4WiseMonkeys - ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas: «Skiiip και τέρµα τα µπιιιπ»
To Skip µπορεί να είναι ένα εδραιωµένο brand και να µετρά 55 χρόνια πορείας στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν σηµαίνει πως έχει σταµατήσει να καινοτοµεί και να επενδύει σε επικοινωνιακές εκτελέσεις, που σπάνε τους κώδικες της κατηγορίας και ακριβώς γι’ αυτό είναι αποτελεσµατικές. Ο Βαγγέλης ∆αβιτίδης, Head of Creative της 4WiseMonkeys, και οι Σήλια Πατσού και Κωνσταντίνα ∆ηµόκα, Marketing Manager Laundry Category και Senior Brand Manager Skip, αντίστοιχα, για την ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas, µας δίνουν όλες τις λεπτοµέρειες για µια digital καµπάνια που µας θυµίζει τα «γαλλικά» που όλοι έχουµε «ρίξει» όποτε ξαφνικά λεκιαστήκαµε.
Γράφει ο ∆ηµήτρης Τσουκαλάς
Σε ποιο insight βασίζεται η νέα καµπάνια του Skip µε τίτλο «Skiiip και τέρµα τα µπιιιπ» µε την υπογραφή της 4WiseMonkeys; Ποιο ήταν το βασικό µήνυµα που θέλατε να προβάλετε;
Βαγγέλης ∆αβιτίδης: Κάθε επιτυχηµένη καµπάνια βασίζεται σε ένα πολύ δυνατό Insight. Όλοι λίγο-πολύ έχουµε πει «µια κουβέντα παραπάνω» όταν λεκιαστήκαµε αιφνιδιαστικά. Είναι η αυθόρµητη, σχεδόν αυτόµατη αντίδρασή µας! Να ξεστοµίσουµε ένα @$%$& εκείνη τη στιγµή! Ε, όταν οι λεκέδες µε το Skip φεύγουν πια µε την πρώτη, αυτό καθίσταται περιττό!
Πώς προέκυψε η ιδέα για την ambassador της καµπάνιας, την «αλέκιαστη κυρία Λευκοθέα»;
Βαγγέλης ∆αβιτίδης: Ποια περσόνα λοιπόν θα έφερνε στη ζωή καλύτερα το µήνυµα «Skip και τέρµα τα µπιιιπ» από µια κυρία θεούσα, για την οποία δεν σας κρύβω εµπνευστήκαµε λίγο από φιγούρες της pop culture, όπως η πασίγνωστη κυρία Λουκά; Μιας κυρίας που στο Skip βρήκε τον καλύτερο σύµµαχο ώστε να µην ακουστεί ποτέ πια άσχηµη λέξη για ασήµαντη αφορµή, όπως ένας λεκές. Που, όπως λέει και η ίδια, «θα φύγει µε την πρώτη».
Πόσες εκτελέσεις και ποιες digital και social πλατφόρµες περιλαµβάνει η καµπάνια; Ποιοι ηθοποιοί και influencers συµµετέχουν;
Βαγγέλης ∆αβιτίδης: Χρησιµοποιήθηκαν όλες οι κυρίαρχες digital και social πλατφόρµες. Η περσόνα µας µε το εύστοχο όνοµα κυρία Λευκοθέα, κλήθηκε να βάλει τέρµα στα µπιιιπ, φέρνοντας το Skip στα χέρια της Ζέτας ∆ούκα, της Μαρίας Κωνσταντάκη και του Θωµά Ζάµπρα.
