To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

VML: Υπογράφει τη νέα καμπάνια της Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε.

VML: Υπογράφει τη νέα καμπάνια της Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε.
Η VML υπογράφει τη νέα καμπάνια της Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε. επιλέγοντας να περάσει ένα μήνυμα για την ανάγκη αλλαγής συμπεριφοράς για το καλό του πλανήτη, μέσα από το χιούμορ.

Η έκπληξη και το ευφυές storytelling δημιουργούν μια συναισθηματική σύνδεση με το κοινό, κερδίζοντας την προσοχή του.

Η ομάδα της Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε. και η ομάδα της VML μοιράζονται με το adbusiness τις σκέψεις τους και τις προκλήσεις γύρω από την υλοποίηση της καμπάνιας.

Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε.

adb: Πώς επιθυμούσατε να προσεγγίσετε το κοινό μέσω της νέας καμπάνιας; Ποιο ήταν το brief που δώσατε στη VML;

Η νέα καμπάνια βασίστηκε σε ένα πολύ ουσιαστικό insight που προέκυψε από την ποσοτική έρευνα που διεξήγαγε η Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. το 2024. Πολλοί από εμάς εσφαλμένα θεωρούμε ως αποδεκτή μέθοδο ανακύκλωσης το να αφήσουμε μία παλιά συσκευή στην άκρη δρόμου ή να την απορρίψουμε στα σκουπίδια ή στους μπλε κάδους. Ενώ πάντα έχουμε στο πίσω του μυαλού μας ότι αυτός δεν ο ενδεδειγμένος τρόπος να ανακυκλώσουμε συσκευές ή λαμπτήρες, η φούρια μας να απαλλαχθούμε άμεσα κάτι που μας πιάνει χώρο, κάνει την περιβαλλοντική συνείδησή μας, ας πούμε, πιο ελαστική.

Σε αυτό ακριβώς πατάει το tagline-καμπανάκι που μας χάρισε η VML, «δεν αρκεί να τα ξεφορτωθούμε εμείς, πρέπει να τα ξεφορτωθεί και ο πλανήτης!».

adb: Ποια είναι η στρατηγική της Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε. για την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των πολίτων;

Η Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. έχει δύο κυρίους πυλώνες:

Ο πρώτος πυλώνας είναι η εκπαίδευση της νέας γενιάς. Μέσα από επιμορφωτικές δράσεις σε σχολεία και τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης, φροντίζουμε  τα παιδιά από νωρίς να μαθαίνουν πού, πώς και γιατί πρέπει να ανακυκλώνουμε τις συσκευές.

Ο δεύτερος πυλώνας είναι η επικοινωνία μας με τους όλους τους πολίτες, μέσω στoχευμένων δράσεων και μηνυμάτων σε κάθε σημείο επαφής μαζί τους, με διαφημιστικές καμπάνιες, SoMe περιεχόμενο, ΟΟΗ δράσεις κ.ά.

Στη νέα τηλεοπτική καμπάνια ήταν στρατηγική απόφαση το χιούμορ να πρωταγωνιστήσει.  Και τα τρία spot αποτελούν ωδή στους «γκαφατζήδες» της ανακύκλωσης των συσκευών. Μέσα από έναν από αυτούς σχολιάζουμε με χιούμορ την ελληνική πραγματικότητα και παίρνουμε τους πολίτες από το χέρι, για να τους οδηγήσουμε στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών, σούπερ μάρκετ, επιχειρήσεις και δημοτικά σημεία, εκεί δηλαδή που απλώνεται το δίκτυο συλλογής μας. Να σημειώσουμε πως υπάρχουν ήδη πάνω από 16.000 σημεία ανακύκλωσης, στα οποία μπορούμε με ασφάλεια να απορρίψουμε τις παλιές συσκευές, λαμπτήρες, τόνερ και μελάνια. Μέσω του electrocycle.gr μπορούμε να βρούμε έναν κάδο κοντά μας.



adb: Η δημιουργικότητα πόσο συμβάλλει στην κινητοποίηση του κοινού;

Όπως είναι αναμενόμενο, μια έξυπνη καμπάνια, που ουσιαστικά βασίζεται σε βαθιά ριζωμένες αλήθειες μας, μπορεί να μας κινητοποιήσει!

Εν προκειμένω, ο αυτοσαρκασμός, δηλαδή η ευκαιρία να δει κάποιος από εμάς τον εαυτό του στον καθρέφτη και να αναρωτηθεί αν κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, είναι ένα μέσο για να ευαισθητοποιηθούμε. Είναι ένα έναυσμα να κάνουμε την ανακύκλωση των συσκευών μία συνειδητή επιλογή στην καθημερινότητά μας.

adb: Στο άμεσο μέλλον, τι θα σας κάνει να πιστέψετε πως αυτή η καμπάνια εκπλήρωσε την αποστολή της;

Το να δούμε να μειώνονται οι εικόνες καθημερινής τρέλας, με παρατημένες συσκευές στην άκρη του δρόμου, πεταμένες μέσα στα σκουπίδια ή στους μπλε κάδους. Και φυσικά, η αύξηση της συλλογής των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, μέσα από τους συνεργάτες της Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε.



