To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η νέα καμπάνια της ΙΚΕΑ από την Ogilvy

Η νέα καμπάνια της ΙΚΕΑ από την Ogilvy

Μια από τις πιο συγκινητικές τηλεοπτικές διαφημίσεις των τελευταίων ετών δημιούργησε η Ogilvy Greece για την ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, συγκεντρώνοντας αμέτρητα σχόλια στα Social Media που εξέφραζαν τα δυνατά συναισθήματα του κοινού, ενώ την ίδια στιγμή ο διεθνής τύπος χαιρέτιζε ομόφωνα τις αρετές της στο storytelling.

Το τηλεοπτικό σποτ, διάρκειας 90”, δείχνει μια οικογένεια να υιοθετεί μια σκυλίτσα, χωρίζοντάς την άθελα από τον καλύτερό της φίλο. Μέσα από τα μάτια της τετράποδης πρωταγωνίστριας, ο θεατής μπαίνει σε ένα σπίτι ΙΚΕΑ και γνωρίζει πώς είναι να ζεις σε ένα περιβάλλον γεμάτο ζεστασιά, αισθητική αλλά και έξυπνες, εργονομικές λύσεις ΙΚΕΑ, που κάνουν τους συναισθηματικούς δεσμούς πιο δυνατούς και την καθημερινότητα πιο απλή και άνετη. Όμως παρά τις ανέσεις, η σκυλίτσα δεν φαίνεται να καλομαθαίνει. Συνεχίζει να της λείπει ο φίλος της, όπως ανακαλύπτουν στο δακρύβρεχτο φινάλε και οι θεατές αυτού του διαχρονικού «love story», που διαδραματίζεται υπό τους ήχους του ομώνυμου κλασικού τραγουδιού του Andy Williams.

Η ΚΑΜΠΑΝΙΑ

Η ΙΚΕΑ δεν βλέπει τα προϊόντα της απλώς ως έπιπλα. Κάθε ένα από αυτά ενσωματώνει μία ή περισσότερες αξίες του brand που το κάνουν μοναδικό: design, λειτουργικότητα, εργονομία, μέριμνα για το περιβάλλον, δημοκρατικός σχεδιασμός.

Αυτές, λοιπόν, τις αξίες φιλοδοξεί να φέρει η νέα καμπάνια στην επιφάνεια. Σε πρώτο στάδιο, επικοινωνώντας μέσω μιας βαθιά συναισθηματικής ιστορίας ότι η ΙΚΕΑ είναι «πιο πολλά απ’ όσα φαντάζεσαι», και στα επόμενα, προβάλλοντας κάθε αξία ξεχωριστά.

Η επιλογή του storytelling συμβάλει στο να αναδειχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το brand promise. H αρχετυπική ιστορία αγάπης, αυτή τη φορά μέσα από τα μάτια δύο σκύλων, διαδραματίζεται σε ένα σπίτι μέσα στο οποίο συμβαίνουν πράγματι «πιο πολλά απ’ όσα φανταζόμαστε».

Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Για τις ανάγκες του διαφημιστικού σποτ επιστρατεύτηκαν δύο αξιαγάπητοι σκύλοι με εμπειρία στα γυρίσματα, που εκπαιδεύτηκαν ειδικά πάνω στις απαιτήσεις του σεναρίου, δίνοντας μια ερμηνεία που καθήλωσε το κοινό. Τη διεθνών προδιαγραφών παραγωγή ανέλαβε η Foss Productions σε σκηνοθεσία των Βραζιλιάνων Salsa. 

H ΑΠΗΧΗΣΗ

Από τις πρώτες κιόλας ώρες της προβολής στην Ελλάδα, οι αντιδράσεις του κοινού ήταν πρωτοφανείς. Στα επίσημα κανάλια της ΙΚΕΑ σε YouTube και Facebook, η διαφήμιση απέσπασε εξαιρετικά σχόλια, με το κοινό να μην κρύβει τη συγκίνησή του, δίνοντας μάλιστα συγχαρητήρια στην ΙΚΕΑ τόσο για την ιδέα, όσο και για το μήνυμα της καμπάνιας. 

