H ΒΒDO και η MediaMarkt σε µια νέα smart εποχή
H Φαίη Αποστολίδου, COO και Γενική ∆ιευθύντρια, και ο Θεοδόσης Παπανικολάου, Chief Creative Officer της BBDO, µαζί µε τον Γιάννη Γαβριηλίδη, Chief Marketing & e commerce Officer, Public-MediaMarkt, µας µιλάνε τόσο για την καινούργια καµπάνια όσο και για τη νέα εποχή της MediaMarkt στην ελληνική αγορά.
Μια νέα εποχή ξεκινά για τα Public και τη MediaMarkt στην ελληνική αγορά. Ποιος θα λέγατε πως είναι ο χαρακτήρας, το DNA των δύο brands; Πώς αλληλοσυµπληρώνονται και τι θα χαρακτηρίζει την κοινή τους πορεία;
Γ.Γ: Η πελατοκεντρική προσέγγιση είναι αδιαπραγµάτευτη και για τις δύο µάρκες. Είναι ο πυρήνας λειτουργίας µας. Στα Public, το προϊοντικό µείγµα αποτυπώνει όλα τα νέα trends στην τεχνολογία και στο lifestyle. Προσφέρουν τη χαρά της εξερεύνησης, της ανακάλυψης, τον ενθουσιασµό για νέες ιδέες, µε αφετηρία την τεχνολογία, την ψυχαγωγία και τον πολιτισµό. Στη MediaMarkt η τεράστια ποικιλία προϊόντων, οι ισχυρά ανταγωνιστικές τιµές, η πολυµαρκία και η άνεση των µεγάλων χώρων, µετατρέπουν κάθε επίσκεψη σε εµπειρία σιγουριάς και έξυπνης επιλογής. Αυτά τα αδιαµφισβήτητα πλεονεκτήµατα των δύο µαρκών πλέον συµπορεύονται, συνδυάζοντας δύο ισχυρά εµπορικά σήµατα µε ηγετική θέση σε σηµαντικές κατηγορίες του κλάδου µας, µε ταύτιση στο µυαλό των καταναλωτών για τις καλύτερες τιµές και προσφορές, εισάγοντας έτσι ένα νέο µοντέλο λιανικής, που θα παρέχει στους πελάτες µας τις περισσότερες επιλογές σε επίπεδο προϊόντων, υπηρεσιών και τιµών.
Ποιες είναι οι προκλήσεις που κρύβει η προσπάθεια και πού έχετε επιλέξει να δώσετε ιδιαίτερη σηµασία;
Γ.Γ: Η επιχειρηµατική σύµπραξη της Public µε τη MediaMarkt δηµιούργησε έναν αδιαµφισβήτητο πρωταγωνιστή στη λιανική, ο οποίος µπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του καταναλωτή σε οποιαδήποτε φάση της ζωής του. Το όραµά µας είναι να είµαστε ο νούµερο 1 retailer, ο οποίος καλύπτει όλες τις ανάγκες των καταναλωτών, εντός και εκτός σπιτιού. Το κοινό σχήµα Public και MediaMarkt εισάγει ένα νέο µοντέλο στη λιανική αγορά, το µεγαλύτερο πολυκαναλικό δίκτυο λιανικής πώλησης στον κλάδο των ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών ειδών και ειδών ψυχαγωγίας σε Ελλάδα και Κύπρο. Στόχος µας παραµένει ένας: να προσφέρουµε στο καταναλωτικό κοινό την καλύτερη αγοραστική εµπειρία στην καλύτερη τιµή.
