To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Millennials & Marketing: 10 συμβουλές για αποτελέσματα

Millennials & Marketing: 10 συμβουλές για αποτελέσματα
Πρόκειται για μία από τις δυσκολότερες και πιο απαιτητικές γενιές όσον αφορά το marketing. Κυριολεκτικά «κολλημένοι» με το κινητό τους, οι millennials δεν πείθονται εύκολα και δεν προβαίνουν σε αγορές, αν πρώτα δεν ενημερωθούν καλά για ένα προϊόν. Υπάρχουν ωστόσο «μυστικά» για αποτελεσματικό marketing σε αυτήν τη δύσκολη γενιά καταναλωτών.

** Δείτε την Ειδική Έκδοση #youthmarketing

Επιμέλεια: Λιλή Καρακώστα

Οι millennials σκέφτονται διαφορετικά, ακριβώς επειδή είναι μια εντελώς διαφορετική γενιά που γνωρίζει καλά πώς να χειριστεί το διαδίκτυο. Παρόλο που στο πέρασμα των χρόνων οι νέοι είχαν πάντα κοινά χαρακτηριστικά, η γενιά των millennials ξεχωρίζει επειδή μεγάλωσε διαφορετικά, μέσα στην τεχνολογία και στην καθημερινή επαφή με τα social media.


1. Είναι σίγουροι πως οι πληροφορίες που λαμβάνουν στο κινητό τους τηλέφωνο και στον υπολογιστή τους είναι οι ίδιες 

Οι millennials είναι εξαρτημένοι από τις κινητές συσκευές τους και αυτό είναι φανερό, καθώς προτιμούν εκείνες τις συσκευές που μπορούν να έχουν διαρκώς μαζί τους. Και άλλες γενιές χρησιμοποιούν τα κινητά περισσότερο από παλιά αλλά όχι τόσο όσο οι millennials. Σύμφωνα με την Google, το 66% της γενιάς αυτής πιστεύει με σιγουριά πως οι πληροφορίες που βρίσκουν στις κινητές συσκευές τους, όπως οι λεπτομέρειες για τις πτήσεις και τα ξενοδοχεία, είναι οι ίδιες με εκείνες που θα βρουν στους σταθερούς υπολογιστές τους. Σε ηλικίες άνω των 35 ετών, αυτό το πιστεύει ποσοστό 43%.


2. Ψωνίζουν και κάνουν τις κρατήσεις τους μέσω διαδικτύου 

Σύμφωνα με την Google, το 64% των millennials κάνει κράτηση σε κάποιο δωμάτιο ξενοδοχείου αφού πρώτα το ψάξει στην κινητή του συσκευή. Η πλειονότητα των ταξιδιωτών ηλικίας άνω των 35 ετών -ποσοστό 58%- δεν κάνουν ηλεκτρονικά τις κρατήσεις τους.


3. Ξεχάστε τις παραδοσιακές τακτικές πώλησης και αρχίστε να συνεργάζεστε μαζί τους 

Οι millennials δεν πρόκειται να ανταποκριθούν στις παραδοσιακές τακτικές πώλησης. Μεγάλωσαν σε ένα περιβάλλον που τα πάντα μοιράζονται και τα social media είναι το καλύτερο εργαλείο για να δείξετε τα προϊόντα σας και να προβάλετε τις διαφημίσεις σας. Η πίστη του καταναλωτή δεν αγοράζεται, αλλά με τη βοήθεια των «σωστών συνεργατών» οι εταιρείες μπορούν ακόμη να προσεγγίσουν το κοινό στο οποίο στοχεύουν. Οι μάρκες όπως οι L’Oréal, Chanel, Prada και άλλες, ήδη το έχουν κατανοήσει αυτό και συνεργάζονται με bloggers που έχουν μεγάλη επιρροή, προκειμένου να προσεγγίσουν το κοινό των millennials.


4. Τα social media είναι η κριτική σας

Σύμφωνα με το Hubsport, το 84% των καταναλωτών αναζητούν στο διαδίκτυο κάτι πριν το αγοράσουν και το 70% διαβάζει κριτικές προτού κάνει κάποια ηλεκτρονική αγορά. Σε αυτό δεν διαφέρουν και οι millennials. Θέλουν να ξέρουν από άλλους αν η μάρκα που εμπιστεύονται αξίζει την εμπιστοσύνη τους. Η εμπιστοσύνη είναι δύσκολο να κερδηθεί, αλλά όταν την κερδίσεις από κάποιον καταναλωτή, τα πράγματα σχεδόν μετά παίρνουν το δρόμο τους από μόνα τους. Ένα από τα βασικότερα «κανάλια» είναι τα social media. Σύμφωνα με τη Leadscon, περίπου το 65% των millennials «κάνουν like» σε κάποια μάρκα στο Facebook ή στο Twitter, αν η μάρκα αυτή έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη τους.


