To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Another Circus X Stoiximan: Ένα με την ομάδα, ένα για το ποδόσφαιρο

Another Circus X Stoiximan: Ένα με την ομάδα, ένα για το ποδόσφαιρο

Η Stoiximan από φέτος χορηγεί τρεις από τις μεγαλύτερες ομάδες του Ελληνικού ποδοσφαίρου: τον Παναθηναϊκό, τον Ολυμπιακό και τον ΠΑΟΚ. Πρόκειται για ένα νέο που φτάνει στο κοινό με μια φιλόδοξη 360ᵒ επικοινωνία. Την καμπάνια με τη συγκινητική και εμπνευστική εικόνα και μουσική επιμελήθηκε η Another Circus. Ο Creative Director και δημιουργικός υπεύθυνος του project, Γιάννης Λιβέρης, βρέθηκε μαζί μας για να το συζητήσουμε.

  1. Ποιο είναι το βασικό μήνυμα που θέλετε να περάσετε με τη νέα καμπάνια για την χορηγική υποστήριξη της Stoiximan σε Παναθηναϊκό, Ολυμπιακό και ΠΑΟΚ; Ποια στοιχεία του brand θέλετε κυρίως να προβάλλετε;

Αυτό που θέλαμε κυρίως να μείνει στον κόσμο βλέποντας τις τρεις ταινίες είναι πως, παρά τις μεγάλες, προφανείς διαφορές ανάμεσα στις ομάδες, υπάρχει παράλληλα κάτι πολύ πιο μεγάλο που τις ενώνει. Κι αυτό είναι η αθώα αγάπη για το παιχνίδι. Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε επιλέξαμε ένα σενάριο με κοινή δομή και για τις τρεις ομάδες. Οι σκέψεις, τα συναισθήματα και οι εμπειρίες είναι σχεδόν πανομοιότυπες όταν μια ομάδα ετοιμάζεται για έναν μεγάλο αγώνα - είτε αυτή είναι ντυμένη στα κόκκινα, είτε στα πράσινα, είτε στα ασπρόμαυρα. Στο μυαλό μου προσωπικά, όσο δούλευα το project στριφογύριζε ένας στίχος των U2: “We're one but we're not the same”. Νομίζω αυτό αποτυπώθηκε ξεκάθαρα σε αυτήν την καμπάνια.

Η Stoiximan, όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν, έχει ως έναν από τους βασικότερους στόχους της να καλλιεργήσει και να προωθήσει μια υγιή νοοτροπία όσον αφορά τον αθλητισμό γενικά, και το ποδόσφαιρο ειδικά. Η χορηγική της επικοινωνία, επομένως, έπρεπε να είναι στοχευμένη σε φιλάθλους και ένθερμους υποστηρικτές των ομάδων. Στην Another Circus κρίναμε πως ο καταλληλότερος τρόπος να γίνει αυτό είναι με μια καμπάνια η οποία εξυμνεί τις ιδιαιτερότητες της κάθε ομάδας, αλλά αφήνει μια κοινή επίγευση. Μιας «μεγαλύτερης» αγάπης για το ποδόσφαιρο, πράγμα που στην τελική ενώνει όλους τους φιλάθλους και όλες τις ομάδες. Γι’ αυτό άλλωστε και υπογράφει αυτήν την ένωση η Stoiximan, ως κοινός χορηγός των ομάδων.

  1. Ποιο είναι το βασικό insight πάνω στο οποίο βασίστηκε η καμπάνια;

Το βασικότερο insight πάνω στο οποίο βασιστήκαμε είναι πως ένας αγώνας 90 λεπτών γίνεται με τη συμμετοχή, όχι μόνο των ποδοσφαιριστών, αλλά κυριολεκτικά μιας ολόκληρης «ομάδας». Από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές μέχρι τους πιο casual φιλάθλους, είναι μια κοινή εμπειρία που τη ζούμε όλοι μαζί, ο καθένας με το δικό του τρόπο. Ταυτόχρονα, τα 90 αυτά λεπτά γίνονται η αφορμή να ενωθούμε πραγματικά όλοι όσοι αποτελούμε κομμάτι της ομάδας. Είτε από το γήπεδο, είτε από την τηλεόραση, είτε από το ραδιόφωνο, όλο το DNA της κάθε ομάδας «συσσωρεύεται» σε ένα κοινό νοηματικό σημείο – τον χώρο του αγώνα.


  1. Σε τι μοιάζει και σε τι διαφέρει αυτή η καμπάνια με την αντίστοιχη που υπογράψατε για την Betano στην Πορτογαλία;

Οι δύο καμπάνιες στην ουσία, δε διαφέρουν. Αυτό ήταν μια συνειδητή επιλογή έπειτα από το λανσάρισμα της καμπάνιας της Πορτογαλίας, αφού θέλαμε κι εν μέρει να δείξουμε  πως, όπως και το ποδόσφαιρο, έτσι και αυτή η ιδέα είναι πραγματικά global και δε γνωρίζει από σύνορα. Εξάλλου η Stoiximan έχει ένα κοινό όραμα για τον τρόπο που χορηγεί ομάδες όσον αφορά τις αγορές της Ελλάδας και της Πορτογαλίας.

Έτσι λοιπόν, σεναριακά και δομικά η ιδέα και για τις δυο καμπάνιες ήταν η ίδια. Η ελληνική έχει ωστόσο διαφοροποιήσεις όσον αφορά την εκτέλεση, με βάση τις ιδιαιτερότητες  των Ελλήνων φιλάθλων, των ελληνικών ομάδων αλλά και της κουλτούρας μας. Το tone of voice, συγκεκριμένες αναφορές σε «ιστορικά» γεγονότα και τοποθεσίες, αλλά και κάποιες σεναριακές προσθήκες όπως η συμπερίληψη των βετεράνων της κάθε ομάδας στο storytelling, είναι σκέψεις προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα.

  1. Πως επιλέξατε το «Το πρωί με ξυπνάς με φιλιά» για μουσική υπόκρουση των spots;

Θέλαμε ένα τραγούδι που θα λειτουργούσε συμβολικά σαν μια «κόλλα» μεταξύ των τριών ταινιών. Επομένως, έπρεπε το κομμάτι να είναι βαθιά ελληνικό, για να  «μιλάει» και στις τρεις ομάδες, αλλά και στον κάθε Έλληνα. Θέλαμε ωστόσο να έχει και μια απόσταση από το σήμερα, να είναι νοσταλγικό, γιατί στις ταινίες έχουμε επιλέξει να θίξουμε έντονα το θέμα της παράδοσης και της ιστορικότητας της κάθε ομάδας. Πρόκειται για ένα βαθιά συγκινητικό τραγούδι το οποίο μπορεί μεταφορικά να μιλήσει για την αγάπη που έχουν οι φίλαθλοι για τις ομάδες τους, με έναν τρόπο αγνό και εμπνευστικό.


  1. Ποιες θα λέγατε πως ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις όσον αφορά την παραγωγή των ταινιών;

Προκλήσεις στην παραγωγή υπήρξαν αρκετές, όπως είναι και το αναμενόμενο για παραγωγές αυτού του μεγέθους. Από τις διαθεσιμότητες των παικτών, τις πολυάριθμες τοποθεσίες γυρισμάτων, τις μετακινήσεις σε διαφορετικές πόλεις… ας πούμε, με λίγα λόγια, πως είχαμε πολλά να διαχειριστούμε. Η μεγαλύτερη πρόκληση ωστόσο δεν ήταν παραγωγικής φύσεως αλλά δημιουργικής. Πως χειρίζεσαι τις ισορροπίες για τρία διαφορετικά σποτ με τρεις διαφορετικές ομάδες, με έναν τρόπο αξιοκρατικό ώστε να μην «ευνοηθεί» κάποια ομάδα περισσότερο, εντάσσοντας ταυτόχρονα τις απαραίτητες ιδιαιτερότητες της κάθε ομάδας ώστε να τονιστεί και ο χαρακτήρας της; Αυτό ήταν κάτι που ήθελε πολλή μελέτη και λεπτό χειρισμό. 


