίζουν το μυαλό κάθε νέου, ανεξαρτήτως εποχής και κατάστασης, έτσι δεν είναι; Τέλος, σταθερή επισκεψιμότητα παρατηρείται στις προτάσεις εξόδου και γενικότερα στα δρώμενα που λαμβάνουν χώρα στην εκάστοτε φοιτητούπολη.
Ποια η παρουσία σας στα social media;
Κακά τα ψέματα, ένα site που απευθύνεται στους νέους, δεν θα μπορούσε να μην έχει τα social media ως τον βασικό πυλώνα επισκεψιμότητάς του. Ο 20χρονος χρήστης του Ίντερνετ, άλλωστε, είναι ένας flash user, ο οποίος δέχεται σωρεία πληροφορίας και δεδομένων μέσα στην ημέρα του. Γι’ αυτό και δύσκολα θα απευθυνθεί σε μηχανές αναζήτησης, τουλάχιστον όσον αφορά τα άρθρα ψυχαγωγίας. Με απλά λόγια, το Facebook είναι ο κόσμος του σύγχρονου νέου κι εμείς οφείλουμε να έχουμε την καλύτερη δυνατή παρουσία σε αυτόν. Κάτι που έχουμε πετύχει σε πολύ μεγάλο βαθμό, αριθμώντας περισσότερους από 55.000 followers στη σελίδα μας. Ωστόσο, δεν είναι ο απόλυτος αριθμός αυτός που κάνει τη διαφορά, αλλά το συνολικό engagement μεταξύ των χρηστών και του page μας. Ένα engagement για το οποίο μπορούμε να περηφανευόμαστε, μιας και είναι το κορυφαίο μεταξύ των ιστοσελίδων νεανικού περιεχομένου κι όχι μόνο. Ελάχιστες είναι οι ελληνικές σελίδες που ΔΕΝ αφορούν χιούμορ, πολιτική σάτιρα κ.λπ. και αριθμούν μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό τους. Κι αυτό είναι επίτευγμα που χρειάστηκε πολλή προσπάθεια, άπειρες ώρες ανάλυσης, υπομονής και λαθών. Από εκεί και πέρα, είμαστε στη φάση όπου μελετάμε την επόμενη κίνησή μας και την επένδυσή μας σε μια ακόμη πλατφόρμα social media. Το Instagram φαίνεται να προηγείται τη σήμερον ημέρα, περισσότερα όμως θα μπορέσουμε να πούμε τους αμέσως επόμενους μήνες. Με μια πρόχειρη ανάλυση και πρόβλεψη, πάντως, αμφιβάλλουμε αν το Snapchat θα μπορέσει να ακολουθήσει τους φρενήρεις ρυθμούς του Zuckerberg, ενώ το Twitter απέχει αρκετά από τη φιλοσοφία της περσόνας ενός τυπικού εικοσάχρονου όπως την έχουμε στο μυαλό μας.
Πώς μπορεί κάποιος να διαφημιστεί μέσα από το site σας και ποια τα οφέλη του;
Με τους unique users μας να αγγίζουν τις 400.000 και τα pageviews να ξεπερνούν σημαντικά το 1.500.000 σε μηνιαία βάση, δεν χρειάζεται να γράψουμε πολλά για τα οφέλη μιας διαφημιστικής καμπάνιας στο neopolis.gr. Το νεανικό κοινό βρίσκεται στο site μας και δεν υπάρχει καλύτερος δίαυλος επικοινωνίας για τις εταιρείες που απευθύνονται σε αυτό το target group. Σε τεχνικό επίπεδο, η ομάδα μας δουλεύει σε καθημερινή βάση ούτως ώστε να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε στις προκλήσεις της εποχής. Υποστηρίζουμε, δηλαδή, κάθε μορφή διαφήμισης, από ένα απλό banner μέχρι τα πλέον rich media ad formats της αγοράς. Σ’ αυτό το σημείο πάντως, θα θέλαμε να κάνουμε και μια ιδιαίτερη μνεία στους mobile users της ιστοσελίδας μας, οι οποίοι σε ορισμένους μήνες του έτους (π.χ. καλοκαίρι), ξεπερνούν ακόμη και το 75%! Προφανώς, λοιπόν, το neopolis.gr είναι 100% responsive, για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του τόσο απαιτητικού κοινού του. Διαφημιστικά σε αυτόν τον τομέα συνεργαζόμαστε στενά με την εταιρεία mobile advertising, Madinad, η οποία εξασφαλίζει το μέγιστο δυνατό όφελος για τον διαφημιζόμενο, που θέλει να «μιλήσει» στο κινητό ενός εικοσάχρονου. Με λίγα λόγια, καλύπτουμε πλήρως τις ανάγκες οποιουδήποτε brand ενδιαφέρεται να προωθήσει το προϊόν ή την υπηρεσία του στη νέα γενιά.
