To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Τριπλή επιτυχία δίχως σύνορα

Τριπλή επιτυχία δίχως σύνορα

Η νέα χορηγική καμπάνια της AnotherCircus για την Betano Πορτογαλίας ενώνει τρεις διαφορετικές ομάδες, φιλάθλους και παίκτες κάτω από μια ιδέα που στον πυρήνα της έχει την αγάπη για το παιχνίδι, αλλά και την κοινότητα που αυτή η αγάπη δημιουργεί.

Τρία διαφορετικά TV spots γυρισμένα στις πιο γραφικές τοποθεσίες της Λισσαβόνας και του Πόρτο, με 360ο εφαρμογές, μεγάλη ανταπόκριση από το πορτογαλικό κοινό, και αναγνώριση από διεθνείς οργανισμούς.

Η Πορτογαλία αποτελεί μία μεταξύ των πολλών αγορών στις οποίες συνεργάζεται επιτυχώς η Another Circus με την Kaizen και τα δύο θυγατρικά brands της, Stoiximan και Betano. Τσεχία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρος, Γερμανία, Καναδάς, Βραζιλία, Χιλή, Περού και Εκουαδόρ, συνθέτουν  έως σήμερα το υπόλοιπο διεθνές πορτφόλιο δραστηριοποίησης και συνδημιουργίας των δύο εταιρειών.

Πείτε μας λίγα λόγια για την καμπάνια και την ιδέα της.

Γιάννης Λιβέρης, Creative Director, Another Circus: Να ξεκινήσουμε λέγοντας πως η Betano Πορτογαλίας έγραψε πρόσφατα ιστορία χορηγώντας για πρώτη φορά το "Big 3" του πορτογαλικού ποδοσφαίρου – Benfica, Porto FC και Sporting. Γνωρίζαμε ότι ήταν απαραίτητο τα νέα αυτά να επικοινωνηθούν με έναν τρόπο αντάξιο της είδησης, κι έτσι δημιουργήσαμε τρία διαφορετικά τηλεοπτικά σποτ - ένα για κάθε ομάδα - κάτω από την ίδια ιδέα-ομπρέλα.

Το να ενώσεις όμως τρεις πολύ διαφορετικές ομάδες με μία απλή ιδέα είναι… κάθε άλλο παρά απλό. Τελικά έπρεπε να δούμε λίγο παραπέρα από τα σύμβολα, τα χρώματα και τους ύμνους που διαφοροποιούν την κάθε ομάδα και το κάθε fan club, και να εστιάσουμε σε αυτό που όλες μοιράζονται.

Μια αγνή, σχεδόν παιδική αγάπη, για ένα παιχνίδι με μια μπάλα και 11 παίκτες. Έτσι, δημιουργήσαμε τρία σποτ τα οποία είναι σαφώς διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά στον πυρήνα τους, ίδια. Φίλαθλοι και παίκτες που ακολουθούν τις ίδιες διαδικασίες και βιώνουν τα ίδια συναισθήματα πριν από έναν μεγάλο αγώνα. Οι μεν γίνονται καθρέφτες των δε.

Αντιμετωπίσατε απρόοπτα προβλήματα στην υλοποίηση της καμπάνιας;

Όπως και σε κάθε μεγάλο project, οι δυσκολίες υπήρξαν αναπόφευκτα πολλές. Καταρχάς, τα χορηγικά project είναι από τη φύση τους πιο απαιτητικά γιατί υπάρχει ένας έξτρα παράγοντας δυσκολίας. Η διαθεσιμότητα των παικτών για τα γυρίσματα αλλά και οι υποκριτικές τους ικανότητες – μη ξεχνάμε πως δεν είναι ηθοποιοί στο επάγγελμα! Αν αναλογιστούμε πως είχαμε να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις x3, ο πήχης δυσκολίας ήταν ήδη πολύ ψηλά. Υπήρξε ακόμη και το χάσμα κουλτούρας καθώς και γλώσσας, οι πραγματικά πολλές τοποθεσίες γυρισμάτων αλλά και η έξτρα δυσκολία των γυρισμάτων στα τέλη Ιουλίου – αρχές Αυγούστου. Ήταν ένα πραγματικά απαιτητικό project, αλλά με τη βοήθεια μιας πολύ δυνατής ομάδας, το αποτέλεσμα ήταν ακόμη καλύτερο απ’ ότι είχαμε φανταστεί.

