To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΙΚΕΑ - The Newtons Laboratory: Ένας ύμνος στην ανθρώπινη δημιουργία

ΙΚΕΑ - The Newtons Laboratory: Ένας ύμνος στην ανθρώπινη δημιουργία

Το γεγονός πως η δημιουργία βρίσκεται παντού και ότι όλοι μας είμαστε δημιουργοί, μας θυμίζει η νέα καμπάνια της The Newtons Laboratory για την ΙΚΕΑ, με την ομάδα της αλυσίδας στην Ελλάδα να είναι η πρώτη που παρουσιάζει το νέο αφήγημα του παγκόσμιου brand. Η Άντα Γιαννέσκη, Communication Director, ΙΚΕΑ Ελλάδα, Κύπρος, Βουλγαρία και ο Δημήτρης Βικελής, Creative Director, The Newtons Laboratory, μίλησαν στο adbusiness και μας έδωσαν όλες τις λεπτομέρειες.

Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς


adb Ποιες είναι οι αξίες και το
USP του brand ΙΚΕΑ και πως αποτυπώνονται στη νέα καμπάνια;




Άντα Γιαννέσκη, 
Communication Director IKEA Ελλάδα, Κύπρος, Βουλγαρία: Στην καρδιά της φιλοσοφίας μας βρίσκεται ένα δυνατό όραμα: η καλύτερη καθημερινή ζωή για τους περισσότερους ανθρώπους. Έτσι, στην ΙΚΕΑ έχουμε καταφέρει να βάλουμε κάτω από μια «στέγη» έξυπνες, συχνά απλές αλλά και ευφάνταστες λύσεις για τις ανάγκες του σπιτιού. Μέσα από καλοσχεδιασμένα προϊόντα, σε προσιτή τιμή.

Για την ΙΚΕΑ τα πάντα ξεκινάνε και τελικά καταλήγουν στον άνθρωπο και τον προσωπικό του χώρο. Χώρος όμως δεν είναι μόνον το σπίτι είναι κάθε περιβάλλον που μας φιλοξενεί μέσα στην καθημερινή μας περιπλάνηση. Το «Σπίτια μέσα στα σπίτια» που ακούμε στο video της καμπάνιας, είναι μια τόσο αληθινή φράση. Αν το σκεφτούμε, η ζωή μας είναι γεμάτη χώρους και συναίσθημα. Το ένα διαμορφώνει και συμπληρώνει το άλλο. Είναι αυτή ακριβώς η ισορροπία που οδηγεί την έμπνευση και ανατροφοδοτεί τις αξίες μας.

Είμαστε «μαζί». Εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλο γιατί νιώθουμε τις ανάγκες μας όσο και τις ανάγκες του πλανήτη μας. Δυναμώνουμε ο ένας τον άλλον, γιατί νιώθουμε την ευθύνη. Δίνουμε λύσεις μέσα από την απλότητα. Ανανεωνόμαστε και γινόμαστε καλύτεροι, γιατί πιστεύουμε στο «διαφορετικό». Και βρισκόμαστε «μπροστά», γιατί προσφέρουμε πάντα πρώτοι το θετικό παράδειγμα. Η καμπάνια μας παίρνει πνοή από αυτές ακριβώς τις αξίες. Άλλωστε η ζωή είναι δημιουργία, και στη ζωή δημιουργούμε ασταμάτητα. Αρκεί να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητές μας.


adb
Ποιες προκλήσεις κρύβει η στήριξη σε επίπεδο επικοινωνίας και
marketing ενός τόσο γνωστού και παγκοσμίου brand όπως η ΙΚΕΑ; Ποια είναι η στρατηγική σας όσον αφορά τις τοπικές εκτελέσεις;

Άντα Γιαννέσκη: Πάντα υπάρχει ένα παγκόσμιο αφήγημα για το brand. Ένας κοινός τόπος, μια σύνθεση φιλοσοφίας και αξιών. Είναι αυτό που γίνεται εικόνα και μιλάει στο μυαλό και την καρδιά όλων. Για να το πετύχεις, όμως, πρέπει να αφουγκραστείς τον παλμό κάθε τόπου. Προσαρμοζόμαστε επομένως τόσο στις ανάγκες κάθε αγοράς όσο και στο πολιτιστικό αποτύπωμα κάθε χώρας. Η ομάδα της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα άρπαξε τη μεγάλη πρόκληση να παρουσιάσει πρώτη το νέο αφήγημα του brand, τονίζοντας τις αμέτρητες δυνατότητες που έχουμε όλες και όλοι. Και πιστεύω ότι το τελικό αποτέλεσμα δικαίωσε τόσο το brand, όσο και τη μεγάλη ιδέα που κρύβει μέσα του.



