Μιλώντας στο νεανικό κοινό...
Do’s & Don’t’s στην επικοινωνία με τους νέους.
** Δείτε την Ειδική Έκδοση #youthmarketing.
Της Ιλίνα Πομάσκα, Director, Pitch Communication
Τι πρέπει να λαμβάνει υπόψη μια εταιρεία PR όταν θέλει να μιλήσει στο νεανικό κοινό για κάποιο brand;
Πλέον, αρκετά προϊόντα και υπηρεσίες απευθύνονται στους νέους, αλλά τελικά λίγα είναι εκείνα που καταφέρνουν να επικοινωνήσουν μαζί τους και να ανοίξουν πραγματικό διάλογο. Μια καλή αρχή θα ήταν να σταματήσουν οι ταμπέλες και τα στερεότυπα και απλώς να τους μιλάμε χρησιμοποιώντας το «μικρό τους όνομα». Απορρυθμίζοντας το κλασικό πρωτόκολλο της επικοινωνίας, ένα brand σήμερα θα έπρεπε να εμπλέξει τους νέους στο project που σχεδιάζει από την αρχή. Δηλαδή, από το σχεδιασμό του. Οι ιδέες που έχει κάποιος ακόμα και με μόλις 10 χρόνια διαφορά είμαι σίγουρη ότι θα εξέπλητταν τον οποιονδήποτε. Σκέφτονται δημιουργικά, εμπλέκουν πάντα την τεχνολογία, έχουν λογική εξήγηση σε όλα όσα λένε και είναι παθιασμένοι. Στην Pitch σε κάθε μας brainstorming επιδιώκουμε να προσκαλούμε νέους για να ανταλλάσσουμε απόψεις και να εξετάσουμε αν κάτι θα λειτουργούσε σε αυτούς ή όχι. Πιστέψτε με, πάνω από τις μισές ιδέες που στο μικρόκοσμό μας είναι εκπληκτικές, σε εκείνους μπορεί να προκαλούν γκριμάτσες αποδοκιμασίας, με αποτέλεσμα να μας λένε ευγενικά «άσ’ το». Τρελαίνονται, επίσης, να ακούνε ιστορίες για το πόσο τα θαλάσσωσες σε κάτι και κατάφερες να ελιχθείς ή να σώσεις την κατάσταση. Θεωρώ ότι δεν έλκονται με τους σούπερ ήρωες αλλά με τους σούπερ ανθρώπους. Η αυθεντικότητα, η ψυχή και η ειλικρίνεια είναι τα αγαπημένα τους χαρακτηριστικά. Αν τα προσθέσεις και σε επικοινωνιακό τόνο, έχεις μια ελπίδα να γυρίσουν και να σε κοιτάξουν. Προσωπικά, κάθε φορά αναρωτιέμαι: «Μπορείς να τους δώσεις ένα όραμα για το μέλλον;» «Μπορείς να τους προκαλείς δημιουργικά για να εκφραστούν;» «Μπορούν να νιώσουν σαν το σπίτι τους»; Αν ναι, τότε σίγουρα θα σταματήσουν να ταξιδεύουν σαν νομάδες από το ένα μέρος στο άλλο και θα μείνουν κοντά σου. Θα σε ονομάσουν «σπίτι» και θα νιώσουν ασφάλεια και σιγουριά.
Τι πρέπει να λαμβάνει υπόψη γενικά και τι να αποφεύγει πάση θυσία;
Ας το δούμε σαν μια ιστορία. Φαντάσου ότι τα πολλαπλά μηνύματα που λαμβάνουν οι νέοι, είναι σαν ένα γραφείο γεμάτο χαρτιά, άναρχα, σκόρπια, που τοποθετούνται σε μία στίβα. Το ερώτημα είναι πώς θα καταφέρουμε να βάλουμε το δικό μας χαρτί στην κορυφή. Η απάντηση δεν είναι απλή, αλλά ακολουθώντας κάποια βήματα, μπορούμε να φτάσουμε αρκετά ψηλά σε αυτήν τη στίβα και να αποφύγουμε το distraction της υπερπληροφόρησης. Το μήνυμα πρέπει να είναι σύντομο, απλό και «to the point». Δεν χρειάζεται να ωραιοποιούμε με περιττά «σχήματα» αυτό που θέλουμε να πούμε. Το περιεχόμενο πρέπει να ενημερώνει και παράλληλα να έχει έναν διασκεδαστικό χαρακτήρα (infotainment). Παράλληλα, θα πρέπει να είναι προσαρμόσιμο για κάθε πιθανή πλατφόρμα και μιλώ κυρίως για τις διαδικτυακές, καθώς, όσο και αν ακούγεται απίστευτο, μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι οι νέοι αλλάζουν πλατφόρμες 27 φορές την ώρα. Μόλις δεις ότι σε πλησιάζουν και αρχίζουν τη διάδραση, πάρε το λόγο ό,τι ώρα και αν είναι. Τα πλαίσια, τα ωράρια και ο παραδοσιακός τρόπος δεν τους αρέσουν. Δρουν και ζουν σε ένα 24/7 media σύμπαν. Αν τα καταφέρεις όλα αυτά, είσαι σε καλό δρόμο και μπορείς να πεις ότι μιλάς τη γλώσσα μιας γενιάς που ελέγχει δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