** Δείτε την Ειδική Έκδοση #youthmarketing.
Ποιο είναι το προφίλ του Neopolis.gr; Πότε δημιουργήθηκε και ποια η ομάδα που το απαρτίζει;
Το neopolis.gr ξεκίνησε ως μια ιδέα δική μου και του Γιάννη Κώτσιαρη, δύο 18χρονων που ερχόμενοι στην Αθήνα να σπουδάσουν, θέλησαν να ασχοληθούν με κάτι «διαφορετικό» από τις συνήθεις ασχολίες των πρωτοετών φοιτητών. Έτσι, και με τη σπουδαία βοήθεια του Τάκη Θωμαΐδη και της εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων, Netplanet, καταφέραμε να δούμε το «παιδί» μας online στις 30 Μαρτίου του 2012. Στην πορεία η ομάδα μεγάλωσε σημαντικά. Ο Άρης Μπούστρας προσχώρησε πολύ γρήγορα και εκμεταλλευόμενος τις εμπειρίες που αποκόμισε από την ενασχόλησή του με το online radio (radioparea.gr), βοήθησε το neopolis.gr να κάνει το επόμενο βήμα προς τα εμπρός. Ένα βήμα, το οποίο ολοκληρώθηκε με την ένταξη του Χρήστου Μπιλιλή, ο οποίος προσέδωσε στην ομάδα τον απαραίτητο επαγγελματισμό και τη σοβαρότητα που οφείλει να διέπει κάθε start up εταιρεία που δεν επιθυμεί να παραμείνει… start up για πάντα. Το παζλ ολοκληρώθηκε με την ανάληψη καθηκόντων αρχισυντάκτριας από την Ειρήνη Λίγδα, επίσης 19χρονη τότε φοιτήτρια. Με τη βοήθεια της Ειρήνης, δημιουργήθηκε ένας κεντρικός πυλώνας συντακτών-συνεργατών, οι οποίοι κατάφεραν με πολύ κόπο και πολύ ιδρώτα, να φέρουν το neopolis.gr στην κορυφή των νεανικών ιστοσελίδων της χώρας και να το διατηρήσουν εκεί, τους τελευταίους 6 μήνες (στοιχεία από Google Analytics και SimilarWeb).
Ποιο είναι το target group στο οποίο απευθύνεται το site και ποια η βασική του θεματολογία;
Το target group μας δεν θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρο. Απευθυνόμαστε στο κοινό 18-24 ετών, προσεγγίζοντας τους νέους λίγο πριν τελειώσουν το Λύκειο (έμφαση στις Πανελλήνιες Εξετάσεις) και συνοδεύοντάς τους καθ’ όλη τη διάρκεια της φοιτητικής τους ζωής, μέχρι να μπουν για τα καλά στον «κόσμο των μεγάλων», όπως τον αποκαλούμε χιουμοριστικά στο γραφείο. Συνεπώς, η θεματολογία μας είναι κάτι παραπάνω από διευρυμένη, φροντίζοντας να καλύψουμε τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα κάθε φοιτητή/νέου στις μέρες μας. Στην ουσία, παίρνουμε μια τυπική περσόνα 20χρονου, αναλύουμε τι κάνει μέσα στο εικοσιτετράωρό του και κάπως έτσι καταλήγουμε στα θέματα που απαρτίζουν το εβδομαδιαίο περιεχόμενό μας.