Γιάννης Γαβριηλίδης
Πώς προσεγγίσατε την καµπάνια για τη νέα εποχή της MediaMarkt; Ποιο ήταν το brief που σας δόθηκε και ποιο µήνυµα θέλατε να περάσετε;
Θ.Π: Το brief ήταν απόλυτα σαφές µε ξεκάθαρους στόχους και στρατηγική. Νέα εποχή µε µια αγοραστική εµπειρία που θα περιέχει τα πάντα: ποικιλία, τεράστια καταστήµατα, κορυφαία εξυπηρέτηση και ανταγωνιστικές τιµές. Όλα αυτά για εµάς συµπυκνώθηκαν σε µια λέξη: Smart. Θέλαµε να αναδείξουµε ότι η MediaMarkt είναι ο απόλυτος προορισµός των απαιτητικών πελατών που θέλουν να ζουν smart. Να αγοράζουν smart. Αυτών που θέλουν σε ένα σηµείο να δουν όλες τις συσκευές, να τις δοκιµάσουν, να απολαύσουν µοναδική εξυπηρέτηση και υπηρεσίες και να είναι σίγουροι ότι τις αποκτούν στις πιο ανταγωνιστικές τιµές. Με δυο λόγια, η πιο έξυπνη αγοραστική εµπειρία ever. Αφουγκραστήκαµε το momentum του smart buying και ακούσαµε τον καταναλωτή και την ανάγκη του για έξυπνες αγορές. ∆ηµιουργήσαµε µια ανθρωποκεντρική επικοινωνία, που να καταδεικνύει την εµπειρία ενός καταστήµατος MediaMarkt από την είσοδο ως το ταµείο. Με πρωταγωνιστές καθηµερινούς πελάτες που για τις αγορές τους κάνουν την “Κίνηση Smart”.
Ποια είναι κατά τη γνώµη σας τα κύρια χαρακτηριστικά του brand της MediaMarkt σε αυτήν τη νέα πορεία του στην ελληνική αγορά και πώς αποτυπώνονται στην καµπάνια που υπογράψατε;
Φ.Α: Βασικά χαρακτηριστικά του brand της MediaMarkt είναι η µεγαλύτερη γκάµα προϊόντων µε τις κορυφαίες µάρκες σε κάθε κατηγορία, ο πελατοκεντρικός χαρακτήρας, που αποδεικνύεται έµπρακτα ανάλογα µε τις ανάγκες των πελατών της µέσα από µια σειρά υπηρεσίες που διαρκώς εξελίσσονται και αυξάνονται, και οι γνωστές MediaMarkt τιµές. Όλα αυτά, στα µεγαλύτερα και πλέον άνετα καταστήµατα οικιακών συσκευών στην Ελλάδα! Η αποτύπωση όλων αυτών των χαρακτηριστικών πέρασε µέσα από τους ενηµερωµένους και απαιτητικούς πελάτες της MediaMarkt που αναζητούν και βρίσκουν πάντα το καλύτερο στη MediaMarkt. Μέσα από την επικοινωνία περιηγούµαστε σε χιλιάδες τετραγωνικά, βλέπουµε χιλιάδες συσκευές µέσα από τα µάτια ικανοποιηµένων πελατών που θέλουν τα πάντα... και όχι µόνο.
Φαίη Αποστολίδου
Ποιες ακριβώς εκτελέσεις περιλαµβάνει η νέα καµπάνια και σε ποιες πλατφόρµες έχει παρουσία;
Θ.Π: Με ένα εκτεταµένο πρόγραµµα επικοινωνίας θέλαµε να δείξουµε την αλλαγή εποχής και τη νέα δυναµική της MediaMarkt. Η καµπάνια ξεκίνησε µε teaser ανακοίνωσης της νέας εποχής τις πρώτες κιόλας ώρες της νέας χρονιάς, και λίγες µέρες µετά, ακολούθησε η κυρίως επικοινωνία. Νέες tactical και εκπτωτικές επικοινωνίες που συνεχίζουν µέχρι σήµερα στην τηλεόραση και στα digital µέσα. Ραδιόφωνο, social και own media ολοκληρώνουν την 360ο επικοινωνία.
Ποια είναι η στρατηγική και οι στόχοι που έχουν αποφασιστεί για τη νέα εποχή του brand MediaMarkt στην ελληνική αγορά;
Γ.Γ: Η νέα εποχή για τη MediaMarkt ξεκίνησε µε µια ξεχωριστή διαφηµιστική καµπάνια, που την παρουσιάζει όπως δεν την έχουµε ξαναδεί και είναι µόνο η αρχή µιας νέας εποχής, που θα αλλάξει τα δεδοµένα στην αγορά. Με βασικό της µήνυµα το «Κάνε την κίνηση smart, ζήσε smart», η MediaMarkt προσφέρει την πιο έξυπνη αγοραστική εµπειρία: διαθέτει ταυτόχρονα τις πιο ανταγωνιστικές τιµές της αγοράς, τη µεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων σε µάρκες, σε κατηγορίες προϊόντων σε άµεση διαθεσιµότητα στο φυσικό κατάστηµα. Αλλά και µοναδικές υπηρεσίες όπως η δυνατότητα δοκιµής πριν από την αγορά, η αυθηµερόν παράδοση, η άψογη εξυπηρέτηση, το free wifi και οι µεγάλοι χώροι στάθµευσης.