  1. Το εύρημα με τις τρεις εμβληματικές μορφές των τριών ομάδων (Δημήτρης Σαραβάκος, Κριστιάν Καρεμπέ, Πάμπλο Γκαρσία) πως προέκυψε;

Το «ένα με την ομάδα» αφορά όλα τα στοιχεία των ομάδων, από την φανέλα μέχρι τις ιστορικές τοποθεσίες. Οπότε, ακόμη και οι παλαίμαχοι ποδοσφαιριστές γίνονται ένα με τους φιλάθλους και τις ομάδες σε αυτήν την καμπάνια. Επίσης, όπως είπαμε και προηγουμένως, στα πλαίσια της ανάδειξης της ιστορικότητας των ομάδων θέλαμε και να «ζωντανέψουμε» το παρελθόν τους, το οποίο εμπνέει φιλάθλους και παίκτες διαχρονικά. Οι ποδοσφαιριστές δεν παίζουν ποτέ μόνοι τους. Αναμνήσεις από το παρελθόν, ελπίδες για το μέλλον, βετεράνοι ποδοσφαιριστές, μικροί φίλαθλοι: τη στιγμή του παιχνιδιού γίνονται όλο ένα.

  1. Ποιο είναι το feedback μέχρι στιγμής που έχετε λάβει για την καμπάνια; Πως την έχει υποδεχθεί το φίλαθλο - και όχι μόνο - κοινό;

Η καμπάνια φάνηκε από πολύ νωρίς ότι θα πάει καλά, και όταν λέμε καλά, εννοούμε ότι θα αγγίξει το target audience με ένα μήνυμα που μας κάνει περήφανους: αυτό είναι για εμάς η μεγαλύτερη απόδειξη μιας επιτυχημένης δουλειάς, πριν από κάθε βραβείο και «επίσημο» έπαινο. Είδαμε στην πράξη πως, ίσως και για πρώτη φορά, ένας φίλαθλος του Παναθηναϊκού μπορούσε να δει στην τηλεόραση το σποτ του ΠΑΟΚ ή του Ολυμπιακού - και αντίστροφα - και να μην αλλάξει κανάλι. Ακόμη, από την πρώτη κιόλας μέρα ανάρτησης των τηλεοπτικών σποτ στο YouTube, η ανταπόκριση ήταν πολύ καλή. Ο κόσμος ήταν βαθιά συγκινημένος και μας έκανε εντύπωση πως οι περισσότεροι ανέφεραν πως τα σποτ κατάφεραν να ενσωματώσουν όλη την ιδιαίτερη εμπειρία του να αγαπάς την εκάστοτε ομάδα. Και ναι, αυτός ακριβώς ήταν ο αρχικός στόχος… αλλά δεν ήταν καθόλου εύκολος! Τέλος, μας δίνει μεγάλη χαρά το να βλέπουμε πως η κάθε ομάδα χρησιμοποιεί και αναδημοσιεύει «το σποτάκι της» σε online διαλόγους με τις άλλες ομάδες – έχει πλάκα αλλά και μεγάλη αξία να βλέπεις πως αυτό που έφτιαξες υιοθετείται τόσο οργανικά από αυτούς για τους οποίους προοριζόταν.


H ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΕ ΝΟΥΜΕΡΑ

3 ΠΟΛΕΙΣ

10,5 ΜΕΡΕΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΩΝ

21 ΠΑΙΚΤΕΣ

34 ΜΠΑΛΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ

56 ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ

120 ΩΡΕΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΩΝ

272 ΦΡΕΝΤΟ ΕΣΠΡΕΣΣΟ ΣΤΟ ΣΕΤ