** Δείτε την Ειδική Έκδοση #youthmarketing.
Της Ιλίνα Πομάσκα, Director, Pitch Communication
Τι πρέπει να λαμβάνει υπόψη μια εταιρεία PR όταν θέλει να μιλήσει στο νεανικό κοινό για κάποιο brand;
Πλέον, αρκετά προϊόντα και υπηρεσίες απευθύνονται στους νέους, αλλά τελικά λίγα είναι εκείνα που καταφέρνουν να επικοινωνήσουν μαζί τους και να ανοίξουν πραγματικό διάλογο. Μια καλή αρχή θα ήταν να σταματήσουν οι ταμπέλες και τα στερεότυπα και απλώς να τους μιλάμε χρησιμοποιώντας το «μικρό τους όνομα». Απορρυθμίζοντας το κλασικό πρωτόκολλο της επικοινωνίας, ένα brand σήμερα θα έπρεπε να εμπλέξει τους νέους στο project που σχεδιάζει από την αρχή. Δηλαδή, από το σχεδιασμό του. Οι ιδέες που έχει κάποιος ακόμα και με μόλις 10 χρόνια διαφορά είμαι σίγουρη ότι θα εξέπλητταν τον οποιονδήποτε. Σκέφτονται δημιουργικά, εμπλέκουν πάντα την τεχνολογία, έχουν λογική εξήγηση σε όλα όσα λένε και είναι παθιασμένοι. Στην Pitch σε κάθε μας brainstorming επιδιώκουμε να προσκαλούμε νέους για να ανταλλάσσουμε απόψεις και να εξετάσουμε αν κάτι θα λειτουργούσε σε αυτούς ή όχι. Πιστέψτε με, πάνω από τις μισές ιδέες που στο μικρόκοσμό μας είναι εκπληκτικές, σε εκείνους μπορεί να προκαλούν γκριμάτσες αποδοκιμασίας, με αποτέλεσμα να μας λένε ευγενικά «άσ’ το». Τρελαίνονται, επίσης, να ακούνε ιστορίες για το πόσο τα θαλάσσωσες σε κάτι και κατάφερες να ελιχθείς ή να σώσεις την κατάσταση. Θεωρώ ότι δεν έλκονται με τους σούπερ ήρωες αλλά με τους σούπερ ανθρώπους. Η αυθεντικότητα, η ψυχή και η ειλικρίνεια είναι τα αγαπημένα τους χαρακτηριστικά. Αν τα προσθέσεις και σε επικοινωνιακό τόνο, έχεις μια ελπίδα να γυρίσουν και να σε κοιτάξουν. Προσωπικά, κάθε φορά αναρωτιέμαι: «Μπορείς να τους δώσεις ένα όραμα για το μέλλον;» «Μπορείς να τους προκαλείς δημιουργικά για να εκφραστούν;» «Μπορούν να νιώσουν σαν το σπίτι τους»; Αν ναι, τότε σίγουρα θα σταματήσουν να ταξιδεύουν σαν νομάδες από το ένα μέρος στο άλλο και θα μείνουν κοντά σου. Θα σε ονομάσουν «σπίτι» και θα νιώσουν ασφάλεια και σιγουριά.
Τι πρέπει να λαμβάνει υπόψη γενικά και τι να αποφεύγει πάση θυσία;
Ας το δούμε σαν μια ιστορία. Φαντάσου ότι τα πολλαπλά μηνύματα που λαμβάνουν οι νέοι, είναι σαν ένα γραφείο γεμάτο χαρτιά, άναρχα, σκόρπια, που τοποθετούνται σε μία στίβα. Το ερώτημα είναι πώς θα καταφέρουμε να βάλουμε το δικό μας χαρτί στην κορυφή. Η απάντηση δεν είναι απλή, αλλά ακολουθώντας κάποια βήματα, μπορούμε να φτάσουμε αρκετά ψηλά σε αυτήν τη στίβα και να αποφύγουμε το distraction της υπερπληροφόρησης. Το μήνυμα πρέπει να είναι σύντομο, απλό και «to the point». Δεν χρειάζεται να ωραιοποιούμε με περιττά «σχήματα» αυτό που θέλουμε να πούμε. Το περιεχόμενο πρέπει να ενημερώνει και παράλληλα να έχει έναν διασκεδαστικό χαρακτήρα (infotainment). Παράλληλα, θα πρέπει να είναι προσαρμόσιμο για κάθε πιθανή πλατφόρμα και μιλώ κυρίως για τις διαδικτυακές, καθώς, όσο και αν ακούγεται απίστευτο, μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι οι νέοι αλλάζουν πλατφόρμες 27 φορές την ώρα. Μόλις δεις ότι σε πλησιάζουν και αρχίζουν τη διάδραση, πάρε το λόγο ό,τι ώρα και αν είναι. Τα πλαίσια, τα ωράρια και ο παραδοσιακός τρόπος δεν τους αρέσουν. Δρουν και ζουν σε ένα 24/7 media σύμπαν. Αν τα καταφέρεις όλα αυτά, είσαι σε καλό δρόμο και μπορείς να πεις ότι μιλάς τη γλώσσα μιας γενιάς που ελέγχει δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο.