Εκστρατεία για την οδική ασφάλεια από την Ogilvy για το Υπουργείο Μεταφορών

Αίσθηση προκάλεσε η νέα καμπάνια για την οδική ασφάλεια που παρουσίασε τον Αύγουστο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε δημιουργία της Ogilvy με την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση. Η καμπάνια προβλήθηκε παντού: στην τηλεόραση, σε outdoor καταχωρήσεις, σε στάσεις λεωφορείων, σε πλοία και αεροδρόμια, σε λιμάνια, αλλά και στο μετρό και τα λεωφορεία, καταφέρνοντας να φτάσει στο ευρύτερο δυνατό κοινό, ακριβώς την περίοδο που η χώρα μας υποδέχεται εκατομμύρια επισκέπτες.
Κάθε καλοκαίρι, περισσότερα από δύο άτομα την ημέρα χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους των ελληνικών νησιών, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Ένα μεγάλο ποσοστό από αυτά τα ατυχήματα αφορά τουρίστες που βρέθηκαν στα νησιά για διακοπές και κατέληξαν θύματα τροχαίων με μηχανάκια, «γουρούνες» ή άλλα οχήματα.
Με αυτά τα δεδομένα, δημιουργήθηκε η εκστρατεία «Τα ελληνικά νησιά είναι όμορφα». Το τηλεοπτικό σποτ ξεκινά με ειδυλλιακά πλάνα από αγαπημένους προορισμούς, συνοδευόμενα από το κλασικό μουσικό θέμα του Γιάννη Μαρκόπουλου από την ταινία Επιχείρηση Απόλλων. Η κάμερα ωστόσο είναι τοποθετημένη χαμηλά, σχεδόν πάνω στο οδόστρωμα, αποκαλύπτοντας σταδιακά ότι πίσω από την καρτ-ποστάλ εικόνα υπάρχει και μια σκληρή πραγματικότητα: τα ελληνικά νησιά είναι όμορφα, αλλά όχι αρκετά όμορφα για να είναι το τελευταίο πράγμα που θα δει κανείς στη ζωή του. Το μήνυμα κορυφώνεται με το στατιστικό που σοκάρει: «Κάθε καλοκαίρι, πάνω από δύο άνθρωποι την ημέρα χάνουν τη ζωή τους στον δρόμο».
Η καμπάνια επεκτάθηκε με υπαίθριες καταχωρήσεις, οι οποίες φιλοξενήθηκαν σε καίρια σημεία μετακίνησης, από τα νησιωτικά λιμάνια και τα αεροδρόμια έως τις αστικές συγκοινωνίες. Παράλληλα, σχεδιάστηκε και digital στρατηγική με στοχευμένες καμπάνιες στα social media, οι οποίες προβλήθηκαν σε διαφορετικές γλώσσες, ώστε το μήνυμα να φτάσει και στους ξένους επισκέπτες της χώρας.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στη δημιουργική ενέργεια που σχεδιάστηκε ειδικά για το TikTok. Εκεί, το μήνυμα της οδικής ασφάλειας ντύθηκε με χιούμορ και νεανικό τόνο, μέσα από έναν «Σπαρτιάτη» που ετοιμάζεται για τη μάχη. Το σποτ, που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια AI τεχνολογίας VEO3 της Google, δείχνει πως ακόμα και ο πιο σκληροτράχηλος πολεμιστής, φοράει το κράνος του πριν βγει στη μάχη. Πόσο μάλλον ένας τουρίστας που ανεβαίνει σε μηχανάκι το καλοκαίρι.
Με μήνυμα «Αλλάζουμε συμπεριφορά. Οδηγούμε με ασφάλεια.», η εκστρατεία έρχεται να υπενθυμίσει ότι η οδική ασφάλεια είναι ένα από τα πιο φλέγοντα ζητήματα της ελληνικής κοινωνίας σήμερα και μας καλεί να κάνουμε πιο ασφαλείς επιλογές στην οδήγηση.