Ποια ήταν η ανταπόκριση του κοινού;

Δε θα το κρύψω, μόλις είδα το τελικό αποτέλεσμα, είπα μέσα μου πως αυτή είναι μια καμπάνια που θα πάει πολύ καλά. Και πράγματι, η ανταπόκριση υπήρξε από νωρίς πολύ μεγάλη. Χαρακτηριστικό είναι πως η καμπάνια επιλέχθηκε από το shots.net κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στη στρατηγική χρήση των χρωμάτων. Παρουσιάστηκε επίσης έντονο ενδιαφέρον και από άλλους μεγάλους οργανισμούς, αλλά δε μπορούμε να πούμε κάτι παραπάνω πάνω σε αυτό προς το παρόν. Όπως και να έχει, είναι μια καμπάνια που αγαπήθηκε από τον κλάδο αλλά και από το Πορτογαλικό κοινό – και η απήχηση ενός project στον απλό κόσμο είναι για εμάς είναι η μεγαλύτερη απόδειξη πως αυτό έχει πετύχει τον στόχο του.



Τι απαιτήσεις δημιουργεί σε μια διαφημιστική εταιρεία η παρουσία ενός μεγάλου πελάτη σε πολυάριθμες αγορές;

Eυάγγελος Καραπέτσας, CΕΟ Co-funder, Another Circus: Οι απαιτήσεις είναι ανάλογες του τρόπου λειτουργίας του πελάτη. Στην περίπτωση της Stoiximan/ Betano, είναι πραγματικά μεγάλες καθώς πρόκειται για έναν πελάτη που πλέον δε λειτουργεί μόνο με προσαρμογές, αλλά πολλές φορές με διαφορετικό concept και καμπάνια σε κάθε αγορά. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι συχνά είναι σαν να μη δουλεύεις μόνο για έναν πελάτη, αλλά πχ. για τρεις, πεντε ή εννιά! Η επιτυχής συνεργασία μας όμως με την Kaizen σε αγορές όπως η Πορτογαλία, η Ρουμανία, η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Γερμανία, η Κύπρος, η Βραζιλία, η Χιλή, το Περού, είναι για εμάς η μεγαλύτερη απόδειξη πως οι καλές ιδέες δεν έχουν σύνορα. Δε χρειάζεται απαραίτητα, λοιπόν, μια ιδέα να προέρχεται από έναν Πορτογάλο για να ακουμπήσει το πορτογαλικό κοινό. Αρκεί να καταλαβαίνεις πως λειτουργεί η εκάστοτε κουλτούρα, αλλά κυρίως, πως λειτουργούν οι άνθρωποι και οι φίλαθλοι γενικά.

Στην εταιρία γενικά αγαπάμε να ψάχνουμε την ιδέα πίσω από την ιδέα. Πολλές φορές καταλήγουμε σε διαπιστώσεις για τον τρόπο που σκεφτόμαστε, αισθανόμαστε, πράττουμε και λειτουργούμε – ανακαλύπτουμε αλήθειες για τους ανθρώπους και τους εαυτούς μας. Όταν βρούμε μια τέτοια αλήθεια και την “ξετυλίξουμε” με μια πρωτότυπη, δημιουργική ιδέα, ξέρουμε ότι έχουμε ένα concept που λειτουργεί και σε αγορές έξω από την Ελλάδα, σε ολόκληρο τον κόσμο.



Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Betano Πορτογαλίας, ποιές ήταν οι ανάγκες που γέννησαν την καμπάνια;

Στέλιος Ασηκόπουλος, Head of Brand Communications, Kaizen Gaming: Βασικότερη ανάγκη ήταν να ανακοινώσουμε με έναν τρόπο εμπνευστικό και μη αυτοαναφορικό τη χορηγία της Betano στις τρεις μεγαλύτερες ομάδες ποδοσφαίρου της Πορτογαλίας. Θέλαμε ωστόσο να φαίνεται πως η κάθε ταινία ανήκει σε μια τριλογία, και συνεπώς, ότι έχει έναν κοινό παρονομαστή, την Betano. Η εταιρία παίρνει πολύ σοβαρά τα χορηγικά της προγράμματα, σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται. Επομένως, δεν ήταν ένα απλό ζητούμενο.

