4 Wise Monkeys & Public: Όλα τα συναισθήματα σε μια καμπάνια
Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά
Η λαχτάρα της επιστροφής στα θρανία, η χαρά, η συγκίνηση, ο ενθουσιασμός… όλα τα συναισθήματα μιας καινούργιας αρχής, χωράνε στη νέα επικοινωνία του Public που φέρει την υπογραφή της 4 Wise Monkeys. Οι άνθρωποι των δύο εταιριών μοιράζονται με το adbusiness τη σκέψη και τα insight πίσω από την καμπάνια.
Βαγγέλης Δαβιτίδης
Head of Creative & Co-founder 4WiseMonkeys
Η νέα επικοινωνία του Public φέρει την υπογραφή της 4 Wise Monkeys. Σε ποια insights έχετε βασιστεί και ποιο είναι το μήνυμα που θέλατε να περάσετε;
Χαίρομαι που ξεκινάμε την κουβέντα με τα Insights. Γιατί αυτά είναι η πεμπτουσία της επικοινωνίας. Σε ένα φορτωμένο διαφημιστικά περιβάλλον, τα Insights είναι αυτά που θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στο το αν θα κεντρίσει μια καμπάνια το ενδιαφέρον του κόσμου. Στην επικοινωνία του Public λοιπόν είχαμε ένα γενναίο πελάτη που μας είπε ξεκάθαρα ότι δεν τον ενδιαφέρει να κάνει εσωστρεφή επικοινωνία όπως οι περισσότερες που βλέπουμε. Αλλά να μιλήσουμε για τις ιστορίες των ανθρώπων εκεί έξω. Ιστορίες με τις οποίες θα ταυτιστούν. Ιστορίες γεμάτες διαφορετικά συναισθήματα. Για παράδειγμα το σποτ για την back to school καμπάνια μας με τη μαμά και την κόρη. Φανταστείτε πόσα διαφορετικά συναισθήματα έχει ταυτόχρονα εκείνη η μαμά που αφήνει το παιδί της για πρωτη φορά να περάσει την πόρτα της σχολικής αίθουσας. Ανυπομονησία, Χαρά, υπερηφάνεια, ανησυχία, άγχος. Και όλα αυτά βγαίνουν στις ταινίες σε μια στιγμή, με ένα βλέμμα, ένα νεύμα. Θεωρώ αυτό το Minimal τρόπο που έχουμε επιλέξει να μιλήσουμε ένα πολύ σύγχρονο τρόπο storytelling.
Η καμπάνια περιλαμβάνει διάφορες ταινίες και spot ενώ αξιοποιεί όλα τα μέσα, above και digital. Ποιες είναι οι προκλήσεις που «κρύβει» το εγχείρημα;
Πολλοί θεωρούν και όχι άδικα ότι η επικοινωνία ενός retailer είναι ένα από τα πιο «σκληρά» και δύσκολα πράγματα. Πόσοι μπορούν αληθινά να μιλήσουν για συναίσθημα μέσα στον κόσμο του 9,99 και ο κόσμος να το ακούσει, να το πιστέψει; Με το Pubic λοιπόν το κάνουμε γατί… μπορούμε. Tο Brand μπορεί να το υποστηρίξει 100% . Φέρτε στο μυαλό σας όλες εκείνες τις φορές που ήσασταν μέσα σε ένα Public και θα καταλάβετε γιατί. Το Public δεν είναι απλά ένας εξαιρετικός retailer, είναι ένα Love brand. Εγω προσωπικά κάθε φορά που διαβαίνω το κατώφλι του δε θέλω να βγω, νοιώθεις κάτι σαν την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Η μεγαλύτερη πρόκληση κάθε διαφήμισης είναι να έχει αλήθεια. Ώστε ο κόσμος να μην δει ένα ακόμα Brand που προσπαθεί να του «πουλήσει» αλλά να ταυτιστεί με την αλήθεια του και τις αξίες του.
