To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η καµπάνια που µας έµαθε ηλεκτρονική τραπεζική

Η καµπάνια που µας έµαθε ηλεκτρονική τραπεζική

Oι άνθρωποι της JNLEOUSSIS+ και της Εθνικής Τράπεζας μας παρουσιάζουν αναλυτικά την καμπάνια που γεννήθηκε σαν ιδέα και υλοποιήθηκε σαν τελικό προϊόν μέσα στην περίοδο του lockdown.

Του ∆ηµήτρη Τσουκαλά  

Πώς προέκυψε η ιδέα για την νέα καμπάνια «Μάθε με την Εθνική!»; Ποιο ήταν το brief που σας δόθηκε και πώς το προσεγγίσατε;


Αγγέλικα Λεούση, CEO JNLEOUSSIS+

H περίοδος της καραντίνας έφερε μπροστά τις εξελίξεις στη χρήση της ηλεκτρονικής τραπεζικής. Η Εθνική Τράπεζα προσφέρει εξαιρετικές και μοναδικές δυνατότητες στους πελάτες της, ώστε να μπορούν να κάνουν τις τραπεζικές συναλλαγές τους από την ασφάλεια του σπιτιού τους εύκολα και γρήγορα. Αυτό όμως για ένα μεγάλο κομμάτι των πελατών αποτελεί μια νέα συνήθεια, που μοιάζει πιο περίπλοκη και δύσκολη από ό,τι πραγματικά είναι. Σαν να υπάρχει μια «φοβία», που είναι ιδιαίτερα έντονη στους πελάτες μεγαλύτερης ηλικίας, προς το Online banking. Αυτό έπρεπε να αμβλυνθεί.

Η καμπάνια αυτή ξεκίνησε με ένα πολύ ξεκάθαρό brief από την πλευρά του πελάτη, που έκρυβε μια πολύ ωραία ιδέα. Μας είπαν: «Παιδιά, θέλουμε να εξηγήσουμε το online banking, όπως θα το εξηγούσαμε στις μανάδες μας, στους πατεράδες μας. Απλά, βήμα-βήμα». Το αρχικό ζητούμενο αφορούσε μια δράση έμμεσης επικοινωνίας, που σύντομα όμως μετατράπηκε σε μια 360o καμπάνια.

Για εμάς, το πιο σημαντικό ήταν να φανταστούμε τον καταναλωτή, να μπούμε στα παπούτσια του και να βρούμε τα pain points του, τα βασικά σημεία αντίστασης. Το δεύτερο θέμα που έπρεπε να λύσουμε ήταν το πώς θα τον οδηγήσουμε ή θα τον συναρπάσουμε αρκετά, ώστε να παρακολουθήσει τα video μας, που θα ήταν όλα μεγάλης διάρκειας, για ένα θέμα που γενικά δεν τον ενδιαφέρει. Ποιο θα ήταν το hook μας;

Δημιουργήσαμε λοιπόν μια καμπάνια, με πρωταγωνίστρια τη Σμαράγδα Καρύδη, που με το χιούμορ και την αμεσότητά της εξηγεί σε ανθρώπους προχωρημένης ηλικίας το Ιnternet banking της Εθνικής Τράπεζας, μέσα από μια σειρά videos.

Πόσα video δημιουργήθηκαν και για ποια θέματα;


Δανάη Δάσκα, Creative Director JNLEOUSSIS+

Τα video μας ήταν τέσσερα και έπιαναν το θέμα από την αρχή, την πολύ αρχή. Πώς θα βγάλω κωδικούς; Από πού θα μπω στην πλατφόρμα; Τι μήνυμα θα μου έρθει στο κινητό; Ξεκινήσαμε λοιπόν από τη βάση και μετά μπήκαμε στις δυνατότητες. Η κυρία Μαίρη, ο κύριος Γιώργος, η κυρία Κατερίνα και ο κύριος Μανώλης, είχαν ο καθένας τις δικές του ανάγκες και απορίες. Πώς θα δω αν μπήκε η σύνταξή μου αλλά και τις κινήσεις του λογαριασμού και της πιστωτικής μου κάρτας; Πώς θα πληρώσω τους λογαριασμούς μου; Πώς θα μεταφέρω χρήματα στο παιδί μου; Η Σμαράγδα Καρύδη, μέσω web cam και screen sharing, τους εξηγούσε βήμα-βήμα τη διαδικασία για κάθε τους ανάγκη. Εύκολα και απλά.

