To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Thomas LeThierry, Vizeum: Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε στην Ελλάδα

Thomas LeThierry, Vizeum: Έχουμε κάθε λόγο  να είμαστε στην Ελλάδα
O Thomas LeThierry D’ Ennequin, Global President της Vizeum, βρέθηκε πρόσφατα στην Eλλάδα και μίλησε στο adbusiness για την παρουσία του media agency εδώ και λίγους μήνες στη χώρα μας, τα στοιχεία που κάνουν το δίκτυο να ξεχωρίζει αλλά και τη νέα εποχή στην αγορά διεθνώς.

Συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

adb: Το motto και η υπόσχεση της Vizeum είναι «Accelerating Business Growth Through Media». Τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτή η φιλοσοφία;

Τ.L.T.: Όταν ξεκίνησα την πορεία μου σε αυτόν το χώρο, τα media ήταν μια σειρά καναλιών, μέσω των οποίων έστελνες μηνύματα στο κοινό. Γνώριζα πως θα ήσουν μπροστά στην τηλεόρασή σου στις 3 το μεσημέρι του Σαββάτου, παρακολουθώντας κάποιον αγώνα ποδοσφαίρου και θα σου «έστελνα» μια διαφήμιση αναψυκτικού. Αυτή ήταν τότε η δύναμη των media. Σήμερα, όμως, τα media δεν είναι μόνο μέσα για να προβάλλεις μηνύματα, όπως στο παρελθόν. Πλέον αποτελούν και τρόπο να συλλέξεις data, ενώ έχουν εξελιχθεί και σε πεδίο αμφίδρομης επικοινωνίας και σύνδεσης με το κοινό. Επίσης, αποτελούν και τόπο συναλλαγών, μια περιοχή για business. Μπορείς να κάνεις αγορές μέσα από αυτά. Αυτό δεν έχει συμβεί επειδή οι άνθρωποι των media είναι ιδιοφυίες ή έχουν δημιουργήσει κάτι μόνοι τους. Έχει συμβεί επειδή το περιβάλλον των media, με την ευρύτερη έννοια, γίνεται ολοένα και πιο στρατηγικό για τους πελάτες μας. Καθώς αυτό συμβαίνει, τα agencies πρέπει να ανταποκρίνονται σε αυτό το επίπεδο. Ένα «media agency» σήμερα πρέπει να μπορεί να προβάλλει μηνύματα, να δημιουργεί μια μακρά και βιώσιμη διάδραση με τον τελικό καταναλωτή, να συλλέγει δεδομένα με πρακτικές συμβατές με τα διάφορα νομοθετικά και κανονιστικά πλαίσια και να βοηθάει τους πελάτες με τις διάφορες συναλλαγές τους. Πρέπει, λοιπόν, να φέρουμε την ευθύνη για τα επιχειρηματικά αποτελέσματα.

adb: Η Vizeum παρουσιάζει από το καλοκαίρι ένα νέο επιχειρηματικό εργαλείο, που φέρει τον τίτλο «Velocity». Πρόκειται για μια κίνηση που εντάσσεται στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των προκλήσεων που μόλις περιγράψατε;

Τ.L.T.: Οπωσδήποτε! Λανσάραμε το «Velocity» πριν από έξι μήνες περίπου και αποτελεί μια παγκόσμια λύση, που διαθέτουμε σε περισσότερες από 20 αγορές σε όλο τον κόσμο. Καλύπτει 16 προϊοντικές κατηγορίες και στην ουσία αποτελεί μια live μέτρηση ή προσομοίωση ενός τύπου ecosystem planning, που περιλαμβάνει την άμεση και έμμεση συνεισφορά των media και συγκεκριμένα 65 διαφορετικών touchpoints στο bottom line. Mπορείς να δημιουργήσεις ένα σενάριο επικοινωνίας και να δεις πώς ωφελεί κάθε media το bottom line, τόσο άμεσα όσο και έμμεσα. Αν πάρουμε το παράδειγμα ενός λογαριασμού αυτοκινήτων, μπορείς να δεις πως η τηλεοπτική διαφήμιση αυξάνει τα test drives και πως αυτά με τη σειρά τους οδηγούν σε περισσότερες πωλήσεις. Δεν έχει παρουσιαστεί ακόμη στην Ελλάδα, αλλά έχουμε επενδύσει μισό εκατομμύριο λίρες και το «Velocity» αποτελεί μια λύση που μπορούμε να λανσάρουμε σε οποιαδήποτε αγορά στον κόσμο, όπου βλέπουμε πως υπάρχει καλός λόγος για να διευρύνουμε την επένδυση. Στην Ελλάδα, δεν διαθέτουμε ακόμη το portfolio των πελατών που θα δικαιολογούσε αυτή την κίνηση, αλλά, μόλις αποκτήσουμε το αναγκαίο momentum και μέγεθος, θα προχωρήσουμε στο λανσάρισμα του «Velocity» και εδώ.