Ποιο είναι το πρώτο feedback που έχετε λάβει για την νέα επικοινωνία;
Διανύουμε τα πρώτα χιλιόμετρα ενός μαραθωνίου. Δεν πρόκειται απλά για την εισαγωγή ενός campaign line αλλά για έναν σύγχρονο τρόπο με τον οποίο μιλάει το Public από εδώ και πέρα. Οι πρώτες ενδείξεις είναι σίγουρα θετικές. Όπως είναι σε όλες τις επικοινωνίες που φέρνουν στη ζωή τις αλήθειες ενός Brand. Υπομονή, περιμένετε και θα δείτε πολύ ωραία πράγματα στη συνέχεια. Είναι τόσο στέρεα η επικοινωνιακή στρατηγική που γίνεται βούτυρο στο ψωμί του δημιουργικού για να γεννάμε νέες ιστορίες. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα marketing του Public που μας εμπιστεύτηκε τη μελλοντική πορεία ενός τέτοιου mega brand. Πιστεύω ότι η ομάδα μας είναι η ιδανική για να αναδείξει το Public ως τo κορυφαίο love brand στην Ελλάδα και Κύπρο.
Γιάννης Γαβριηλίδης
Chief Marketing & Customer Officer
Ποιο είναι το νέο Positioning του Public και πως αποτυπώνεται στην νέα επικοινωνία; Ποιο ήταν το brief που δώσατε στην 4 Wise Monkeys;
Το Public είναι ένα Love Brand. Κάθε αγορά και κάθε βόλτα στα Public ζωντανεύει ένα συναίσθημα…μια σχέση, μια ταύτιση προσωπική για τον κάθε ένα ξεχωριστά. Τον book lover, τον tech lover, τον gamer, κτλ… Αυτό θέλουμε να αναδείξουμε με το νέο brand refresh - η δημιουργία συναισθημάτων, το να επικοινωνήσουμε και να συνδεθούμε με έναν ουσιαστικό και «relevant» τρόπο με κάθε πελάτη και κάθε επισκέπτη των Public, ασχέτως του μέσου ή του τρόπου με τον οποίο γίνεται αυτή η επαφή.
Είμαστε ένα ανθρώπινο και πελατοκεντρικό brand και αυτό που μάς διακρίνει είναι η ύπαρξη «συναισθηματικής ευφυίας», αυτό δηλαδή που ονομάζουμε «ενσυναίσθηση». Με άλλα λόγια, στα Public, αφενός «καταλαβαίνουμε» και κατανοούμε τις ανάγκες κάθε πελάτη, αλλά ταυτόχρονα, «νοιώθουμε» όπως εκείνος. Ερχόμαστε στη θέση του και προσπαθούμε να αντιληφθούμε κάτι περισσότερο από τις ανάγκες του: Να αντιληφθούμε τις ανησυχίες του, το τι τον κάνει ευτυχισμένο, τα αισθήματά του.
Το brief ήταν στην ουσία αυτό ακριβώς. Πως μπορούμε να δείξουμε στους καταναλωτές πως νοιώθουμε ότι και οι ίδιοι, πως αντιλαμβανόμαστε τα «θέλω» και τα «γιατί» τους, αλλά και όσα τους ανησυχούν ή τους αγχώνουν, όσα τους κάνουν ευτυχισμένους και περήφανους, όσα λαχταράν και όσα τους κάνουν να ανυπομονούν.
Ποιο θα λέγατε πως είναι το USP του Public; Τι είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει και έχει οδηγήσει στην εδραίωση του στην αγορά;
Τo Public ήταν πάντοτε και παραμένει μοναδικό. Όπως και να το δει ή να το περιγράψει κανείς, συνδυάζει τεχνολογία, πολιτισμό και ψυχαγωγία μαζί με μια εξαιρετικά υψηλής ποιότητας αγοραστική εμπειρία.
Η εμπειρία Public φαντάζει στην πραγματικότητα μη αντιγράψιμη- γιατί βγαίνει αβίαστα μέσα από το ίδιο το DNA μας.