Ποιες προκλήσεις κρύβει η δηµιουργία µιας καµπάνιας για ένα τόσο γνωστό και εδραιωµένο brand στην αγορά όπως τo Skip; Πόσο δύσκολο ήταν τελικά να «τρέξει» µια πιο τολµηρή ιδέα;
Βαγγέλης ∆αβιτίδης: ∆εν υπάρχουν τολµηρές και άτολµες ιδέες. Υπάρχουν αποτελεσµατικές και µη αποτελεσµατικές καµπάνιες. Οι αποτελεσµατικές είναι εκείνες που σπάνε το διαφηµιστικό clutter βασιζόµενες πάνω σε Insights µε τα οποία µπορεί να ταυτιστεί ο καταναλωτής. Το σηµαντικό είναι να περνάνε δυνατά το σωστό µήνυµα για το Brand, όπως έγινε στην προκειµένη περίπτωση! Μη αποδοτικές είναι οι καµπάνιες που επαναλαµβάνουν βαρετά προϊοντικά µηνύµατα χωρίς δηµιουργικό τρόπο ή καµπάνιες που χωρίς στρατηγική θέλουν απλώς να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του τηλεθεατή, αδυνατώντας να επικοινωνήσουν τα σωστά µηνύµατα. Στη 4WiseMonkeys υποστηρίζουµε τη δηµιουργικότητα που µε τη σωστή στρατηγική επικοινωνεί µε επιτυχία το σωστό µήνυµα και φέρνει αποτελέσµατα στον πελάτη.
Mια επικοινωνία που «γυρίζει κεφάλια»
Ποιο θα λέγατε πως είναι το USP του Skip; Πώς αποτυπώνεται στην καµπάνια µε τίτλο «Skiiip και τέρµα τα µπιιιπ»;
Σήλια Πατσού: Το Skip βρίσκεται πάνω από 55 χρόνια στα σπίτια των Ελλήνων καταναλωτών και, το κυριότερο, στις καρδιές τους. Η εµπιστοσύνη αυτή οφείλεται στη συνέπεια µε την οποία ανταποκρινόµαστε στις ανάγκες των καταναλωτών όλα αυτά τα χρόνια. Προτεραιότητά µας είναι η αποτελεσµατικότητα µε τη µοναδική σύνθεση του Skip, η οποία καθαρίζει δύσκολους λεκέδες, από την πρώτη κιόλας πλύση! Λεκέδες από σάλτσα, από λάδι, από παγωτό, µέχρι και… βρωµιές που ακούγονται! Έτσι, ακόµα κι αν λερώσεις το αγαπηµένο σου µπλουζάκι, δεν υπάρχει λόγος να βωµολοχείς, γιατί µε το Skip, τόσο τα ρούχα όσο και η αξιοπρέπειά σου διατηρούνται… αλέκιαστα.
Γιατί επιλέξατε να παρουσιάσετε µια καµπάνια που «τρέχει» σε digital/social περιβάλλον; Πώς αποφασίσετε να προχωρήσετε σε ψηφιακό content µε τη συνεργασία influencers;
Σήλια Πατσού: Το Skip είναι ένα καινοτόµο brand το οποίο αφουγκράζεται και τις επικοινωνιακές ανάγκες των καταναλωτών. Με ιδιαίτερα ενεργή παρουσία στα Social Media (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube), το Skip παράγει περιεχόµενο που απευθύνεται σε µεγάλο ηλικιακό εύρος, µε ένα mix από fun αλλά και εκπαιδευτικούς πυλώνες. Σε µια εποχή που όλοι είναι online, εκεί θα βρείτε και το Skip. Βέβαια, η συγκεκριµένη καµπάνια δεν θα µπορούσε να υλοποιηθεί χωρίς τη στρατηγική επιλογή των influencers µας. Προσεγγίσαµε influencers που είναι αφενός γνωστοί για τον σπιρτόζικο χαρακτήρα τους και θα µπορούσαν να αποδώσουν επαρκώς το concept και, αφετέρου, µε γνώµονα το ότι διαθέτουν ενεργές Social Media πλατφόρµες αλλά και δικό τους κοινό, ώστε να δώσουν και ένα σηµαντικό οργανικό boost στην επικοινωνία.