adb: Τον Σεπτέμβριο, η Vizeum ανακοίνωσε τη δημιουργία εταιρείας και στην ελληνική αγορά. Τι οδήγησε το δίκτυο στην απόφαση να αποκτήσει παρουσία και στην Ελλάδα, παρά τους δύσκολους οικονομικά καιρούς που βιώνει η χώρα και η οικονομία τα τελευταία χρόνια;

Τ.L.T.: Η Ελλάδα είναι, αναμφίβολα, κομμάτι της Ευρώπης, τόσο για εμάς όσο και για όλους τους πελάτες μας. Επίσης, αποτελεί μια καταπληκτική ευκαιρία ανάπτυξης, καθώς πρόκειται για μια αγορά που ανακάμπτει. Πολλά από τα brands με τα οποία συνεργαζόμαστε όπως η IKEA, η Ferrero ή η Burberry και η Shiseido, διαθέτουν παρουσία στην ελληνική αγορά και θα πρέπει να διατηρούμε και εμείς, προκειμένου να μπορούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες τους και στη χώρα σας. Έχουμε, λοιπόν, κάθε λόγο να ξεκινάμε τη δραστηριότητά μας εδώ. Επίσης, πρέπει να αναφέρω πως για εμάς το να ανοίγουμε ένα νέο γραφείο είναι κάτι πολύ σημαντικό. Δεν εγκαινιάζουμε δεκάδες νέες θυγατρικές κάθε χρόνο. Η Ελλάδα είναι σημαντική για εμάς. Εστιάζουμε στην αγορά και εγώ προσωπικά θα είμαι κοντά στην προσπάθεια υποστηρίζοντάς την. Έχουμε συμφωνήσει στα επόμενα βήματά μας και θεωρώ και ελπίζω πως μπορούμε να αναπτυχθούμε με ταχύ ρυθμό.

adb: Tι κάνει τη Vizeum να ξεχωρίζει; Πού πιστώνεται η αναγνώρισή της από τη RECMA ως το πλέον ταχύτατα αναπτυσσόμενο δίκτυο στο κόσμο;

Τ.L.T.: Η οπτική με την οποία λειτουργούμε στηρίζεται στην άποψη πως ό,τι γίνεται στα media πρέπει να συνεισφέρει στο bottom line. Αυτό είναι κάτι που μας έχει ισχυροποιήσει σε μεγάλο βαθμό. Καθώς, όμως, αποτελώ ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Vizeum, πρέπει, επίσης, να υπογραμμίσω πως το 2003 χτίσαμε το δίκτυο πάνω σε δύο βασικές ιδέες: Κατ’ αρχήν δημιουργήθηκε ένα δίκτυο με τον καταναλωτή στο επίκεντρο (consumer centric). Πριν 15 χρόνια αυτό ήταν κάτι πολύ νέο και καινοτόμο. Όλα τα άλλα δίκτυα ήταν channel-centric. Eπίσης, η Vizeum δημιουργήθηκε για την ψηφιακή εποχή. Είμαστε ένα agency που γεννήθηκε και σχεδιάστηκε γύρω από τις ψηφιακές προκλήσεις. Ο συνδυασμός, λοιπόν, digital-first και consumer-centric αποτελεί ακόμη κάτι που μας κάνει να ξεχωρίζουμε και παρουσιάζει πραγματικά ενδιαφέρον για τους πελάτες. Έχουμε οικοδομήσει πολύ ισχυρή εμπειρία και αξιοπιστία σε αυτό το πεδίο.

adb: Αναφερθήκατε στην ψηφιακή εποχή. Θεωρείτε πως οδεύουμε σταδιακά προς μια εποχή όπου το digital θα είναι η κυρίαρχη πρακτική στα media;

