To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

STOP BULLYING: Η καμπάνια για τον σχολικό εκφοβισμό από την Ogilvy που συγκλόνισε κοινό και μέσα

STOP BULLYING: Η καμπάνια για τον σχολικό εκφοβισμό από την Ogilvy που συγκλόνισε κοινό και μέσα

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Τα τελευταία χρόνια η βία μεταξύ ανηλίκων αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα στην Ελλάδα, με την εφηβική παραβατικότητα να παρουσιάζει ραγδαία αύξηση της τάξης του 200% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, ο 1 στους 3 μαθητές έχει υποστεί bullying, ενώ το 63% από αυτούς φοβούνται να το δηλώσουν. 

Το Υπουργείο Παιδείας, θέλησε να ενθαρρύνει τους μαθητές που βιώνουν bullying να μιλήσουν, δημιουργώντας την ψηφιακή πλατφόρμα Stop-Bullying.gov.gr μέσω της οποίας οι ίδιοι και οι γονείς τους μπορούν να καταγγείλουν με ασφάλεια, περιστατικά σχολικού εκφοβισμού. 

Η ΙΔΕΑ

Η Ogilvy, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση, ανέλαβε να σχεδιάσει μια επικοινωνία “γροθιά στο στομάχι”, προκειμένου να φέρει την κοινωνία αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν σήμερα οι μαθητές.

Στόχος ήταν να παρακινηθούν τα θύματα να μιλούν και οι παρατηρητές να επεμβαίνουν, ώστε να σπάσει ο κύκλος της βίας, που πολλές  φορές οδηγεί πρώην θύματα να γίνονται και αυτοί θύτες.

Για να δραματοποιηθεί αυτός ο κύκλος της βίας, δημιουργήθηκε μια μικρού μήκους ταινία, εμπνευσμένη από πραγματικά περιστατικά.

Στην ταινία, τρεις οικογένειες παρακολουθούν, παράλληλα, στην τηλεόραση ένα ρεπορτάζ από μια βίαιη επίθεση τεσσάρων 15χρονων μαθητών σε συμμαθητή τους, απέναντι από το σχολείο τους. Οι γονείς ρωτούν τα παιδιά τους αν γνωρίζουν κάτι και ενώ αυτά το αρνούνται, σύντομα οι θεατές ανακαλύπτουν πως είναι όλα μπλεγμένα στην υπόθεση, είτε ως θεατές, είτε ως θύτες είτε ως θύματα.

Πρωταγωνιστής της ιστορίας, ένας τραγικός ήρωας που ξεκινά ως σιωπηλός παρατηρητής του εκφοβισμού που δέχονται άλλοι συμμαθητές του, για να πέσει ο ίδιος στη συνέχεια θύμα bullying και να καταλήξει στο τέλος, σε μια δραματική ανατροπή, να γίνει ο ίδιος θύτης.



Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Την παραγωγή της ταινίας ανέλαβε η Foss Productions, σε σκηνοθεσία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, από ένα original σενάριο του Πάνου Σαμπράκου, με τίτλο “Μάρτυρες”.  Προκειμένου να αποδοθεί η υπόθεση με τρόπο απόλυτα ρεαλιστικό, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στο casting της ταινίας. Η επιλογή των πρωταγωνιστών δεν έγινε ανάμεσα από νεαρούς επαγγελματίες ηθοποιούς που “μοιάζουν” ανήλικοι, αλλά η παραγωγή απευθύνθηκε σε δημόσια καλλιτεχνικά σχολεία αναζητώντας αληθινούς μαθητές γυμνασίου που θα μπορούσαν να ταυτιστούν με τους ήρωες, μιας και βρίσκονται πολύ κοντά στο πρόβλημα.

Για να μπορέσουν να ερμηνεύσουν με ασφάλεια τις απαιτητικές σκηνές δράσης, οι μαθητές-ηθοποιοί έλαβαν κινησιολογικές οδηγίες από επαγγελματία stunt coordinator. Ιδιαίτερο χαρακτήρα στην ταινία προσέδωσε και το νεοκλασικό κτίριο του 15ου Λυκείου Αθηνών όπου έγιναν τα γυρίσματα. Το ιστορικό αυτό κτίριο αρχικά χτίστηκε για να φιλοξενήσει την Ιταλική Σχολή Καλογραιών ενώ στην Κατοχή λειτούργησε και ως νοσοκομείο των Γερμανών.