5. Η κινητικότητα στο επίκεντρο

Σύμφωνα με το Facebook, το 55% των millennials χρησιμοποιούν μόνο κινητές συσκευές για να μπουν στο προφίλ τους ή σε άλλες σελίδες, γεγονός που καθιστά το Facebook και τα άλλα social media συνολικά, τα πιο σημαντικά «κανάλια», όταν θέλουμε να «στοχεύσουμε» στους millennials. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η διαδικτυακή διαφήμιση αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια. Οι διαφημιστικές εταιρείες κατευθύνουν πλέον τις προσπάθειές τους στον ψηφιακό κόσμο προκειμένου να προσεγγίσουν τους millennials. Ωστόσο, παρόλο που ένας μεγάλος αριθμός του πληθυσμού πιστεύει στην αξιοπιστία της διαδικτυακής διαφήμισης, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με τους millennials, που τη θεωρούν αξιόπιστη σε ποσοστό μόνο 6% στις ΗΠΑ. Γι’ αυτό οι εταιρείες προσπαθούν είτε να βελτιώσουν τις ταχύτητες «φόρτωσης» του υλικού στις σελίδες είτε να δημιουργήσουν ελκυστικό περιεχόμενο που θα τραβά την προσοχή μέσα από την οθόνη του κινητού.


6. Τα κουπόνια και οι προσφορές είναι η «είσοδός» σας στην αγορά

Το 66% των millennials ακολουθούν μια μάρκα ή μια εταιρεία στο Twitter και το 64% στο Facebook με μοναδικό σκοπό να επωφεληθούν από κάποιο κουπόνι ή προσφορά. Κάτι στο οποίο είναι ήδη εκπαιδευμένοι οι millennials είναι η δυνατότητά τους να μειώνουν τα έξοδά τους σε αυτούς τους δύσκολους οικονομικά καιρούς. Αυτός είναι και ο λόγος που αυτή η ηλικιακή ομάδα δεν έχει αντίρρηση στο να γνωστοποιεί την τοποθεσία που βρίσκεται μέσω κινητού, προκειμένου να λάβει εκπτωτικά κουπόνια από κοντινές επιχειρήσεις. Οι πιθανότητες αναφέρουν πως αν προβείτε σε εκπτώσεις ή αν μοιράσετε εκπτωτικά κουπόνια, οι πελάτες θα ακολουθήσουν.


7. Η «κινητή» επανάσταση

Ποσοστό άνω του 85% των millennials έχει smartphone. Πρόκειται για μια γενιά ανθρώπων που γεννήθηκαν ανάμεσα στο 1982 και στο 2004. Το γεγονός ότι ζούμε σε μια περίοδο τεχνολογικής επανάστασης βοήθησε αυτή τη γενιά να προσαρμοστεί στις αλλαγές πιο εύκολα από τις προηγούμενες. Αυτός είναι και ο λόγος που το 84% των millennials δεν εμπιστεύονται τις παραδοσιακές διαφημίσεις. Αυτή η γενιά αντιπαθεί το αναγκαστικό «σπρώξιμο» προς ένα προϊόν. Είναι προτιμότερο να «δουλεύουν» περιφερειακά οι διαφημιστές και να το προωθούν έμμεσα. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα ποστ που να μη μοιάζει με αυθεντική διαφήμιση ή τοποθετήστε το brand πολύ διακριτικά.


8. Πιστοί ως το τέλος

Πόσο πιστοί είναι οι millennials; Με τη βοήθεια των social media, οι millennials διαδίδουν πολύ γρήγορα και εύκολα τα προϊόντα που αγαπούν. Είναι τόσο πιστοί, που στις ΗΠΑ μόνο «μεταφράζονται» σε 1,3 τρισ. δολάρια ετήσιας αγοραστικής δύναμης. Είναι ένα νούμερο που δύσκολα ξεχνάς. Αυξήστε την πίστη των καταναλωτών δίνοντάς τους την επιλογή να δουν γνώμες πελατών στο εταιρικό σας site. Το 51% των millennials αναφέρουν ότι βλέποντας άλλες κριτικές πελατών επηρεάζονται ευκολότερα στο να κάνουν μια αγορά.


9. Εξυπηρέτηση πελατών για τους millennials

Η υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών έχει αλλάξει προς το καλύτερο και αυτό έγινε χάρη στα social media. Στην πραγματικότητα, το 64% των millennials πιστεύουν ότι τα social media είναι τα πιο αποτελεσματικά «κανάλια» για να προσεγγίσει κάποιος μια μάρκα. Με το να έχετε δημιουργήσει μια διαδικτυακή υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών όχι μόνο θα αυξήσει τους πιστούς πελάτες σας αλλά θα σας φέρνει ολοένα και περισσότερους πελάτες. Το 65% των millennials έχουν μπει σε διαδικτυακή αλληλεπίδραση με κάποια μάρκα.


10. Βγείτε στα social media

Παρόλο που διαφορετικά είδη media φαίνεται πως μπορούν να επηρεάσουν και να διαμορφώσουν τάσεις στην αγορά, η τηλεόραση παραμένει το «κανάλι» με τη μεγαλύτερη επιρροή στους millennials. Η τηλεόραση έχει 70% μεγαλύτερη επιρροή από οποιοδήποτε άλλο διαφημιστικό μέσο, αλλά τα social media την ακολουθούν, επηρεάζοντας το 60% των millennials. To 32% αυτού του 60% αναφέρει πως η διαφήμιση στα social media είναι αξιόπιστη και τη λαμβάνουν υπόψη τους πριν προβούν σε αγορές. Με απλά λόγια, αν η εταιρεία ή η μάρκα σας δεν έχουν λογαριασμό στα social media, χάνετε την ευκαιρία να προσεγγίσετε ένα δυναμικό κοινό, τους millennials.


Πηγή: Entrepreneur