FCB/Γνώµη - Αttica Group: Καµπάνιες που µας πάνε στο καλοκαίρι
Οι νέες καµπάνιες των Blue Star Ferries και ANEΚ Lines είναι στον «αέρα», µε την υπογραφή και οι δύο της FCB/Γνώµη. Η Κατερίνα Φιλιππίδου, Head of Strategy & Creative της εταιρείας, µίλησε στο adbusiness για τη σηµαντική αλλά ευχάριστη αυτή πρόκληση, τη συνεργασία µε την Attica Group αλλά και τα κλισέ όσον αφορά τη διαφήµιση στον τουρισµό.
Γράφει ο Δηµήτρης Τσουκαλάς
adb Η FCB/Γνώµη για µία ακόµη χρονιά υπογράφει την καµπάνια της Blue Star Ferries, η οποία µας θυµίζει πως το καλοκαίρι στα νησιά του Αιγαίου η εµφάνιση ενός πλοίου της εταιρείας στον ορίζοντα λειτουργεί σαν άτυπο ρολόι. Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα και πώς επιλέχθηκε σαν επικοινωνιακό όχηµα;
Κατερίνα Φιλιππίδου, Head of Strategy & Creative, FCB/Γνώµη: H αλήθεια είναι ότι η Βlue Star Ferries είναι ένα brand το οποίο έχει παράλληλη πορεία µε την FCB/Γνώµη περισσότερο από 20 χρόνια. Αυτή η σχέση τροφοδοτεί µια βαθιά γνώση ώστε να εξερευνούµε την κατάλληλη περιοχή που αξίζει να αξιοποιήσουµε και να αναδείξουµε σε κάθε καµπάνια. Η Blue Star Ferries είναι η πιο αναγνωρισµένη ακτοπλοϊκή εταιρεία µε 62% αυθόρµητη και 95% συνολική γνώση (σύµφωνα µε έρευνα της Global link 11/2023), ενώ αποτελεί την πρώτη επιλογή στο ταξίδι όταν µιλάµε για τα νησιά του Αιγαίου. Ο λόγος δεν είναι µόνο οι καλοκαιρινές µετακινήσεις και το επίπεδο των υπηρεσιών της αλλά και η συνεχής παρουσία της στο Αιγαίο, η ετήσια εξυπηρέτηση όλων των προορισµών της. Τα παραπάνω λοιπόν µας οδήγησαν σε ένα απλό αλλά πολύ βασικό insight: η Βlue Star Ferries αποτελεί µία ανεκτίµητη σταθερά. Σταθερά για τους νησιώτες, σταθερά και για τις ελληνικές διακοπές.
Το επικοινωνιακό όχηµα της ώρας επιλέχθηκε για να αποδοθεί η αξία της σταθεράς. Ένα εύρηµα όχι µόνο δηµιουργικό αλλά και πλήρως αληθινό, αφού τα πλοία της Βlue Star Ferries είναι σταθερά το “Βig Ben” του Αιγαίου για νησιώτες αλλά και επισκέπτες.
adb Επίσης, στον «αέρα» είναι και η καµπάνια της ΑΝΕΚ Lines, την οποία ανέλαβε η FCB/Γνώµη. Ποιο είναι σε αυτή την περίπτωση το βασικό µήνυµα που θέλετε να προβάλετε;
Η αλήθεια είναι ότι για εµάς η ευχάριστη πρόκληση ήταν να δηµιουργήσουµε συγχρόνως δύο καµπάνιες για δύο από τις πιο εµβληµατικές εταιρείες της επιβατηγού ναυτιλίας, που όµως θα λένε εντελώς διαφορετικές ιστορίες και θα εξυπηρετούν εντελώς διαφορετική στρατηγική.
Στην ΑΝΕΚ Lines αναζητήσαµε µια νέα αρχή στο κοµµάτι της εξωστρέφειας και της επικοινωνίας για αυτή την ιστορική µάρκα, που όµως κάνει µία επανεκκίνηση στη σύνδεσή της µε το κοινό. Εδώ η στρατηγική µας εστίασε στο πιο δυνατό χαρακτηριστικό της εταιρείας, την καταγωγή της. Η Κρήτη είναι ένας τόπος θαυµαστός και φιλόξενος. Χαρακτηριστικά που περήφανα κατέχει και η εταιρεία ως ένας ιστορικά κρητικός οργανισµός. Η κρητική φιλοξενία λοιπόν γίνεται το επικοινωνιακό όχηµα για να µας θυµίσει ότι ταξιδεύοντας µε ANEK Lines όλοι βρισκόµαστε στο «δικό µας σπίτι μπροστά στη θάλασσα».