Στη Stoiximan/ Betano προσπαθούμε να θέτουμε το παράδειγμα για το πως η κουλτούρα των φιλάθλων θα μπορούσε να γίνει ακόμα πιο υγιής, ακόμα πιο ενωτική. Είναι πάντα καλό να καταρρίπτεις κάποια στερεότυπα που υπάρχουν στον κόσμο του αθλητισμού.

Έτσι, το concept αυτής της καμπάνιας είναι κάτι που ταιριάζει απόλυτα στα ζητούμενα και στις ανάγκες της Stoiximan/Betano.


Πείτε μας λίγα πράγματα για το κομμάτι του συντονισμού στην παραγωγή. 

Μάνος Χέλμης, Account Manager, Another Circus: Η οργάνωση και ο συντονισμός ενός χορηγικού project είναι πάντα απαιτητικά. Στην προκειμένη περίπτωση, πρώτο πράγμα που χρειαζόταν προσεκτικό συντονισμό ήταν τα ίδια τα γυρίσματα. Καθώς έπρεπε μέσα σε πέντε συνεχόμενες μέρες να γυρίσουμε τρεις διαφορετικές ταινίες, τα χρονικά όρια και πλαίσια για λάθη ήταν πολύ στενά. Ακόμη, μιλάμε για γυρίσματα σε φυσικούς χώρους οι οποίοι ήταν μακριά ο ένας από τον άλλο. Δε μιλάμε για αποστάσεις Αθήνα – Πειραιάς αλλά Λισαβόνα – Πόρτο. Τέλος, μια έξτρα παράμετρος που χρειαζόταν έξυπνο χειρισμό ήταν τα γυρίσματα με τους παίκτες. Και πιο συγκεκριμένα, ο χρόνος που είχαμε για να κάνουμε γυρίσματα με την κάθε ποδοσφαιρική ομάδα ήταν αυστηρά 15 λεπτά. Αν αναλογιστεί κανείς πως είχαμε γυρίσματα εσωτερικά και εξωτερικά, σε φυσούνες και σε αποδυτήρια, αλλά και το ότι οι παίκτες δεν είναι επαγγελματίες ηθοποιοί, εύκολα καταλαβαίνει πόσο δύσκολο ήταν το task.



Πως είναι για έναν νέο δημιουργικό η εμπειρία της ενασχόλησης με μια ολοκληρωμένη καμπάνια εξωτερικού;

Κωνσταντίνος Τσαγκάκος, Art Director, Another Circus: Ήταν πραγματικά μια εμπειρία από την οποία κέρδισα πάρα πολλά. Η καμπάνια ήταν 360ο, επομένως έπρεπε να σκεφτούμε πως απλώνουν τα υλικά στρατηγικά και δημιουργικά με έναν τρόπο που να “μιλάει” στο πορτογαλικό κοινό. Ήταν κάτι πολύ φρέσκο και καινούργιο για μένα να σκέφτομαι π.χ. πώς ένα outdoor θα έγραφε όμορφα στους δρόμους του Πόρτο αντί για τους δρόμους της Αθήνας. Επιπλέον, ήταν μεγάλη πρόκληση να καταλήξουμε στις τελικές εκφράσεις, χειρονομίες και πόζες που αντιπροσωπεύουν τους Πορτογάλους καλύτερα, καθώς είναι μια καμπάνια που έχει στην “καρδιά της” τόσο τους επαγγελματίες ποδοσφαιριστές όσο και τον μέσο Πορτογάλο φίλαθλο.  Ήταν ένα project μοναδικό από κάθε άποψη. 

Credits:

Production: trix.pt

Director: Francisco Neffe Durão

DoP: Leandro Ferrão

Post Producer: Rita Amado

Sound Design: Agon Branza

Music: Desfolhada Portuguesa

by Simone de Oliveira