VML


adb: Πώς προέκυψε η κεντρική ιδέα της καμπάνιας και το μότο “Δεν αρκεί να την ξεφορτωθείς εσύ, πρέπει να την ξεφορτωθεί και ο πλανήτης”; Σε ποιο insight βασίζεται; 

Βάσει έρευνας, ένα μεγάλο ποσοστό των πολιτών εξακολουθεί, είτε να πετάει τις χαλασμένες συσκευές στα σκουπίδια, είτε θεωρεί σωστή ανακύκλωση το να τα βάλει στους μπλε κάδους ή στην άκρη του δρόμου. Η νέα μας καμπάνια με το σύνθημα ‘’Δεν αρκεί να την ξεφορτωθείς, πρέπει να την ξεφορτωθεί και ο πλανήτης’’ αναδεικνύει τις λανθασμένες συμπεριφορές ανακύκλωσης. Στόχος είναι να ενημερώσουμε το κοινό  για την αναγκαιότητα της ατομικής προσπάθειας και να δημιουργήσουμε συνειδητότητα με αλλαγή συμπεριφοράς διότι εάν ανακυκλώνουμε τις  συσκευές μας  με τον λάθος τρόπο, επιβαρύνουμε το περιβάλλον, κάτι που συνιστά πρόκληση για τον πλανήτη μας και το μέλλον μας γενικότερα.

adb: Το storytelling των spot διακρίνεται έντονο χιούμορ και κινηματογραφική προσέγγιση. Ποιο ήταν το σκεπτικό πίσω από αυτή την αισθητική κατεύθυνση;

Η χρήση του χιούμορ είναι μια στρατηγική επιλογή για να γίνει το μήνυμα πιο προσιτό και λιγότερο αποθαρρυντικό. Τα περιβαλλοντικά μηνύματα συχνά συνδέονται με αρνητικά συναισθήματα (φόβος, ενοχή), γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αμυντικές αντιδράσεις. Το χιούμορ βοηθά να σπάσει αυτό το φράγμα, να τραβήξει την προσοχή και να κάνει το μήνυμα πιο εύληπτο. Η κινηματογραφική προσέγγιση, μαζί με τους φυσικούς ήχους έχουν ένα ρεαλισμό. Είναι σαν να βλέπεις μια σκηνή που την έχεις ξαναδεί ή ξαναζήσει στην πραγματικότητα. Η ανατροπή αυτού του ρεαλισμού είναι που δημιουργεί την έκπληξη, προσδίδει χιούμορ και κάνει το μήνυμα πιο δυνατό και αξιομνημόνευτο.

adb: Πόσο απαιτητικά ήταν τα γυρίσματα σε επίπεδο παραγωγής; Ποιες προκλήσεις έκρυβαν;

Οι ιδέες των σεναρίων είναι πολύ απλές και εξυπηρετούνται με ένα λιτό σχετικά γύρισμα. Αυτή η λιτότητα, όμως, είναι που απαιτεί ακρίβεια στο σενάριο, σκηνοθετικό ταλέντο στην κινηματογράφηση και στo storytelling και πολύ καλό κάστινγκ. Ευτυχώς, τα είχαμε όλα αυτά σε πολύ μεγάλο βαθμό.



adb: Η καμπάνια εκπαιδεύει και περνάει το μήνυμα της χωρίς να γίνεται «δασκαλίστικη». Πόσο δύσκολο είναι να βρεθεί αυτή η ισορροπία σε μηνύματα περιβαλλοντικής ευθύνης;

Η εύρεση της ισορροπίας μεταξύ εκπαίδευσης και έμπνευσης είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην επικοινωνία περιβαλλοντικών θεμάτων. Οι άνθρωποι συχνά αντιδρούν αρνητικά σε μηνύματα που τους κάνουν να αισθάνονται ότι τους κουνάνε το δάχτυλο ή ότι τους επιβάλλουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά.

Η συγκεκριμένη καμπάνια ενώ επικεντρώνεται στα αρνητικά αποτελέσματα της περιβαλλοντικής αδιαφορίας, το κάνει με ένα τρόπο που δεν σε κατακρίνει. Απλά σου υπενθυμίζει το αυτονόητο, το εικονογραφεί με ένα τρόπο χαριτωμένο και άρα εύκολα αποδεκτό και σε καθοδηγεί σε μια πιο υπεύθυνη και συμφέρουσα για όλους μας στάση.

Οι καλά ειπωμένες ιστορίες δημιουργούν πάντα μια συναισθηματική σύνδεση με το κοινό και όπως αναφέρθηκε και πριν, το χιούμορ μπορεί να βοηθήσει να σπάσει το φράγμα της αντίστασης και να κάνει το μήνυμα πιο προσιτό.

Συντελεστές

Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε.

Μάριος Ιντζελέρ, Διευθύνων Σύμβουλος
Κατερίνα Γκαμηλιάρη, Εμπορική Διευθύντρια
Χριστιάνα Μπόχαλη, Υπεύθυνη Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας
Γεωργία Αδαμοπούλου, Assistant Brand Manager

VML

Σοφοκλής Αλεξόπουλος, Executive Strategy Director
Αντώνης Σταυρόπουλος, Chief Creative Officer
Αντώνης Παπαθεοδούλου, Creative Director
Ανθή Γιανακοπούλου, Associate Creative Director
Μαριλένα Βρανά, Copywriter
Μαριλένα Παπαδακάκη, Art Director
Εύα Βικονοπούλου, Group Account Director
Τάνια Αξιωτάκη, Senior Account Director
Ιωάννα Αλεξάκη, Senior Account Manager

Movielab

Στάθης Μουρδουκούτας, Director
Διονύσης Αγαλιανός, Producer
Ραμόν Μαλαπέτσας, DOP
Γιάννης Μαχαίρας, Production Manager
Αχιλλέας Διαμαντόπουλος, Editor
Τάκης Παπαγεωργίου, Post Production
Τάσος Νατσούλης, Sound Design