Πρόκειται για µια καµπάνια πιο τολµηρή και µε διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά που έχουµε συνηθίσει στην κατηγορία των απορρυπαντικών. Έκρυβε προκλήσεις αυτή η στρατηγική απόφαση;
Κωνσταντίνα ∆ηµόκα: Η κατηγορία των απορρυπαντικών επικοινωνούσε ανέκαθεν µε πολύ συγκεκριµένους κώδικες. Κώδικες µέσω των οποίων τα brands θέλουν να προάγουν την καθαριότητα και τα εξαιρετικά αποτελέσµατα των απορρυπαντικών τους. Για εµάς, η πρόκληση ήταν να µιλήσουµε για τη δύναµη του προϊόντος µε µια πιο ηχηρή ταυτότητα. Και αυτό, κυριολεκτικά, κάναµε. Προχωρήσαµε στρατηγικά µε µια επικοινωνία που «γυρίζει κεφάλια», ακόµα κι αν τα µάτια δεν βρίσκονται στην οθόνη, κάνοντας tackle και το πρόβληµα του dual screening. Μπορούµε να πούµε µε σιγουριά ότι ετοιµάσαµε κάτι µοναδικό.
Η περίοδος αυτή των πληθωριστικών πιέσεων, της συνεχούς συζήτησης για την ακρίβεια και της µείωσης του καταναλωτικού εισοδήµατος, πόσο πιο δύσκολη έχει κάνει τη δουλειά των marketeers και των brands; Αποτελεί η δηµιουργικότητα στην επικοινωνία τρόπο να ξεπεραστούν αυτές οι δυσκολίες;
Κωνσταντίνα ∆ηµόκα: Η τελευταία δεκαετία είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τον Έλληνα καταναλωτή. Αγαπηµένες µάρκες µε µακρά ιστορία όπως το Skip εστιάζουν στην αποτελεσµατικότητα και στην καινοτοµία, για να συνεχίσουν να προσφέρουν τη µεγαλύτερη προστιθέµενη αξία στον καταναλωτή, ενώ παράλληλα στόχος είναι να αναδεικνύουν τα πλεονεκτήµατα της προϊοντικής γκάµας και να δηµιουργούν θετικές εµπειρίες στον καταναλωτή µέσα από δηµιουργικές επικοινωνίες. Εδώ και 3 χρόνια αυτός είναι και ο στόχος µας σε ό,τι αφορά την digital παρουσία του Skip στην Ελλάδα. Με uplifting επικοινωνίες και χιούµορ, συνδέουµε τη µάρκα µε δυνατά consumer insights, µε πιο πρόσφατο παράδειγµα τη νέα µας καµπάνια «Skiiip και τέρµα τα µπιιιπ».
Συντελεστές
ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas
Σήλια Πατσού - Marketing Manager Laundry Category
Κωνσταντίνα ∆ηµόκα - Senior Brand Manager Skip
Σοφία Βιοπούλου - Junior Brand Manager Skip
4WiseMonkeys
Βαγγέλης ∆αβιτίδης - Head of Creative
Φράνσις Χατζηπέτρου - Creative Director
∆ώρα Κοροβέση - Associate Creative Director
Ηλίας Μουστακέας - Associate Creative Director
Αγγελική Σκανδαλέλλη - Senior Art Director
Μαρία Πέρου - Junior Copywriter
Κωνσταντίνος Παπανέστης - Senior Art Director
Μαριάννα Σιµωτά - Junior Art Director
Σία Καρέτα - Group Account Director
Αποστόλης Στούµπος - Account Director
Ίλντα Μπουνγκούρη - Senior Account Manager
Βασίλης Κυριακάτος - Account Manager
Φένια Σαρατσοπούλου - Account Manager
Αντριάνα Τζέκα - Account Executive
White Room
Producer - Μιχάλης Αριστοµενόπουλος
Director - Κωνσταντίνος Σταγκίκας
DoP - Romnick Palo
Art - ∆άφνη Λαρετζάκη
Editor - ∆ηµήτρης Βάτσιος
Sound Design - Yellowgroove