adb
Ποιο είναι το πρώτο
feedback που λαμβάνετε για την καμπάνια;


Άντα Γιαννέσκη
: Τελικά είμαστε όλες και όλοι δημιουργοί. Και είναι τόσο ωραίο να το καταλαβαίνεις μέσα από μια τόσο αληθινή καμπάνια.



adb
Ποιο είναι το βασικό
concept της νέας καμπάνιας που υπογράφετε για την ΙΚΕΑ; Ποιο μήνυμα θέλετε να περάσετε;


Δημήτρης Βικελής,
Creative Director, The Newtons Laboratory: Επιθυμία μας ήταν να μιλήσουμε για την ανθρώπινη δημιουργία. Υπάρχει κάτι βαθιά συναρπαστικό στην ανθρώπινη φύση. Αυτή η έμφυτη ανάγκη μας να διαμορφώνουμε τα πράγματα γύρω μας όπως τα ονειρευόμαστε, είτε πρόκειται για το σπίτι μας είτε για στιγμές που επιθυμούμε να ζήσουμε. Αυτή η σκέψη, σε συνδυασμό με το ρόλο της ΙΚΕΑ, που είναι να μας δίνει τα μέσα που χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε όλα όσα θέλουμε, οδήγησε στη δημιουργία αυτής της καμπάνιας.



adb
Σε ποιο
insight βασίζεται η καμπάνια; Γιατί επιλέξατε να βάλετε την ανθρώπινη δημιουργία στο επίκεντρο;


Δημήτρης Βικελής
: Όταν μιλάμε για δημιουργία, συνήθως σκεφτόμαστε κάτι που έχει πρακτική εφαρμογή. Τη δημιουργία μιας ζωγραφιάς ή ενός τραγουδιού, τη δημιουργία ενός χώρου… Στην πραγματικότητα, όμως, και αυτό θέλαμε να τονίσουμε, δημιουργία υπάρχει παντού, ακόμα κι αν δεν το καταλαβαίνουμε. Μπορούμε να δημιουργήσουμε συναισθήματα, στιγμές, όνειρα… Αυτή η μοναδική δύναμη του ανθρώπου είναι τόσο συγκλονιστική, που θέλαμε να είναι στο επίκεντρο, ώστε να δείξει ότι καθένας από εμάς μπορεί να είναι δημιουργός, αποτελώντας έτσι πηγή έμπνευσης για όλους.



adb
Πως επιλέχθηκαν οι ανθρώπινες ιστορίες που εκτυλίσσονται στο σποτ;


Δημήτρης Βικελής
: Στόχος μας ήταν -όσο κάτι μπορεί να συμβεί σε ένα διαφημιστικό σποτ- να μιλήσουμε για όλους τους ανθρώπους. Τους δημιουργούς κάθε ηλικίας, κάθε φύλου χωρίς να αποκλείουμε κανέναν. Έτσι, σε συνεργασία με το σκηνοθέτη προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε όσο περισσότερες στιγμές διαφορετικών ανθρώπων μπορούσαμε, ώστε κάθε πλάνο της ταινίας να είναι από μόνο του μια μικρή ιστορία.


adb
Ποιες άλλες εκτελέσεις περιλαμβάνει η καμπάνια και σε ποιες πλατφόρμες;

Δημήτρης Βικελής: Είναι μια 360 καμπάνια και προφανώς θα «απλωθεί» παντου: τηλεόραση, σινεμά, digital και τύπο με καταχωρίσεις και αρθρογραφία. Έτσι θεωρούμε ότι το μήνυμά μας θα φτάσει σε κάθε άνθρωπο που μπορεί να γίνει δημιουργός. Δηλαδή σε όλους.


adb
Ποιες προκλήσεις έκρυβαν ο σχεδιασμός και η παραγωγή της νέας καμπάνιας;


Δημήτρης Βικελής
: Σίγουρα, μια τέτοια καμπάνια κρύβει αρκετές προκλήσεις αλλά και αρκετές παγίδες. Δεν είναι εύκολο να μιλήσεις σε όλους για όλου, ούτε είναι εύκολο να «χωρέσεις» σε μια διαφήμιση τόσο πολλά και διαφορετικά πρόσωπα και συναισθήματα με τρόπο αρμονικό και λειτουργικό. Η άψογη συνεργασία μας με τους ανθρώπους της ΙΚΕΑ, την εταιρεία παραγωγής Picky Productions και φυσικά με το σκηνοθέτη μας, Martin Werner, τα έκανε όλα πιο εύκολα.




Μάθετε περισσότερα για την καμπάνια στο IKEA.gr