To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

To αντίο στον Πελέ μέσα από τις διαφημίσεις του

To αντίο στον Πελέ μέσα από τις διαφημίσεις του


Ο Πελέ άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 82 ετών, μετά την μάχη με τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Ο Βραζιλιάνος θρύλος ήταν γνωστός για τις ικανότητές του που αψηφούν τη λογική στο γήπεδο και του χάρισαν το προσωνύμιο του κορυφαίου ποδοσφαιριστή στον πλανήτη. Ο Πελέ ήταν σύμβολο δύναμης, ικανότητας και ανωτερότητας. Ήταν εύκολο να καταλάβει κανείς τον λόγο που οι επιχειρήσεις ήθελαν συχνά να συνεργαστούν μαζί του.

Ας ανατρέξουμε σε μερικές από τις διαφημίσεις του Πελέ ανά την πάροδο του χρόνου.

American Express


Ο Πελέ πρωταγωνίστησε στο διαφημιστικό σποτ της American Express το 1977, όπου απλά απαριθμεί τα πολλά οφέλη της κάρτας με το χαμόγελο σήμα κατατεθέν του. Το διαφημιστικό σποτ εξισώνει την παγκόσμια απήχηση του Βραζιλιάνου με την καθολική ευελιξία της κάρτας American Express.

Πίσω στις δεκαετίες του '70 και του '80, η Atari ήταν κυρίαρχος τον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών. Ο Πελέ συμμετείχε στη διαφήμιση του 1978, όπου δήλωσε: «Έφυγα από το ποδόσφαιρο για να παίξω Atari».

Emirates


Το σύνθημα για τη διαφήμιση του 2014 για την Emirates ήταν "Σύνδεση κάθε οπαδού του παιχνιδιού", το οποίο έδεσε όμορφα με την έννοια του διαφημιστικού. Η διαφήμιση που κυκλοφόρησε ενόψει του 20ου Παγκοσμίου Κυπέλλου FIFA, περιλάμβανε τον σπουδαίο Κριστιάνο Ρονάλντο και τον θρύλο της Βραζιλίας. Η διαφήμιση υπογραμμίζει το χάσμα των γενεών μεταξύ των οπαδών του ποδοσφαίρου σε όλο τον κόσμο.

Ο Ρονάλντο, που ξεφυλλίζει ένα περιοδικό σε ένα σαλόνι αεροπλάνου, ακούει δύο ποδοσφαιρόφιλους να ψιθυρίζουν για κάποιον. Μάταια όμως, καθώς δεν αναφέρονται στον ίδιο, αλλά στον θρυλικό Πελέ. Οι δύο οπαδοί στην πραγματικότητα μιλούσαν για τον θρύλο της Βραζιλίας.

Pfizer



Ο Πελέ πρωταγωνίστησε σε μια αμφιλεγόμενη διαφήμιση της Pfizer για το viagra το 2002, η οποία εξακολουθεί να θεωρείται από πολλούς ως η «πιο παράξενη διαφήμιση». Κατηγορήθηκε ότι ήταν ξεπούλημα επειδή ενέκρινε το viagra και μάλιστα δέχθηκε χλευασμό από πολλούς. Στην πραγματικότητα, οι κατασκευαστές διαφημίσεων και η επωνυμία ήθελαν απλώς να αξιοποιήσουν τη μεγάλη βάση ανδρών θαυμαστών του Επλε για να αποστιγματίσουν τη στυτική δυσλειτουργία. Ήταν επίσης μέρος της εκστρατείας ευαισθητοποίησης της μάρκας κατά της ανικανότητας.

Pepsi

Η vintage διαφήμιση της Pepsi του 1974 περιλαμβάνει ένα μοντάζ του Πελέ να παίζει ποδόσφαιρο. Διαθέτει επίσης την υπογραφή του, που αψηφά τη βαρύτητα με ένα υπέροχο "ψαλίδι". Στο βάθος παίζει το τραγούδι "Join the Pepsi Generation".

Louis Vuitton



Σε αυτήν τη διαφήμιση του 2010 της Louis Vuitton πρωταγωνιστούν τρεις από τους μεγαλύτερους θρύλους του ποδοσφαίρου όλων των εποχών, ο Πελέ, ο Ζινεντίν Ζιντάν και ο Ντιέγκο Μαραντόνα. Η διαφήμιση δείχνει τον Πελέ και τον Ζιντάν κλεισμένους σε έναν αγώνα ποδοσφαίρου με τον Μαραντόνα σε ρόλο διαιτητή. Στη συνέχεια, οι τρεις τους απολαμβάνουν έντονες συζητήσεις στο μπαρ Maravillas στη Μαδρίτη. Η διαφήμιση γυρίστηκε από τη διάσημη φωτογράφο Annie Leibovitz.

MasterCard





Η σχέση του Πελέ με τη Mastercard κρατά πάρα πολλά χρόνια. Ο θρύλος που πρωταγωνίστησε στη διαφήμιση της εταιρείας επεξεργασίας πληρωμών το 1994 εμφανίστηκε ξανά σε μια διαφήμιση του 2018 σχετικά με την ενωτική δύναμη του ποδοσφαίρου. Η διαφήμιση της FIFA 2018 είναι ένα συναισθηματικά φορτισμένο βίντεο 22 οπαδών ποδοσφαίρου από όλο τον κόσμο που μιλούν για την αγάπη τους για το παιχνίδι. «Είναι κάτι που είναι πολύ σημαντικό να θυμόμαστε. 

Subway

Εκτός από αυτές τις διαφημίσεις, ο Pele έχει επίσης υποστηρίξει τη Subway. Το πιο γνωστό ήταν ότι στάθηκε πίσω από τον πάγκο του Subway του Λονδίνου και έφτιαχνε σάντουιτς στο πλαίσιο της προώθησης.