Choose: Νέα καμπάνια για το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας
Υπάρχουν αλήθειες για τη ζωή που προκαλούν βαθιά συναισθήµατα και παραµένουν διαχρονικές. Μια τέτοια αξία αφορά τους ανθρώπους «Πίσω από τα φώτα», που µπορεί να ζήσουν όλη τους τη ζωή χωρίς να γίνουν πρωτοσέλιδο, αλλά έχουν τεράστιο έργο ζωής, καθώς αφιερώνουν την ενέργειά τους για να δουν τους δικούς τους να προκόβουν. Μπορεί όµως µια διαφήµιση να προκαλέσει στα αλήθεια το συναίσθηµα; Η Choose και το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας το τόλµησαν και τα αποτελέσµατα για την ώρα µετριούνται µε… δάκρυα συγκίνησης.
CHOOSE
adb: Ποιο ήταν το brief που λάβατε από το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας και πώς το προσεγγίσατε;
Zωή Τριτσαρώλη: Το brief που λάβαµε ήταν σαφές και ξεκάθαρο: να εντοπίσουµε την αλήθεια που συνδέει το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας µε τον άνθρωπο, σε µια πορεία 168 ετών.
Στην Choose έχουµε αναπτύξει το µοντέλο Human Truth Reloaded Model, µια µεθοδολογία που χαρτογραφεί του κοµβικούς παράγοντες της ανθρώπινης συµπεριφοράς, τα συναισθήµατα, τα κίνητρα, τις αξίες και τις πολιτισµικές επιρροές. Το Human Truth Reloaded Model αναδεικνύει ακόµη και εκείνες τις «µεγάλες αλήθειες» που συχνά βρίσκονται στο υποσυνείδητο, δεν διατυπώνονται εύκολα µε λόγια, αλλά αναγνωρίζονται µέσα από το συναίσθηµα και στον τρόπο που ζούµε. Είναι οι αλήθειες που νοηµατοδοτούν τις σχέσεις των ανθρώπων µε τα brands και θεµελιώνουν σχέσεις αληθινές και ανθεκτικές στο χρόνο.
Μέσα από αυτήν τη διαδικασία εντοπίσαµε τη µεγάλη αλήθεια «Πίσω από τα φώτα» για το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, που αποτέλεσε την καρδιά της νέας καµπάνιας. Μια αρχετυπική αλήθεια που καθορίζει τη ζωή µας, ανεπεξέργαστη, χωρίς «φτιασιδώµατα»! Πρόκειται για τον δικό µας άνθρωπο… που µας άνοιξε το δρόµο, τον ορίζοντα, µας έδωσε ώθηση, πίστη, δύναµη, αυθόρµητα, µε αγάπη, φροντίδα και νοιάξιµο, γιατί είναι πάντα εκεί για εµάς. Γι’ αυτό µας συγκινεί η διαφήµιση, ο καθένας από εµάς προβάλλει τη δική του αλήθεια µέσα στη σχέση του παππού και της εγγονής! 
Zωή
Τριτσαρώλη, Head of Strategy & Research
Choose
adb: Πώς προέκυψε το concept και η ιστορία του παππού µε την εγγονή; Ποιο είναι το µήνυµα που θέλετε να περάσετε µε αυτήν τη νέα επικοινωνία;
Άννα Μαρία Σπηλιωτοπούλου: Ζητούµενο ήταν η προσωπικότητα της εταιρείας να αναδειχθεί µέσα από µια πολύ ανθρώπινη ιστορία, ικανή να συγκινήσει το ευρύ κοινό, ανεξάρτητα από ηλικίες, περιοχές, τρόπο ζωής.
Η ιδέα των ανθρώπων «Πίσω από τα φώτα» είναι µια τέτοια ιδέα, καθώς πηγάζει από την ίδια τη µάρκα και παράλληλα µιλάει για τη ζωή όλων. Το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας βρίσκεται πίσω από τα φώτα κυριολεκτικά, ως η εταιρεία που άναψε για πρώτη φορά τα φώτα της Αθήνας και κατ’ επέκταση της χώρας και συνεχίζει προσφέροντας ρεύµα και φυσικό αέριο µέχρι σήµερα. Παράλληλα, βρίσκεται πίσω από τα φώτα και µεταφορικά καθώς, σύµφωνα µε έρευνες, οι καταναλωτές του αποδίδουν χαρακτηριστικά προσωπικότητας όπως αυτά ενός ανθρώπου που είναι «Πίσω από τα φώτα». Ήρεµος, οικείος, ουσιαστικός και δοτικός, είναι πάντα εκεί γεµάτος ενέργεια για να προσφέρει.
