To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Πόσα sports sponsorship campaigns τη χρονιά κάνεις, Another Circus;

Πόσα sports sponsorship campaigns τη χρονιά κάνεις, Another Circus;

Τουλάχιστον πέντε!

Αυτή θα ήταν η απάντηση στο ερώτημα του τίτλου, αν κρίνουμε από τη σοδειά του 2023, που βρήκε την Another Circus να έχει παράξει πολλές και διαφορετικές καμπάνιες αθλητικών χορηγιών για τις ομάδες και τους αθλητές της Betano και της Stoiximan. Από την Ρουμανία ως τον Καναδά και από την Πορτογαλία έως την Τσεχία, και φυσικά στην Ελλάδα, οι καμπάνιες της εταιρείας έχουν ήδη γίνει talk-of-the-sports-town. Οι υπεύθυνοι της Another Circus μας τις παρουσιάζουν.

Χορηγία που κερδίζει δεν αλλάζει.







Στις αρχές του 2023, η ελληνική τηλεόραση κατακλύστηκε από τους διαχρονικούς ήχους της Σοφίας Βέμπο. Ήταν το soundtrack μιας διαφορετικής χορηγικής καμπάνιας, με τρεις ταινίες πάνω στο ίδιο δημιουργικό μοτίβο, για τις τρεις ομάδες που χορηγεί η Stoiximan, τον Ολυμπιακό, τον Παναθηναϊκό και τον ΠΑΟΚ.

“Το σημαντικότερο που μας άφησε η συγκεκριμένη δουλειά”, μας λέει ο Βαγγέλης Καραπέτσας, CEO της Another Circus, “είναι ότι έκανε οπαδούς ομάδων να βγουν και να πουν πόσο τους άρεσαν ταινίες αντίπαλων ομάδων. Για ένα μικρό διάστημα, η τοξικότητα του ελληνικού ποδοσφαίρου έδωσε τη θέση της σε μια πιο αγνή αγάπη για το ποδόσφαιρο. Τα πάνω από 70.000 reactions και comments στις σελίδες της Stoiximan το αποδεικνύουν.”

Οι τρεις ταινίες όμως δεν έκαναν αίσθηση μόνο στο ελληνικό φίλαθλο κοινό, αλλά και στις υπόλοιπες αγορές της Kaizen. “Είναι λογικό σε έναν μεγάλο οργανισμό όπως είναι η Kaizen οι δουλειές να κυκλοφορούν και να γεννάνε καινούργιες επικοινωνιακές ανάγκες”, μας διευκρινίζει η Χαρά Χαριτάντη, Business Unit Director της Another Circus. “Είναι ένας υγιής ανταγωνισμός που τελικά μας βοηθάει να κάνουμε την καλύτερη δουλειά μας για τον πελάτη μας”.

Βασισμένες στην ίδια δημιουργική ιδέα, στην οποία οπαδοί και παίκτες μιας ομάδας προετοιμάζονται με τον ίδιο τρόπο πριν την έναρξη ενός μεγάλου αγώνα, δουλεύτηκαν οι νέες καμπάνιες χορηγιών της Betano για την Ρουμανία και την Τσεχία. Οι ταινίες για την FCSB (πρώην Steaua) και την Universitatea Craiova γυρίστηκαν μέσα σε μια εβδομάδα στο Βουκουρέστι και την Κραϊόβα, με τη σκηνοθετική επιμέλεια των Autobahn (του Βραζιλιάνου Pedro de la Fuente και του Άγγλου James Worsley) και παραγωγή από τη StudioSet. Η δε ταινία για την Sparta Prague γυρίστηκε στην Πράγα από τον Ισπανό σκηνοθέτη Marcos Mijan και παραγωγή από την Boogie Films. “Η πρόκληση εδώ ήταν σε δύο επίπεδα για εμάς”, μας εξηγεί ο Λεωνίδας Αρβανίτης, Creative Director της Another Circus. “Πρώτον, να μην επαναλάβουμε αυτούσιες τις ήδη επιτυχημένες καμπάνιες της Πορτογαλίας του 2022 και της Ελλάδας, δίνοντας σε κάθε καμπάνια τον δικό της χαρακτήρα. Δεύτερον, να μπορέσουμε να μετατρέψουμε σε πλεονέκτημα την πολυπολιτισμικότητα της δημιουργικής ομάδας, ημών δηλαδή και των σκηνοθετών, φέρνοντας μια φρέσκια ματιά στα τοπικά insights της κάθε χώρας. Επειδή βέβαια, το ποδόσφαιρο είναι διεθνής γλώσσα και εμείς την μιλάμε άπταιστα, πιστεύω ότι τα καταφέραμε!


Ή αλλάζει.







Παράλληλα με τις παραπάνω καμπάνιες, η πορτογαλική αγορά, που ήταν και η πρώτη που λάνσαρε αυτό το είδος καμπανιών για τις χορηγίες της Betano σε Benfica, Porto και Sporting, έκανε το επόμενο βήμα. H νέα σειρά χορηγικών ταινιών ήταν αισθητά διαφορετική, με μεγαλύτερο focus στο συναίσθημα και το storytelling. Οι τρεις ιστορίες περιστράφηκαν δημιουργικά γύρω από τη φανέλα της ομάδας, που δίνεται από έναν παίκτη σε έναν φίλαθλο στο τέλος ενός νικητήριου ματς. Η φανέλα αυτή ξεκινάει ένα ταξίδι από φίλαθλο σε φίλαθλο και μέσα σε όλη την Πορτογαλία, για να καταλήξει πάλι στο γήπεδο, στα χέρια ενός άλλου οπαδού.