Πώς επιλέχθηκε η Σμαράγδα Καρύδη για τη συγκεκριμένη ενέργεια; Πώς ήταν η συνεργασία μαζί της;

Δανάη Δάσκα, Creative Director JNLEOUSSIS+

Χρειαζόμασταν ένα πρόσωπο φιλικό, ζεστό, που να σε κάνει να χαμογελάς και να εμπιστεύεσαι. Η Σμαράγδα Καρύδη έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χρειαζόταν η καμπάνια μας αλλά και το target group μας. Είναι ζεστή, γλυκιά, οικεία. Επίσης, έχει μια διαμορφωμένη σχέση με το κοινό ανεξαρτήτως ηλικίας, μια σταθερή και πολύ επιτυχημένη πορεία, που εμπνέει εμπιστοσύνη. Ταυτόχρονα, είναι μια γυναίκα που ξέρει να αυτοσαρκάζεται, χωρίς συμπλέγματα, δεν φοβάται να εκτεθεί. Αυτό την κάνει Non judgmental.  Ένα ιδανικό άτομο να σε καθοδηγήσει από το πρώτο βήμα. Επίσης, μην ξεχνάμε ότι είναι μια πρωταγωνίστρια που πάντα ελκύει το κοινό.

Ποιες ήταν οι προκλήσεις σε επίπεδο παραγωγής;


Μαρία Ανέστη, Executive Producer JNLEOUSSIS+

Με γνώμονα την ασφάλεια όλων των συμμετεχόντων, των συντελεστών και των εργαζομένων της παραγωγής, όλα τα γυρίσματα έγιναν χωρίς καμία φυσική επαφή εν μέσω lock-down.  Άλλωστε, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, δεν επιτρέπονταν γυρίσματα, ειδικά εάν σε αυτά συμμετείχαν μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι. Γι’ αυτό, όλα έπρεπε και σχεδιάστηκαν εξ αρχής, με γνώμονα την ασφάλεια και, φυσικά, την εύρυθμη υλοποίηση της παραγωγής μέσω εξ αποστάσεως λύσεων.  Όλος ο ειδικός εξοπλισμός, όπως προεπιλεγμένοι φορητοί υπολογιστές, ειδικές web κάμερες, μικρόφωνα, φώτα κτλ., αποστειρώθηκαν και στάλθηκαν σε κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά, για να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή ποιότητα ήχου και εικόνας. Ο σκηνοθέτης της JNLeoussis, παρέα με όλη την ομάδα παραγωγής, επέβλεψαν ακούραστα τα γυρίσματα μέσω διαδικτύου, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι -τόσο σε τεχνικό, όσο και σε δημιουργικό επίπεδο- όλα κυλούσαν ομαλά. Όλη η ομάδα της JNLeoussis, από τους σεναριογράφους, την παραγωγή, τους τεχνικούς, έως το τελικό μοντάζ και τα after-effects, έβαλαν τα δυνατά τους, καταφέρνοντας να τηρήσουν μια ιδιαίτερη αυστηρή προθεσμία, δημιουργώντας όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα και φιλικά για το θεατή βίντεο-μαθήματα.

Interesting Facts: Για κάθε βίντεο εκμάθησης χρησιμοποιήθηκαν 7 διαφορετικές πηγές βίντεο. Μία ομάδα δώδεκα ατόμων εργάστηκε αδιάλειπτα και συντονισμένα, για να φέρει εις πέρας μια εξαιρετικά απαιτητική παραγωγή, τηρώντας στο ακέραιο την αυστηρή προθεσμία και την ασφάλεια εργαζομένων, συντελεστών και συνεργατών.

Πέρα από τα video, ποιες άλλες εκτελέσεις περιλαμβάνει η καμπάνια;


Ολίβια Κεφάλα, General Manager JNLEOUSSIS+

Εκτός από τα 4 εκπαιδευτικά βίντεο που σήμερα είναι διαθέσιμα και προβάλλονται από τα μέσα ενημέρωσης της Εθνικής Τράπεζας (ιστότοπος, social media & YouTube), αξίζει να σημειωθεί ότι η καμπάνια εξελίχθηκε με 360ο επικοινωνία. Ένα Call-To-Action τηλεοπτικό παρότρυνε τον κόσμο να μπει στο site της Εθνικής Τράπεζας https://www.nbg.gr/greek/internet-banking-atm-gia-olous, για να μάθει πώς να κάνει εύκολα και γρήγορα τις συναλλαγές του. Η καμπάνια ενισχύθηκε με καταχωρίσεις, print υλικά εντός των χώρων των καταστημάτων και μια full-scale digital καμπάνια.