Για να αποδοθεί αυτή η αρχετυπική προσωπικότητα, χρειαζόταν µια αντίστοιχα αρχετυπική ιστορία: απλή και αναγνωρίσιµη. Ένας παππούς-αγρότης, που ούτε πολλά λεφτά έχει ούτε και πολλά γράµµατα ξέρει, αλλά έχει πολλή αγάπη για τους δικούς του και αστείρευτη ενέργεια, προκειµένου να δει την εγγονή του να προκόβει, είναι η σωστή αρχή. Πρόκειται για µια ιστορία παλιά όσο ένας παππούς, νέα όσο ένα µικρό κορίτσι, στηριγµένη σε διαχρονικές αξίες όπως η αγάπη, η ανιδιοτέλεια, η δηµιουργία και η πρόοδος, αξίες θεµελιώδεις και για την πορεία της εταιρείας. Αλήθεια, υπάρχει κάτι σηµαντικότερο από την ενέργεια που αφιερώνουµε για να φροντίσουµε τα πράγµατα και τους ανθρώπους γύρω µας; Αυτή δεν είναι και η µεγαλύτερη κληρονοµιά που αφήνουµε πίσω µας; 
Άννα-Μαρία
Σπηλιωτοπούλου, Creative Director
Choose
adb: Πώς αναπτύσσεται η καµπάνια και σε ποια µέσα;
Αθηνά Kάρκα: Σε µια εποχή που ο κόσµος βοµβαρδίζεται καθηµερινά µε αµέτρητα µηνύµατα, η πρόκληση να κερδίσεις την προσοχή του είναι µεγαλύτερη από ποτέ. Για εµάς ήταν πολύ σηµαντικό η καµπάνια να αναδείξει το equity της µάρκας, να ξεχωρίσει δηµιουργικά και να προβληθεί µε τον πιο αποτελεσµατικό τρόπο. Επιλέξαµε παρουσία σε όλα τα µέσα, αφενός για να πετύχουµε το µεγαλύτερο δυνατό reach, αφετέρου για να εξασφαλίσουµε το µεγαλύτερο δυνατό impact.
Η καµπάνια µας ξεκίνησε µε την corporate ταινία και µε βασικό µήνυµα «Πίσω από τα φώτα στηρίζοντας τους δικούς σου να πάνε µπροστά», αναδεικνύοντας ότι το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας «υπογράφει» την πιο παλιά και ανθρώπινη ιστορία ενέργειας. Ακολουθήσαµε στρατηγική road-blocking στην τηλεόραση, µε παράλληλη εµφάνιση σε όλα τα υπόλοιπα µέσα. Λίγες µέρες µετά βγήκε «στον αέρα» και η δεύτερη ταινία µε τα υλικά για τα υπόλοιπα µέσα, που αναδεικνύουν κοµβικά σηµεία στην ιστορία της εταιρείας.
Η καµπάνια έχει ήδη λάβει εξαιρετικά θετικά σχόλια και έχει συγκινήσει τον κόσµο, αποδεικνύοντας τη συναισθηµατική της δύναµη και την αυθεντικότητα του µηνύµατος.
Αθηνά
Kάρκα, Group Account Director
Choose
Στέργιος Τσαλής: Στο digital περιβάλλον αξιοποιήσαµε εντυπωσιακά και διαδραστικά formats, δίνοντας στο κοινό τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσει και να συνδεθεί βαθύτερα µε το µήνυµα της καµπάνιας. Υλοποιήσαµε µια ολιστική digital στρατηγική, ενεργοποιώντας όλα τα κανάλια -Google, Meta, TikTok, Viber και Programmatic- µέσα από ένα ολοκληρωµένο media plan που είχε στόχο τόσο την ευρεία κάλυψη όσο και το ποιοτικό engagement. Παράλληλα, δηµιουργήσαµε το pisoapotafota.gr, όπου τρεις αγαπηµένες προσωπικότητες -η Μαρία Καβογιάννη, ο Θοδωρής Αθερίδης και η Καρολίνα Πελενδρίτου- µοιράζονται τις δικές τους ιστορίες για τον άνθρωπο που τους στήριξε περισσότερο, προσκαλώντας τον θεατή να καταθέσει και τη δική του.
Η καµπάνια παρουσιάζει εξαιρετικές επιδόσεις σε όλα τα κανάλια, τόσο σε reach όσο και σε engagement metrics, αποδεικνύοντας πως όταν η digital επικοινωνία στηρίζεται σε αυθεντικά µηνύµατα και αξιοποιεί σωστά τις δυνατότητες κάθε καναλιού, µπορεί πραγµατικά να αγγίξει το κοινό. 