Ο Γιάννης Λιβέρης, Creative Director της Circus και υπεύθυνος δημιουργικός της καμπάνιας του 2022, μας εξηγεί περισσότερα: “Η φετινή δουλειά ήταν πιο απαιτητική, αλλά μας αντάμειψε πραγματικά. Θελήσαμε να κάνουμε τρεις ταινίες που δεν θα πατάνε τόσο στα κλασικά football-culture formats αλλά θα λένε τρεις ιστορίες από τη σκοπιά των πραγματικών φιλάθλων. Γι’ αυτό και διαλέξαμε να πάμε με έναν σκηνοθέτη που θα έπιανε την ουσία των συναισθημάτων.” Πρόκειται για τον νεαρό Σουηδό Leonard Rääf, που σε συνεργασία με τον επίσης νεαρό DOP Jason Idris Alami, γύρισαν μαζί με την Circus και την Trix Production όλη την Πορτογαλία, από τα ιστορικά γήπεδα Da Luz, Dragao, Jose Alvalade, έως κρυμμένες γειτονιές της Λισαβόνας και του Πόρτο. Η επιλογή τους να γυρίσουν τις ταινίες με 16mm film και να προτείνουν για μουσική επένδυση ένα παλιό ούγγρικο hard rock κομμάτι, έδωσε ακόμα περισσότερο συναίσθημα στις ταινίες και τόνισε το νέο slogan “Um Amor Partilhado” (“Μια αγάπη που μοιραζόμαστε”, δηλαδή).


Σίγουρα όμως κερδίζει.


Η τελευταία χρονικά χορηγική δουλειά για την Betano είδε την Another Circus να επιστρέφει στη Ρουμανία, για την προβολή της χορηγίας του Κυπέλλου Ρουμανίας, γνωστού ως Copa Romaniei. Στρατηγικά, το ζητούμενο ήταν να μπορέσουμε να αγκαλιάσουμε όλο το ρουμάνικο ποδόσφαιρο μέσα από τη χορηγία, χωρίς να ξεχνάμε την έμμεση προβολή των δικών μας ομάδων, FCSB και Universitatea Craiova, τονίζει η Αγγελική Μπομπού, Account Director της Another Circus. Η ιδέα ήταν κι εδώ μονοσήμαντη αλλά με μεγάλη δημιουργική ελευθερία: ένα ενιαίο σκοινί που ενώνει όλη τη Ρουμανία και πάνω του κρεμιούνται η μία δίπλα στην άλλη οι φανέλες όλων των ομάδων που συμμετέχουν στη διοργάνωση, από την πιο μεγάλη ως την πιο μικρή. Για να δώσουν σάρκα και οστά στην ιδέα, ξαναβρέθηκαν στο Βουκουρέστι οι Autobahn σε συνεργασία με τη StudioSet. Μέσα σε ένα διήμερο, κρέμασαν φανέλες σε πολλά locations δημιουργώντας ένα πολύ δυναμικό και πολύ ποδοσφαιρικό αποτέλεσμα. “Είχαμε πολύ στο μυαλό μας τις εικόνες με τις κρεμασμένες φανέλες που έχουμε δει σε μέρη που ζουν για το ποδόσφαιρο, όπως είναι η Νάπολη, και θέλαμε να μεταφέρουμε αυτή την αίσθηση στη Ρουμανική τηλεόραση”, μας εξηγεί ο Γιάννης Λιβέρης. Το αποτέλεσμα ήταν αντάξιο των προσδοκιών, καθώς η ταινία κέρδισε τις εντυπώσεις διεθνώς, με παρουσία στα Shots εκτός των άλλων. Όπως ακριβώς είχε γίνει και με την πρώτη μεγάλη χορηγική καμπάνια της Πορτογαλίας το 2022.

Και εξελίσσεται.

“Οι χορηγικές ταινίες είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από μια τυπική υποχρέωση από τη μεριά του πελάτη-χορηγού σε μια ομάδα”, μας εξηγεί εν κατακλείδι ο Βαγγέλης Καραπέτσας. “Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για το brand να δημιουργήσει πολύ πιο ουσιαστική σύνδεση με τους οπαδούς, και κατ΄ επέκταση τους πιθανούς πελάτες της. Παράλληλα, αν η επικοινωνία που θα επιλέξει είναι στοχευμένη και δημιουργική, μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία μιας εικόνας ενός brand που είναι πραγματικά δίπλα στο ποδόσφαιρο και τον αθλητισμό γενικότερα. Και φυσικά, για μια διαφημιστική, τέτοιου τύπου projects είναι ευκαιρία να εξελίσσεται συνεχώς σε θέματα παραγωγής, εικόνας και εύρεσης των σωστών insights.”