Τ.L.T.: Θα αναφέρω ένα παράδειγμα. Πριν από ενάμιση περίπου χρόνο το FM ραδιόφωνο καταργήθηκε στη Νορβηγία. Πλέον το ραδιόφωνο στη χώρα έχει γίνει μόνο ψηφιακό και κανείς δεν το έχει συνειδητοποιήσει απόλυτα. Όλα τα media formats, λοιπόν, ακόμη και τα πιο απλά όπως το ραδιόφωνο, γίνονται digital. To digital αποτελεί μια τεχνολογία, αποτελεί το μέσο για την επίτευξη του σκοπού. Είναι προφανές, όμως, πως όλο το media content θα διανέμεται όλο και περισσότερο μέσα από ψηφιακά κανάλια. Η αξιοποίηση του ψηφιακού χώρου προσφέρει πολύ περισσότερες δυνατότητες, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως αποτελεί και πιο φιλική προς το περιβάλλον πρακτική, κάτι που προσωπικά με ενδιαφέρει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Είμαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος όσον αφορά το περιβάλλον και θεωρώ πως πρέπει να μιλάμε για αυτό το ζήτημα, να ενεργούμε με γνώμονα την προστασία του και να αναδεικνύουμε όσους άλλους το πράττουν. Για να επιστρέψω όμως στο θέμα του digital, θα πρέπει να τονίσω πως για μένα το digital αποτελεί στοιχείο μιας μεγάλης μετακίνησης από τον κόσμο που κληρονομήσαμε από τη Βιομηχανική Επανάσταση, έναν κόσμο χτισμένο γύρω από τις γραμμές παραγωγής, προς έναν κόσμο που έχει σχεδιαστεί γύρω από πλατφόρμες. Σε αυτό τον νέο κόσμο τα brands και οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν γύρω από μια πλατφόρμα, όπως, για παράδειγμα, το Instagram, όπου ο καθένας μπορεί να γίνει “media” ή όπως το Uber ή άλλες πλατφόρμες, που δίνουν τη δυνατότητα να προσφέρεις υπηρεσίες ή εργασία σε ευρεία διάσταση.

adb: Ποια είναι τα σχέδια ανάπτυξης της Vizeum για τη συνέχεια σε παγκόσμιο επίπεδο;

Τ.L.T.: Συνεχίζουμε να έχουμε φιλοδοξίες υψηλής ανάπτυξης και εντοπίζουμε δυνατότητες σε δύο περιοχές: την απόκτηση νέων πελατών και συμβολαίων αλλά και την οργανική ανάπτυξή μας. Φέτος, όπως και τα προηγούμενα τρία χρόνια θα συνεχίσουμε να αυξάνουμε τα έσοδα από το υπάρχον πελατολόγιο με διψήφιους ρυθμούς. Αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό, γιατί πέραν της καθαρά οικονομικής διάστασης δείχνει, επίσης, πως η σχέση μας με τους πελάτες μας ενισχύεται και πως υπάρχει εμπιστοσύνη. Θέλουμε να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε και θέλουμε να προσφέρουμε μια όλο και περισσότερο platform-based πρόταση στους πελάτες μας.

adb: Ολοκληρώνοντας τι θα συμβουλεύατε διαφημιστές και διαφημιζόμενους στην Ελλάδα;
Τ.L.T.: Θεωρώ πως λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και του μεγέθους της αγοράς, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε χώρες όπως η Πορτογαλία και η Ιρλανδία, παρατηρείται κάποιες φορές μια μικρή «συστολή» όσον αφορά το να βγει κανείς μπροστά. Πιστεύω πως αυτό είναι λάθος. Νομίζω πως καταπληκτικές ιδέες και λύσεις και εξαιρετικές σχέσεις με πελάτες μπορούν να προκύψουν οπουδήποτε στον κόσμο και γι’ αυτό θα προέτρεπα τα agencies στην ελληνική αγορά, και φυσικά τη Vizeum ειδικά, να μην έχουν κανένα φόβο. Να προχωρούν με τόλμη, να δοκιμάζουν νέα πράγματα και να μη θεωρούν πως οι ενδιαφέρουσες ιστορίες θα έρθουν από αγορές όπως αυτές των ΗΠΑ, της Γαλλίας ή της Γερμανίας. Να πιστεύουν πως οι άνθρωποι της ελληνικής αγοράς διαθέτουν τις δεξιότητες, το μυαλό και τη φαντασία να παρουσιάσουν κάποιες από τις καλύτερες δουλειές στον πλανήτη. Δεν υπάρχει όριο και γι’ αυτό η συμβουλή είναι «Think Big, Βe Bold» και διατηρείτε τον ενθουσιασμό σας για το χώρο.

* Η Vizeum αποτελεί μέλος του ομίλου DentsuAegis Network και αποτελεί σύμφωνα με τη RECMA το ταχύτερα αναπτυσσόμενο δίκτυο στο κόσμο. Στην Ελλάδα, ξεκίνησε την λειτουργία της τον Σεπτέμβριο, με Γενική Διευθύντρια τη Ζωή Κτιστάκη (zoe.ktistaki@vizeum.com, Τηλ.: +30 211 1012 225).

https://www.vizeum.com/