Στέργιος
Τσαλής, Head of Digital
Choose
ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
adb: Το µήνυµα για τους ανθρώπους πίσω από τα φώτα, που είναι η πιο απλή και ανθρώπινη ιστορία ενέργειας, πώς συνδέεται µε την εταιρεία;
Πάνος Αλεξόπουλος: Η ιστορία «Πίσω από τα φώτα» δεν είναι απλά ένα τηλεοπτικό σποτ. Είναι η δική µας αλήθεια στο Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας. Εδώ και 168 χρόνια βρισκόµαστε πίσω από τις πιο σηµαντικές στιγµές της ενέργειας στην Ελλάδα. Από τα πρώτα φώτα που άναψαν στη χώρα το 1857, µέχρι τις σύγχρονες λύσεις για ρεύµα, φυσικό αέριο, και όχι µόνο, δίνουµε τη δική µας ενέργεια σε κάθε σπίτι και κάθε επιχείρηση. Το µήνυµα της καµπάνιας αναδεικνύει ακριβώς αυτό, µε τον πιο ανθρώπινο και συναισθηµατικό τρόπο: ότι πίσω από κάθε πρόοδο, κάθε µικρή ή µεγάλη διαδροµή, υπάρχει πάντα κάποιος που νοιάζεται, εµπνέει και παρακινεί. Κάποιος που δίνει τη δική του ενέργεια για να προχωρήσουν οι άνθρωποί του. Και ως εταιρεία λειτουργούµε µε τον ίδιο τρόπο. ∆εν προσφέρουµε µόνο ενέργεια ως προϊόν, προσφέρουµε και τη δική µας ενέργεια σε επίπεδο εµπειρίας, µε ανθρώπους που βρίσκονται καθηµερινά δίπλα στους πελάτες µας, τους ακούν, τους συµβουλεύουν και τους στηρίζουν σε κάθε τους ανάγκη. Αυτή η φροντίδα, η διαθεσιµότητα και η προσοχή στη λεπτοµέρεια είναι για εµάς µέρος της ταυτότητάς µας. Και αυτό το κάνουµε έχοντας ως πυξίδα τις αξίες µας, αυτές που διαµορφώνουν τον τρόπο που στεκόµαστε διαχρονικά «Πίσω από τα φώτα» για τους πελάτες µας, προσφέροντας ασφάλεια, σταθερότητα και µια σχέση εµπιστοσύνης που χτίζεται καθηµερινά.
Πάνος
Αλεξόπουλος, Chief Marketing & Customer
Experience Officer
Φυσικό Αέριο Ελλάδος
adb: Αυτή η καµπάνια δίνει µια µεγάλη υπόσχεση στον καταναλωτή να είναι δίπλα του. Τι κάνει η εταιρεία γι’ αυτό;
Χριστίνα Βούκια: Η υπόσχεση της καµπάνιας «να είµαστε δίπλα στους ανθρώπους» είναι κάτι που φροντίζουµε να αποδεικνύουµε καθηµερινά, µέσα από τον τρόπο που δουλεύουµε και τις επιλογές που κάνουµε. Αυτό σηµαίνει να ακούµε πραγµατικά τους πελάτες µας, να αναγνωρίζουµε τις ανάγκες τους και να δηµιουργούµε λύσεις που τους διευκολύνουν στη διαχείριση της ενέργειάς τους, όσο πιο απλά και ξεκάθαρα γίνεται. Οι αξίες µας αποτελούν τη βάση γι’ αυτό. Με συνέπεια και υπευθυνότητα, διασφαλίζουµε ότι κάθε υπηρεσία, προϊόν και διαδικασία ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του καταναλωτή. Θέλουµε να νιώθει σιγουριά σε ό,τι αφορά την ενέργειά του, γι’ αυτό και απλοποιούµε διαδικασίες που παραδοσιακά θεωρούνται σύνθετες. Αντίστοιχα, δίνουµε µεγάλη έµφαση στο να αντιµετωπίζουµε τον κάθε πελάτη ως µοναδικό, προσαρµόζοντας την εµπειρία του στις πραγµατικές του ανάγκες. Όλα αυτά φαίνονται στην καθηµερινότητά του: στον τρόπο που εξυπηρετείται, στις επιλογές που του παρέχουµε, στη διαφάνεια που διέπει τις πολιτικές µας. Αυτό εκφράζει και το µήνυµα «Πίσω από τα φώτα»: µια σταθερή στάση απέναντι στους ανθρώπους που µας εµπιστεύονται.