Θεοδόσης Παπανικολάου
Tι περιλαµβάνει το πλάνο επικοινωνίας και marketing που έχει καταρτιστεί για τη νέα αυτή εποχή των δύο brands και την κοινή τους πορεία;
Γ.Γ: Οι δύο µάρκες αποτελούν δυνατά σήµατα της αγοράς, φορτισµένα µε αξίες και χαρακτηριστικά απολύτως διακριτά. Τα κοινά που τα αγκαλιάζουν είναι πιστά και διαφέρουν µεταξύ τους. Αυτό σηµαίνει ότι οι µάρκες θα συνεχίσουν την παράλληλη αλλά διακριτή πορεία τους, µε απόλυτο σεβασµό στο customer journey και το brand preference των δύο κοινών, ανταλλάσσοντας φυσικά τα best practices στα σηµεία που συγκλίνουν. Η Public εξακολουθεί να εκφράζει την τεχνολογία, τον πολιτισµό και την ψυχαγωγία και η MediaMarkt, µε την τεράστια γκάµα προϊόντων, τις γνωστές χαµηλές τιµές και όλες τις σύγχρονες υπηρεσίες, εκφράζει την έξυπνη λύση για τη σύγχρονη οικογένεια και το σύγχρονο σπίτι. Οι δύο αυτοί κόσµοι αποτελούν την ολοκληρωµένη πρόταση, που καλύπτει όλες τις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου σε ό,τι αφορά τα προϊόντα όλων των κατηγοριών, ώστε να επιλέξει τη µάρκα που επιθυµεί κάθε φορά. Τα επικοινωνιακά πλάνα λοιπόν θα συνεχίσουν να ταυτίζονται µε το customer journey του κοινού της κάθε µάρκας, ανοίγοντας καινούργιους δρόµους τόσο για τη MediaMarkt όσο και για την Public. Πολλά νέα πράγµατα θα ακολουθήσουν, µείνετε συντονισµένοι.
Ποιο είναι το feedback που λαµβάνετε µέχρι στιγµής για την καµπάνια;
Φ.Α: Η ανταπόκριση είναι εντυπωσιακή, τόσο σε επίπεδο σχολίων όσο και αποτελεσµάτων. Η νέα εποχή και το µήνυµα «Κάνε την κίνηση smart, ζήσε smart» φαίνεται ότι έχει ήδη καταγραφεί στο καταναλωτικό κοινό, γεγονός που αποδεικνύεται από την αύξηση επισκεψιµότητας στα φυσικά καταστήµατα αλλά και οn line.
Σαν BBDO διαθέτετε εκτεταµένη εµπειρία στην επικοινωνία retailers. Ποια θεωρείτε πως είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κατηγορίας; Επιτρέπει δηµιουργικές λύσεις ή όλα περιστρέφονται γύρω από το hard selling;
Φ.Α: Βασικό χαρακτηριστικό της κατηγορίας, όπως έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια το retail, είναι σαφώς η “hard selling” επικοινωνία και η «ταχύτητα απόκρισης» στα δεδοµένα που αλλάζουν καθηµερινά. ∆εν µπορείς όµως να έχεις µόνο χαµηλές τιµές και σούπερ προσφορές. Για να καταφέρεις να κυριαρχήσεις σε µια τόσο δύσκολη και απαιτητική αγορά, πρέπει να είσαι πάντα ένα βήµα µπροστά από τον ανταγωνισµό. Χρειάζεται σωστή και συνεπής στρατηγική, τόσο marketing όσο και επικοινωνίας, ώστε να είσαι πάντα έτοιµος να διακρίνεις και να προσφέρεις άµεσα και αποτελεσµατικά την ενδεδειγµένη λύση. Αυτό που πρέπει να τονίσουµε εδώ είναι ότι η συνεργασία διαφηµιστικής και πελάτη παίζει καταλυτικό ρόλο σε όλη αυτήν τη συνεχή προσπάθεια και στη συγκεκριµένη περίπτωση η οµάδα πραγµατικά πετάει.