Ποιες θα λέγατε πως είναι οι βασικές αξίες του brand της Εθνικής Τράπεζας και πώς αποτυπώνονται σε αυτή την ενέργεια;

Αγγέλικα Λεούση, CEO JNLEOUSSIS+

Με βασική αξία τον απόλυτο σεβασμό στον άνθρωπο και τις ανάγκες του, την καινοτομία, την ασφάλεια και τις προσωποποιημένες λύσεις, η Εθνική Τράπεζα επενδύει συνεχώς σε νέες υπηρεσίες και προϊόντα, που απαντούν στις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου. Μέσα σε μια τεχνολογικά αναπτυγμένη εποχή που συνεχώς εξελίσσεται, είτε λόγω συνθηκών είτε λόγω καινοτομιών, η Εθνική μάς ξαφνιάζει ευχάριστα και μας επιτρέπει να κάνουμε τις δουλειές μας με ακόμη μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια. Στέκεται όμως πάντα με ευθύνη δίπλα στους πελάτες της και όχι μόνο στις δύσκολες στιγμές, παραμένοντας πιστή στον θεσμικό της ρόλο απέναντι στην ελληνική κοινωνία και οικονομία. Συνεπώς, πιστεύουμε ότι η Εθνική Τράπεζα, όπως έκανε και τώρα, θα συνεχίσει να δημιουργεί καμπάνιες επικοινωνίας με κεντρικό άξονα τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, εκφράζοντας το συναίσθημα που όλες οι πράξεις εμπεριέχουν και κερδίζοντας τις καρδιές τηλεθεατών και πελατών.


Ποιο είναι το feedback που λαμβάνετε μέχρι στιγμής;

Ολίβια Κεφάλα, General Manager JNLEOUSSIS+

Ξέρουμε ότι το υλικό καταναλώνεται με υψηλό completion rate. To site έχει αυξημένη επισκεψιμότητα και το internet banking όλο και υψηλότερη χρήση. Το τελευταίο φυσικά είναι νομοτελειακό. Επίσης, από word of mouth ξέρουμε ότι η καμπάνια αρέσει, συζητιέται και ελπίζουμε ότι επηρεάζει και τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Κατά τη γνώμη σας πώς πρέπει να «μιλάνε» τα brands στο κοινό σε αυτήν τη δύσκολη και ιδιαίτερη περίοδο;

Αγγέλικα Λεούση, CEO JNLEOUSSIS+

Σύνθετο ερώτημα! Κατ’ αρχάς, οι άνθρωποι είμαστε περίπλοκοι και επίσης αυτήν τη στιγμή η συνθήκη είναι και αυτή εξαιρετικά περίπλοκη. Συνεπώς, η επικοινωνία οφείλει να είναι απλή και ξεκάθαρη. Αυτό δεν σημαίνει απλοϊκή, σημαίνει κρυστάλλινη.

Παράλληλα, σήμερα είμαστε φοβισμένοι, κουρασμένοι από τη χρόνια αντιξοότητα και πολλοί βρισκόμαστε σε μια φάση που κάνουμε rethink τις σχέσεις μας, το lifestyle μας, τις συνήθειές μας, τον τρόπο που δουλεύουμε, την προοπτική μας. Είμαστε συναισθηματικά ανοικτοί. Βρισκόμαστε σε ένα reshuffling και αυτό αποτελεί μια εξαιρετική και σπάνιας έντασης ευκαιρία για ένα brand να μπει στην καρδιά μας.

Τώρα, ανεξάρτητα της στιγμής, το κάθε brand επιτελεί ένα ρόλο στη ζωή των καταναλωτών του. Τα πιο δομημένα και δυνατά brands έχουν και έναν υπαρκτό ρόλο στην κοινωνία, αφορούν δηλαδή όσους τα καταναλώνουν, αλλά και αυτούς που δεν τα καταναλώνουν. Αν ένα brand θέλει να ξεφύγει από τη μοναδιαία σχέση προϊόντος ή υπηρεσίας με καταναλωτή και να περάσει στη σχέση προϊόντος κοινωνίας, αυτή είναι μια πολύ καλή στιγμή και μια σπάνια ευκαιρία.

Αγγέλικα Λεούση

CEO JNLEOUSSIS+

∆ανάη ∆άσκα

Creative Director

JNLEOUSSIS+

Μαρία Ανέστη

Executive Producer

JNLEOUSSIS+

Ολίβια Κεφάλα

General Manager

JNLEOUSSIS+