adb Ποιες προκλήσεις υπήρξαν όσον αφορά τα γυρίσµατα και την παραγωγή και στις δύο περιπτώσεις;
Ίσως η απάντηση να ήταν πιο σύντοµη αν συζητούσαµε ποιες προκλήσεις ∆ΕΝ υπήρξαν! Στα πρακτικά: κοινές ηµέρες γυρισµάτων, πληθώρα σκηνών και περιορισµένος χρόνος, καιρός και αφρικανική σκόνη, διαφορετικά locations, πλοία εν πλω µε ταξιδιώτες στους χώρους και πολλές ακόµα. Αυτά όµως είναι κοµµάτι της δουλειάς µας, τα γνωρίζουµε και µας δίνουν κίνητρο για να διεκδικούµε το καλύτερο αποτέλεσµα.
Οι βασικότερες προκλήσεις ήταν αυτές που συνδέονταν µε το διαφορετικό ύφος, την ατµόσφαιρα και τα συναισθήµατα που θέλαµε να δηµιουργεί η κάθε καµπάνια. Η µοναδικότητα που θέλαµε να απορρέει από την κάθε ιστορία. Ευτυχώς οι σκηνοθέτες µας, ο Κώστας Μαρούδης για την Βlue Star Ferries µε την εταιρεία Top Cut Modiano και ο Θοδωρής Παπαδουλάκης για την ANEK Lines µε την κρητική εταιρεία Indigo View, έδωσαν αυτή την ιδιαίτερη µατιά. Συγχρόνως, η οµάδα της Αttica Group και οι οµάδες των εταιρειών παραγωγής έπαιξαν δοµικό ρόλο στο να χαρακτηρίζονται οι µέρες των γυρισµάτων από δηµιουργικότητα και ενθουσιασµό.
adb Πέρα από τα τηλεοπτικά σποτ ποιες άλλες εκτελέσεις και σε ποιες πλατφόρµες περιλαµβάνουν οι δύο καµπάνιες;
Και οι δύο καµπάνιες εξαπλώνονται σε διαφορετικά µέσα, συναντώντας το κοινό µας σε πολλαπλά touchpoints, ενισχύοντας την πολυδιάστατη φύση των ιστοριών µας.
Προσαρµόζουµε υλικά και µηνύµατα σε διαφορετικά κοινά βάσει γεωγραφικής, δηµογραφικής και ψυχογραφικής στόχευσης.
Πιο συγκεκριµένα, το amplification της κάθε ιστορίας εξαπλώνεται σε Digital Display Campaign, Social Media Campaign µε πολλά διαφορετικά υλικά, προσαρµοσµένα στις ανάγκες κάθε µέσου (reels, stories, carousel posts κ.λπ.), Radio, Print και Outdoor σε µορφή video. Παράλληλα, να σηµειώσουµε ότι το amplification των καµπανιών δεν έχει περιοριστεί µόνο στις main καµπάνιες, αλλά «απλώνεται» αντίστοιχα σε όλα τα µέσα και σε καµπάνιες προσφορών.
adb Υπογράφετε εδώ και χρόνια τις καµπάνιες της Blue Star Ferries. Ποιες δυσκολίες αλλά και ποιες δυνατότητες ενέχει η συνεργασία µε ένα τόσο εδραιωµένο και αναγνωρίσιµο brand;
Μπορεί κάποιος να έλεγε ότι οι δυσκολίες συνδέονται µε το να εφευρίσκει κανείς εκ νέου αυτό που διαφοροποιεί τη µάρκα ή νέους τρόπους να αναδεικνύει τις αξίες ενός οργανισµού. Όντας µια εταιρεία 70 χρόνωνµ η FCB/Γνώµη, αν µη τι άλλο, ξέρει πώς να προσαρµόζεται. Ίσως τελικά αυτό να είναι και το δυνατό µας σηµείο, η δυνατότητα και το πάθος να βρίσκουµε πάντα µια νέα µατιά, να αντιλαµβανόµαστε τις αλλαγές της κάθε εποχής, να κατανοούµε τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων στους οποίους απευθύνεται η επικοινωνία κάθε περιόδου και κάθε κατηγορίας, αλλά και να παρακολουθούµε, να στηρίζουµε και να αξιοποιούµε επικοινωνιακά όλα αυτά που συνοδεύουν την εξέλιξη µιας εταιρείας όπως η Βlue Star Ferries, κάνοντας τους στόχους της και δικούς µας. Σίγουρα, βασική προϋπόθεση για όλα τα παραπάνω είναι η συνεργασία µε µία τόσο καταρτισµένη οµάδα από τη µεριά της Blue Star Ferries και γενικότερα του οµίλου Attica. Η εµπειρία, το mindset και το πάθος τους, τους καθιστούν τους ιδανικούς συνεργάτες, και όλοι µαζί δηµιουργούµε τελικά µια δυνατή οµάδα.