Σύντομα, η διαφήμιση ξεπέρασε τα σύνορα της Ελλάδας. Πρώτα το περιοδικό Advertising Age την επέλεξε ως «Editor’s Pick», προειδοποιώντας το κοινό για το συγκινητικό φινάλε.

Έπειτα επιλέχτηκε ως κεντρικό θέμα από το περιοδικό Adweek, με τον συντάκτη του άρθρου να τη χαρακτηρίζει ως «ένα rollercoaster συναισθημάτων» και «μία από τις πιο συγκινητικές ιστορίες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια!».

Την ίδια περίοδο η καμπάνια κέρδισε μια θέση στα Shots, Ads of the World, Design Taxi, Advert.ge, Culture Pub κ.ά.

Άντα Γιαννεσκή

Communications Manager IKEA (Housemarket) Ελλάδας, Κύπρου, Βουλγαρίας

“Ένα σπίτι ΙΚΕΑ είναι το πλέον κατάλληλο περιβάλλον για να αναπτυχθεί μια ιστορία αγάπης. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που η καμπάνια μας άγγιξε σε τέτοιο βαθμό τον κόσμο και έκανε το μήνυμά μας να ταξιδέψει πολύ πιο μακριά «απ’ όσο φανταζόμασταν»!”

Πάνος Σαμπράκος

Chief Creative Officer, Ogilvy Greece

«Είναι σπάνιο ένας πελάτης να σε σπρώχνει ο ίδιος στο storytelling και σε λύσεις που αποσκοπούν πρώτα στη συναισθηματική εμπλοκή του κοινού και μετά στην παράθεση των χαρακτηριστικών των προϊόντων και όσων το brand θέλει να πει. Συνήθως προσπαθούμε για το ανάποδο και αυτό ήταν το μυστικό της επιτυχίας αυτής της καμπάνιας. Ότι ο ένας έσπρωξε τον άλλον όλο και περισσότερο, μέχρι να καταφέρουμε να φτιάξουμε μια αξέχαστα συγκινητική εμπειρία για τους θεατές.»

Aπό την ΙΚΕΑ

Διευθύνων Σύμβουλος: Πάνος Κατηφόρης

Communications Manager: Άντα Γιαννεσκή

Marketing Manager: Νατάσα Χριστοφή

Stores Marketing Executive: Εβίτα Κουκιάσα

Marketing and PR Executive: Άννα Χαραμή

Marketing co-worker: Καρολίνα Μιζάν

Aπό την Ogilvy

Chief Creative Officer: Πάνος Σαμπράκος

Group Creative Director: Χρήστος Κουμάντος

Creative Directors: Κωνσταντίνος Μελιτάς, Κωνσταντίνος Σταματόπουλος

Copywriters: Μιχάλης Σιάμκας, Θοδωρής Καντόλας, Όλγα Νικολαΐδου, Κωνσταντίνος Κυριαζόπουλος

Art Directors: Νεκτάριος Στεργιόπουλος, Βίκυ Πάφα, Sami Shehadeh, Ιωάννα Αντωνάκογλου

Strategic Planning Director: Γεωργία Μαντίδου

Client Service Director: Λένα Μπελιμπασάκη

Business Unit Director: Ματίνα Τριγκίδου

Account Directors: Αντουανέτα Ανδρέου, Αλεξία Κατσιφού

Senior Account Director, PR & Influence: Νίκος Στρογγυλός

Account Managers: Αλεξάνδρα Σκριβάνου, Βίβιαν Παπάζογλου, Μαρία Καραπλή, Ιωάννα Δασκαρόλη, Αδαμαντία Στούπα

Aπό τη Foss Productions

Σκηνοθεσία: Salsa

Διευθυντές φωτογραφίας: Menno Mans, Χρήστος Βουδούρης

Μοντάζ: Φώτης Βασίλης

Executive Producer: Βέτα Χατζηιωάννου

Production Manager: Δημήτρης Σκιαδόπουλος

Production Coordinator: Ολυμπία Κάππου

https://ogilvy.gr/work/ikea-love-story