To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Covid-19: Μedia spec για την νέα καμπάνια

Covid-19: Μedia spec για την νέα καμπάνια

Του Δημήτρη Τσουκαλά

Δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης, την Τρίτη 27 Οκτωβρίου η Κοινή Υπουργική Απόφαση 840/2020 (ΦΕΚ 4754/Β/27-10-2020) για την νέα καμπάνια μετάδοση ενημερωτικών μηνυμάτων για το κορονοιό στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Τα 2 εκατομμύρια ευρώ θα τα μοιραστούν τα 6 πανελλαδικά κανάλια: Mega, Open, ANT1, ΣΚΑΪ, Star και Alpha και κριτήριο για την κατανομή θα είναι αποκλειστικά η τηλεθέαση

Την ΚΥΑ υπογράφουν ο υφυπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας και αφορά «τη μετάδοση μηνυμάτων από τους πανελλαδικούς ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς της ανώνυμης εταιρείας “Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.)” και τους τηλεοπτικούς σταθμούς των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου (“Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης”) κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά».

«Επιτακτική ανάγκη…»
Αναλυτικά στην ΚΥΑ γίνεται λόγος για «κατεπείγουσα ανάγκη οργανωμένης και στοχευμένης ενημέρωσης του κοινού για θέματα που άπτονται της προστασίας της δημόσιας υγείας και αποτροπής της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και άμεσης λήψης μέτρων πρόληψης και αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID - 19, στο πλαίσιο της προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας» καθώς και για «επιτακτική ανάγκη ανάθεσης σε κατεπείγουσα βάση υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης σε εταιρία εγνωσμένου κύρους που δραστηριοποιείται στη σχετική αγορά και άμεσης διενέργειας εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών για την αποφυγή εφησυχασμού και την εμπέδωση των ατομικών και συλλογικών μέτρων πρόληψης που πρέπει να λαμβάνονται, όπως επικαιροποιούνται σε σχέση με τα επιδημιολογικά δεδομένα, για τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού COVID».

Ακόμη τονίζεται πως «η τηλεόραση αποτελεί διαχρονικά το μέσο ενημέρωσης με τη μεγαλύτερη διείσδυση σε όλες τις ηλιακές ομάδες και κυρίως στους μεγαλύτερους σε ηλικία πολίτες που αποτελούν την κατεξοχήν ηλιακή ομάδα που χρήζει ιδιαίτερης προστασίας από την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19. Λαμβανομένης υπόψη και της ανάγκης για αποτελεσματική και στοχευμένη αξιοποίηση του διαθέσιμου προϋπολογισμού της παρούσας εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης, τη δεδομένη χρονική στιγμή, οι ενημερωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας είναι το καταλληλότερο μέσο, από την άποψη της αποτελεσματικότητας της επικοινωνιακής στρατηγικής, προκειμένου να διασφαλισθεί η διάχυση των μηνυμάτων της εκστρατείας με τον πλέον αποδοτικό τρόπο, άμεσα και συνολικά, σε όλη την Επικράτεια» καθώς και ότι «η διαθέσιμη μέτρηση τηλεθέασης των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας από ανεξάρτητο φορέα εξασφαλίζει την ορθή και αντικειμενική κατανομή του διαθέσιμου προϋπολογισμού».

Τι θα περιλαμβάνει η εκστρατεία
Σύμφωνα με την ΚΥΑ η εκπόνηση σχεδίου εκστρατείας περιλαμβάνει:
Α) το σχεδιασμό, τη δημιουργία και την παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού για τη μετάδοση τηλεοπτικών μηνυμάτων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, για τα οποία δύναται να χρησιμοποιηθεί υπεργολάβος επιλογής του αναδόχου.
Β) τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης που θα περιλαμβάνει τον τρόπο, τη θέση προβολής, το ή τα «κοινά - στόχο» της συγκεκριμένης εκστρατείας ή του συγκεκριμένου μηνύματος (ιδίως ευπαθείς και ευάλωτες ομάδες και διαφορετικά ηλικιακά κοινά) και τη συχνότητα μετάδοσης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Γ) τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης κατανομής της προϋπολογιζόμενης δαπάνης της εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με κριτήρια την τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, και την υλοποίηση του περιεχομένου της πρότασης κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικά τρόπο .