Η ΚΑΜΠΑΝΙΑ

Η παρουσίαση της καμπάνιας ενημέρωσης κατά του σχολικού εκφοβισμού πραγματοποιήθηκε από τον Υπουργό Παιδείας κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, σε δημόσιο σχολείο στην Πολίχνη Θεσσαλονίκης. Η ταινία προβλήθηκε παρουσία μαθητών, ενώ μεταδόθηκε μέσω της ΕΡΤ πανελλαδικά σε ζωντανή μετάδοση.

Την ίδια ημέρα, η εκστρατεία κατά του bullying αποτέλεσε πρώτη είδηση στα δελτία ειδήσεων όλων των καναλιών και πρωτοσέλιδο άρθρο σε δεκάδες εφημερίδες και ειδησεογραφικά websites σε όλη την Ελλάδα.

Το video προβλήθηκε σε όλη του τη διάρκεια από δεκάδες δελτία ειδήσεων και τηλεοπτικές εκπομπές, με τους παρουσιαστές να το χαρακτηρίζουν “συγκλονιστικό και απόλυτα ρεαλιστικό”, αναφέροντας πως αποτελεί “γροθιά στο στομάχι” και πως φέρνει άπαντες στη θέση “να αναλογιστούν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί” για την κατάσταση που βιώνουν τα παιδιά μας σήμερα.

Ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε σε συνέντευξη του πως το video είναι σκληρό επειδή η πραγματικότητα είναι σκληρή, αποκαλύπτοντας πώς όταν πρωτοείδαν το video, οι μισοί συνεργάτες του είχαν δακρύσει.

Ακόμα και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, στη συζήτησή του με μαθητές που ακολούθησε μετά την προβολή του video, δήλωσε πως είδε τον εαυτό του μέσα σε αυτό, έχοντας βιώσει αντίστοιχα περιστατικά.

Παράλληλα με την προβολή της από την τηλεόραση, η ταινία έγινε μια μεγάλη viral επιτυχία online, με εκατοντάδες χιλιάδες θεατές να τη μοιράζονται και να αντιδρούν σε αυτή στα Social Media. Είναι χαρακτηριστικό πως μέσα στις δύο πρώτες μέρες της κυκλοφορίας της, η ταινία είχε πάνω από 5 εκατομμύρια organic views μόνο στο Instagram.

Η ταινία κυριάρχησε στη δημόσια συζήτηση για πάνω από μία εβδομάδα, με πολλές εκπομπές να την αναλύουν και να συζητούν για αυτή όσο και για τη συνολικότερη εκστρατεία του Υπουργείου κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Πέραν όμως από τη συζήτηση που προξένησε, η καμπάνια σύντομα απέφερε και απτά αποτελέσματα, με το site stop-bullying.gov.gr να συγκεντρώνει πάνω από 100.000 επισκέψεις αλλά και 148 καταγγελίες στις πρώτες δύο εβδομάδες της λειτουργίας του.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κυβέρνηση της Ελλάδος

  • Άκης Σκέρτσος, Υπουργός Επικρατείας
  • Κυριάκος Πιερρακάκης, Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
  • Ζέττα Μακρή, Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
  • Γιάννης Κατσαρός, Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής
  • Χριστιάννα Παπαγεωργάκη, Διεύθυνση Επικοινωνίας και Επικεφαλής Γραφείου Τύπου, Υπουργείο Παιδείας
  • Σοφία Ζαχαράκη, Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας



Ίδρυμα Ωνάση

  • Αντώνης Παπαδημητρίου, Πρόεδρος Ιδρύματος Ωνάση
  • Δημήτρης Δρίβας, Communication & Marketing Manager
  • Daniel Βεργιάδης, Campaign Manager


Ogilvy

  • Πάνος Σαμπράκος, Chief Creative Officer
  • Μαρία Κανελλοπούλου, Group Creative Director
  • Βίκη Πάφα, Associate Creative Director
  • Λένα Μπελιμπασάκη, Client Service Director
  • Ματίνα Τριγγίδου, Business Unit Director
  • Νάντια Αντωνελάκη, Senior Account Manager
  • Γεωργία Μαντίδου, Strategic Planning Director



Foss Productions

  • Executive Producers: Μιχάλης Αλεξάκης, Στέλιος Κοτιώνης
  • Σκηνοθεσία: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
  • Διεύθυνση Φωτογραφίας: Θοδωρής Ζαχαράκης
  • Μοντάζ: Λάμπης Χαραλαμπίδης
  • Μουσική: Βαγγέλης Τούντας
  • Casting Directors: Σοφία Δημόπουλου, Φραγκίσκος Ξυδιανός, Ready2Cast