Τι το χαρακτηρίζει και τι το ξεχωρίζει από άλλα sites που απευθύνονται στους νέους;
Το βασικό χαρακτηριστικό μας είναι πως πήραμε τη φράση «ένα site από νέους για νέους» και την εφαρμόσαμε στο 100%. Τόσο η αρχισυντάκτριά μας, όσο κι όλα τα παιδιά του συντακτικού team, είναι εν ενεργεία φοιτητές, ηλικίας 19 έως 23 ετών. Καταφέραμε, δηλαδή, οι παραγωγοί του περιεχομένου να είναι ταυτόχρονα και μέλη του target group μας, με όλα τα πλεονεκτήματα που κάτι τέτοιο συνεπάγεται. Ταυτόχρονα, θεωρούμε πως έχουμε ένα πραγματικά ταλαντούχο team ανθρώπων, που είναι σε θέση να αφουγκράζεται σήμερα τα νεανικά trends του αύριο. Αυτό, σε συνδυασμό με τη φρεσκάδα και την απουσία ξύλινης γλώσσας που χαρακτηρίζει τους νεαρούς ανθρώπους, μας καθιστά την πρώτη επιλογή των 20χρονων όσον αφορά την ενημέρωση αλλά και την ψυχαγωγία τους.
Ποια θέματα βλέπετε (μέσα από την επισκεψιμότητα) πως ενδιαφέρουν/απασχολούν τους νέους σήμερα;
Γενικότερα, διαχωρίζουμε το περιεχόμενό μας στα θέματα της επικαιρότητας και στη σταθερή μας αρθρογραφία, που αφορά τη φοιτητική/νεανική ζωή. Στο κομμάτι της επικαιρότητας, τη μερίδα του λέοντος κερδίζουν οι ειδήσεις που αφορούν την εκπαίδευση (δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια), καθώς και οτιδήποτε έχει να κάνει με την αγορά εργασίας (νέες θέσεις, πρακτική άσκηση, σεμινάρια/ημερίδες και εθελοντισμός). Το τελευταίο διάστημα, πάντως, βλέπουμε μια στροφή των νέων στα τηλεοπτικά δρώμενα, με άρθρα που αφορούν εκπομπές που προβάλλονται στην TV να συγκεντρώνουν σημαντική επισκεψιμότητα. Όσον αφορά τις στήλες μας, οι 20χρονοι δείχνουν μια ατέρμονη λατρεία στις λίστες. Όσο μπανάλ κι αν φαίνεται σε κάποιον τυχαίο παρατηρητή, οι «10+1 τρόποι να…» είναι στο αίμα των νέων κι αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα. Προφανώς, κείμενα που αφορούν την αυτοβελτίωση, τις φοιτητικές εμπειρίες, τις σχέσεις και το σεξ, μονοπωλούν το ενδιαφέρον των επισκεπτών μας. Στην τελική, αυτές είναι και οι ανησυχίες που βασανίζουν το μυαλό κάθε νέου, ανεξαρτήτως εποχής και κατάστασης, έτσι δεν είναι; Τέλος, σταθερή επισκεψιμότητα παρατηρείται στις προτάσεις εξόδου και γενικότερα στα δρώμενα που λαμβάνουν χώρα στην εκάστοτε φοιτητούπολη.