Χριστίνα
Βούκια, Brand and Trade Marketing Manager
Φυσικό Αέριο Ελλάδος
adb: Η εταιρεία σας µετρά 168 χρόνια παρουσίας στη χώρα. Μπορείτε να µας δώσετε ενδεικτικά παραδείγµατα για το πώς το Φυσικό Αέριο έχει προσφέρει την ενέργειά του σε αυτήν τη µακρά διαδροµή;
Τάσος Κουκιάς: Η παρουσία µας στη χώρα τα τελευταία 168 χρόνια αντικατοπτρίζει µια διαδροµή που εξελίσσεται παράλληλα µε την ίδια την πορεία της ενέργειας στην Ελλάδα. Από το 1857, όταν ανάψαµε τα πρώτα φώτα της πρωτεύουσας, µέχρι σήµερα που προσφέρουµε ολοκληρωµένες λύσεις ενέργειας για ρεύµα και φυσικό αέριο, αποτελούµε σταθερό σηµείο αναφοράς για τα ελληνικά νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Στις πρώτες δεκαετίες συµβάλλαµε στον φωτισµό δρόµων, δηµόσιων χώρων και κτιρίων. Αργότερα, καθώς η τεχνολογία άλλαζε και οι ανάγκες αυξάνονταν, εξελίχθηκε και ο ρόλος µας· από το φωταέριο µέχρι την εισαγωγή του φυσικού αερίου, στηρίξαµε τη µετάβαση σε σύγχρονες µορφές ενέργειας, µέσα από τον εκσυγχρονισµό των δικτύων και την προσαρµογή των υπηρεσιών µας.
Σήµερα, η επέκταση και στην ηλεκτρική ενέργεια µας επιτρέπει να προσφέρουµε ολοκληρωµένες επιλογές που αντανακλούν τη µακρά πείρα και την ικανότητά µας να εξελισσόµαστε. Και αυτό το κάνουµε µε το ίδιο σύστηµα αξιών που µας χαρακτηρίζει εδώ και δεκαετίες: µε σταθερότητα, συνέπεια και ανθρώπινη προσέγγιση.
Η διαδροµή µας δεν είναι µια ιστορική αναδροµή αλλά µια συνέχεια που παραµένει ζωντανή. Είµαστε «Πίσω από τα φώτα» κάθε στιγµής όπου η ενέργεια παίζει ρόλο και συνεχίζουµε να στεκόµαστε δίπλα στους ανθρώπους µε τον ίδιο τρόπο, όπως εδώ και 168 χρόνια.
Τάσος
Κουκιάς, Head of Brand Marketing
Communications & Media
Φυσικό Αέριο Ελλάδος
Συντελεστές:
• Choose A.E.
Χρήστος Μπάρλας - Vice President Advertising & Media
Μαρίνα Καραστεργίου - Μanagement Consultant
Ζωή Τριτσαρώλη - Head of Strategy & Research
Αθηνά Κάρκα - Group Account Director
Ήρα Τσάµη - Account Director
Μαριλένα Καρατζή - Account Manager
Άννα Μαρία Σπηλιωτοπούλου - Creative Director
Νικόλας Μαρκόπουλος - Senior Art Director
Στέργιος Τσαλής - Head of Digital
Βασίλης Πουρδαλάς - Senior Digital Account Manager
Ηρώ Κούρτη - Digital Account Manager
Σοφία ∆ηµητρίου - Digital Account Manager
Μαρία Καρακατσάνη - Media Manager
Γεωργία Παραδείση - Media Manager
Ελίνα Καλογήρου - Performance Marketing Manager
Θοδωρής Μακρής - Performance Marketing Specialist
• Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας
Πάνος Αλεξόπουλος - Chief Marketing & Customer Experience Officer
Τάσος Κουκιάς - Head of Brand Marketing Communications & Media
Χριστίνα Βούκια - Brand and Trade Marketing Manager
Γιώργος Παπασταµατίου - Trade Marketing Specialist
Στέλλα Θεολόγου - Digital Marketing Specialist
• Green Olive Films
Ευθύµης Kosemud Σανίδης - Director
Σίµος Μαγκανής - Founder / CEO
∆ιονύσης Μαγκανής - Executive Producer / Partner
Γιώργος Αλεξανδρής - Executive Producer
Ισµήνη Χαχωλιάδου - Line Producer
Γιώργος Νούνεσης - Production Manager
Επιµέλεια µουσικής - Musou Music Group.jpg)