Ήμασταν πάντοτε ευθείς, ειλικρινείς και άμεσοι με τους πελάτες μας, και αυτός είναι και ένας από τους σημαντικότερους λόγους της επιτυχίας μας. Παράλληλα, όπως αναφέραμε, η σύνδεση με τον καταναλωτή είναι προσωπική και συναισθηματική, ενώ ως γνήσιος και πρωτοπόρος omnichannel retailer παρέχουμε αυτήν την εμπειρία με ενιαίο τρόπο, ασχέτως του touch point που θα επιλέξει ο πελάτης μας. Από τα διαφημιστικά σποτ σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, μέχρι τις digital καμπάνιες, την επικοινωνία μέσω email, social media ή messengers, αλλά και το τηλεφωνικό κέντρο και φυσικά το κατάστημα, η εμπειρία Public είναι αυθεντική. Αυτό κερδίζει κανείς όταν ξυπνά συναισθήματα στον συνάνθρωπό του και κατανοεί πραγματικά τι γίνεται στην καρδιά και στο μυαλό του. Αυτή η στρατηγική έχει επίσης διττό ρόλο – και για τους πελάτες μας αλλά και για εμάς όλους που εργαζόμαστε στα Public.
Ποιες δυσκολίες έχει η επικοινωνία ενός retailer σαν το Public, που διαθέτει omnichannel παρουσία, μεγάλη γκάμα προϊόντων και ανάγκη κάποιες φορές ίσως και για hard selling spot;
Θα έλεγα πως οι μεγαλύτερες προκλήσεις αφορούν κυρίως στο μέγεθος, τον όγκο και την ανάγκη της ενιαίας επικοινωνίας, σε κάθε μας ενέργεια και πρωτοβουλία.
Ταυτόχρονα, ευρισκόμενοι σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, όλα αυτά θα πρέπει να υλοποιηθούν τις περισσότερες φορές εντός πολύ μικρού χρονικού ορίζοντα και μάλιστα χωρίς την πολυτέλεια λαθών και προσαρμογών.
Και βέβαια, όλα όσα προαναφέραμε, θα πρέπει να πληρούν τα εξαιρετικά υψηλά standards των Public, χωρίς «εκπτώσεις» στην ποιότητα ή οπουδήποτε αλλού, και να είναι ευθυγραμμισμένα με το positioning μας και την στρατηγική μας.
Για να γίνουν όλα αυτά σωστά και καλά, χρειάζεται μια δυνατή, ικανή και ευέλικτη ομάδα και εσωτερικά αλλά και με τους συνεργάτες μας.
Ακούγεται και είναι εξαιρετικά δύσκολο, αλλά αυτό είναι και εξαιρετικά δημιουργικό! Η ικανοποίηση και η ανταμοιβή που λαμβάνουμε για κάθε επιτυχημένη υλοποίηση μάς δίνει φτερά για την επόμενη, αλλά και απίστευτη διάθεση για νέα, καινοτόμα και πρωτοποριακά πράγματα.
Συντελεστές
4wisemonkeys:
Co-Founder/Strategic Planning Director: Mark Aris
Co-founder / Head of Creative: Βαγγέλης Δαβιτίδης
Creative Director: Πένυ Παγώνη
Associate Creative Director: Γιάννα Κατωπόδη
Associate Creative Director: Αλέξης Αλιφραγκής
Associate Creative Director: Φερενίκη Μητρέλη
Senior Art Director: Ελένη Λαζανά
Art Director: Ελεάννα Βαζάκα
Account Director: Έρση Κουνελάκη
Account Manager: Λαμπρινή Μερτίρη
Parasol
Executive producer: Κλήμης Ασίκογλου
Producer: Αντώνης Ατσαλάκης
Σκηνοθέτης: Ευθύμης Κόσεμουντ Σανίδης
Dop: Κωνσταντίνος Κουκουλιός
Art director: Έλενα Βαρδάβα
Δ/ντης παραγωγής: Σωκράτης Κωνσταντινίδης
Styling: Έλενα Γιαννιτσά
Μοντάζ: Λάμπης Χαραλαμπίδης
M-up: Κυριακή Μελίδου
Color grading: Μάνθος Σαρδής
Sound studio: Musou
Τραγούδι: What a feeling
Δισκογραφική εταιρεία: Cobalt Music
Εκτέλεση: Mara J.
Παραγωγή: Joseph Wander