Επίσης σημειώνεται πως «ως συναφής υπηρεσία, για την εφαρμογή της παρούσας, λογίζεται η υπηρεσία παρακολούθησης της ομαλής υλοποίησης της εκστρατείας με την προσκόμιση στοιχείων, μετρήσεων και αναφορών απόδοσης, καθώς και βεβαιώσεων καλής εκτέλεσης με βάση τις οποίες γίνεται η αποπληρωμή των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας που μεταδίδουν τα σχετικά μηνύματα, καθώς και κάθε άλλη τυχόν αναγκαία υπηρεσία για την υλοποίηση αυτής, συμπεριλαμβανομένης της διαπραγμάτευσης με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για λογαριασμό της αναθέτουσας αρχής προκειμένου να επιτευχθούν οι πλέον συμφέρουσες τιμές σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή θέση προβολής για την μετάδοση των μηνυμάτων της εκστρατείας προς όφελος των πολιτών και της ενημέρωσής τους»

Media spec με πρόσκληση σε 3
Με βάση τα όσα αναφέρονται στην ΚΥΑ η ανάθεση της παροχής των υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης σε ανάδοχο θα πραγματοποιηθεί από την Προεδρία της Κυβέρνησης κατ’ εφαρμογή της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016, και κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στην ανάθεση σχετικών υπηρεσιών. Αναλυτικότερα, η Προεδρία της Κυβέρνησης ως αναθέτουσα αρχή θα απευθύνει πρόσκληση σε διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση σε τρεις τουλάχιστον οικονομικούς φορείς εγνωσμένου κύρους - εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες διαφήμισης και επικοινωνίας για την υποβολή προσφοράς. Η σύμβαση θα ανατεθεί με κριτήριο αξιολόγησης της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς βάσει μόνο τιμής προσφοράς και η αξιολόγηση των προσφορών που θα υποβληθούν θα γίνει από ειδική επιτροπή αξιολόγησης που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό.

Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται έως την 10η Δεκεμβρίου 2020, με έναρξη ισχύος από την ημερομηνία υπογραφής της.

Το budget
Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης για το agency που θα αναλάβει την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης ανέρχεται στο ποσό των 120.000 ευρώ πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α. 24%, (€ 28.800), ήτοι συνολικά 148.800 ευρώ
Η προϋπολογισθείσα δαπάνη προς κατανομή στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ανέρχεται έως το ποσό των 1.492.903,22 ευρώ πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α. 24%) ήτοι συνολικά 1.851.200 ευρώ . Στην ΚΥΑ σημειώνεται πως «η συνολική δαπάνη για την εφαρμογή της παρούσας και τη διενέργεια της παρούσας εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης δεν θα υπερβεί το συνολικό ποσό των 2 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος Φ.Π.Α. και καλύπτεται με έκτακτη οικονομική ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό».

Aντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ
«Την ώρα που η κοινωνία δοκιμάζεται, η κυβέρνηση επιστρατεύει τους γνωστούς της συμμάχους για να καλύψει την αναλγησία και την ανικανότητά της» σχολίασε η Νατάσα Γκαρά, αναφέροντας ότι «ανήμερα της εθνικής μας επετείου» ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, «επέλεξε να βγάλει 2.000.000 ευρώ για διαφημιστική καμπάνια στα ΜΜΕ».
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η τομεάρχης Ενημέρωσης, Επικοινωνίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι «η δεύτερη λίστα Πέτσα μάς κάνει να αναρωτιόμαστε πόσα άραγε λεωφορεία θα μπορούσαν να αγοραστούν με τα 2 εκατομμύρια ευρώ που χαρίζει αυτή τη φορά με άλλη μία απευθείας ανάθεση; Πόσες προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών και πόσες ΜΕΘ θα μπορούσε να αποκτήσει το ΕΣΥ; Πόσες επιπλέον σχολικές αίθουσες θα μπορούσαν να δημιουργηθούν και πόσες προσλήψεις καθηγητών να γίνουν;».
«Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει προσωπική ευθύνη για αυτό το συνεχιζόμενο σκάνδαλο αδιαφάνειας. Όταν μάλιστα είναι γνωστό πως τέτοιες ενημερωτικές εκστρατείες στα κανάλια βάσει νόμου είναι δωρεάν» πρόσθεσε η κ. Γκαρά τονίζοντας: «Συνεχίζει απολύτως να δίνει προτεραιότητα στα ΜΜΕ της σιωπής, αδιαφορώντας για τις αγωνίες και τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας».

Στέλιος Πέτσας: "Στον ΣΥΡΙΖΑ κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν..."

«Στον ΣΥΡΙΖΑ κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν», τονίζει απο την μεριά του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, απαντώντας στην κριτική που δέχεται για τη δεύτερη «λίστα Πέτσα». Οπως αναφέρει ο κ. Πέτσας:

-Το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, με το οποίο θεσπίστηκαν τα μέτρα στήριξης για τους πληγέντες από τον μεσογειακό κυκλώνα «Ιανός», καθώς και νέα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού, συμπεριλαμβανομένου του άρθρου 14 για την νέα καμπάνια ενημέρωσης, συζητήθηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων στις 28 Σεπτεμβρίου 2020. Πριν από έναν μήνα! Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ήταν εκεί αλλά δεν το είδαν!

- Τηλεοπτικό μήνυμα για τον κορονοϊό ως δωρεάν κοινωνικό μήνυμα προβάλλεται ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα. Συγκεκριμένα, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) στις 21 Οκτωβρίου 2020 ενέκρινε την δωρεάν μετάδοση ενός τηλεοπτικού μηνύματος από τους τηλεοπτικούς σταθμούς της χώρας από 22-10-2020 έως και την 22-04-2021. Αλλά στον ΣΥΡΙΖΑ δεν το είδαν!

- To δεύτερο κύμα της πανδημίας βρίσκεται σε επιθετική έξαρση σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σύμφωνα με την τελευταία αξιολόγηση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου Πρόληψης Νοσημάτων, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες χαρακτηρίζονται ως υψηλού επιδημιολογικού κινδύνου. Αν και η χώρα μας δεν βρίσκεται σε αυτή την κατηγορία, είναι προφανές ότι τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται έξαρση και στην Ελλάδα, με τον ημερήσιο αριθμό κρουσμάτων να παρουσιάζει σημαντική αύξηση. Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, με στόχο να προλάβουμε τα χειρότερα, εφαρμόζουμε ολοκληρωμένη στρατηγική ενημέρωσης των πολιτών.

Στον ΣΥΡΙΖΑ θεωρούν ότι δεν χρειάζεται...

Η πρώτη εκστρατεία ενημέρωσης, με τον συνδυασμό δωρεάν μηνυμάτων και επαγγελματικής καμπάνιας, έσωσε ζωές. Το ίδιο θα κάνει η Κυβέρνηση και με την νέα καμπάνια. Το πεδίο της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών δεν προσφέρεται για μικροκομματική αντιπαράθεση. Η Κυβέρνηση κάνει ό,τι χρειάζεται για τον περιορισμό των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού, με γνώμονα την προστασία της δημόσιας υγείας και με απόλυτη διαφάνεια και σεβασμό στα χρήματα των φορολογουμένων. Με σοβαρότητα και ενότητα θα ξεπεράσουμε και αυτή την κρίση», καταλήγει.