adb Κρύβει «παγίδες» η διαφήµιση στο χώρο του τουρισµού, ειδικά όταν το βασικό αντικείµενο είναι το «ελληνικό καλοκαίρι»; Υπάρχει ο κίνδυνος να καταφύγει κανείς σε κλισέ, που δεν θα προσελκύσουν τελικά το κοινό;
Με την προσοχή του κοινού να έχει µειωθεί σε λιγότερο από 9 δευτερόλεπτα, το να το προσελκύουµε γίνεται όλο και δυσκολότερο. Παγίδες που µπορούν να εγκλωβίσουν την επικοινωνία υπάρχουν στις περισσότερες κατηγορίες. Ίσως γιατί τα κλισέ είναι την ίδια στιγµή και δοµικές αλήθειες στην πραγµατικότητα των ανθρώπων, και σε αυτή αναζητάµε την αφετηρία για τις ιστορίες µας. Νοµίζω ότι ο πιο αποτελεσµατικός τρόπος αντιµετώπισης αυτής της απειλής είναι τα κλισέ να γίνονται µονοπάτια εξερεύνησης των insights και όχι µέσα υλοποίησης των ιδεών. Το ελληνικό καλοκαίρι, για παράδειγµα, είναι κάτι απόλυτα relatable, συγχρόνως όµως είναι τόσο ελεύθερο και πολυδιάστατο. Αν µπορούσαµε να δούµε την καλοκαιρινή ιστορία κάθε Έλληνα ταξιδιώτη, πόσα κλισέ, αλλά και πόσα µοναδικά πράγµατα θα παρατηρούσαµε; Το θέµα είναι ποια θα επιλέγαµε να χρησιµοποιήσουµε. Το σίγουρο είναι ότι για να αποφευχθούν, πρέπει διαφηµιστές και διαφηµιζόµενοι να είµαστε πρόθυµοι να εξερευνήσουµε, να διαφοροποιηθούµε, να τολµήσουµε και να δώσουµε χώρο σε συναισθήµατα και δυνατές ιστορίες που µας βγάζουν από το comfort zone µας.
Συντελεστές
ATTICA GROUP / BLUE STAR FERRIES
Χριστίνα Γρηγορά: Marketing Manager
Wilhelm Rabitsch: Digital Marketing Manager
FCB / ΓΝΩΜΗ
Kατερίνα Φιλιππίδου: Head of Strategy & Creative
Γιούλη Πουλάκη: Client Service Director
Νίκος Ρούσσος: Associate Creative Director
Hλίας Χρυσός: Senior Art Director
Βανέσσα Βακιρτζή: Account Director
Μαριαλένα Αγγελή: Copywriter
TOP CUT MODIANO
Κώστας Μαρούδης: Director
Μύρων Παπαδάκης: Producer
Αλέξης Κανάκης: Director of Photography
ATTICA GROUP / ANEK LINES
Χριστίνα Γρηγορά: Marketing Manager
Wilhelm Rabitsch: Digital Marketing Manager
Ασπασία Νικολακάκη: Marketing Χανίων
FCB / ΓΝΩΜΗ
Kατερίνα Φιλιππίδου: Head of Strategy & Creative
Γιούλη Πουλάκη: Client Service Director
Νίκος Ρούσσος: Associate Creative Director
Γιώτα Κουτσόγλου: Account Manager
∆έσποινα Λαθουράκη: Copywriter
INDIGO VIEW
Θοδωρής Παπαδουλάκης: Director
∆ηµήτρης Ξενάκης: Producer
Κώστας Νικολόπουλος: Director of Photography
Εµµανουέλα Αλεξάκη και Γιώργος Γρηγοράκος: Vocals Πρωτότυπη Μουσική