Ποια η παρουσία σας στα social media;
Κακά τα ψέματα, ένα site που απευθύνεται στους νέους, δεν θα μπορούσε να μην έχει τα social media ως τον βασικό πυλώνα επισκεψιμότητάς του. Ο 20χρονος χρήστης του Ίντερνετ, άλλωστε, είναι ένας flash user, ο οποίος δέχεται σωρεία πληροφορίας και δεδομένων μέσα στην ημέρα του. Γι’ αυτό και δύσκολα θα απευθυνθεί σε μηχανές αναζήτησης, τουλάχιστον όσον αφορά τα άρθρα ψυχαγωγίας. Με απλά λόγια, το Facebook είναι ο κόσμος του σύγχρονου νέου κι εμείς οφείλουμε να έχουμε την καλύτερη δυνατή παρουσία σε αυτόν. Κάτι που έχουμε πετύχει σε πολύ μεγάλο βαθμό, αριθμώντας περισσότερους από 55.000 followers στη σελίδα μας. Ωστόσο, δεν είναι ο απόλυτος αριθμός αυτός που κάνει τη διαφορά, αλλά το συνολικό engagement μεταξύ των χρηστών και του page μας. Ένα engagement για το οποίο μπορούμε να περηφανευόμαστε, μιας και είναι το κορυφαίο μεταξύ των ιστοσελίδων νεανικού περιεχομένου κι όχι μόνο. Ελάχιστες είναι οι ελληνικές σελίδες που ΔΕΝ αφορούν χιούμορ, πολιτική σάτιρα κ.λπ. και αριθμούν μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό τους. Κι αυτό είναι επίτευγμα που χρειάστηκε πολλή προσπάθεια, άπειρες ώρες ανάλυσης, υπομονής και λαθών. Από εκεί και πέρα, είμαστε στη φάση όπου μελετάμε την επόμενη κίνησή μας και την επένδυσή μας σε μια ακόμη πλατφόρμα social media. Το Instagram φαίνεται να προηγείται τη σήμερον ημέρα, περισσότερα όμως θα μπορέσουμε να πούμε τους αμέσως επόμενους μήνες. Με μια πρόχειρη ανάλυση και πρόβλεψη, πάντως, αμφιβάλλουμε αν το Snapchat θα μπορέσει να ακολουθήσει τους φρενήρεις ρυθμούς του Zuckerberg, ενώ το Twitter απέχει αρκετά από τη φιλοσοφία της περσόνας ενός τυπικού εικοσάχρονου όπως την έχουμε στο μυαλό μας.
Πώς μπορεί κάποιος να διαφημιστεί μέσα από το site σας και ποια τα οφέλη του;
Με τους unique users μας να αγγίζουν τις 400.000 και τα pageviews να ξεπερνούν σημαντικά το 1.500.000 σε μηνιαία βάση, δεν χρειάζεται να γράψουμε πολλά για τα οφέλη μιας διαφημιστικής καμπάνιας στο neopolis.gr. Το νεανικό κοινό βρίσκεται στο site μας και δεν υπάρχει καλύτερος δίαυλος επικοινωνίας για τις εταιρείες που απευθύνονται σε αυτό το target group. Σε τεχνικό επίπεδο, η ομάδα μας δουλεύει σε καθημερινή βάση ούτως ώστε να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε στις προκλήσεις της εποχής. Υποστηρίζουμε, δηλαδή, κάθε μορφή διαφήμισης, από ένα απλό banner μέχρι τα πλέον rich media ad formats της αγοράς. Σ’ αυτό το σημείο πάντως, θα θέλαμε να κάνουμε και μια ιδιαίτερη μνεία στους mobile users της ιστοσελίδας μας, οι οποίοι σε ορισμένους μήνες του έτους (π.χ. καλοκαίρι), ξεπερνούν ακόμη και το 75%! Προφανώς, λοιπόν, το neopolis.gr είναι 100% responsive, για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του τόσο απαιτητικού κοινού του. Διαφημιστικά σε αυτόν τον τομέα συνεργαζόμαστε στενά με την εταιρεία mobile advertising, Madinad, η οποία εξασφαλίζει το μέγιστο δυνατό όφελος για τον διαφημιζόμενο, που θέλει να «μιλήσει» στο κινητό ενός εικοσάχρονου. Με λίγα λόγια, καλύπτουμε πλήρως τις ανάγκες οποιουδήποτε brand ενδιαφέρεται να προωθήσει το προϊόν ή την υπηρεσία του στη νέα γενιά.